TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 17.2.2021.
Zahvaljujući projektu #FEELGOODmajica, u sklopu kojega smo zajedno s dm drogerie markt i Fondacija 787 osigurali edukacije i promociju za više od 50 poduzetnica, naš tim je proveo početak mjeseca u druženju s 25 poduzetnica i jako posebnim #MadeInBiH pričama.
Jedna od njih svakako je ona koju potpisuje Lejla Reizbegović, koja je kroz vlastitu praksu rada kao stomatolog, u jeku pandemije odlučila realizirati vlastitu poslovnu ideju te pokrenuti brend tailor-made uniformi. Fokus je na izradi modernih artikala od kvalitetnih materijala, koji su dizajnirani kako bi i osoba koja ih nosi i provodi velik broj sati dnevno u njoj bilo ugodno. Više detalja o LORICA brendu otkrili smo u razgovoru s ovom mladom poduzetnom damom.
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Sama ideja nastala je prije manje od godine dana, a vjetar u leđa i svjetlost dana je doživjela zahvaljujući BOLD START programu Fondacije 787, na osnovu kojeg je prva kolekcija i dobila ime. Obzirom da mi struka nije tekstilna industrija, pronalazak kvalitetnih vanjskih partnera mi je bio najveći poslovni izazov.
Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?
Elegancija, funkcionalnost, osmišljenost.
Prva kolekcija se sastoji iz 10 proizvoda, dakle medicinskih uniformi koje obuhvataju bluze, hlače i mantile ženskog i muškog asortimana.
Foto: Lorica BiH
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Svako jutro prije samog početka rada, napravim listu zadataka i obaveza koje trebam završiti u toku tog radnog dana koji traje oko 7 sati. Smatram da je to idealan način motivacije i držanja fokusa na zadanim obavezama jer kada radite sami, nekada je veoma teško održati radnu samodisciplinu.
Naime, u jutarnjim satima se najviše posvećujem vizualima i sadržaju za društvene mreže, zatim malo manje interesantnom finansijskom dijelu. Drugi dio dana posvećujem završavanju logističkih obaveza, s obzirom da je u pitanju proizvodnja gdje moram biti uključena u svaki korak kako bi sve bilo savršeno i onako kako sam zamislila.
Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?
Lorica je bh. brend osmišljen od strane medicinara za potrebe medicinara, a naš tim čine i stručnjaci iz tekstila. Tako sa jedne strane imamo priliku da iz prve ruke osluškujemo potrebe naših budućih kupaca, a sa druge strane te potrebe i želje pretvaramo u proizvode zahvaljujući našim stručnjacima iz područja tekstila.
Također, jedini na regionalnom tržištu radimo sa „pametnim“ antimikrobnim materijalima. Materijali takve vrste sprječavaju rast i razvoj bakterija na radnoj odjeći.
Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
U neuspjesima vidim priliku za evaluaciju dosadašnjeg rada i formiranju boljeg i efektnijeg plana za dalje. Motivacija mi je svaki novi dan koji nosi nove prilike i nafaku!
Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
Dobar tajming i kvalitetan networking su ključ uspjeha! Ukoliko ne odrađujete i ne završavate stvari na vrijeme, sam ishod i kvalitet posla itekako trpe, dok je kvalitetan networking savršen vid upoznavanja ljudi koji vam mogu otvoriti lepezu novih šansi.
Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
U posljednje vrijeme se definitivno digla svijest o #MadeinBiH etiketi, naročito zbog same epidemije. Međutim, smatram da podrška malim biznisima treba biti veća i da se svi moramo potruditi da im svojim doprinosom dignemo vrijednost.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
Ima ih par, ali za ovu priliku ću izdvojiti knjigu „Ispričat ću ti priču“ od Jorge Bucaya.
Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Baterije najbolje napunim provodeći vrijeme u prirodi. Ljeti je to planinarenje i odlazak na more, a zimi skijanje. Mislim da je vrijeme provedeno u prirodi idealan način rekonektovanja sa samim sobom.
Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
Kroz webinare sam naučila mnogo korisnih stvari za svoj biznis, ali i umrežila se sa dosta jakih i kvalitetnih žena tako da se definitivno #feelgood!
Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Preporučila bih im da naprave prvi hrabri korak naprijed jer da bi došle do zone rasta, moraju izaći iz zone komfora. Uz predani rad, trud i zalaganje dođe i sreće taman onoliko koliko nam treba da napravimo promjenu koju želimo vidjeti!
Lejla Reizbegović, osnivačica brenda LORICA & Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Bonjour.ba/PR
Postoje ona mjesta gdje dan počinje sporije, uz miris kafe i pogled na zelenilo dok vas konobari, s osmijehom već od ranih sati, pitaju želite li omlet s domaćim sirom ili nešto posebno po vašem izboru. Mjesta gdje doručak nije samo obrok, već ritual... i da, imamo mali insiderski tip.
Smješten svega desetak minuta od srca Mostara, to je mali gourmet raj za one koji znaju da dobar obrok može popraviti cijeli dan.
Bilo da dolazite na doručak s pogledom, poslovni ručak u bašti ili večeru uz čašu lokalnog vina, svaki obrok u restoranu hotela Buna nosi dozu pažnje i mirnoće koja se rijetko nalazi tako blizu grada.
Dok vas možda na prvu privuče elegancija obnovljenih prostora s historijskim pečatom iz austro-ugarskog perioda, ono što ostaje kao glavni utisak o kojem danas želimo pisati je restoran ili preciznije rečeno: gourmet doživljaj.
Doručak koji ne preskačete čak ni na brzinu
Ovdje doručak nije „s nogu“. On je ritual. Početak dana uz lokalne sireve, domaći hljeb, svježe voće i kombinacije koje bude i najuspavanije. Naša preporuka? Lagana pileća salatica kao savršen balans između osvježenja i energije, a mali trik s dodatkom narom daje jelu ono nešto zbog čega ćete je poželjeti i sutra. Idealno za one koji planiraju poslovni sastanak, ali i za one koji žele samo tiho jutro uz kafu i poglede na zelenilo.
Ako imate sreće da ga uživate u vrtnoj restauraciji, pogled će vam pasti na čuveni bunski dolap za navodnjavanje koji i danas neumorno okreće ritam rijeke i smiruje svaki misao. Uz šapat vode i šolju kafe, dan počinje onako kako biste željeli da teče… lagano, autentično…
Tokom doručka, pored raznovrsne ponude zdravih i slanih jela, gosti često biraju brownie kolač onaj pravi, s dubokim ukusom kakaa koji daje dodatnu energiju za dan koji slijedi.
Ručak koji spaja tradiciju i gourmet twist
Kada stigne podne, restoran postaje prava pozornica. Ručak u hotelu Buna je spoj hercegovačke tradicije i savremene kulinarske ponude. Jelo koje je s razlogom privuklo našu đažnju je rižoto sa sipom. Kremast, intenzivan, savršeno začinjen…
Kozice se često nađu na tanjirima gostiju koji žele nešto laganije, dok je za one koji ne gravitiraju morskoj hrani tu pasta s piletinom. Jednostavna, aromatična i uvijek siguran izbor.
Ake pitate šta lokalci najčešće preporučuju, odgovor je prilično jasan: “Najbolja riba? Probajte je upravo ovdje.”
Nakon ručka koji spaja tradiciju i savremene okuse, bilo bi šteta preskočiti desert. Iako svaki kolač na meniju nosi pažljivo birane sastojke i prepoznatljiv šarm domaće poslastice, kolač od datulja posebno se izdvaja jer je bogat teksturom, sladak i idealan kao završni ton obroka.
Diskretna preporuka? Ne čekajte da nestane. Često se naručuje i za ponijeti, a za one koji biraju bezglutenske opcije, posebno se izdvaja kolač s makom, koji se savršeno sljubljuje s čašom Villa Sandi Prosecco Millesimato.
Večera uz vino i šapat rijeke
Kada se svjetla smire, večera se seli u intimni dio restorana, gdje svaka čaša vina dolazi s pričom, a svaki tanjir sa stilom.
Lokalna vina i lagani obroci kreiraju savršen kraj dana… bez žurbe, bez buke, samo uz osmijehe konobara koji znaju da vam treba još minut mira.
U večernjim satima, dok se atmosfera smiruje, često naručeni izbor je crumble od jabuka uz kuglu sladoleda. Topao, hrskav i taman toliko sladak da zaokruži večeru u najnježnijem tonu.
Insider tip
Zvuči kao kliše, ali vjerujte ovdje osoblje zna. Ne samo koji je desert najfotogeničniji, već i koji je riblji specijalitet tog dana dobio poseban touch iz kuhinje. Oni vas neće zatrpati informacijama, ali kad pitate: „Šta biste vi danas naručili?“ dobit ćete preporuku koja (još) nije na društvenim mrežama, ali bi mogla postati vaše novo omiljeno otkriće.
To je ona vrsta usluge diskretna, topla i instinktivna. Takva da se osjećate kao da ste već tu bili, iako ste prvi put došli u restoran.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!