TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 20.11.2010.
Zašto je tako prokleto slavna? Vijest da je Hermès pokrenuo internet stranicu posvećenu svilenoj marami u njihovom potpisu, ponukala nas je da se igramo Sherlock Holmesa i istražimo zbog čega se u svijetu svakih dvadeset pet sekundi proda jedna Hermèsova marama?Odgovor smo pronašli u knjizi Nine Garcije Stotka.Priča ide ovako:
Premda je to tek 90 centimetara i 65 grama svile, potrebne su dvije godine da bi se stvorila jedna Hermèsova marama. Proces zapravo počinje u Brazilu gdje se svila prede iz čahura koje je isprelo 250 ličinaka dudova svilca. Dok se svila prede u Brazilu, u Lyonu počinje dizajniranje time što se svim dizajnerima priopćuje tema kolekcije te sezone. Zatim preko pedeset umjetnika stvara dizajn za onih deset marama koje će se proizvesti te sezone. Nakon mnogo mjeseci, koliko je potrebno da bi se dizajn napravio, graver će izraditi šablonu za svaku pojedinu boju koja će se pojaviti na marami. Ako ima trideset boja na marami, mora stvoriti trideset različitih šablona. Zatim dolazi do intenzivnog procesa bojenja, budući da cijeli odbor mora glasovati o nijansama i bojama, prije nego što se dizajn konačno šalje u tvornicu gdje se obavlja onaj prljavi dio posla. Tu dolazi do vrtoglavog procesa tiskanja, zatim se priređuje luksuzna parna kupelj da bi marame postale nevjerojatno meke, a zatim dvije žene mukotrpno pregledavaju svaki centimetar svile i traže bilo kakve greške. Napokon se izrezuju četvorine i švelje ih rukom rube prije nego ih šalju po cijelom svijetu da bi ih žene razgrabile.
Upečatljive pojave Hermès marame:
• Kao povez Grace Kelly za slomljenu ruku.
• Kao ukras oko vrata kraljice Elizabete II. na poštanskoj marki iz 1950.
• Kao štit Jackie Kennedy prema javnosti šezdesetih godina.
• Kao ukras za šešir Audrey Hepburn u Doručku kod Tiffanya
• Kao okovi Sharon Stone u Sirovim strastima
• Kao Madonnina bluza u Valovima sudbine
• Kao bandana Sarah Jessice Parker u Seksu i gradu.
A.P.
TEKST: Ada Ćeremida
Ponekad je dovoljno samo jedan pogled na ulicu da dobijemo cijeli modni moodboard za sezonu.
Početkom godine, kroz naš prepoznatljivi Sarajevo Street Style serijal, započeli smo format kojim izdvajamo pojedinačne prolaznike čiji stil zaslužuje bliži pogled.
Svaka sezona donosi novu inspiraciju, a nakon ljetnih i ranih jesenjih izdanja, fokus sada preuzimaju kaputi, oni klasični, ali sa savremenim twistom.
Ove sedmice izdvojili smo dvije prolaznice koje su nas zaustavile svojom jednostavnom, ali promišljenom estetikom. Njihovi outfiti pokazuju da su neutralne boje, dobar kroj i nekoliko pažljivo odabranih detalja sasvim dovoljni da poslovni look djeluje luksuzno bez truda.
Sada razlažemo njihove kombinacije i ono što ih čini inspiracijom za hladnije dane pred nama.
Navy kaput i tamnosmeđi tonovi: Kako izgleda moderna klasika
Dugačak kaput u tamnoplavoj nijansi djeluje kao savršena definicija jesenskog luksuza. Krojen u opuštenom, ali strukturiranom siluetu, podsjeća na modele koje viđamo u kolekcijama brendova poput Max Mare ili Totêmea.
Uz njega, tamnosmeđa torba s teksturom i jednostavne salonke čine kontrast koji je suptilan, ali upečatljiv.
Ispod kaputa, naziru se svijetle hlače koje unose lakoću u ton, a dezenirana košulja dodaje dinamiku i diskretan retro prizvuk.
Sve skupa djeluje poput lekcije iz quiet luxury estetike. Ništa ne vrišti, a sve odaje eleganciju.

Bež tonovi i trench efekt: kako nositi klasiku bez dosade
Druga prolaznica pokazala nam je da bež kaput nikada ne izlazi iz mode, ali i da nije nužno rezervisan za formalne prilike.
Njen model s vezanjem u struku ima kroj inspirisan trench mantilom, ali bez rigidnosti, dovoljno ležeran da se nosi na traperice i čizme, a opet elegantan za posao.
Upravo ta ravnoteža čini look nosivim i svježim. Bež torba s tamnim detaljima prati ton kaputa, dok tamnoplava košulja ispod unosi kontrast i dubinu.
Rezultat je kombinacija koja izgleda kao da je osmišljena u pet minuta, ali zapravo stoji na precizno odabranim proporcijama i materijalima.
Obje kombinacije pokazuju da se istinski stil krije u mjeri. U vremenu kada su trendovi brzi, njihova odjeća priča o nečemu trajnijem: o tome kako pravilno izbalansirane nijanse, proporcije i teksture mogu djelovati kao potpis.
Ovo su outfiti koji podsjećaju da poslovna elegancija ne mora biti stroga, da kaput nije samo nužnost, već sredstvo izraza i da su najbolje ideje često one koje izgledaju jednostavno.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!