TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 9.9.2015.
U galeriji Duplex 100m2 , 10.9. u 19sati će biti otvorena izložba "Anđeli Sarajeva" Louis Jammesa. „Sarajevo zapravo nosi ime svega što se može predstaviti”, rekao je Louis Jammes povodom svoje izložbe u Sarajevu.
Između 1993. i 1995. godine umjetnik i fotograf Louis Jammes je snimao ljude na ulicama Sarajeva za vrijeme opsade glavnog grada Bosne i Hercegovine i dao im lice i krila anđela . Potom je postavio svoje ogromne portrete na uništene zidove grada. I odjednom činilo se da se život paradoksalno vraća uz pojavu ovih anđela na zidovima grada. Pružaju osjećaj mira, nostalgije, ljepote.
Louis Jammes je svoju karijeru počeo u ranim 80-tim snimajući poznate umjetnike kao što su Julian Schnabel, Keith Haring, Jean-Michel Basquiat, Robert Combas ili Andy Warhol. Ali umjetnik, također, nastoji da istražuje svijet. Otišao je na mjesta gdje novinari i ratni dopisnici idu. Bez obzira da li je riječ o Tunisu, Čečeniji, Berlinskom zidu (1991), Černobilu (1990-1991), Sarajevu (1993), Africi (1996), Gazi (1996-1997), Iraku (2004), Egiptu (2012-2013) Louis Jammes ne fotografira barbarizam, nego žrtve, većinom djecu, samu, u okruženju koje on potom obrađuje i kao da se zapravo radi o slikarstvu, a ne fotografiji. On uvodi ljepotu i besmrtnost tamo gdje postoji patnja i kaos.
TEKST: Ada Ćeremida
Na obali Miljacke, iza elegantnih neogotičkih fasada i pod kupolom koja dominira horizontom Sarajeva, stoji Akademija likovnih umjetnosti.
Jedno od najljepših arhitektonskih djela Sarajeva, danas simbolizira umjetnost i kreativnost, ova zgrada je nekada imala potpuno drugačiju svrhu.
Historija Akademije likovnih umjetnosti usko je povezana s dolaskom Austro-Ugarske u Bosnu i Hercegovinu 1878. godine, kada Sarajevo doživljava intenzivne društvene i kulturne promjene.
Foto: @tarikjesenkovic
Potreba za bogoslužnim prostorom dovela je do izgradnje Evangelističke crkve, prema projektu jednog od najvažnijih arhitekata tog vremena Karla Paržika.
Foto: Sarajevski list, 1899.
Kada govorimo o arhitektonskoj ostavštini Sarajeva, teško je ne spomenuti Karla Paržika, genijalnog češkog arhitekta koji je svoj pečat ostavio na brojnim znamenitostima grada Sarajeva.
Grandiozna crkva, izvedena u eklektičnom spoju romansko-bizantijskog stila, svečano je otvorena 19. novembra 1899. godine, dominirajući urbanim pejzažom Sarajeva. Nakon Prvog svjetskog rata izgubila svoju funkciju, jer je austrougarska vojska, zajedno s većinom evangelista, napustila grad.
Foto: Nedeljko Rosić, 1980.
Novi život kroz umjetnost
Godine 1981., nakon što je crkvena imovina prenesena gradu, zgrada je transformirana u Akademiju likovnih umjetnosti. Danas, kroz monumentalni most Festina Lente, koji se poput modernog luka proteže prema ulazu Akademije, dolazimo do arhitektonske simfonije prošlosti i sadašnjosti.
Stakleni refleksi mosta i njegova metalna struktura sjajno kontrastiraju klasičnoj ljepoti bijelih zidova i zelenkaste kupole, stvarajući savršen kadar za sve zaljubljenike u arhitekturu i estetiku.
Foto: @academyoffineartssarajevo
***
Naslovna fotografija: Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!