S Mirjanom Mikulec razgovarali smo o školi za dizajn interijera u Splitu, trendovima, karijeri i timskom radu - Bonjour....

S Mirjanom Mikulec razgovarali smo o školi za dizajn interijera u Splitu, trendovima, karijeri i timskom radu

Tekst:

Bonjour.ba, Promotivni članak

POSAO & ŽIVOT
12.9.2021.

S puno entuzijazma i velikom ljubavi prema uređenju interijera, Mirjana Mikulec je počela poduzetničku priču koja se razvila u mnoštvo uspješno realiziranih projekata uređenja doma, vlastitu televizijsku emisiju, knjige o interijeru, web portal, ali i kompaniju unutar koje zapošljava dizajnere, arhitekte i druge stručnjake.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz to, na radost mnogih otvorila je i školu za dizajn interijera, uz koju želi temeljito educirati sve zaljubljenike u lijep dizajn.
Školu za dizajn interijera sada otvara i u Splitu, a u razgovoru s njom saznali smo više o programima i predavačima, ali i njenim počecima, trendovima, te dobili par korisnih poslovnih savjeta te trikova za uređenje doma. 

***

Koji su izazovi s kojima ste se susreli na početku karijere, a na koje danas odgovore daje upravo vaša škola dizajna interijera?

I danas vrlo često škole i ustanove za obrazovanje baziraju svoje programe na teorijskom znanju, mi se u našoj školi najviše fokusiramo upravo na praktični dio jer je to ono što je meni i većini drugih kad krenu u posao nedostaje. Pokušavamo kroz razne praktične radove i gostovanja približiti stvarne situacije na tržištu te ih upoznati s realnim zahtjevima klijenata i situacijama u kojima se ljudi iz mog ureda kroz dugogodišnji rad svakodnevno susreću.

Koje su tri stvari koje vašu školu izdvajaju u odnosu na druge ustanove koje nude obrazovanje u ovom polju?

Za početak naša škola se bavi isključivo edukacijom iz područja interijera tako da smo u potpunosti fokusirani na to. Tako je u zagrebačkoj centrali, a tako će biti i u Splitu.
Svaki od naših predmeta predaje različiti predavač, arhitekt ili stručnjak u svom području s bogatim iskustvom tako da se u potpunosti može posvetiti tom jednom predmetu i gradivu te prenijeti ga na najbolji način uz pregršt primjera iz prakse.

Zagrebačka učionica je u istom prostoru kao i studio tako da polaznici imaju mogućnost iz prve ruke vidjeti kako funkcionira studio, uvijek imaju neke nove materijale i uzorke i vrlo lako mogu iz prve ruke popratiti trendove.

Možete li nam ukratko objasniti i koncept škole, kao i tko su predavači?

Dizajn interijera Mirjana Mikulec – Ustanova za obrazovanje odraslih organizirana je na način da imamo dva programa: Stilist i Dizajner interijera. 
Stiliste educiramo kroz 340 sati, a dizajnere kroz 325 sati. 
U Zagrebu, a uskoro i u Splitu radi se u manjim grupama, program je odobren od Ministarstva znanosti i obrazovanja i upisuje se u radnu knjižicu. 

Primjer tlocrta stana za dnevni najam u potpisu jedne od polaznica škole Dizajn interijera

Za stiliste nije potrebno prethodno stručno znanje, a program se sastoji od osam predmeta osmišljenih kako bi polaznike pripremili za kreiranje funkcionalnih i lijepih interijera koji će zadovoljiti potrebe klijenata. 
Da bi došli do toga, tj. samog projektiranja i dizajniranja interijera, potrebno je svladati računalno i ručno crtanje, principe prostornog oblikovanja, razvoj interijera kroz povijest, stilove uređenja, ali i znanja iz drugih područja, poput primjerice zaštite na radu. 

Dizajner interijera je napredniji program za koji je potrebno predznanje, a polaznici unutar njega stječu dodatna znanja i vještine u osmišljavanju vizualnog prikaza, te prezentaciju atraktivnih i funkcionalnih prostora pravilnim odabirom namještaja, opreme, zidnih i podnih obloga, pregrada, rasvjete, boja i materijala u prostoru - sve to uz primjenu računalnih aplikacijskih 2D i 3D crtaćih programa. 

Primjer idejnog projekta interijera u potpisu polaznice škole Dizajn interijera

Osam nastavnih cjelina osmišljeno je da polaznike što bolje pripremi za tržište rada, tako da je osim novih vještina o uređenju interijera, u nastavnom planu i predmet Uvod u osnivanje tvrtke i važnost marketinga kako bi bili konkurentniji na tržištu rada. Naši predavači su redom arhitekti i stručnjaci s bogatim iskustvom koje prenose na polaznike. 
Dio vremena provodimo i izvan učionica, posjećujući razne partnere kod kojih iz prve ruke učimo o specifičnostima npr. materijala za izradu namještaja po mjeri, keramike i sl. ali i na izložbama čija tematika odgovara programu, a često nam se u učionici pridruže i gosti predavači. Uz sve ovo polaznike veseli i činjenica da su učionice smještene u sklopu studija tako da sve što uče u teoriji mogu vidjeti iz prve ruke.

Prostor u kojem se održava nastava također odiše lijepom estetikom i postaje primjer dobre prakse. Čime ste se vodili u uređenju?

Prvo i osnovno, htjeli smo da prostor bude inspirativan – da u samom startu dobiju osjećaj onoga što ih čeka – što će i sami moći postizati kroz neko vrijeme. I naravno, bilo nam je bitno da prostor uz funkcionalnost bude i ugodan jer polaznici u tom prostoru borave nemali broj sati i želimo da svaki put uđu s veseljem.



Umjetnost stvaranja lijepog postala je sinonim za vaše ime. Čime se vodite u izgradnji vlastitog brenda? Što su naredni koraci?

Hvala vam. Iskreno, ja sebe ne doživljavam kao brend i zato tu nije bilo, niti nema neke strategije za izgradnju brenda – gotovo bih rekla da što vidite, to i jesam. U svemu nastojim biti iskrena i davati sve od sebe, a onda to još i zamotati u lijepi izričaj moje struke.
U ovom trenu sljedeći korak kojem se jako veselim je otvorenje škole u Splitu u kojem očekujemo neke nove generacije stilista i dizajnera interijera iz Dalmacije i šire okolice.

Što vas svakodnevno pokreće u vašem poslu?

Upornost i tvrdoglavost. Ja idem glavom kroz zid ako treba. 
Ne prihvaćam ne kao odgovor. 
I naravno odgovornost – prema partnerima i mojim ljudima.



Često ističete da je uz podršku obitelji, tim s kojim radite imao veliku ulogu u razvoju vaše karijere. Kako birate svoj tim i održavate njihovu strast prema ovom poslu te svim izazovima koje nosi?

Da, bez bezrezervne podrške moje obitelji i mog tima, moja karijera zasigurno ne bi ovako izgledala.
Pri odabiru svog tima moram priznati da sam imala i puno sreće i da sam pronašla ljude koji su predani poslu, spremni razbijati barijere zajedno sa mnom i koji su prije svega ljudi i čak na neki način funkcioniramo kao jedna velika obitelj i to zaista nije floskula. 


Kod nas nikad nije dosadno, stalno se dešavaju neke nove stvari, neki novi klijenti, ali i novi projekti, nova područja poslovanja tako da prostora za stagnaciju i učmalost nikad nema. 
Stalno učimo nešto novo i razvijamo se i rastemo – ne samo kao tvrtka već i individualno i pazimo jedni na druge.

Omiljeni trend u interijeru za jesen?

Ovu jesen je bukle kao materijal veliki trend kod proizvodnje tapeciranog namještaja i jako mi se sviđa. 
Generalno, smjer u kojem se sve kreće i koji mi je drag u puno većoj mjeri je ekološki pristup samoj proizvodnji namještaja ali i samom projektiranju prostora i nadam se da ćemo se zadržati na tome.

Koja je najčešća greška koju ljudi ponavljaju u uređenju interijera?

Teško mi je izdvojiti jednu, ima ih više. 
Ljudi interijeru pristupaju previše trendovski i to požale. Prostor koji uređujemo za život treba promišljati puno dugoročnije. 
Tu ćete boraviti svaki dan, proći će puno godina i to što ste odabrali, posebno ako pričamo o nekim trajnim elementima prostora mora biti dugoročnije rješenje. 
Isto tako ljudi dosta često stave estetiku ispred funkcionalnosti pa se kroz svakodnevni život ispostavi da redoslijed kojim se prostor osmišljava mora biti prvo funkcija, pa onda estetika. 

Najefikasniji trik uz koji možemo preurediti dom?

Definitivno boja! Najbrže, najpovoljnije, a možete dobiti uistinu ozbiljnu promjenu. 

Kako biste opisali vaš dom?

Meni je moj dom prije svega ugodan za život i smatram da bi tome svi trebali težiti. Ako ga moram stilski opisati, to je spoj klasičnih i modernih elemenata s malim pomacima koji me vesele.

 

Najbolji poslovni savjet koji ste dobili?

Neuspjeh je samo nedovoljan broj pokušaja.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Promo

 

Povezani članci

Najpopularniji članci