TEKST: Ana Rotim

DATUM OBJAVE: 22.2.2023.

Josipa Raspudić je mlada i poduzetna dama koja je odlučila napustiti stalni posao kako bi se mogla posvetiti svojoj najvećoj ljubavi – slastičarstvu.


Njen put prema slasticama počeo je još u djetinjstvu, još kada toga nije bila ni svjesna. No, kako to obično biva Josipa je tek nakon određenog vremena shvatila koliku strast gaji prema slastičarskom svijetu te se tijekom pandemije odlučila za jedan veliki korak, odnosno pokretanje svog vlastitog projekta pod nazivom Lagom.Cakes.

Inspirirani Josipinom pričom odlučili smo ju ugostiti u našoj rubrici Gourmet gdje nam je kroz razgovor otkrila što ju je motiviralo na ovaj korak, kako možete nepce razveseliti njezinim slasticama te koji su neki od slastičarskih planova u bliskoj budućnosti.





Možete li nam otkriti detalje kako je nastala Lagom Cakes priča?

Slastičarstvo me zanima od malih nogu, a znanje mi je najviše prenijela mama koja mi je bila i veliki vjetar u leđa kod realizacije moje ideje o Lagomu.
Nakon što sam upisala studij Psihologije u Mostaru i vidjela da to nije to, da se tu ne pronalazim - odlučila sam pauzirati godinu dana i dati sebi vremena da se upoznam i da se pronađem u nečemu i to je bilo slastičarstvo. Zapisivala sam ideje i par mjeseci kasnije nastao je Lagom.





Odlučili ste napustiti stalni posao i u potpunosti posvetiti se svom projektu. Što vas je motiviralo na taj korak?

Pa o tome bi se baš moglo dosta pisati, jer je bilo više faktora koji su presudili tome. No, akademija za bh. poduzetnice mi je bila veliki poticaj i motivacija da se ohrabrim i posvetim vrijeme Lagomu.
Dosta toga se promijenilo i presretna sam zbog odluke koju sam donijela.





Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Još uvijek nisam stvorila neku rutinu, pa mi je svaki dan drugačiji. Kada imam narudžbe onda dan posvetim tomu, a kada nemam onda učim.
Jutro volim započeti šetnjom jer tako imam bolju koncentraciju i više volje za rad u danu koji je ispred mene.





Što biste mogli istaknuti kao prednost, a što kao izazov u kulinarskom poduzetništvu?

Baš kao i u svemu ima dosta nekih izazova, ali i prednosti. Teško mi je nešto posebno izdvojiti.

Mnogi kažu da je kulinarski svijet baš poput tehnološkog, svaki dan ponudi nešto novo. Kako se vi nosite s trendovima u slastičarstvu te gdje pronalazite inspiraciju?

Pratim trendove i veselim se vidjeti što sve svijet slastičarstva ima za pokazati novo. Sve to je zanimljivo, ali mislim da u svemu tome treba ostati svoj i da sve što radiš treba imati neki tvoj pečat - bar se ja vodim s tim.
Tako nastojim da svaka torta koja iziđe iz moje kuhinje bude prepoznatljiva i da ima taj neki Lagom pečat.
To je ono što mi je jako bitno.





Na društvenim mrežama posljednjih godina pažnju mnogih ukrali su francuski slastičari Cedric Grolet, Christophe Michelak i Amaury Guichon. Jeste li pronašli uzore među svjetskim slastičarima i čije slastice biste voljeli kušati?

Pratim svjetske slastičare i u knjigama nekih od njih baš uživam. Dosta toga se može naučiti od njih. Kao uzore u slastičarstvu izdvojila bih Jordi Roca i rame uz rame s njim Ivu Erić. Velika inspiracija i veliki umjetnici.

Na vašem Instagram profilu pronašli smo raznovrsne slastice. Koju biste izdvojili kao favorit?

Moj favorit je choux au craquelin.





Primijetili smo da pored tradicionalnih kolača i torti kao što su breskvice i medovik, imate i neuobičajenu ponudu francuskih slastica kao što su choux i macarons? Neobičan spoj, u čemu leži odluka za takvim slasticama?

Poštujem tradiciju, a volim i neke slastice koje se ovdje kod nas rjeđe pronalaze. Veliki sam zaljubljenik u francusko slastičarstvo i iz tog razloga sam odlučila i neke francuske slastice uvrstiti u svoju ponudu. Tako da u ponudi svatko može pronaći nešto za sebe.





Gdje možemo pronaći vaše slastice i kako izgleda sam proces narudžbe?

Za sada moje slastice nije moguće nigdje probati, osim naručiti unaprijed.
Što se tiče narudžbi preferiram poruke koje su jasno napisane - kada torta treba biti gotova, koji je okus te za koliko je osoba. Sve ostalo je lako dogovoriti, ali to su neke bitne stavke.





Svoj slastičarski projekt započeli ste još 2021. godine. Koju biste narudžbu do sada izdvojili kao najzanimljiviju?

Kao najzanimljiviju i najdražu narudžbu izdvojila bih 'Ježevu kućicu'. Tu sam se prvi put odvažila da prikažem sebe i svoj rad. Toppere sam oslikavala jestivim bojama na fondanu i nekako mi je sva posebna.





Imali ste priliku biti dio dm akademije za bh. poduzetnice. Možete li nam podijeliti vaše iskustvo?

Presretna sam što sam bila dio akademije i čast mi je što su organizatori među više od 200 prijava baš u Lagomu vidjeli nešto posebno. Akademija mi je pomogla da iziđem iz svoje zone komfora i došla mi je kao veliki vjetar u leđa.

Ostat će mi u jako lijepom sjećanju.





Možete li nam otkriti vaše planove za budućnost?

Dosta toga planiram - ali, polako.
Najveći fokus mi je sada na učenju i pripremanju nečeg novog. Gdje će me sve put Lagoma odvesti i šta me sve čeka - to ćemo tek vidjeti. 


* * * 
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba, Lagom cakes

FOTO: Marko Jovančić za Bonjour.ba, Lagom cakes


Bonjour

Požurite! Prijave za treću dm Akademiju za bh. poduzetnice počinju danas!

TEKST: Bonjour.ba | FOTO:

Požurite! Prijave za treću dm Akademiju za bh. poduzetnice počinju danas! Požurite! Prijave za treću dm Akademiju za bh. poduzetnice počinju danas!

Ovaj trenutak smo nestrpljivo čekali! Došao je trenutak da zajedno stvorimo još mnogo novih, lijepih priča i inspirativnih priča.


Izjaviti I'M ON MY WAY i pokazati to svima sada ima još više smisla i vrijeme je da dokažemo gdje smo se to zajedno zaputile. Sigurni smo da i ovaj puta jedva čekate da nam se pridružite. FEEL GOOD kampanja koju smo pokrenuli uz dm drogerie markt d.o.o. u živote žena BiH donijela je mnoštvo promjena i otvorila mnogo vrata za prve poduzetničke korake. 




Na premijernom prikazivanju FEEL GOOD filma zajedno smo isplanirali i izmaštali mnoštvo novih priča i promjena koje ćemo zajedno napraviti uz posljednju FEEL GOOD majicu. Uživali smo gledati vas kako je nosite u svojim casual, poslovnim i street style izdanjima. Vrijeme je da zajedno postavimo neke nove ciljeve izgovorimo skrivene želje i ostvarimo ih!

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bonjour.ba (@bonjourba_)



Od početka FEEL GOOD projekta prikupili smo 40.000 KM za donacije kojim smo podržali bh. poduzetništvo. Ove godine smo se odlučili povećati broj polaznica dm Akademije kako bi što više vas dobilo priliku da napravi promjenu te ćemo pružiti podršku ženskom poduzetništvu sa 9.000 KM. 
 


 

FEEL GOOD majica je kroz sve ove godine stigla u mnoštvo ruku u BiH u formi poklona za drage dame ili kao podsjetnik i dar sebi - kako nikada ne bismo zastale na vlastitom putu ka ostvarenju snova. Time ste i sami pokazali svoju želju da budete dio priče koja je nastala iz potrebe za jačanjem zajedništva i stvaranjem novih mogućnosti za žene poduzetnice, donirajući dio novca od kupljenih majica za podršku ženama poduzetnicama u Bosni i Hercegovini.




Kome je namijenjena dm Akademija?

Usmjerena je na žene koje su na početku svoje karijere, maštaju i planiraju promjenu na svom karijernom putu te žele raditi na sebi. dm Akademija i FEEL GOOD kampanja su nastali i za sve one žene koje svoj kreativni hobi žele pretvoriti u izvor zarade, ali i dame koje su već pokrenule brend i žele ga dodatno ojačati, neovisno iz koje su oblasti.




Kada i gdje će se održati dm Akademija? 

dm akademija održat će 28.11. u jedinstvenom i multifunkcionalnom prostoru Multimedijalnog centra kulture (CZK) čije će prostorije biti pripremljene isključivo za edukatorice i polaznice dm Akademije. U ovom prostoru, prilagođenom za rad i učenje u opuštenoj atmosferi, čekaju vas odgovori na sve nedoumice te brojni savjeti o prvim koracima u poduzetništvu. 




Vaše govornice bit će članice Bonjour.ba i dm drogerie markt d.o.o.: Ajla Hadžić menadžerica marketinga dm drogerie markt d.o.o., Ana Ćavar, osnivačica i direktorica Bonjour.ba, Dijana Ćavar, kreativna i marketing direktorica Bonjour.ba i Marija Perić, brand specialist. Raduju se nesebično vam prenijeti sve što znaju kako biste spremno zakoračile u poduzetnički svijet.

Pored toga što će dm tim odgovarati na vaša pitanja i podijeliti s vama greške iz kojih su najviše naučili kroz svoju karijeru, predavanje dm tima "Business plan? 5 koraka koje morate napraviti u početku.” odlična je odskočna daska za sve ostalo što vas očekuje u ovom danu. Reach? Like? Share? Pitate li se koliko su vam zaista važne društvene mreže i kako da algoritam postane vaš najbolji prijatelj? Pripremite papir i olovku jer ćete dobiti mnogo više informacija i znanja nego što očekujete. Uz učenje očekuju vas i opuštajuća radionica i prilike za chit - chat, ali - pssssst! 




Kako se prijaviti na dm Akademiju? 

Prijave za dm Akademiju su otvorene od 11.11. a odlučili smo produžiti ih do 20.11.2024. Kako bi vaša prijava bila razmotrena potrebno je da popunite formular na linku u nastavku. 
 


 

Do 21.11. odabrat ćemo 25 poduzetnica sa kojim želimo krenuti na ovo zajedničko putovanje. Ne razmišljajte mnogo! Spremni ste, ovo je trenutak koji ste čekali i vrijeme je za prijavu! 

Do skora,
vaši Bonjour.ba i dm drogerie markt d.o.o.

* * *
Foto: Bonjour.ba

FOTO: ime i prezime


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!