TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 26.3.2024.
Život piše svakakve priče, a na nama je kako ćemo ih ispričati.
S jednom nevjerojatnom životnom pričom susreo se i mladi Zagrepčanin Marko Babić koji je ispričao najljepšu priču o životu. Marka Babića - arhitekta i stručnjaka za marketing - javnost je po prvi puta upoznala prije nešto više od dvije godine kada je na svojim društvenim mrežama podijelio vijest o svojoj dijagnozi, Ewingovom sarkomu, rijetkom obliku raka kosti s kojim se susreo.
Od tada, svojim hrabrim i vedrim duhom, širokim osmjehom i zaraznom energijom, uveseljavao je živote svih onih koji su imali prilike biti dio njega.

Svoju bolest pretvorio je u putovanje na koje je pozvao sve nas, prvo kroz Instagram objave, a zatim i kroz retke svoje knjige. “Putovanje zvano igra” na prvu je knjiga o raku, a zapravo se ispod korica skriva priča o optimizmu, nadi i radosti života koju svi trebamo pročitati, barem jednom.
Knjiga je pisana u formi dnevnika i sadrži pedesetak priča koje kronološki prate Markov život s bolešću, od njegova saznanja do prihvaćanja i življenja s njome. Iznoseći u dnevniku svoje misli, Marko je želio podijeliti najdublji dio sebe, ali i ostaviti neizbrisiv trag svojim najbližima.
“Nedavno mi je netko napisao da imam neobičan dar običnu priču ispričati na jako zanimljiv način. Taj kompliment već tjednima miluje moj ego. Izvlačim iz toga zaključak da je knjiga koju ćeš (nadam se) kupiti jedna obična priča jednog običnog lika o jednom običnom raku, ispričana na neobičan (ili, ako pitaš moj ego, jako zanimljiv) način.
Da, znam, pomalo zvuči kao uvod u otrcani američki film. Lik ima rak i odlučuje napisati knjigu o tome. Ali iako je ovo knjiga o mom putovanju od trenutka dijagnoze, dao sam svaki atom sebe da to ne bude priča o raku. Neću ti lagati. Spominje se on pozamašan broj puta.
Ali ja ga, kao, doduše, i sve ostalo u životu, gledam i doživljavam iz nekog svog kuta. Moguće je da ćeš koji put pustiti suzu, ali ja sam se trudio da to puno češće bude od smijeha nego od tuge” - Markove su riječi kojima opisuju knjigu.
Iako nas je fizički napustio prije osam mjeseci, zauvijek živi u svima onima koji su ga imali prilike susresti uživo ili kroz stranice knjige. Zahvaljujući njegovoj partnerici Tini, mi danas imamo priliku proživjeti s Markom svaki njegov trenutak, iznova.
Knjigu možete kupiti od danas u svim većim knjižarama na području Bosne i Hercegovine, konkretno: Knjižara Kultura, Logovita, Naklada Alfa - Mepas Mall, Buy book, myBook, Knjižara Andrić, Svjetlo riječi, a uskoro slijedi i drugi nastavak knjige.
Marko je pomogao mnogima koji su se susreli s istom ili sličnom dijagnozom, a u suradnji s digitalnom i marketinškom agencijom Degordian, ove je godine pokrenuo i kampanju Osjećam to u kostima. Cilj kampanje je podići svijest o sarkomu i pomoći svim budućim oboljelima da pronađu hrabrost i snagu za borbu.
I za kraj, ostavljamo samo jedan od brojnih Markovih misli koje je s nama podijelio u knjizi: “Negdje putem shvatio sam da je smrt samo još jedan trenutak. Trenutak koji nam, doduše, oduzima sve druge trenutke. Čini li ga to najvažnijim ili najmanje važnim, ne znam ni sam”.
* * *
Naslovna fotografija: @marko_babic_
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba - PR
Treće, jubilarno izdanje Alma Ras Industry Day pod motom GREEN DEAL donosi najambiciozniji program do sada i potvrđuje da ova platforma postaje jedno od ključnih mjesta profesionalnog razvoja dizajna i kreativne industrije u regiji.
Kroz povezivanje kreativnog sektora sa realnom industrijom, Alma Ras Industry Day gradi ekosistem u kojem dizajn postaje pokretač inovacija, održivosti i cirkularne ekonomije i to ne samo na konceptualnom nivou, već kroz konkretne poslovne i industrijske rezultate.
Upravo u tom kontekstu, ove godine publici se predstavlja i Slavimir Futro jedan od najznačajnijih dizajnera u regionu. On će 26.03.2026. na Industry Day nastupiti kroz tri međusobno povezane uloge: kao član žirija, predavač, te autor izložbe “Futro Posters”, stvarajući tako jedinstvenu cjelinu koja objedinjuje stručnost, viziju i dizajn kao kulturni i industrijski fenomen.
Razgovaramo sa njim o ulozi dizajna, održivosti, odgovornosti i kreativnoj moći vizuelnog jezika, baš u godini kada GREEN DEAL postaje temelj ove platforme.
Razgovor sa Slavimirom započinjemo u trenutku kada dizajn dobija novu ulogu, onu u kojoj je odgovornost jednako važna koliko i estetika. On dizajn vidi kao prostor u kojem se 'autentičnost pretvara u glavnu valutu', gdje mladi profesionalci moraju imati hrabrosti da pronađu svoju istinu i oblikuju je u nešto što traje.
U godini kada GREEN DEAL postaje temelj Industry Day-a, Futro nas podsjeća na jednostavnu, ali zahtjevnu činjenicu: 'Svi mi koji smo na poklon dobili kreativnost rođeni smo da bi drugima bilo bolje.' Upravo tu leži suština održivosti koju on zagovara, a to je dizajn kao alat za popravljanje svijeta oko nas.
Kao autor izložbe Futro Posters i član žirija, on ove godine donosi i vrlo jasnu poruku mladim dizajnerima: 'Bez grešaka nema napretka… greška je tračak života u savršeno površnom svijetu.' 
Razgovor sa Slavimirom Futrom potvrđuje da dizajn više nije samo vizuelna disciplina, već profesija od društvene, ekonomske i industrijske važnosti.
Upravo zato Alma Ras Industry Day, kroz GREEN DEAL koncept, postaje prostor u kojem se kreativnost pretače u održiva rješenja, nove proizvodne modele i kulturni sadržaj koji mijenja percepciju dizajna u regiji.
Poziv svim dizajnerima ostaje otvoren do 7.12.2025: ako imate rješenje koje može unaprijediti industriju i doprinijeti održivoj transformaciji, sada je pravi trenutak da ga predstavite.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!