Lysa Morrison je TedX govornica i završila je Harvard Business School. Pričali smo s njom o liderstvu i motivaciji.
Tekst:Bonjour.ba
INTERVJUSutra započinje druga bh. PMI online konferencija pod nazivom BiH PMI Forum 2021., koja za cilj ima promovirati važnost projekt menadžmenta u svim oblastima poslovanja te upoznati sudionike s najnovijim trendovima u oblasti vođenja projekata.
BiH PMI Forum 2021. predstavlja odličnu priliku za učenje, povećanje prepoznatljivosti i ostvarivanje novih poslovnih prilika.
Među govornicama konferencije koja traje dva dana je i Lysa Morrison.
Lysa će zajedno s ostalim profesionalcima iz različitih oblasti ponuditi primjere najbolji praksi, potaknuti na razvoj praktičnih vještina, ali i dati svoja iskustva na polju menadžmenta.
Lysa je završila Executive MBA na poslovnoj školi Univerziteta Newcastle, gdje je postala suradnica višeg predavača specijaliziranog za upravljanje promjenama, vođenjem, poslovnom strategijom i profesionalnim razvojem. Lysa je nedavno završila internetsku kvalifikaciju Harvard Business School o poduzetništvu i akreditirana je NLP majstorica i trenerica, ILM akreditirana profesionalna trenerica i ponosna TedX govornica.
S Lysom smo razgovarali o karijeri, menadžmentu, liderstvu, ali što nas očekuje na njenom predavanju na BiH PMI Forumu o kojem više možete saznati klikom OVDJE.
***
Kako biste opisali motivacijsku ulogu govornika i što Vas u toj ulozi najviše ispunjava?
Interesantno, često me nazivaju ‘motivacijskom’ govornicom, ali to nije pojam kojim samu sebe opisujem. Poput mnogih drugih ljudi, ali posebno žena, i ja teško vidim svoje vlastite kvalitete, pa mi je teško zamisliti da bih mogla biti motivacijska govornica. To je jedan od razloga zašto radim ono što radim - zašto radim s ljudima. Svoji smo najveći kritičari. Često nam je teško vidjeti sebe onako kako nas vide drugi ljudi. Svoj posao vidim kao "motivacijski" u toj mjeri da ljudima pokažem što je moguće! Da potaknem ljude da vjeruju da mogu postići velike stvari! Da pomognem ljudima da vjeruju u sebe!
Najviše sam ispunjena u ovoj ulozi kad se upoznajem i razgovaram s ljudima. Volim slušati o tome kako im je moj rad dao ideje ili kako će koristiti ono što sam ih naučila. Također volim kad me ljudi kontaktiraju nakon što su me vidjeli kako govorim kako bi znali kako su primijenili nešto o čemu sam govorila i kakvu je to promjenu donijelo u njihov život ili njihov posao. Jednostavno je najbolji osjećaj na svijetu znati da si nekome pomogao.
Koje vještine mislite da osoba treba imati da bi bila uspješna u upravljanju projektima?
Po mom mišljenju, dvije najvažnije vještine koje su vam potrebne su liderstvo i emocionalna inteligencija. Nije važno jeste li menadžer ili lider ili ne, liderske vještine su ključne za uspjeh projekta, jer se sve svodi na to da angažirate ljude i potaknete ih da svoj dio projekta odrade najbolje što mogu. Tu dolazi do emocionalne inteligencije jer da biste bili dobar lider, morate biti svjesni sebe, upravljati svojim osjećajima i ponašanjem, imati dobre vještine socijalne osviještenosti poput empatije i naravno imati sjajne vještine upravljanja odnosima. U konačnici, sve je u angažiranju ljudi!
Koji je najzanimljiviji projekt na kojem ste radili i najvažnija lekcija koju ste naučili?
Najzanimljiviji projekt na kojem sam ikad radila bio je vjerojatno kad sam vodila ogroman multi-organizacijski projekt za vladu. Učesnici su bili mješavina privatnih, javnih i dobrotvornih organizacija iz cijele zemlje, sve s potpuno različitim prioritetima i potrebama. Razvila sam benefit plan implementacije koji je uspio zabilježiti širok raspon zajedničkih ishoda u obliku različitih pogodnosti za građane, zaposlenike i mnoge uključene organizacije. Bio je to ogroman zadatak, ali bilo je nevjerojatno postignuće pridobiti sviju sa zajedničkom vizijom i zajedničkim planom.
Jedna od najvažnijih lekcija koje sam naučila iz tog projekta bila je da ne možete uvijek ugoditi svima. Kada radite s toliko puno učesnika u tako velikom i složenom sistemu, za neke od njih često neće biti nikakve koristi od projekta. Važno je kako to komunicirate. Uvijek možete postići da su ljudi angažirani sve dok imate izvrsne liderske vještine i emocionalnu inteligenciju i što je najvažnije, da pokazujete ljudima da vam je stalo, čak i ako im tom prilikom ne možete pružiti ono što žele.
Što mislite da bi veliki lider trebao imati?
Kao što sam spomenula u prethodnom pitanju, emocionalna inteligencija je ključna vještina za velike lidere. Uz to dolazi autentičnost, izgradnja povjerenja te interes drugih u srcu svega što radite, sve je to ključ uspjeha u tome da budete izvrstan lider.
Što vas osobno motivira i pomaže vam razviti samopouzdanje?
Pomagati drugima je ono što mene osobno motivira. Moj životni cilj je podijeliti svoje vještine, znanje i iskustvo sa što većim brojem ljudi kako bi i oni mogli uticati, ostvariti svoj potencijal, činiti velike stvari i ostvariti svoje snove i ciljeve, kako na osobnom tako i na profesionalnom planu. Naš je potencijal neograničen, jednostavno moramo vjerovati u sebe i druge i nastaviti rasti.
Najbolja stvar za razvijanje samopouzdanja je kombinacija 'growth mindseta', uzimanja proračunatih rizika, isprobavanja novih stvari i redovitog izlaska iz zone udobnosti i testiranja svojih granica. Što više to radite, zona vaše udobnosti postaje veća i sve više rastete u samopouzdanju. To ne znači da stvari bivaju manje zastrašujuće ili ponekad pomalo neugodne jer ipak jesu, ali svejedno to radite i kao rezultat rastete.
Poznati ste po tome što na predavanjima uvijek angažirate svoju publiku. Što možemo očekivati od PMI foruma u BiH?
Volim koristiti zabavu i humor i uključivati publiku tokom svojih predavanja, ali to je prilično teško izvesti na virtualnoj konferenciji kada ne možete vidjeti ljude i komunicirati s njima. Tokom prošle godine održala sam dosta virtualnih predavanja, pa mi je bila zadaća osigurati da u vremenu koje imamo zajedno, virtualnoj publici pružim sadržaj koji je smislen i praktičan tako da publika može dobiti inspiraciju iz toga i početi je odmah primjenjivati na radnom mjestu.
U ovom predavanju pokazat ću publici kako i kada primijenite sve liderske vještine i emocionalnu inteligenciju o kojoj sam govorila iznad, kako možete inspirirati ljude da budu najbolja verzija sebe i kreiraju timove koji daju fantastične performanse. To je razlog zašto se moj privatni biznis zove "The Shiny Happy People" (ne samo zato što volim pjesmu grupe B52) jer sretni ljudi čine radna mjesta punim sreće. Takva radna mjesta čine sretnim klijente. Sretni klijenti čine velike biznise.
***
Tekst: Bonjour.ba/Promotivni članak
Foto: Promo