TEKST: Bonjour.ba - PR
DATUM OBJAVE: 26.12.2025.
Crnogorska modna dizajnerica Milena Đurđić, jedno od najprepoznatljivijih imena regionalne modne scene, posljednjih godina gradi karijeru koja uspješno spaja istančanu estetiku, društveni kontekst i hrabar stilski izražaj.
Osim autorskog rukopisa koji je jasno prepoznatljiv, Milena Đurđić se tokom godina profilirala i kao dizajnerica koju biraju poznate ličnosti s regionalne i svjetske scene. 
Njene kreacije nosile su brojne javne osobe iz svijeta filma, mode i politike, uključujući međunarodno prepoznatu poduzetnicu i javnu govornicu Sara Al Madani.
Milena je godinama prisutna i kao gošća Sarajevo Film Festivala, gdje se njen dizajn kontinuirano pojavljuje na crvenom tepihu, a ove godine posebno se istaknula kreacijom za evropsku glumicu u usponu Lidiju Kordić, koja se na festivalu pojavila u njenoj haljini odabranoj među deset najupečatljivijih izdanja crvenog tepiha, prema izboru modnih urednika i stručne javnosti.
Njene kreacije nosili su i istaknuti regionalni glumci poput Emira Hadžihafizbegovića, dok je na međunarodnoj sceni dodatnu pažnju privukla kada je poznata manekenka Bruna Gadelha nosila njen dizajn na Forbesovom događaju u Brazilu.
Među važnim projektima izdvaja se i dizajn scenskog kostima za Vanja Radovanović, crnogorskog predstavnika na Eurosongu, kao i kreacija haljine za Prvu damu Crne Gore povodom inauguracije, koja je izazvala veliku pažnju međunarodnih medija.
Njena najnovija kolekcija Rev to Real 0000 predstavlja prirodan nastavak tog autorskog puta; promišljen, zreo i jasno pozicioniran u savremenom modnom diskursu.
Kolekcija je strukturirana kao vizuelna i konceptualna transformacija: od introspekcije ka jasnoći, od apstraktnog ka konkretnom. 
Dominantni crni modeli u uvodnom dijelu kolekcije simbolizuju unutrašnje preispitivanje, dok se kroz zemljane tonove maslinasto zelene i braon uspostavlja veza sa realnošću, stabilnošću i prirodnim okruženjem. Završni dio donosi svjetlije nijanse, naglašavajući rasterećenje i izlazak u novu, jasnije definisanu fazu.
Milena Đurđić modu ne posmatra isključivo kao estetski izraz, već kao sredstvo komunikacije i refleksije savremenog društva. Kroz precizno konstruisane siluete i snažan materijalni izraz, kolekcija Rev to Real 0000 istražuje odnos pojedinca i sistema, lične slobode i kolektivne odgovornosti, teme koje su danas jednako relevantne na modnoj pisti i izvan nje.
Dizajnerica je diplomirala modni dizajn u Rimu, a njen profesionalni put obilježen je međunarodnim prezentacijama i priznanjima: od Dubaija i Venecije do prestižnih filmskih i modnih događaja. 
Posebnu pažnju međunarodne javnosti privukla je kreacijom haljine za prvu damu Crne Gore povodom inauguracije, kao i osvajanjem dvije statue Oscar della Moda priznanja u Italiji, koje se često naziva „Oscarom mode“, prvo je bila dobitnica srebrnog a od ove godine i zlatnog oskara.
Za BH publiku, Milena Đurđić predstavlja primjer regionalnog brenda koji uspješno gradi prepoznatljiv identitet, ali istovremeno ostaje nosiv, funkcionalan i tržišno relevantan. Njene kolekcije nastaju u vlastitom ateljeu, sa jasnim fokusom na kvalitet izrade, dugotrajnost i individualni pristup klijentima.
Kolekcija Rev to Real 0000 dostupna je kroz direktan kontakt s brendom, a interes za njene komade raste i van granica Crne Gore, posebno među publikom koja traži odjeću s jasnom autorskom pričom, ali i realnom primjenom u svakodnevnom životu.
Milena Đurđić još jednom potvrđuje da savremena moda s Balkana može biti istovremeno konceptualna, međunarodno relevantna i komercijalno održiva, bez kompromisa na identitetu.
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!