TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 17.2.2021.

Zahvaljujući projektu #FEELGOODmajica, u sklopu kojega smo zajedno s dm drogerie markt i Fondacija 787 osigurali edukacije i promociju za više od 50 poduzetnica, naš tim je proveo početak mjeseca u druženju s 25 poduzetnica i jako posebnim #MadeInBiH pričama.

Jedna od njih svakako je ona koju potpisuje Lejla Reizbegović, koja je kroz vlastitu praksu rada kao stomatolog, u jeku pandemije odlučila realizirati vlastitu poslovnu ideju te pokrenuti brend tailor-made uniformi. Fokus je na izradi modernih artikala od kvalitetnih materijala, koji su dizajnirani kako bi i osoba koja ih nosi i provodi velik broj sati dnevno u njoj bilo ugodno. Više detalja o LORICA brendu otkrili smo u razgovoru s ovom mladom poduzetnom damom.
 

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Sama ideja nastala je prije manje od godine dana, a vjetar u leđa i svjetlost dana je doživjela zahvaljujući BOLD START programu Fondacije 787, na osnovu kojeg je prva kolekcija i dobila ime. Obzirom da mi struka nije tekstilna industrija, pronalazak kvalitetnih vanjskih partnera mi je bio najveći poslovni izazov.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Elegancija, funkcionalnost, osmišljenost.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LORICA (@loricabih)

Prva kolekcija se sastoji iz 10 proizvoda, dakle medicinskih uniformi koje obuhvataju bluze, hlače i mantile ženskog i muškog asortimana.

Foto: Lorica BiH

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Svako jutro prije samog početka rada, napravim listu zadataka i obaveza koje trebam završiti u toku tog radnog dana koji traje oko 7 sati. Smatram da je to idealan način motivacije i držanja fokusa na zadanim obavezama jer kada radite sami, nekada je veoma teško održati radnu samodisciplinu.

Naime, u jutarnjim satima se najviše posvećujem vizualima i sadržaju za društvene mreže, zatim malo manje interesantnom finansijskom dijelu. Drugi dio dana posvećujem završavanju logističkih obaveza, s obzirom da je u pitanju proizvodnja gdje moram biti uključena u svaki korak kako bi sve bilo savršeno i onako kako sam zamislila.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Lorica je bh. brend osmišljen od strane medicinara za potrebe medicinara, a naš tim čine i stručnjaci iz tekstila. Tako sa jedne strane imamo priliku da iz prve ruke osluškujemo potrebe naših budućih kupaca, a sa druge strane te potrebe i želje pretvaramo u proizvode zahvaljujući našim stručnjacima iz područja tekstila.

Također, jedini na regionalnom tržištu radimo sa „pametnim“ antimikrobnim materijalima. Materijali takve vrste sprječavaju rast i razvoj bakterija na radnoj odjeći.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

U neuspjesima vidim priliku za evaluaciju dosadašnjeg rada i formiranju boljeg i efektnijeg plana za dalje. Motivacija mi je svaki novi dan koji nosi nove prilike i nafaku!

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Dobar tajming i kvalitetan networking su ključ uspjeha! Ukoliko ne odrađujete i ne završavate stvari na vrijeme, sam ishod i kvalitet posla itekako trpe, dok je kvalitetan networking savršen vid upoznavanja ljudi koji vam mogu otvoriti lepezu novih šansi.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

U posljednje vrijeme se definitivno digla svijest o #MadeinBiH etiketi, naročito zbog same epidemije. Međutim, smatram da podrška malim biznisima treba biti veća i da se svi moramo potruditi da im svojim doprinosom dignemo vrijednost.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Ima ih par, ali za ovu priliku ću izdvojiti knjigu „Ispričat ću ti priču“ od Jorge Bucaya.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Baterije najbolje napunim provodeći vrijeme u prirodi. Ljeti je to planinarenje i odlazak na more, a zimi skijanje. Mislim da je vrijeme provedeno u prirodi idealan način rekonektovanja sa samim sobom.

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Kroz webinare sam naučila mnogo korisnih stvari za svoj biznis, ali i umrežila se sa dosta jakih i kvalitetnih žena tako da se definitivno #feelgood!

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Preporučila bih im da naprave prvi hrabri korak naprijed jer da bi došle do zone rasta, moraju izaći iz zone komfora. Uz predani rad, trud i zalaganje dođe i sreće taman onoliko koliko nam treba da napravimo promjenu koju želimo vidjeti!

Lejla Reizbegović, osnivačica brenda LORICA & Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


Bonjour

Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice

TEKST: Bonjour.ba

Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice

Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.

Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


akademija28bonjour_ba
akademija23bonjour_ba
dm-akademija-bonjourba-1

Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.


akademija7bonjour_ba
akademija4bonjour_ba
akademija2bonjour_ba
akademija68bonjour_ba
akademija_photowall24bonjour_ba

Dobrodošlica koja je otvorila dan  

Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.


akademija108bonjour_ba

Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH


Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.


akademija325bonjour_ba

Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH


akademija5bonjour_ba-1
akademija8bonjour_ba
akademija15bonjour_ba

Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


akademija156bonjour_ba
akademija154bonjour_ba
akademija_photowall13bonjour_ba

Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.


akademija54bonjour_ba
akademija-dm-bonjour-ba-gif-3

Razgovori koji mijenjaju perspektivu  

Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


akademija259bonjour_ba
akademija19bonjour_ba
akademija18bonjour_ba

To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.


akademija304bonjour_ba
akademija296bonjour_ba
akademija17bonjour_ba
akademija7bonjour_ba

Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.


akademija246bonjour_ba
akademija9bonjour_ba

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH


Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore  

Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.


akademija314bonjour_ba
akademija11bonjour_ba

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


akademija14bonjour_ba
akademija10bonjour_ba
akademija292bonjour_ba

Snaga zajednice koja raste  

Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.


akademija276bonjour_ba
akademija240bonjour_ba
akademija_photowall26bonjour_ba
akademija226bonjour_ba
akademija_photowall35bonjour_ba-1
akademija-dm-bonjour-ba-gif-2-1
 

Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.


akademija_photowall28bonjour_ba-1
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa dm drogerie markt
 
Bonjour.ba produkcija  
Kreativna realizacija eventa: Dijana Ćavar
Asistentica: Semra Manjura
Autorica članka: Adelisa Mašić
Grafičko oblikovanje: Marija Perić
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah
Fotografija: Enida Kajević i Monika Andrić
Video: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!