TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 29.8.2021.
Ako vam se često desi kao nama da noćne kreme magično pronalaze dom u ladici radnog stola, ruževi zauzimaju većinu prostora na mašini za pranje veša, a serumi zauzimaju mjesto na noćnom stoliću, vrijeme je za neke promjene.
Tačnije, kreiranjem funkcionalnih sistema koji pojednostavljuju vašu rutinu, možete izbjeći taj nepotreban stres.
Savjet 1:
Sa bilo kojim područjem kojeg organizujete - ormarom, kuhinjom ili, u ovom slučaju, beauty proizvodima - prvi korak je da sve, a mislimo na apsolutno sve proizvode, stavite na jedno mjesto jer da biste se pripremili za uspjeh u organizaciji, važno je započeti sa čistom paletom, što znači da se sve mora ukloniti iz ladica, radnih ploča i ormara prije nove i poboljšane strategije.
Savjet 2:
Kada vam je sve vidljivo, vrijeme je da provjerite datume isteka i izbacite sve što je isteklo.
Sada najteži dio: ako niste koristili taj proizvod najmanje šest mjeseci, vrijeme je da se oprostite od njega i ostavite proizvode koje zaista koristite.
Savjet 3:
Zabavan dio počinje sa kategorijama i oznakama. Pronađite sistem koji najbolje organizira vaše proizvode u kategorije koje za vas imaju smisla. S tim da probate malo preciznije imenovati, umjesto proizvoda za lice, imenujte nešto specifičnije poput losiona i seruma.
Savjet 4:
Kada je sve kategorizirano, vrijeme je da sve vratite natrag. Odaberite rješenja za skladištenje poput makeup organizatora koja imaju smisla u vašem prostoru i osiguravaju da vaši svakodnevni proizvodi ostanu lako dostupni. Dajte prioritet proizvodima koje najviše koristite i stavite ih na najistaknutije mjesto.
Savjet 5:
Ukoliko ste u mogućnosti nabavite sto za šminkanje sa ladicama ili izdvojite poseban kutak samo za beauty dio. Ne samo da ćete se frizurom i šminkom osjećati wow, već je i odličan način za organiziranje vaših proizvoda.
Posjedovanje prostora za beauty proizvode i makeup znači da možete postaviti sve proizvode na jedno mjesto i imati nadohvat ruku sve dok se spremate.
Neke od najlakših i najefektnijih načina organizacije beauty proizvoda donosimo u nastavku.
ORGANIZATOR ZA LADICE
Organizatori ladica pomažu pri grupiranju određenih vrsta proizvoda. Također, ovaj tip organizatora vam omogućuje slaganje proizvoda okomito što štedi prostor.
Osim toga, na mnogim modelima možete kupiti dodatne organizatore, tako da vaš beauty kutak može rasti kako raste i kolekcija.
PROVIDNI ORGANIZATORI
Omogućuju da vidite svoje beauty proizvode - uostalom, ako ih vidite, veća je vjerovatnoća da ćete ih koristiti.
Također, tegle u različitim veličinama odlične su za organiziranje svih sitnica i beauty proizvoda.
DRŽAČ MAKEUP ČETKICA
Organizacija četkica za makeup stalni je problem - mogu se nakupiti, brzo se zaprljaju, a onda se stalno postavlja pitanje kako osigurati da se vaše četkice ne izgube. Razmislite o kupovini posudice, teglice ili čak posebnih organizatora koji imaju različite odjeljke - na ovaj način možete držati makeup četkice za oči, usne i lice odvojeno. Također, iskoristite ranije korištene svijeće i u njihove posudice spremite svoje četkice.
ČUVAJTE LAKOVE ZA NOKTE NA LETVAMA ZA SLIKE
Ukoliko imate mnoštvo lakova za nokte, na kojima bi vam i saloni za manikuru pozavidjeli, umjesto da ih sve držite u nekoj velikoj kutiji, upotrijebite letve za sliku kako biste ih prikazali kao da su umjetnička djela.
STAVITE OZNAKE NA LADICE ILI KUTIJE
Napravite jednostavne naljepnice za proizvode za lice, proizvode za oči i proizvode za usne ili, ako želite, sortirati svoje beauty proizvode prema brendu.
REDOSLIJED SKLADIŠTENJA U LADICE
Najčešće korištene proizvode poredajte slijeva nadesno i prema redoslijedu onoga što koristite za brže jutarnje rutine.
ORGANIZACIJA SJENA ZA OČI PREMA TONOVIMA I RUŽEVA PREMA NIJANSI
U danima koji zahtijevaju poseban izgled, može biti teško pregledati vaše desetine paleta sjena ili pretraživati onu posebnu nijansu ruža koju ste nekada davno koristili. Cijenit ćete da vaše palete sjena i ruževa budu grupirane po toplim, hladnim tonovima i neutralnim tonovima kada znate tačno šta pokušavate kreirati.
***
Naslovna fotografija: @riorganize
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Plan je bio brz i jednostavan: završiti sastanak, preletjeti preko Ferhadije, ući u Martimex i pronaći jedan parfem koji je za svaki dan. Međutim… samo tri tester trake kasnije sve se pretvorilo u malu olfaktivnu krizu identiteta jer kako izabrati jedan kad nađete šest mirisa koji su kao različite verzije vas i sve vam se sviđaju?

U konačnici napravili smo listu. I ne, nije bilo lako.
Iako smo i prije ovoga navikli razlikovati mainstream i niche parfeme, i znamo da niche mirisi imaju izraženiji karakter, kvalitetnije sirovine i hrabrije kompozicije, dolazak ovdje podsjetio nas je koliko je to očigledno tek kad ih isprobate uživo. Mainstream parfemi često se prilagođavaju ukusu većine, dok niche idu u potpuno drugom smjeru: ne žele da budu za svakoga.
Zato nas je i iznenadilo što se umjesto jednog izdvojilo šest, svaki potpuno drugačiji, ali jednako upečatljiv.

Nismo one osobe koje na prvi tester odmah kažu da je to taj. Znamo kako izgleda realnost: većina parfema je “lijepa”, neki su “okej”, a tek poneki izazove onaj klik koji ne možemo objasniti. I tu počinje lista koja je pokvarila sve naše planove o jednom parfemu godišnje.
Kako miriše: toplo drvenasto, kremasto, lagani začini, vrlo elegantno.
Koliko traje: cijeli dan bez osvježavanja, odnosno najdugotrajniji iz cijele liste.
Kada je najbolji: rekli bismo u hladnijim danima i večernjim prilikama.
Ko bi ga volio: svi koji vole “čiste” timijske note bez slatkoće.
Naš efekt: jedan od onih mirisa nakon kojih vas ljudi pitaju koji parfem nosite čak i kad ste uvjereni da se jedva osjeti.

Kako miriše: cvjetno, lagano tamjanasto, senzualno ali nije težak.
Koliko traje: 6-8 sati uz stabilan trag, bez prenaglašavanja.
Kada je najbolji: navečer, ali je iznenađujuće dobar i kao dnevni miris zimi.
Ko bi ga volio: oni koji vole parfeme tipa misteriozno, ali uredno i čisto.
Naš efekt: pozdravile smo ga kao onaj parfem koji te ne nadglasi, nego obgrli.

Kako miriše: gurmansko, kremasto, slatko. Kokos i karamela daju početni wow, ali vrlo brzo dolazi puderasto–drvenasta toplina sa notama duhana i tonke koja ga čini zrelijim i profinjenim.
Koliko traje: vrlo dugo, tačnije 8 do 12 sati, posebno snažno na odjeći i kosi.
Kada je najbolji: popodne i večer, ali voli i zimske dnevne prilike jer se odlično grije na koži.
Ko bi ga volio: svi koji vole slatke parfeme.
Naš efekt: onaj tip mirisa koji ostane na šalu i onda ga sutradan tražite samo da ponovo pomirišete.

Kako miriše: gurmanski, kremasto, toplo, ali ne preslatko.
Koliko traje: 7-10 sati, srednje jak trag, dosta postojan.
Kada je najbolji: popodne i večer, posebno kada ste u zatvorenom prostoru.
Ko bi ga volio: oni koji vole parfeme sa vanilijom, ali u modernoj, elegantnoj verziji.
Naš efekt: izazvao je univerzalan feedback “njami”, što je rijetkost.

Kako miriše: citrusno, sočno, vodeno, nježno svježe; bukvalno ljetni dan.
Koliko traje: 5-7 sati. Rekli bismo slabiji početak, ali odličan razvoj na koži.
Kada je najbolji: proljeće, ljeto i topli dani bez obzira na sezonu.
Ko bi ga volio: oni koji biraju parfeme tipa lagano i prirodno, bez slatkoće.
Naš efekt: jedan od onih mirisa koji poprave raspoloženje u sekundi.

Kako miriše: proljetno-morski, kombinacija svježine i cvijeća.
Koliko traje: 6-9 sati, a odlično postojan na odjeći.
Kada je najbolji: svaki dan; idealan za posao, sastanke i minimalističke outfite.
Ko bi ga volio: ljubitelji “čistih” parfema, ali ne sportskih; više “luksuzno čisto”.
Naš efekt: odmah dobio titulu mirisa koji ne može biti pogrešan.

I tu dolazimo do jedinog pitanja na koje još nismo našli univerzalan odgovor: kako izabrati samo jedan?
Možda tako što ga biramo prema raspoloženju tog dana. Možda prema rasporedu. Možda prema outfitu, a možda je vrijeme da se prestanemo pretvarati da parfem mora biti jedan i prihvatimo da i mi imamo više verzija sebe: jutarnju, večernju, poslovnu, nježnu, hrabru, optimističnu, minimalističku.

Martimex je trenutno jedna od rijetkih adresa u Sarajevu gdje se ovakav raspon niche parfemskih kuća može testirati uživo, od Memo do The Merchant of Venice. I tu ne mislimo samo na izbor, nego i na način: bez žurbe, bez pritiska na odluku i uz prostor da parfem “sjedne” na kožu, a ne na tester traku. To je iskustvo koje beauty znalci cijene i zbog kojeg se fanovi niche mirisa stalno vraćaju.
Za kraj samo jedan prijateljski savjet iz iskustva: ako na adresi Ferhadija 14A u Sarajevu uđete s planom da ćete na brzinu samo da osjetite jedan parfem… rezervišite dodatnih 20 minuta. I iskreno? Mi nemamo ništa protiv.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!