TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 17.2.2021.

Zahvaljujući projektu #FEELGOODmajica, u sklopu kojega smo zajedno s dm drogerie markt i Fondacija 787 osigurali edukacije i promociju za više od 50 poduzetnica, naš tim je proveo početak mjeseca u druženju s 25 poduzetnica i jako posebnim #MadeInBiH pričama.

Jedna od njih svakako je ona koju potpisuje Lejla Reizbegović, koja je kroz vlastitu praksu rada kao stomatolog, u jeku pandemije odlučila realizirati vlastitu poslovnu ideju te pokrenuti brend tailor-made uniformi. Fokus je na izradi modernih artikala od kvalitetnih materijala, koji su dizajnirani kako bi i osoba koja ih nosi i provodi velik broj sati dnevno u njoj bilo ugodno. Više detalja o LORICA brendu otkrili smo u razgovoru s ovom mladom poduzetnom damom.
 

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Sama ideja nastala je prije manje od godine dana, a vjetar u leđa i svjetlost dana je doživjela zahvaljujući BOLD START programu Fondacije 787, na osnovu kojeg je prva kolekcija i dobila ime. Obzirom da mi struka nije tekstilna industrija, pronalazak kvalitetnih vanjskih partnera mi je bio najveći poslovni izazov.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Elegancija, funkcionalnost, osmišljenost.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LORICA (@loricabih)

Prva kolekcija se sastoji iz 10 proizvoda, dakle medicinskih uniformi koje obuhvataju bluze, hlače i mantile ženskog i muškog asortimana.

Foto: Lorica BiH

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Svako jutro prije samog početka rada, napravim listu zadataka i obaveza koje trebam završiti u toku tog radnog dana koji traje oko 7 sati. Smatram da je to idealan način motivacije i držanja fokusa na zadanim obavezama jer kada radite sami, nekada je veoma teško održati radnu samodisciplinu.

Naime, u jutarnjim satima se najviše posvećujem vizualima i sadržaju za društvene mreže, zatim malo manje interesantnom finansijskom dijelu. Drugi dio dana posvećujem završavanju logističkih obaveza, s obzirom da je u pitanju proizvodnja gdje moram biti uključena u svaki korak kako bi sve bilo savršeno i onako kako sam zamislila.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Lorica je bh. brend osmišljen od strane medicinara za potrebe medicinara, a naš tim čine i stručnjaci iz tekstila. Tako sa jedne strane imamo priliku da iz prve ruke osluškujemo potrebe naših budućih kupaca, a sa druge strane te potrebe i želje pretvaramo u proizvode zahvaljujući našim stručnjacima iz područja tekstila.

Također, jedini na regionalnom tržištu radimo sa „pametnim“ antimikrobnim materijalima. Materijali takve vrste sprječavaju rast i razvoj bakterija na radnoj odjeći.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

U neuspjesima vidim priliku za evaluaciju dosadašnjeg rada i formiranju boljeg i efektnijeg plana za dalje. Motivacija mi je svaki novi dan koji nosi nove prilike i nafaku!

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Dobar tajming i kvalitetan networking su ključ uspjeha! Ukoliko ne odrađujete i ne završavate stvari na vrijeme, sam ishod i kvalitet posla itekako trpe, dok je kvalitetan networking savršen vid upoznavanja ljudi koji vam mogu otvoriti lepezu novih šansi.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

U posljednje vrijeme se definitivno digla svijest o #MadeinBiH etiketi, naročito zbog same epidemije. Međutim, smatram da podrška malim biznisima treba biti veća i da se svi moramo potruditi da im svojim doprinosom dignemo vrijednost.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Ima ih par, ali za ovu priliku ću izdvojiti knjigu „Ispričat ću ti priču“ od Jorge Bucaya.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Baterije najbolje napunim provodeći vrijeme u prirodi. Ljeti je to planinarenje i odlazak na more, a zimi skijanje. Mislim da je vrijeme provedeno u prirodi idealan način rekonektovanja sa samim sobom.

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Kroz webinare sam naučila mnogo korisnih stvari za svoj biznis, ali i umrežila se sa dosta jakih i kvalitetnih žena tako da se definitivno #feelgood!

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Preporučila bih im da naprave prvi hrabri korak naprijed jer da bi došle do zone rasta, moraju izaći iz zone komfora. Uz predani rad, trud i zalaganje dođe i sreće taman onoliko koliko nam treba da napravimo promjenu koju želimo vidjeti!

Lejla Reizbegović, osnivačica brenda LORICA & Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!