TEKST:
DATUM OBJAVE: 7.6.2021.
Uvijek nam je iznova drago pisati o kreativcima koji žive i stvaraju u Bosni i Hercegovini i svoju ljubav te strast prema poslu koji rade, šire i dijele i na druge.
Jedan od takvih je i 26- godišnji Matej Kajić koji je trenutno zaposlen kao softverski inženjer za automatizaciju, a s kojim smo razgovarali o njegovim počecima bavljenja elektroničkom glazbom, projektima, nagradama, ali i planovima te kako se u glazbi vidi za nekoliko godina.
Ovaj svestrani mladić iz Žepča sebe opisuje kao osobu koju krase otvorenost, maštovitost i preciznost, što je u poslu koji s toliko ljubavi razvija itekako potrebno.
Kad ste prvi put osjetili ljubav prema elektroničkoj glazbi i DJ-ingu i shvatili da ju želite profesionalno razvijati?
Mislim da je općenito moja ljubav za glazbom nekako dio mene od kad znam za sebe. Uvijek bih volio imati u pozadini neku dobru notu bilo koje vrste te također sound system koji će to ispratiti u kvalitetnoj mjeri. Ljubav prema elektroničkoj glazbi sam osjetio još u osnovnoškolskim danima gdje sam dobio prvi originalni CD od Madonne – „What It Feels Like For A Girl“, a na njoj su bila 4 remixa samo jedne pjesme, ali jedan sada već kultni klasik od njih je bio od meni omiljene skupine Above & Beyond.
Mislim da je ta energija i beat pjesme vjerovatno imao veliki utjecaj za moju ljubav prema glazbi. Prije pojave interneta uvijek je bilo dosta razmjenjivanja glazbe "staromodnim" načinom prijenosa, ali pojavom interneta gdje sam bio relativno mlad, počela je prava ekspanzija i moj interes za istraživanjem elektroničke glazbe i duboko „kopanje“ po internetu za neke klasik DJ setove iz prošlosti.

Foto: Matej Kajić
Projekt „Ear Illusion“ i bh. lokacije pokazale su se kao odličan spoj. Kažite nam više o samoj ideji nastanka projekta i mjestima koja ste promovirali kroz videografiju.
Na samom početku sam također osjetio da se javlja moja želja ne samo za slušanjem, nego i gledanjem tih setova u detalje i sami doživljaj načina prijenosa energija sa određenih setova.
U međuvremenu sam se također počeo baviti video uređivanjem i snimanjem sa dronom gdje sam evo, prije par mjeseci dobio profesionalnu licencu za letenje. Još jedan okidač za sve je bio moj redovni odlazak na festivale i koncerte diljem Europe koji su imali streamove te sam uvijek mogao osjetiti nostalgiju kada bih poslije gledao te videe. Na festivalima sam volio main stream izvođače, ali dio mene je uvijek bio za neka „manje poznata“ imena gdje se može osjetiti prava energija i vibe.
https://www.youtube.com/watch?v=H1n6qUnVtvg
Prije godinu dana sam došao na ideju koja već postoji u drugim oblicima i koja već funkcionira dosta vremena. Ova grana industrije tj. video snimanje i prijenos uživo mogu reći da je relativno svježa, ali u isto vrijeme dosta se izgradila te se pogotovo u vrijeme korone aktivirala, tako da je dosta popularna. Neki ljudi će reći da je čak i "istrošena", ali za mene i za sve ljubitelje ove vrste glazbe (i općenito ljubitelje glazbe) dobar DJ video set nikada neće biti višak nego će biti nova mogućnost, proživljavanje energije i tko zna, možda čak set koji će u budućnosti biti popularni klasik.
Tako je ova ideja započela u mom gradu Žepču gdje sam odrastao i proveo većinu svog života. Prvi set je snimljen sa mojim dugogodišnjim prijateljm DJ Antimonom na prelijepoj planini Matinski vis i 945 m.n.v. gdje smo ispratili prelijepi zalazak sunca i napravili „Ear Illusion“.
Ideja po kojoj se vodimo je: „Dosezanje ljudske duše elektroničkom glazbom i stvaranje iluzije uha naša je glavna svrha. Snimljeni na posebnim lokacijama, naš je cilj da osjetite glazbu i proživite čarobne trenutke u video zapisima koje stvaramo.“
https://www.youtube.com/watch?v=BmU7--8OHgg
Također, snimanje i obrada videa je djelo mog kolege, prijatelja Kristijana, kojeg znam od malih nogu, a danas ima svoj Foto Dunđer tim koji također dijele strast prema svome poslu i uživaju u stvaranju fotografija i videa. Na kraju, moja malenkost je zadužena za sve ostale stvari vezane oko organizacije, ali i snimanje dronom, jer želim da budem uključen u projekt na iskonski način gdje želim povezati svoju želju za glazbom i snimanjem.
Cilj Ear Illusiona je prenijeti glazbenu energiju i spojiti sa odličnim unikatnim lokacijama diljem svijeta, ali prvenstveno prikazati da BiH ima ljepote koje mogu i trebaju biti svjetske, a također i DJ koji zaslužuju više pažnje jer je u BiH teško uspjeti na toj sceni.
https://www.youtube.com/watch?v=-dWWieG9_AI
Kao drugu lokaciju sam izabrao prijestolnicu BiH, to je bilo Sarajevo i magični Avaz Twist Tower na kojem smo napravili, po meni dosad najbolji set što se tiče sveukupnog dojma. Lokacija je bila unikatna, DJ naš dobro poznati A Skitzo koji je bio „domaćin“ jer dolazi iz Sarajeva, vrijeme je bilo odlično jer smo uhvatili opet zalazak sunca te na kraju produkcija koja je zaslužna za našu nagradu o kojoj ću reći nešto kasnije.

Foto: Matej Kajić
Treći DJ set nas je odveo u vrijeme prošlosti, srednjeg vijeka i to na lokaciju koja je proglašena nacionalnim spomenikom u BiH, a to je tvrđava Srebrenik. Ovoga puta smo izabrali DJ-a i producenta Vanyano koji dolazi iz slanog grada Tuzle. Pobjednik natjecanja Burn Residency Ibiza odlikovao nas je melodijskim setom i stvorio iluziju za uši na tvrđavi Srebrenik, u jednom zimskom i hladnom okruženju.
Za četvrtu lokaciju Ear Illusion je posjetio Hercegovinu odnosno Mostar, moj drugi dom gdje sam proveo šest godina. Lokacija je bila Stjepangrad ili bolje poznato kao blagajska utvrda gdje je dinamični novopridošli dvojac Azoriane, porijeklom iz Sarajeva, napravio melodični „hladniji“ set, također na jednom od nacionalnih spomenika Bosne i Hercegovine.
Zanimljiva činjenica je da je bilo dosta truda i muke da bi se sve omogućilo za ovaj set jer je lokacija bila dosta nepristupačna, te da smo set završili i par minuta nakon što je snijeg zabijelio Blagaj što je prilično rijetka pojava.
https://www.youtube.com/watch?v=J3rx8NzM6_E&t=1846s
U prethodnom periodu prepoznati ste i nominirani za konceptualni video stream u regiji za 2020. godinu. Koliko vam znači jedna takva nominacija?
Nominacija za najbolji konceptualni video u regiji nam je dosta pomogla što se tiče samog širenja na Balkanu i prepoznavanja od naših susjednih država. Znači nam dosta jer je naš projekt u trenutku nominacije bio tek u 4. mjesecu od samog početka. Kako bi se reklo, bio je to vjetar u leđa ali ne samo to, nego smo prepoznati kao projekt koji ima potencijala za budućnost.
Još jedno natjecanje od strane velike Dance Television koja je audiovizualna platforma za plesne sadržaje koja je aktivna na webu, u aplikacijama, društvenim medijima i na televiziji. Ova nominacije još nam više znači jer 3. mjesto koje smo osvojili u kategoriji „The Best DJ set 2020“ gdje smo prvo bili nominirani među 20 videa te na kraju osvojili treće mjesto u kategoriji „Top 20 most popular Lockdown videos“.
Među velikim DJ imenima ću navesti neka od njih kao: Deborah De Luca, Metodi Hristov, Space Motion, Lehar i mnogi drugi koje su snimane na lokacijama diljem svijeta, od New Yorka preko Dubaija pa sve do Singapura.
Gdje se vidite u narednih 5-10 godina kada je u pitanju oblast DJ-inga?
U narednih 5-10 godina vidimo se na nekim još unikatnijim lokacijama sa drugim podvrstama elektroničke glazbe i novim generacijama DJ-a.
Također, radimo na nekim novim događajima u skoroj budućnosti. Moramo gledati i tehničku stranu Ear Illusiona pa ćemo i na tom polju raditi da što profesionalnije bude, znate kako kažu ljepše za oko.
Volio bih da se dosta više sponzora uključi i prepozna ovaj projekt kojem je cilj da u BiH napravi mjesto gdje ljudi žele doći uživati, ali i također da naši ljubitelji glazbe ne moraju diljem Europe tražiti koncerte nego mogu pred svojim vratima naći isti.
Međutim, motiv će nam uvijek biti isti, da to budu magična mjesta, atmosfera, glazba koja će ponovnim gledanjem naših videa dosegnuti, oživjeti i aktivirati vaš dio tijela koji je određen za nostalgiju. Za kraj jedna rečenica koju smo dobili kao čestitku od Dance Television i kojom ćemo se voditi: „Because we believe your work this year was extraordinary and made a difference, your video is nominated for the best 20 "Lockdown" video on DanceTelevision!”

***
Naslovna fotografija: Matej Kajić
Razgovarala: Ana Bošnjak
TEKST: Ada Ćeremida
Halloween je u posljednjih nekoliko godina postao još jedan dan u kalendaru kada svi žele izgledati zanimljivo, ne nužno zastrašujuće.
Heidi Klum je to odavno pretvorila u umjetnički performans, a ostali su samo pratili. Kostim je postao produžetak stila, način da se igraš s identitetom, da se našališ sa sobom i s modom.
Ali ove godine, umjesto da kopiramo viralne ideje s Instagrama, vraćamo se osnovama, arhetip likovima Noći Vještica: duhovima, vješticama, piratima… onima koji su obilježili svaku Halloween zabavu.
Samo što ih ovog puta gledamo kroz drugačiji objektiv, kroz modu. Uz malo makeupa, tkanine i inspiracije iz arhiva od Galliana do McQueena, Westwood i Wuna, čak i najjednostavniji kostim može izgledati kao ideja s piste.
Najbolji Halloween kostimi nisu oni koji izgledaju skupo, nego oni koji izgledaju kao ideja. Ovo je poziv da se zabavite s modom, s materijalima, s time kako sebe vidite u ogledalu. Jer u svijetu gdje svaka maska već postoji online najzanimljivije je izmisliti svoju.
Duh kao minimalistička fantazija
Zaboravite plahte. Duh može izgledati krhko, romantično i gotovo couture. Probajte kombinaciju vintage slip haljine, tila i čipke, kao da ste upravo izašli iz Gallianove kolekcije iz 2009. ili poetike Robert Wun svijeta couture. Njegova kolekcija “For Love” spaja eleganciju i horor, dok ručno vezeni krvavo crveni otisci na svili podsjećaju da i tuga može biti vizualno prekrasna.
Ovo je duh koji nosi vintage slip haljinu, obavijen slojevima tila i čipke, sa glass-skin efektom lica inspirisanim Pat McGrath lookovima. Blijeda koža, proziran sjaj, trepavice koje djeluju kao da su zaleđene.

Foto: @robertwun


Foto: @patmcgrath
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Elegantna, ali opasna vještica
Vještica je oduvijek bila modni arhetip. Tajna je u teksturi i kontrastu: mat naspram sjajnog, čvrsto naspram prozirnog.
Zamislite siluetu koja spaja Margielinu arhitektonsku preciznost i teatralnost Muglerove couture kolekcije iz 1986. godine, crno, oštro, fluidno, ali s dozom tajne. Makeup neka prati ton dima i masline, s minimalnim sjajem.
Foto: @archivedrunway


Foto: @manfredthierrymugler
Vrag i anđeo: yin i yang estetika
Ako postoji kostim koji svaka generacija iznova reinterpretira to je ovaj. Vrag i anđeo su idealan duo, pogotovo ako želite izgledati kao kontrasti u istom editorijalu.
Umjesto lateksa i perja, probajte spoj crne i bijele u teksturama: svila, koža, til. Zamislite kontrast Muglerove kolekcije “Les Infernales” 1988 i anđeoske eterike Givenchy couture revije iz 1999. kada je Alexander McQueen poslao bijelog anđela s krilima i teškom tišinom na lice piste.
Vrag nosi strukturu, sjaj i crveni akcent, možda samo ruž ili rukavicu. Anđeo je fluidan, gotovo providan, s bijelom svilom i refleksijama svjetla na koži. Zajedno izgledaju kao dvije strane istog sna. Igra kontrasta, ali bez potrebe da objašnjavate ko je “dobar”.


Foto: @archivedrunway
Mumija: Dekonstrukcija i DIY
Jedan od najlakših kostima ako volite improvizaciju. Iskoristite bijele trake, zavoj, stare košulje, komade gaze. Umotajte, presložite, vežite. McQueen 2001. bi bio ponosan. Inspiracija je upravo McQueenov “VOSS”, gdje je Kate Moss djelovala kao zarobljeni duh u ogledalu i Glenn Martens za Gaultier couture 2022., koji je tkaninu pretvorio u skulpturu.
Umjesto doslovnih zavoja, koristite slojeve bež, bijelih i sivih tonova. Igrajte se dužinom i teksturom, pustite da rubovi ostanu neuredni.
Ovo je prilika da se poigrate teksturama i kontrastima umjesto da izgledate “zavijeno”, izgledajte kao da ste izašli iz performansa. Makeup neka djeluje iscrpljeno, ali sjajno u tonovima sive i bež, s tragovima metalik refleksa.
Foto: @thefashionobserve



Foto: @archivedrunway
Viktorijanski avangardizam: drama u slojevima
Zamišljeno, mračno, prepuno detalja, ovaj stil balansira između kostima i koncepta. Pomišljajte na Vivienne Westwood, rane Dior couture siluete i opsesiju viktorijanskim oblikom.
Vivienne Westwoodova kolekcija “Portrait” iz 1990. postavila je temelje: korseti, čipka, barokna krutost i previše nakita. Gallianov Dior 2000. dodao je teatralnost Marie Antoinette. Perike, puder, ironiju.
Makeup Pat McGrath za Dior 2004. naglasio je lice kao platno, s bjelkastim tenom i zlatnim refleksima.
Ovdje je sve pitanje stava i detalja.
Kombinirajte čipku i kožu, visoku kragnu i stegnut struk. Igra između dekadencije i duhova iz prošlog vijeka nikad ne izgleda zastarjelo.


Foto: @archivedrunway

Foto: @patmcgrath
Pirat: Barokni haos
Romantičan, prljav, ali s modnim pristupom. Bijela košulja s volanima, stari korzet, masna kosa, nakit koji izgleda kao da ste ga ukrali iz muzeja. Pirat je zapravo romantični anarhista mode. Galliano 1993, bio je njegov manifest: slojevi, vez, neuredna kosa i osjećaj dekadentne slobode.
Dodajte crni eyeliner, prstenje i stav. Nema ničeg doslovnog u tome, ali svi će znati šta ste. Pirat je zapravo romantični anarhista mode.
Zamislite miks Diora Jonathan Andersona sa Paris Fashion Week-a ove godine i energije Sonie Rykiel 2005, razbarušeno, ali precizno. Bijela košulja s volanima, korzet, čizme i nakit koji izgleda kao da ima priču.
Foto: @archivedrunway
Kauboji: Western estetika s urbanim obratom
Kaubojski moment se ove godine vratio u punom sjaju. Od Cowboy Carter ere do revija Marka Gonga za proljeće/ljeto 2026. i SweetChilling “Runnin’ Wild” spektakla, western je postao runway materijal.
Pomislite na Devon Aoki u Cavalliju 2004.: denim koji pleše između glamura i prašine. Košulja s resama, čizme s potpeticom, kaiš s kopčom, sve to može izgledati kao look, ne kostim.
Trik je u kontrastu: dodajte trench ili svilenu maramu. A za šešir? Obavezno vintage.



Bonus: profesije kao kostim trope
Ako ste više u raspoloženju last-minute, ovo je sekcija za vas. Kostimi inspirirani profesijama policajac, bokser, vatrogasac, poslovni čovjek postali su svojevrsni Halloween arhetip. Ne morate ih previše objašnjavati.
Samo ih stilizirajte kao modni lik. Jedna košulja, jedna ideja, malo ironije i sve je jasno.

Foto: @archivedrunway
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!