TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 19.2.2025.
Kada pomislimo na Milano, prvo što nam padne na pamet su zvučna imena i revije koje će zasjati na Fashion Week - u, ali prava čarolija grada krije se u njegovim ulicama, kafićima i buticima, koji svaki na svoj način pričaju priču o stilu.
Milano je grad gdje je moda doslovno u svakom mjestu od luksuznih avenija do skrivenih uličica koje otkrivaju kreativne duše. Dakle, kako bismo vas pripremili za dolazak na Fashion Week, evo najluksuznijih, najinspirativnijih i najzabavnijih lokacija koje ne smijete propustiti.
Via Montenapoleone
Ovdje ćete pronaći luksuzne butike i najpoznatije modne kuće poput Gucci, Prada i Chanel. Svaki izlog je prava mala galerija, a koračajući ovom ulicom osjećat ćete se kao da ste u epicentru modne historije. Osim što je ovo prava destinacija za kupovinu, sama atmosfera ove ulice je poput zamišljene filmske scene gdje svaki korak čini vašu modnu avanturu još uzbudljivijom.
Brera
Brera je milanski dio grada koji je uvijek u srcu umjetničke i modne scene. Šetajući starim kamenim ulicama ovog historijskog dijela grada, naići ćete na predivne galerije, vintage butike i kafiće koji imaju onaj poseban umjetnički šarm.
Ovdje se moda nosi opušteno, ali na milanski način. Trendy lokali poput Caffè Fernanda ili N'Ombra de Vin su savršeni za opuštanje uz kafu.. Iako su butici manji i pomalo skriveni, upravo tu možete pronaći jedinstvene komade koji nisu dostupni ni na jednoj reviji.
Navigli
Navigli je poznat po svom hipsterskom šarmu, a šetnja uz kanal pruža poseban doživljaj. Dok Fashion Week traje, naći ćete mnogo inspiracije u street style kombinacijama poput oversized kaputa, chic beretki i statement obuće.
Galleria Vittorio Emanuele II
Smještena uz Piazza del Duomo, ovo historijsko mjesto s izuzetnim staklenim krovom i prepoznatljivim podnim mozaicima domaćin je najpoznatijim brendovima kao što su Louis Vuitton, Versace i Bulgari. Galleria je jedno od najpoznatijih i najfotografiranijih mjesta u Milanu, a za vrijeme Fashion Weeka, upravo ovdje možete primijetiti one najistaknutije modne figure grada sa stilom koji ostavlja bez daha.
Porta Romana
Za ljubitelje minimalističkog dizajna i stila, Porta Romana je pravi raj. Ovaj dio grada nudi pomak od klasične milanske elegancije, ali zadržava sofisticiranost. Tu se nalaze koncept trgovine poput 10 Corso Como ili Spazio Rossana Orlandi, koji nude ekskluzivnu selekciju umjetnosti, mode i dizajna.
Torre Branca
Ako želite uživati u stilu i impozantnom pogledu na grad, onda ne smijete propustiti Torre Branca smješten u Parco Sempione. Ova visoka platforma nudi spektakularan pogled na Milan i odlična je lokacija za one koji žele napraviti pauzu od užurbanosti grada, ali i željne svježih ideja.
Ovih dana, mnogi milanski modni entuzijasti dolaze tu da nađu inspiraciju, a sama lokacija idealna je za opuštanje prije nego što se ponovno uronite u svijet revija.
Milan nije samo domaćin jedne od najvažnijih modnih manifestacija na svijetu, on je grad koji vas poziva da budete dio njegovog modnog života.
Ove godine, Milan Fashion Week počinje 20. februara i traje do 26. februara 2025... jeste li spremni za svoju milansku modnu avanturu?
* * *
Naslovna fotografija: @thestylestalkercom
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak | FOTO: Sanela Babić/ Bonjour.ba PR
Milan Design Week 2025. godine potvrdio je svoju poziciju kao najvažniji događaj u svijetu dizajna, gdje se susreću inovacija, umjetnost i tehnologija.
Od 7. do 13. aprila 2025. godine, Milano je postao epicentar globalne kreativnosti, domaćin više od hiljadu izložbi, instalacija i događaja u sklopu Milan Design Weeka.
Ove godine, tema "Connected Worlds" istražuje kako dizajn može povezati različite aspekte našeg života od prirodnog okruženja do naprednih tehnologija, kulturnih tradicija i budućih inovacija.
A mi smo uz IQOS krenuli u ovu avanturu i imali priliku da prisustvujemo dizajnerskom spektaklu i donesemo vam najzanimljivije trenutke direktno iz srca Milana.
Idemo redom. Vodimo vas na prvu stanicu našeg dizajnerskog putopisa, može?
IQOS x Seletti: Senzorna priča o susretu dva svijeta
Suradnja između IQOS i kultnog italijanskog brenda Seletti bila je jedan od zapaženijih trenutaka ovogodišnjeg Milan Design Weeka.
Instalacija je predstavljena kao šetnja kroz imaginarnu piazzu od dnevne vreve tržnice do večernje tišine pod visećim lampicama. Tradicija reinterpretirana kroz objektiv futurističkog dizajna i hrabrog eksperimenta.
Iza koncepta stoji Stefano Seletti, kreativni direktor i vizionar koji decenijama unosi ironiju, umjetnost i igru u svakodnevne predmete. Instalacija pod nazivom ‘’Curious X Sensorium Piazza'' utjelovljuje fokus na inovaciju i Selettijev eksperimentalni pristup, oblikujući dinamično okruženje u kojem publika ima aktivnu ulogu.
Digitalne strukture mijenjaju se kroz interakciju s posjetiocima, dok se fragmenti riječi i lica pretaču u vizualni pejzaž, tvoreći neprestano promjenjivo kolektivno sjećanje. Tradicija i tehnologija susreću se u prostoru koji se ne zaboravlja.
Fondazione Prada: Kad film postane crtež
Šetajući kroz Fondazione Prada izložbu zakoračili smo u tihi, ali vizuelno snažan svijet storyboardova, crteža koji su nekada bili prva forma velikih filmskih priča. Izložba „A Kind of Language“ vodi vas kroz više od 800 radova koji otkrivaju kako su režiseri poput Mélièsa i Disneya maštali u linijama i sjenama.
Prostor je zamišljen poput ateljea u kojem se ideje pretaču u kadrove, a paralelno s izložbom, posjetioci mogu pogledati filmove Sofije Coppole, Wesa Andersona i Fellinija.
Sve je zaokruženo projekcijama kultnih filmova u Cinema Godard. Još jedan podsjetnik da je dizajn, kad je u rukama vizionara, uvijek priča.
Mooi: Personalizirani mirisi doma vođeni umjetnom inteligencijom
Holandski brend Mooi predstavio je inovativnu instalaciju gdje posjetioci, prolaskom kroz roza zavjese, ulaze u svijet personaliziranih interijera.
Na osnovu interaktivnog testa ličnosti, kreirali su vlastiti "home scent scene" ,jedinstveni miris doma, prilagođen individualnim preferencijama, i to na licu mjesta. Naravno da smo isprobali.
Lavazza: Multisenzorno iskustvo budućnosti kafe
Multisenzorno iskustvo Lavazze ostavilo je snažan utisak ne samo zbog inovativnosti, već i zbog načina na koji su uspjeli transformirati jednostavan gutljaj espressa u punopravni dizajnerski doživljaj.
Ulazimo u zrno kafe, doslovno. Pod ispod nas izrađen je od mljevene kafe, a miris u zraku možete zamisliti: topao i zavodljiv.
Nova kapsula bez plastike, koja će se na tržištu naći tek u septembru 2025., predstavljena je u ambijentu koji uključuje zvukove, vizuale i teksture pažljivo orkestrirane da potaknu sva čula. I da, imali smo privilegiju da je ekskluzivno kušamo ukus pun, bogat, gotovo filmski.
Google: Svjetlost koju možete dodirnuti
Google je predstavio instalaciju koja istražuje interakciju svjetlosti i tehnologije umjetnika Lachlan Turczana. Posjetioci su mogli "dodirnuti" svjetlost, doživljavajući interaktivno i poetsko iskustvo koje pomjera granice percepcije i tehnologije.
Hermès: Klasična elegancija u tišini
Hermès je ostao vjeran svom prepoznatljivom stilu, predstavljajući instalaciju koja odiše klasičnom elegancijom. Bez puno riječi, posjetioci su mogli doživjeti suštinu brenda kroz tišinu i sofisticirani dizajn, naglašavajući ljepotu u jednostavnosti.
Umjesto klasičnih, zanatski teških instalacija po kojima su prethodne godine bili prepoznatljivi, umjetnički direktori Charlotte Macaux Perelman i Alexis Fabry odlučili su se za pročišćeniju, gotovo meditativnu formu izraza.
Posebnu pažnju privukao je set od 33 porculanske posude koje je kreirao irski dizajner Nigel Peake. Riječ je o delikatnoj kolekciji ručno oslikanih tanjira, zdjela i šalica u akvarel tehnici, pažljivo aranžiranih unutar jedne od kutija, poput postavke za neku zamišljenu, svečanu večeru.
Kao savršenu završnicu, imali smo čast prisustvovati ekskluzivnoj večeri s gospodinom Selettijem, koja je bila pravi gourmet doživljaj. Chef Enrico Bartolini, dobitnik čak 13 Michelin zvjezdica, brižljivo je balansirao između ekstravagancije i topline, stvarajući večeru koja je bila jednako sofisticirana kao i sama instalacija.
Ana Ćavar, vlasnica i direktorica Bonjour.ba i Stefano Seletti, vizionar i kreativni direktor Selletija
Ove godine Milano Design Week ostavio je snažan utisak: spoj tehnologije i mašte, senzacija i značenja. Ova oda kreativnosti i dizajnu bez granica nas je podsjetila na jedno: Stay curious.
*IQOS nije proizvod bez rizika i oslobađa nikotin koji izaziva ovisnost. Samo za punoljetne pušače.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!