TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 14.4.2021.
Sutra započinje druga bh. PMI online konferencija pod nazivom BiH PMI Forum 2021., koja za cilj ima promovirati važnost projekt menadžmenta u svim oblastima poslovanja te upoznati sudionike s najnovijim trendovima u oblasti vođenja projekata.
BiH PMI Forum 2021. predstavlja odličnu priliku za učenje, povećanje prepoznatljivosti i ostvarivanje novih poslovnih prilika.
Među govornicama konferencije koja traje dva dana je i Lysa Morrison.
Lysa će zajedno s ostalim profesionalcima iz različitih oblasti ponuditi primjere najbolji praksi, potaknuti na razvoj praktičnih vještina, ali i dati svoja iskustva na polju menadžmenta.
Lysa je završila Executive MBA na poslovnoj školi Univerziteta Newcastle, gdje je postala suradnica višeg predavača specijaliziranog za upravljanje promjenama, vođenjem, poslovnom strategijom i profesionalnim razvojem. Lysa je nedavno završila internetsku kvalifikaciju Harvard Business School o poduzetništvu i akreditirana je NLP majstorica i trenerica, ILM akreditirana profesionalna trenerica i ponosna TedX govornica.
S Lysom smo razgovarali o karijeri, menadžmentu, liderstvu, ali što nas očekuje na njenom predavanju na BiH PMI Forumu o kojem više možete saznati klikom OVDJE.
***
Kako biste opisali motivacijsku ulogu govornika i što Vas u toj ulozi najviše ispunjava?
Interesantno, često me nazivaju ‘motivacijskom’ govornicom, ali to nije pojam kojim samu sebe opisujem. Poput mnogih drugih ljudi, ali posebno žena, i ja teško vidim svoje vlastite kvalitete, pa mi je teško zamisliti da bih mogla biti motivacijska govornica. To je jedan od razloga zašto radim ono što radim - zašto radim s ljudima. Svoji smo najveći kritičari. Često nam je teško vidjeti sebe onako kako nas vide drugi ljudi. Svoj posao vidim kao "motivacijski" u toj mjeri da ljudima pokažem što je moguće! Da potaknem ljude da vjeruju da mogu postići velike stvari! Da pomognem ljudima da vjeruju u sebe!

Najviše sam ispunjena u ovoj ulozi kad se upoznajem i razgovaram s ljudima. Volim slušati o tome kako im je moj rad dao ideje ili kako će koristiti ono što sam ih naučila. Također volim kad me ljudi kontaktiraju nakon što su me vidjeli kako govorim kako bi znali kako su primijenili nešto o čemu sam govorila i kakvu je to promjenu donijelo u njihov život ili njihov posao. Jednostavno je najbolji osjećaj na svijetu znati da si nekome pomogao.
Koje vještine mislite da osoba treba imati da bi bila uspješna u upravljanju projektima?
Po mom mišljenju, dvije najvažnije vještine koje su vam potrebne su liderstvo i emocionalna inteligencija. Nije važno jeste li menadžer ili lider ili ne, liderske vještine su ključne za uspjeh projekta, jer se sve svodi na to da angažirate ljude i potaknete ih da svoj dio projekta odrade najbolje što mogu. Tu dolazi do emocionalne inteligencije jer da biste bili dobar lider, morate biti svjesni sebe, upravljati svojim osjećajima i ponašanjem, imati dobre vještine socijalne osviještenosti poput empatije i naravno imati sjajne vještine upravljanja odnosima. U konačnici, sve je u angažiranju ljudi!

Koji je najzanimljiviji projekt na kojem ste radili i najvažnija lekcija koju ste naučili?
Najzanimljiviji projekt na kojem sam ikad radila bio je vjerojatno kad sam vodila ogroman multi-organizacijski projekt za vladu. Učesnici su bili mješavina privatnih, javnih i dobrotvornih organizacija iz cijele zemlje, sve s potpuno različitim prioritetima i potrebama. Razvila sam benefit plan implementacije koji je uspio zabilježiti širok raspon zajedničkih ishoda u obliku različitih pogodnosti za građane, zaposlenike i mnoge uključene organizacije. Bio je to ogroman zadatak, ali bilo je nevjerojatno postignuće pridobiti sviju sa zajedničkom vizijom i zajedničkim planom.
Jedna od najvažnijih lekcija koje sam naučila iz tog projekta bila je da ne možete uvijek ugoditi svima. Kada radite s toliko puno učesnika u tako velikom i složenom sistemu, za neke od njih često neće biti nikakve koristi od projekta. Važno je kako to komunicirate. Uvijek možete postići da su ljudi angažirani sve dok imate izvrsne liderske vještine i emocionalnu inteligenciju i što je najvažnije, da pokazujete ljudima da vam je stalo, čak i ako im tom prilikom ne možete pružiti ono što žele.

Što mislite da bi veliki lider trebao imati?
Kao što sam spomenula u prethodnom pitanju, emocionalna inteligencija je ključna vještina za velike lidere. Uz to dolazi autentičnost, izgradnja povjerenja te interes drugih u srcu svega što radite, sve je to ključ uspjeha u tome da budete izvrstan lider.
Što vas osobno motivira i pomaže vam razviti samopouzdanje?
Pomagati drugima je ono što mene osobno motivira. Moj životni cilj je podijeliti svoje vještine, znanje i iskustvo sa što većim brojem ljudi kako bi i oni mogli uticati, ostvariti svoj potencijal, činiti velike stvari i ostvariti svoje snove i ciljeve, kako na osobnom tako i na profesionalnom planu. Naš je potencijal neograničen, jednostavno moramo vjerovati u sebe i druge i nastaviti rasti.
Najbolja stvar za razvijanje samopouzdanja je kombinacija 'growth mindseta', uzimanja proračunatih rizika, isprobavanja novih stvari i redovitog izlaska iz zone udobnosti i testiranja svojih granica. Što više to radite, zona vaše udobnosti postaje veća i sve više rastete u samopouzdanju. To ne znači da stvari bivaju manje zastrašujuće ili ponekad pomalo neugodne jer ipak jesu, ali svejedno to radite i kao rezultat rastete.
Poznati ste po tome što na predavanjima uvijek angažirate svoju publiku. Što možemo očekivati od PMI foruma u BiH?
Volim koristiti zabavu i humor i uključivati publiku tokom svojih predavanja, ali to je prilično teško izvesti na virtualnoj konferenciji kada ne možete vidjeti ljude i komunicirati s njima. Tokom prošle godine održala sam dosta virtualnih predavanja, pa mi je bila zadaća osigurati da u vremenu koje imamo zajedno, virtualnoj publici pružim sadržaj koji je smislen i praktičan tako da publika može dobiti inspiraciju iz toga i početi je odmah primjenjivati na radnom mjestu.
U ovom predavanju pokazat ću publici kako i kada primijenite sve liderske vještine i emocionalnu inteligenciju o kojoj sam govorila iznad, kako možete inspirirati ljude da budu najbolja verzija sebe i kreiraju timove koji daju fantastične performanse. To je razlog zašto se moj privatni biznis zove "The Shiny Happy People" (ne samo zato što volim pjesmu grupe B52) jer sretni ljudi čine radna mjesta punim sreće. Takva radna mjesta čine sretnim klijente. Sretni klijenti čine velike biznise.
***
Tekst: Bonjour.ba/Promotivni članak
Foto: Promo
TEKST: Bonjour.ba
Prvo se čuje odbrojavanje, svjetla se poravnaju, ton se provjerava posljednji put… pa neko dobaci „spremni smo“. Kamera krene, a studio se pretvori u mjesto gdje savjeti i smijeh idu rame uz rame. To je dmLIVE u svom najautentičnijem obliku, format u kojem se kupovina ne odvija tiho u pozadini, nego postaje razgovor, druženje i mala zajednica u Moj dm aplikaciji.

Publika šalje pitanja u realnom vremenu, stručnjaci odgovaraju, proizvodi se dodaju u korpu dok se o njima priča… Sve izgleda spontano, lako i zabavno i onda postane jasno koliko toga iza scene treba da se uklopi da bi sve ispalo tako prirodno.
U tom ritmu, između gostiju, publike, savjeta i dobrog raspoloženja, nalazi se Hatidža Hadžimuhamedović, osoba koja povezuje sve tokove razgovora i vodi energiju emisije u pravom smjeru.

Hatidža Hadžimuhamedović
Kako bismo razumjeli šta dmLIVE čini toliko posebnim, pitali smo je kako izgleda sve ono što kamera ne uhvati, od prve emisije i treme, do trenutaka zbog kojih publika ostaje do samog kraja.
Trema je bila tu, kao i strogo držanje scenarija, ali i jedan humor koji publika od tada posebno voli. “Moja prva emisija je bila o čišćenju kuće! Teoretski sam bila odlična. Praktično… manje”, otkrila nam je Hatidža.
dm tim uigrano priprema plan, teme i goste mjesecima unaprijed brine se da emisija izgleda lepršavo, televizijski i lagano.
Hatidža dobija scenario, ali u fokusu nije čitanje nego interpretacija: "Dobijem scenario sa svim obaveznim elementima i proizvodima, ali i sa velikom dozom slobode. To je ono što najviše cijenim, da uvijek ima prostora za moju individualnost."
Iako proces ima svojih faza, ton, posljednja provjera i kratki razgovor s gostom, ono najbolje kreće tek kada kamera krene.
“I onda kreće ono najbolje: opušten, zabavan, često vrlo edukativan razgovor sa sjajnim ljudima.” - odgovara Hatidža.

Plan postoji, ali se rijetko ispoštuje do kraja i baš to je dio šarma dmLIVE emisija.“Počinjale smo emisiju četiri puta, mijenjali goste u zadnjoj minuti, a emisiju s Antonelom Jurišić sam otvorila pjevanjem. Pet sekundi prije uključenja sam je pitala: ‘Hoćeš i ti?’ i ona je zapjevala sa mnom! Ne može spontanije!”
Ipak, njoj su najdraži neplanirani, nesavršeni trenuci: "Sitne greške čine emisiju ljudskom, a to nam danas najviše i treba. A mislim da upravo takve stvari čine one koji nas gledaju bližim nama."

Refleks nakon emisije često nije odlazak kući, nego u kupovinu i zbog toga smo je pitali zbog kojeg dm proizvoda je odmah otišla u prodavnicu nakon emisije? “Bolje pitanje je: zbog kojeg proizvoda NISAM otišla u dm,” kaže.
Lista “slabosti” nije mala: “Možemo slobodno reći da imam malo skladište proizvoda iz dmLIVE emisija. Rad na emisiji je sjajan, ali finansijski za mene… hm… diskutabilan.”

Neki od ljudi koje bi Hatidža voljela ugostiti ostavljaju veliku inspirativnu listu: “Voljela bih ugostiti Nenu Svjetlanovića, Idu Prester, Brankicu Raković, Lanu Milavić, moju dragu kolegicu Naidu Sofović (ovaj put s druge strane), ali i neke ljude koji fenomenalno pričaju o zdravoj ishrani, ljepoti, zdravlju i životu… dmLIVE ima prostora za mnogo jakih žena i muškaraca i jedva čekam da vidim koje nam goste donosi 2026.godina.”
Hatidža: “Tim. Spontanost. Energija.” U te tri riječi stane ono što publika vidi pred ekranom, ali i ono što se osjeti iza njega.

Hatidža: “‘Je l’ mi ok kosa?’, ‘Koliko traje emisija?’ A onda brzo završimo emisiju i svi se pitamo: 'A nije valjda već kraj!?”
Razlika između prvih emisija i današnjih jasna je, ali ne mijenja suštinu. Hatidža naglašava: “Tada sam bila ona verzija sebe koja se držala scenarija, hvatala ritam i bila iskreno željna da ispunim očekivanja dm ekipe, učeći usput šta dmLIVE sve može da postane.
Danas sam osoba sa malo drugačijom frizurom, više iskustva i velikom zahvalnošću za povjerenje, sva nova znanja, ljude i priče koje sam upoznala kroz emisije i i dalje isto željna da opravdam povjerenje dm-a i da zajedno s njima rastem. U suštini, ista, samo smirenija, informisanija i još više zaljubljena u dmLIVE."
Najkraće rečeno ista energija, samo sigurnijeg koraka.
Možda baš zato svaka emisija ostavlja trag jer niko ne pokušava biti savršen. Dovoljno je da se pojavi dobra tema, prava osoba i prostor u kojem se ljudi osjećaju opušteno.

Ono što kamera zabilježi je program, ali ono što se osjeti je povezanost. A dok god se publika vraća, dmLIVE ostaje mjesto u Moj dm aplikaciji gdje razgovor nikada ne izgubi ono najvažnije… ljudskost.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!