TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 18.1.2016.

Za određene stvari uistinu klišejski zvuči kada kažemo da su više od hrane, napitka, slastice itd. Za kavu to nije slučaj. Kava nije samo napitak. To je kultura, umjetnost, znanost, strast. Bez obzira pijete li espresso, cappuccino, caffe latte ili pak neku drugu, postoji par činjenica koje sigurno niste znali o ovom čarobnom napitku. Čak iako možda ne pijete kavu nikako (moramo reći da puno pro

#1 Kava je drugi proizvod na svijetu kojim se najviše trguje. Prva je naravno – nafta.

#2 Najskuplja kava na svijetu zove se Kopi Luwak. Glavni faktor u njenoj visokoj cijeni jest način proizvodnje. Proizvodi se od zrnaca kave koji se dobivaju iz probave indonezijske životinje, cibetske mačke. Radi usporedbe, šalica Kopi Luwak kave prosječno stoji od 62 do 180 KM.

#3 Legenda kaže da su pastiri u Etiopiji prvi primijetili utjecaj kofeina kada su vidjeli da su njihove koze puno poletnije i svježije nakon što pojedu zrnca kave.

#4 Na početku, kava se konzumirala kao jelo, a ne kao napitak. Afrička plemena su je miješala s masti. Tako su dobivali „energetske bombe“.

#5 Sva kava na svijetu raste samo u pojasu od 22.5 stupnjeva sjeverne geografske širine do 22.5 stupnjeva južne geografske širine. Hawaii su jedina država u SAD-u gdje se uzgaja kava.

coffedrvo

#6 70% svijeta konzumira kavu Arabica – blagu i aromatičnu, dok 30% konzumira kavu Robusta, koja je gorča i sadrži 50% više kofeina.

#7 Kava raste na drveću koje može narasti i do 9 metara. Zrna kave su zapravo sjemenke unutar svijetlo crvene bobice/voćke.

kava cinjenice1

#8 Belgijac George Washington je 1906. godine izumio espresso kavu. Espresso nije posebna vrsta kave, nego samo drugačiji način pripreme.

#9 Na svijetu se svaki dan konzumira oko 2.25 milijardi šalica kave.

#10 Kava ima najbolji utjecaj na organizam ako je popijete između 9:30 i 11:30h.

kava cinjenice nsl

#11 Prva web kamera je napravljena na Cambridgeu kako bi se snimio rad aparata za kavu.

#12 Starbucks troši više novca na zdravstveno osiguranje svojih radnika nego na kupovinu kave.

#13 Miris kave je drugačiji od okusa jer enzimi u ljudskim ustima poništavaju i do 50% okusa.

kava cinjenice 5

#14 Šalica kave s kofeinom znatno poboljšava protok krvi u organizmu.

#15 Postoji caffe shop u Francuskoj u kojemu u koliko ne pozdravite na ulasku i ne zamolite lijepo za kavu, vaša šalica kave će stajati znatno više.

#16 Nizozemska je zemlja s najvećom potrošnjom kave po glavi stanovnika. Točnije, 2.4 šalica dnevno po osobi.

#17 Engleski kralj je 1675. godine zabranio coffe shopove jer je smatrao da se ljudi okupljaju u njima kako bi smišljali teorije zavjere protiv njega.

#18 Kako bi proučio utjecaj kave na zdravlje, švedski kralj Gustav III. poništio je smrtnu kaznu dvojici blizanaca pod zanimljivim uvjetima. Jedan od njih je morao do kraja života piti 3 šalice kave dnevno, a drugi 3 šalice čaja.

#19 Pijući kofein navečer odgađamo otpuštanje melatonina u mozga, što remeti ritam tijela i odgađa san za otprilike 40-ak minuta.

#20 Ako biste vrištali 8 godina, 7 mjeseci i 6 dana, proizveli biste dovoljno energije da zagrijete jednu šalicu kave.

Foto: pinterest.com


Bonjour

Poklon u zadnji čas: Ideje koje izgledaju kao da ste planirali sedmicama

TEKST: Bonjour.ba

Poklon u zadnji čas: Ideje koje izgledaju kao da ste planirali sedmicama Poklon u zadnji čas: Ideje koje izgledaju kao da ste planirali sedmicama

Praznični period ima tu naviku da nas iznenadi baš onda kad mislimo da još ima vremena da kupimo poklon.

Stojiš negdje između polica, u glavi listaš ljude koje voliš i pokušavaš se sjetiti onog nečega što bi ih stvarno obradovalo. Ne još jednog poklona ‘reda radi’, nego sitnice koja kaže: mislila sam na tebe. Jer s godinama shvatiš da najljepši pokloni nisu veliki ni glasni.


crvena_jabuka_poklon_paketi3bonjour_ba

To su oni koji se uklapaju u nečiji dan. U večer kad se reže sir i sipa vino. U jutro koje počinje pažljivo biranim namirnicama. U rutinu njege koju neko ne preskače ni kad je umoran. 

Zato smo se ovaj put vodili osjećajem, a ne listom želja. Razmišljali smo o navikama, malim ritualima i stvarima koje ljudi vole, ali ih rijetko sami sebi kupe.


crvena_jabuka_poklon_paketi11bonjour_ba

Među policama Tropic i Crvena jabuka marketa takve ideje nastaju spontano, bez puno razmišljanja, kao da se same slože u poklon s jasnim razlogom. Zato smo ih ovaj put posložili prema onome što ljudi zaista vole: ukusima, navikama i malim ritualima koji čine dan ljepšim.

Za one koji uživaju u sirevima, polako i s guštom  

Neki ljudi sir ne jedu usput. Znaju koji se reže prvi, koji se kombinuje s kojim pićem i dodacima i zašto se sirna plata ne slaže na brzinu. To je mali ritual koji traži malo pažnje i pravi razlog da se uspori.


crvena_jabuka_poklon_paketi2bonjour_ba

Za takve ljubitelje, poklon koji uključuje selekciju ekskluzivnih sireva ima posebno značenje. Gruyere, Parmigiano Reggiano, Roquefort i Tete de Moine čine bogatu priču koja se rijetko nađe na jednom mjestu, ovdje upotpunjenu praktičnim bambus poslužavnikom s noževima, spremnim za svaku večer u kojoj se ostaje za stolom malo duže.


crvena_jabuka_poklon_paketi4bonjour_ba

Ovo je poklon koji se ne ostavlja po strani. On se otvara, servira, fotografiše i postaje dio večeri u kojoj se razgovori produže, a planovi pomjere za sutra.

Za ljubitelje vina i malih večernjih rituala  

Za neke ljude, vino nije povod, nego mali lični ritual kojim se dan privodi kraju. Čaša u koju to vino sipamo bez žurbe, tiša muzika u pozadini i osjećaj da se tempo dana konačno usporava.


crvena_jabuka_poklon_paketi8bonjour_ba

Poklon za ljubitelje vina oslanja se na selekciju Lunaria etiketa, dostupnih ekskluzivno u Crvenoj jabuci i Tropic marketima, uz elegantne vinske čaše koje cijeli ritual čine potpunim. 

Ono što Lunaria vina čini posebnim je proizvodnja certifikovanih organskih i biodinamičkih vina. Zanimljivo je to  da se, prema običaju koji se prenosi kroz generacije, narandžasti konac ručno vezuje na sva Lunaria vina, kao simbol poštovanja biodinamike i povezanosti sa tradicijom i podnebljem.  


crvena_jabuka_poklon_paketi9bonjour_ba

Crvena, bijela, rosé i orange vina otvaraju prostor za različite ukuse, ali i slobodu da se bira prema raspoloženju, večeri ili društvu. Ovo je poklon koji se ne čuva za posebnu priliku. Otvara se istu večer, bez najave, samo kao mali znak da se uspori i uživa.

Za one koji paze šta jedu i kako se osjećaju  

Poklon za osobe koje paze na ishranu često traži dodatnu pažnju. Ne zato što je izbor mali, nego zato što mora imati smisla. Mora biti dobar za tijelo, ali i dovoljno privlačan da se u njemu stvarno uživa.

Zato je ovaj bio paket zamišljen kao pažljivo složena košarica Verival, Vivani i Janis proizvoda, dostupnih u Tropic i Crvena jabuka marketima, koja spaja nutritivnu vrijednost i puni okus.

Organsko bademovo brašno, bio kaše, namazi od paprike i bundeve, čokolada bez mlijeka, sezam pločice i mali slatki zalogaji zajedno čine cjelinu u kojoj se podjednako osjete briga i uživanje.


crvena_jabuka_poklon_paketi13bonjour_ba

Ovo je poklon koji pokazuje pažnju prema nečijim navikama, ali i razumijevanje da uživanje i briga o sebi mogu ići ruku pod ruku.

Za skincare obožavaoce i one koji njegu ne preskaču  

Zimski mjeseci imaju svoj tempo, ali i svoje male izazove. Koža traži više pažnje, više njege i malo sporiji ritam koji joj prija.

Zato je ovaj skincare paket osmišljen za suhu i osjetljivu kožu, s pažljivo odabranim Beesline proizvodima, dostupnim u Tropic i Crvena jabuka marketima, već dobro poznatim onima koji njegu shvataju ozbiljno, ali jednostavno. Čistač, toner, serum i dnevna krema zajedno čine rutinu koja se lako uklapa u dan i ne traži dodatno razmišljanje.


crvena_jabuka_poklon_paketi6bonjour_ba

Ovo je poklon koji ne ostaje na polici. Koristi se redovno, tiho i s razlogom i vrlo brzo postane dio nečije svakodnevice.

Kada poklon govori umjesto vas  

U mjesecu darivanja često se traži poklon koji neće ostati samo lijep gest, nego mali znak pažnje koji se uklapa u nečiji život. Takvi pokloni ne nastaju slučajno. Nastaju onda kada znamo šta neko voli, kako provodi vrijeme i u čemu zaista uživa. 


crvena_jabuka_poklon_paketi_bonjour_ba

Upravo zato se među policama Tropic i Crvena jabuka marketa lako pronađu ideje koje imaju smisla, jer su birane s istim tim osjećajem pažnje i razumijevanja.
 

Ovaj sadržaj je nastao u saradnji sa Crvena jabuka market
Foto: Enida Kajević
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!