TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 15.3.2016.
FORMA je neprofitna fondacija nastala s jednostavnim ciljem na umu – kreirati platformu koja će služiti kao kontinuirana podrška unaprjeđenju kreativne industrije u BiH te otkrivanju i razvoju novih dizajnerskih i umjetničkih imena u Bosni i Hercegovini.
FORMA je neprofitna fondacija nastala s jednostavnim ciljem na umu – kreirati platformu koja će služiti kao kontinuirana podrška unaprjeđenju kreativne industrije u BiH te otkrivanju i razvoju novih dizajnerskih i umjetničkih imena u Bosni i Hercegovini.
Ideja o nastanku FORME nastala je na jednom radnom sastanku troje mladih entuzijasta, Ane Ćavar, osnivačice i voditeljice BONJOUR.ba concepta, Martine Saire, osnivačice i generalnog direktora kompanije SEE.Contact i Bojane Omerović, voditeljice poduzetničkog centra Networks.
Ana Ćavar, osnivačica i voditeljica BONJOUR concepta
Martina Saira, osnivačica i generalna direktorica kompanije SEE.Contact
Bojana Omerović, voditeljica poduzetničkog centra Networks
Dijana Perić, glavna urednica BONJOUR.ba
Budući da BONJOUR.kao portal koji već neko vrijeme kreira domaću modnu scenu kroz otkrivanje, promociju i podršku njezinih djelatnika, SEE.Contact kao prepoznatljiv centar za razvoj branda i njegovu promociju, te Networks, kao ambiciozan poduzetnički centar, zajedno pokrivaju tri potpuno različite sfere poslovnog djelovanja, ideja o preuzimanju inicijative i kreiranju jedinstvenog koncepta za razvoj i unaprjeđenje poduzetničkog duha kod mladih talentiranih modnih entuzijasta, postala je misija FORMA fondacije.
S jasno definiranim planom djelovanja, FORMA je otvorila i svoj prvi modni natječaj.
FORMA FASHION DESIGN CONTEST 2016. – o čemu se radi i kako aplicirati za nagradu?
FORMA Fashion Design Contest 2016., prvi je od nadamo se, mnogobrojnih modnih natječaja koji će biti pokrenuti na godišnjoj razini u cilju buđenja modne industrije u Bosni i Hercegovini.
Ideja natječaja jeste stvoriti novo domaće, dizajnersko ime i usmjeriti ga u njegovom daljnjem profesionalnom razvoju na bh. modnoj sceni i reprezentativnom predstavljanju široj javnosti.
Ovaj izazovan cilj ćemo postići tako što ćemo dizajneru dati priliku za predstavljanje njegovog dizajna na crvenom tepihu ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala, kao jednog od najvažnijih kulturnih događaja u regiji, pružiti mu potpunu medijsku pažnju te osigurati sredstva za rad i razvoj kolekcije koju ćemo kroz online trgovinu BONJOUR tima predstaviti inozemnim kupcima.
Natječaj počinje danas, 15.3., a traje do 31.3. 2016. godine u ponoć.
Natječaj je otvoren za sve modne dizajnere, neovisno o njihovom iskustvu ili stažu u modnom dizajnu.
Kako biste sudjelovali u natječaju, potrebno je da nam pošaljete skicu glamurozne kreacije koju bi modno osviještena dama birala za crveni tepih otvorenja Sarajevo Film Festivala.
Stilskih ograničenja nema, važno je da je skica autorska, odgovara temi te da izražava vašu umjetničku osobnost, maštu i profesionalnost. Kako bi se prijava smatrala važećom, sudionik treba poslati preciznu skicu glamurozne kreacije uz opis materijala koji želi koristiti za izradu haljine, motivacijsko pismo te portfolio dosada finaliziranih projekata.
Nakon završetka natječaja, žiri će odabrati jednog dobitnika, koji će u suradnji sa članovima FORMA fondacije i dizajnerskim mentorima proći kroz nekoliko faza projekta – predstavljanje dizajnera javnosti kroz medijski prostor na BONJOUR.ba, predstavljanje haljine na Sarajevo Film Festivalu te pomoć oko daljnjeg razvoja kolekcije i njenog plasmana na inozemno tržište.
Kreacija će javnosti biti predstavljena na otvorenju Sarajevo Film Festivala, a kreaciju će nositi prepoznatljivo ime iz bh. poduzetničkog i kulturnog života.
Nakon toga, uz stručnu pomoć FORMA tima i partnera, dobitnik natječaja će dobiti profesionalne smjernice i pomoć za razvoj kolekcije u coworking prostorijama poduzetničkog centra Networks, kako bismo artikle iz kolekcije ponudili inozemnom tržištu kroz BONJOUR.online shop. Svaka od sfera ovog projekta će biti popraćena od strane i brojnih medijskih partnera, čiju je pažnju projekt privukao sa obzirom na konkretne rezultate koje ovaj projekt pruža u sferi razvoja kreativne industrije u BiH.
Žiri:
Članovi žirija koji će odabrati pobjednika ovog natječaja su: Ana Ćavar, direktorica i osnivačica BONJOUR.ba, Martina Saira, osnivačica i generalni direktor kompanije SEE.Contact, te Bojana Omerović, voditeljica poduzetničkog centra Networks.
Četvrti gostujući član žirija će biti respektabilno dizajnersko ime s domaće modne scene koje će svojim znanjem, naučenim zanatom i profesionalizmom pomoći u odabiru najboljeg kandidata te razvoju njegovih ideja od početne do završne faze projekta.
Rok za apliciranje:
Svoje prijave sastavljene od detaljno objašnjene i precizne skice u .jpg ili .png formatu, motivacijskog pisma i portfolia poslati uz osobne podatke najkasnije do 31.3.2016.godine na email [email protected].
Pobjednik natječaja će biti objavljen na BONJOUR.ba 11.4.2016.
„Mi nudimo priliku da postaneš prepoznatljivo dizajnersko ime na domaćoj modnoj sceni. Nemoj dopustiti da ju propustiš.“
FORMA team
TEKST: Ada Ćeremida | FOTO: Armin Dorado
Pratimo ih godinama, radujući se svakom novom projektu, ali kada se njihovi putevi spoje, rezultat je nešto posebno.
Bisera Berberkić je poznato ime kada govorimo o besprijekorno dizajniranim interijerima, a GAZZDA je sinonim za vrhunski dizajn i zanatsku preciznost.
Ovaj stan, s toplinom drveta, suptilnom paletom i prozračnim rasporedom, odiše lakoćom i promišljenim minimalizmom koji ne gubi osjećaj ugodnosti. Svaki komad namještaja djeluje prirodno uklopljen, a opet pažljivo odabran, balansirajući preciznost i neopterećenost.
Kako su Bisera i GAZZDA zajedno oblikovali prostor koji istovremeno djeluje promišljeno i prirodno? Razgovarali smo sa njima i saznali kako je nastao ovaj sofisticiran interijer u ovoj harmoničnoj kolaboraciji.
Bisera, ovaj interijer nosi dozu nenametljive elegancije, prirodni materijali i topla paleta boja djeluju instinktivno skladno. No, koliko je takva jednostavnost zapravo zahtjevna za postići? Koji su ključni elementi koji prostoru daju taj osjećaj lakoće, a da ne izgleda previše minimalistički ili
monoton?
Postići jednostavnost koja nije monotona, niti previše minimalistička, zahtijeva precizno balansiranje materijala, boja i tekstura. Ključ je prirodnim materijalima poput drveta, kamena i tkanina organskog porijekla, koji prostoru daju toplinu i taktilnu ugodnost.
Također, kombinacija toplih neutralnih tonova sa suptilnim kontrastima stvara vizualni ritam koji prostoru daje dinamiku bez narušavanja harmonije.
U ovakvom pristupu, suštinska razlika između jednostavnosti i praznine leži u slojevitosti. Kada se pažljivo dodaju detalji poput rasvjete, umjetničkih predmeta ili personalizovanih elemenata, prostor dobija dušu i postaje nenametljivo sofisticiran.
Postoji nešto umirujuće u ovom prostoru, svaki komad namještaja ima svoje mjesto, ali bez ukočene perfekcije. Kako ste balansirali između planske preciznosti i one neopipljive ugodnosti koja čini da se prostor osjeća kao dom?
Balans između preciznosti i ugodnosti postiže se pažljivim odabirom materijala, boja i proporcija, ali i načinom na koji se elementi međusobno povezuju. Umjesto stroge simetrije, prostor oblikujem tako da djeluje skladno, ali ne predvidljivo. Važno mi je da svaki komad namještaja ima svoju funkciju i svrhu, ali da cjelina ostavlja dojam lakoće i prirodnosti.
Posebno pažljivo biram komade koji nisu oštri i strogo geometrijski, već imaju meke linije i organsku formu, jer upravo takvi elementi dodaju osjećaj topline i umirujuće atmosfere.
Topli tonovi, taktilni materijali i promišljena rasvjeta dodatno pojačavaju taj efekat, dok fluidnost rasporeda omogućava da prostor izgleda živo i prilagodljivo, umjesto statično i rigidno.
Na taj način prostor odiše karakterom i postaje mjesto u kojem se zaista može uživati.
Koliko je za vas kao dizajnera važno imati priliku raditi s domaćim brendom poput GAZZDA? Da li osjećate da su ovakve saradnje način da se razvija lokalna scena dizajna enterijera? Postoji li neki komad namještaja iz GAZZDA kolekcije koji vam je bio posebno inspirativan u ovom projektu?
GAZZDA je vrhunski primjer kako domaći brend može dostići svjetski nivo, a istovremeno zadržati autentičnost i prepoznatljiv dizajnerski potpis. Njihov spoj sofisticirane estetike, vrhunske izrade i pažnje prema detaljima čini ih pravim ponosom naše industrije.
Uvijek cijenim priliku da radim s njihovim komadima i posebno se radujem kada i moji klijenti prepoznaju tu izuzetnu kombinaciju ljepote i kvaliteta.
Njihov namještaj nije samo funkcionalan, već unosi poseban karakter u prostor, što ga čini idealnim izborom za projekte koji teže nenametljivoj eleganciji. Posebno volim Muna stolice, koje smo koristili i u ovom projektu. One su istovremeno udobne i estetski besprijekorne, s prefinjenim linijama koje se lako uklapaju u različite stilove enterijera.
Velika prednost je i široka mogućnost obrade materijala, od tkanina do kože, što omogućava potpunu prilagodbu svakom prostoru. GAZZDA nas uvijek iznova oduševljava i s nestrpljenjem pratim šta će sljedeće donijeti.
Namještaj GAZZDA često nosi onaj prepoznatljiv pečat, spoj zanatske preciznosti i suptilne, nenametljive estetike. Kako osiguravate da svaki komad ostane bezvremenski, a opet dovoljno prilagodljiv za različite tipove prostora?
Mi kao GAZZDA vjerujemo da dom nije samo zbir predmeta na jednom mjestu, nego stvarno prostor u kojem duša odmara. Zato svaki komad prolazi kroz strogo definisan proces razvoja, od prvog skiciranja do finalnog detalja u radionici.
Naši dizajneri ne pristupaju namještaju samo kao estetskom i funkcionalnom objektu, već kao zanatskom zadatku – stalno dorađujući prototipe, balansirajući proporcije, eksperimentirajući s materijalima.
U toj tišini radionice, gdje se svaki spoj završava rukom, nastaje ono što mi zovemo GAZZDA kvalitet. Komadi koje stvaramo su suptilno oblikovani da traju – estetski, funkcionalno i emotivno – ali i dovoljno fleksibilni da se uklope u prostore različitih karaktera i senzibiliteta.
GAZZDA komadi djeluju gotovo kao produžetak prirode unutar interijera. Kako postižete tu lakoću dizajna koja spaja savremenu estetiku s osjećajem topline i prirodnosti? I koja je priča iza komada namještaja odabranih za ovaj stan?
Naša filozofija i pristup dizajnu su jednostavni – stvarati prostor koji ne vrišti, već šapuće. Komadi poput Fawn kreveta ili Dedo lounge fotelje nisu tu da dominiraju, već da udahnu tišinu i mir prostoru, oblikujući ga linijama koje teku prirodno, organski.
Vjerujemo u moć jednostavnosti, u materijale koji pozivaju na dodir i oblike koji dopuštaju da prostor diše. U ovom interijeru, svaki GAZZDA komad tiho doprinosi cjelini. Trpezijskim dijelom dominiraju Muna stolice i Fawn sto – blagi rubovi, taktilno drvo i topli tonovi koji pozivaju na prisutnost i zajedništvo.
Dedo fotelja, Fawn lowboard, krevet i noćni ormarić, te Mu stolić u dnevnom boravku, unose onu smirenost i prirodnu lakoću koja je srž GAZZDA dizajna – prisutan, ali nenametljiv.
Koliko je za brend GAZZDA važno raditi s dizajnerima interijera poput Bisere? Kako ste kroz ovu saradnju uskladili njenu viziju s prepoznatljivim GAZZDA dizajnerskim potpisom?
Uživamo raditi s ljudima koji imaju jasnu viziju – i još važnije, koji znaju za koga je ta vizija. Bisera je već u fazi narudžbe imala precizan osjećaj za svaki komad, znala je koji materijali će najbolje odgovarati ambijentu i kako sve povezati u skladnu cjelinu. Nama je bilo zadovoljstvo to ispratiti i podržati.
Naš fokus je stvaranje – osmišljavanje i dorađivanje komada koji imaju vlastiti karakter. Ali kad dođe trenutak da ti komadi pronađu svoj dom, tu svoju konačnu formu često dobivaju upravo kroz ruke arhitekata i dizajnera interijera.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!