TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 3.5.2011.
Sinoć je crveni tepih ispred muzeja Metropolitan vrvio zvijezdama i zvjezdicama modne, glazbene i filmske scene, koje su se okupile na tradicionalnoj večeri Costume Institute Benefit Gala, koja je ove godine obilježila otvaranje izložbe kreacija Alexandera McQueena. Njemu u čast, neke od obožavateljica, ali i prijateljica, odlučile su se za kreacije s potpisom rano preminulog dizajnera. Među njima
Domaćica večeri Anna Wintour ponovno je pokazala da se ne boji riskirati i obukla Chanel haljinu sa šljokicama, dok je jednaku hrabrost i sklonost romantičnoj gotici pokazala Christina Ricci u kreaciji Zac Posen.
Chanel pogodak bila je haljina koju je nosila Freida Pinto, koja kombinira holivudski glam četrdesetih godina prošlog stoljeća sa tipičnim muškim modnim dodatkom - kravatom. Chanel promašaj dogodio se Kirsten Dunst koja nam je nalikovala na snašu koja je zalutala na crveni tepih sasvim slučajno, jer su joj ovčice pobjegle u tom smjeru. Kritičare je pak podijelila Chanel kreacija koju je nosila Blake Lively, koja je cijelu večer provela u društvu Karla Lagerfelda. Nama se ipak sviđa za promjenu vidjeti Blake u maniri grčke božice.
Prekrasna Natalia Vodianova došla je u društvu Valentina Garavanija i u haljini s potpisom njegove kuće, na kojoj su spretno iskombinirani plisir, perje i šljokice. Odvažno, ali sa stilom, rekli bismo.
Ginnifer Goodwin pokazala je da vam nisu potrebni veliki novci kako biste izgledali glamurozno izabravši Topshop haljinu.
Diane Kruger je ostavila mnoge bez daha obukavši Jason Wu kreaciju, dok je Gucci haljina Jennifer Lopez pobrala uglavnom kritike. Neke dame nikako da shvate da stvari koje izgledaju savršeno na pisti, ne pristaju baš najbolje njihovoj tjelesnoj konstituciji.
U totalne promašaje ubrojali bismo i Serenu Williams, Rosie Huntington Whiteley, Mary-Kate Olsen i Fergie.
Tko su vaše favoritkinje?
Gisele Bundchen
Anna Dello Russo
Naomi Campbell
Daphne Guinness
Sarah Jessica Parker
Salma Hayek
Chloë Sevigny
Hilary Rhoda
Stella McCartney
Eva Mendes
Iman
Gwyneth Paltrow
Rihanna
Madonna
Maggie Gyllenhaal
Kate Hudson
Rashida Jones
Naomi Watts
Anna Wintour
Christina Ricci
Freida Pinto
Kirsten Dunst
Blake Lively
Natalia Vodianova i Valentino Garavani
Ginnifer Goodwin
Diane Kruger
Jennifer Lopez
Serena Williams
Mary-Kate Olsen
Rosie Huntington Whiteley
Fergie
Chanel Iman
Leighton Meester
Florence Welch
Ashley Olsen
Bee Shaffer
Beyonce
Demi Moore
Doutzen Kroes
Ciara
Emma Stone
Isla Fisher
Kerry Washington
Amy Adams
Liv Tyler
Miranda Kerr
Sarah Burton
Shalom Harlow
Sofia Vergara
Taylor Swift
Alicia Keys
Ashley Greene
Brooklyn Decker
Christina Hendricks
Claire Danes
Crystal Renn
Dakota Fanning
Dianna Agron
Elizabeth Banks
Jessica Stam
Jessica Alba
Emma Roberts
Isabel Lucas
Jennifer Hudson
Kristen Stewart
Jessica Szohr
Karen Elson
Lea Michele
Karolina Kurkova
Lily Aldridge
Lucy Liu
Tory Burch
Vera Wang
Zoe Saldana
Michelle Williams
Milla Jovovich
Rosario Dawson
Nicole Richie
Penelope Cruz
Renee Zellweger
Mia Wasikowska
A.S.
foto: Getty Images
TEKST: Ada Ćeremida
Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.
Teatar, ples i savremena umjetnost preuzimaju gradske prostore, podsjećajući nas da jesen ne znači kraj, već početak sezone introspekcije, pokreta i kreativne energije.
Ovaj vikend donosi više od običnog bijega od hladnoće, to je prilika da osjetimo puls grada kroz predstave koje diraju, debate koje propituju i performanse koji brišu granice između umjetnika i publike. Ako ste tražili trenutak da se ponovo povežete sa scenom, emocijom i sobom ovaj vikend je onaj pravi.
Još samo dva dana Festivala MESS, ali dovoljno da se podsjetimo zašto teatar u Sarajevu ostaje njegovo najvažnije kulturno uporište.
Dok se jesen lagano spušta nad grad, reflektori i dalje sijaju punim sjajem, a scene Narodnog pozorišta, SARTR-a i Pozorišta mladih pretvaraju se u mjesta introspekcije, emocije i katarze.
Ovaj vikend donosi retrospektivu stvaralaca koji su obilježili pozorišnu historiju, ali i predstave koje hrabro propituju savremeni svijet. Sarajevo je, makar na još nekoliko dana, pozornica bez kraja, a MESS njen najsnažniji glas.
U petak, Akademija scenskih umjetnosti postaje mjesto susreta umjetnosti i sjećanja. Zijah A. Sokolović, dobitnik Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, obilježit će svoj višedecenijski put promocijom trećeg izdanja knjige „Glumac... je glumac... je glumac“.
Više od pet decenija rada, stotinu nagrada i hiljade izvedbi pretočeni su u priču o istrajnosti, integritetu i vjeri u pozorište kao prostor nade i otpora. Sokolovićev trenutak priznanja je povratak korijenima teatra, tamo gdje sve počinje: između glumca i publike.
Kasnije te večeri, u 21:30, SARTR će ugostiti predstavu „Knjiga mojih života“ u produkciji Anton Podbevšek Teatra i Plesnog teatra Ljubljana. Inspirisana autobiografskim esejima Aleksandra Hemona, režija Ivane Đilas spaja piščeve i vlastite priče o emigraciji, gubitku i ponovnom pronalasku identiteta.
U prostoru SARTR-a, poznatom po emotivnoj blizini s publikom, predstava postaje ispovijest o pripadanju, jeziku i tišini koja ponekad govori više od riječi.
U 19:30 u Narodnom pozorištu Sarajevo, predstava „Ogledalo“ rumunskog reditelja Bülenta Özdila otvara vrata Tarkovskovog svijeta kroz teatar, performans i vizuelnu umjetnost.
Priča o Alekseju, čovjeku koji se u ogledalu svojih uspomena suočava s djetinjstvom, ljubavima i prošlošću, pretvara se u poetsku studiju identiteta. Kroz snove, sjećanja i fragmente stvarnosti, publika ulazi u prostor gdje se prošlost i sadašnjost razlijevaju, a granica između života i umjetnosti nestaje u svjetlu reflektora.
U subotu u 18:00 u Pozorištu mladih, Omladinsko pozorište Bileća donosi predstavu „Ožiljci“ potresan prikaz nasilja među mladima kroz pokret, muziku i metaforu.
Bez oslanjanja na tekst, predstava stvara atmosferu u kojoj tijelo, ritam i tišina postaju glavni jezici komunikacije. Svaka scena, nastala iz istraživanja i iskustava mladih glumaca, djeluje kao ogledalo društva koje još uvijek uči kako da čuje svoje najtiše glasove.
Samo sat kasnije, u 19:00, ista pozornica Pozorišta mladih postaje prostor dijaloga. Debatni klub „Follow Me Altera Lingua“ okuplja tinejdžere u raspravi na temu: „We don’t care what art does for society because the only thing that matters is that people like it.“
U vremenu kada publika često traži brzu emociju, ova javna debata otvara pitanje da li je svrha umjetnosti u poruci ili u doživljaju? Mladi govore, a mi slušamo i to jedan od važnijih činova teatra danas.
U 19:30 Narodno pozorište Sarajevo postaje središte novog svijeta koji gradi belgijski koreograf Wim Vandekeybus sa trupom Ultima Vez.
Predstava „Void“ istražuje prazninu kao prostor mogućnosti, gdje “nenormalni” likovi postaju centar pozornice. Kroz kombinaciju savremene koreografije, jazza i improvizacije, Void briše granice između buke i tišine, stvarajući osjećaj zajedništva u različitosti.
Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.
Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
„PULS“ u SARTR-u
U subotu, 11. oktobra, na sceni SARTR-a se izvodi dokumentarna predstava „PULS“, nastala kroz projekt „Tijelo zvuka: Inkluzivne izvedbene prakse za gluhe i nagluhe osobe“.
Kroz muziku, ples i lične ispovijesti sedam izvođača i izvođačica, predstava istražuje komunikaciju u svim njenim oblicima – od govora i zvuka do znakovnog jezika i unutrašnjih svjetova. „PULS“ otvara prostor gdje se publika, gluha i čujuća, susreće u zajedničkom ritmu.
U Staklenoj sali Historijskog muzeja BiH, 10. i 11. oktobra izvodi se predstava „Kad sam bio hodža“ Damira Ovčine, koja prostor muzeja pretvara u scenu introspekcije i ispovijesti.
U istom prostoru, do 23. oktobra možete pogledati i video-instalaciju „Afazija“ vizualne umjetnice Jelene Jureše. Film-esej koji kroz arhive, fotografije i performans istražuje tišinu kolektivnog sjećanja. To je umjetnost koja ne nudi odgovore, već postavlja pitanja: šta ostaje kada riječi više nisu dovoljne?
Ove subote i nedjelje, 11. i 12. oktobra, Skenderija postaje centar pokreta uz međunarodno takmičenje DDC Open 2025, koje okuplja više od 600 plesača iz BiH i regiona. Od hip hopa do savremenog baleta, jazza i latino ritmova, festival spaja energiju mladih i iskustvo profesionalaca.
Među članovima žirija bit će i Željko Božič, slovenački koreograf i jedan od najuspješnijih hip hop plesača u regiji, kojeg će sarajevska publika istog vikenda upoznati i u drugom svjetlu, kao izvođača u predstavi „Knjiga mojih života“ u okviru Festivala MESS.
Dansar zatvara svoju sezonu u ritmu zajedništva, između pokreta, muzike i osmijeha, podsjećajući da je ples, baš kao i teatar, univerzalni izraz koji svi razumijemo.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!