TEKST: Adelisa Mašić

DATUM OBJAVE: 21.11.2025.

Dani Jurislava Korenića ove godine donose selekciju predstava koje se bave aktuelnim temama i različitim pristupima savremenom teatru. Program je postavljen tako da naglasi jasnu dramaturgiju, preciznu režiju i priče koje su relevantne i prepoznatljive široj publici.

U prvim danima festivala koji se održava u Kamernom Teatru 55, pogledali smo dvije predstave, a to su 'Sjaj zvezda na plafonu' i 'Kiselina', koje se bave odrastanjem, porodičnim odnosima i načinima na koje se ljudi nose s promjenama.


kamerni_teatar_552bonjour_ba
 

Kad odrastanje naiđe na trenutak za koji te niko ne pripremi  
 

Gostovanje Malog pozorišta 'Duško Radović' donijelo je dramatizaciju nagrađivanog romana ‘Sjaj zvezda na plafonu’ Juhane Thydell, čiju dramatizaciju potpisuje Tijana Grumić, a režiju Damjan Kecojević


kamerni_teatar_5517bonjour_ba

Predstava prati Jenu, djevojku koja se suočava s promjenama koje dolaze brže nego što ih može razumjeti

Dok se bavi školom, prijateljstvima i tipičnim dilemama odrastanja, u isto vrijeme se nosi s bolešću majke, zbog čega svakodnevica u njihovoj kući postaje zahtjevnija nego što bi to trebalo biti za nekoga njenih godina.


kamerni_teatar_5519bonjour_ba


Jenu tumače Mina Nenadović, Julija Petković i Drina Kecojević, što omogućava da se prikaže njena promjena kroz vrijeme: od dječjeg nerazumijevanja situacije, preko zbunjenosti u adolescenciji, do trenutka kada počinje predosjećati ono čega se najviše plaši. 


kamerni_teatar_5515bonjour_ba

Na sceni su i Anđela Alavirević, Nevena Kočović, Mladen Lero, Filip Stankovski, Sunčica Milanović, Jovana Cvetković i Lana Adžić, čiji likovi uvode humor, dinamiku i realistične odnose unutar srednjoškolskog života.


kamerni_teatar_5518bonjour_ba

Predstava se gradi na jednostavnim prizorima, ali ni u jednom trenutku ne pojednostavljuje emociju

Kecojevićev pristup ne ide prema teškoj dramatizaciji, nego prema situacijama koje publika prepoznaje: razgovori koji ostaju nedovršeni, tihi strahovi, bijeg u društvo, pokušaj da sve ostane normalno iako se više ne može sakriti da nije. 


kamerni_teatar_557bonjour_ba

Takva kombinacija jasnoće i mjere držala je pažnju gledalaca tokom čitave izvedbe, bez odstupanja ili trenutaka koji bi ih izvodili iz priče.

Na razgovoru nakon izvedbe otvorila su se pitanja o tome kako mladi danas dolaze u pozorište i koliko im znači sadržaj koji govori o realnim iskustvima. 


kamerni_teatar_558bonjour_ba

Režiser Damjan Kecojević govorio je o tome koliko je važno da teme poput gubitka budu prikazane na način koji ne traumatizira, nego objašnjava, posebno kada su namijenjene mlađoj publici. 


kamerni_teatar_5511bonjour_ba

Dramaturginja Asja Krsmanović, koja je vodila razgovor, nastavila je diskusiju u istom smjeru i otvorila pitanje kako pozorište može biti pristupačnije tinejdžerima, ne samo temama nego i načinom na koji im se obraća.


Predstava koja ulazi u kuću gdje se svi prave da je sve u redu  
 

‘Kiselina’ Bosanskog narodnog pozorišta Zenica je autorski tekst Asje Krsmanović, u režiji Nermina Hamzagića, donosi potpuno drugačiji pogled na suočavanje s gubitkom.


kamerni_teatar_5522bonjour_ba
 
Kiselina je smještena u porodični dom u kojem se, iz godine u godinu, priprema zimnica. Ove godine ritual ne djeluje kao nešto uobičajeno, nego kao pokušaj da se održi kontinuitet u trenutku kada svi osjećaju da se ispod površine nešto nepovratno mijenja.


kamerni_teatar_559bonjour_ba

Na sceni su Gordana Boban, Mirvad Kurić, Selma Mehanović i Benjamin Bajramović, a svaki od njih kroz izmjene uloga prikazuje različite članove iste porodice. 

Ovaj pristup naglašava fragmentiranost odnosa poput generacijske razlike, različite verzije istine, neizgovorene zamjerke i pokušaj da se odgovornost podijeli, iako niko zapravo ne zna kako.


kamerni_teatar_5512bonjour_ba

Predstava tematizira ono što se u stvarnim porodicama najčešće odgađa. Razgovori o bolesti, brizi, preuzetim obavezama, ali i o tome kako tradicija može biti i uteg i okvir za zajedništvo. 

Iako se radnja odvija u samo jednoj kuhinji, ona obuhvata čitavu porodičnu dinamiku, od umora do nježnosti koja ponekad isklije u kratkim, nenadanim trenucima.


kamerni_teatar_5514bonjour_ba

Nakon predstave vodio se razgovor o tome koliko se današnje porodice oslanjaju na tradiciju i koliko je teško prihvatiti promjene čak i kada su očekivane. Glumci su govorili o procesu rada, a publika je vrlo otvoreno dijelila vlastite dojmove o tome koliko je tema univerzalna.


kamerni_teatar_555bonjour_ba
 

Festival koji daje prostor ozbiljnim temama na način koji publika prihvata  
 

Obje predstave pokazuju koliko je važno da Dani Jurislava Korenića u programu imaju djela koja se bave realnim životnim situacijama, bez pojednostavljivanja i bez pretjerivanja. 


kamerni_teatar_553bonjour_ba

Ove večeri u Kamernom Teatru 55 donijele su dva potpuno različita pristupa, ali s istom namjerom, a to je otvoriti razgovor i pustiti da publika u njima prepozna vlastite dileme, odnose i trenutke koji oblikuju svaki dom i svako odrastanje.
 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Dženat Dreković


Bonjour

6 mjesta gdje biti u Sarajevu ovog vikenda: Vodič kroz najzanimljiviji vikend u novembru

TEKST: Ada Ćeremida

6 mjesta gdje biti u Sarajevu ovog vikenda: Vodič kroz najzanimljiviji vikend u novembru 6 mjesta gdje biti u Sarajevu ovog vikenda: Vodič kroz najzanimljiviji vikend u novembru

Postoji nešto u sarajevskim novembarskim vikendima, neka vrsta tihe dramaturgije grada.

Jesen u Sarajevu nikada ne znači kraj sezone, nego početak one najživlje one u kojoj se ulice pune svjetlima, scene pozivima, a galerije novim pogledima.

Grad je opet u svom prepoznatljivom ritmu. Prostorima se krećemo kao kroz memorijske mape: film kao terapija, galerijski prostor kao tišina, koncert kao oslobađanje, pozorište kao razgovor koji nismo znali da nam treba.
 



6 događaja posljednjeg ovog vikenda:
 

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!


Suočavanje s prošlošću u Meeting Pointu

Tri dana u Meeting Pointu otvaraju se filmom Muškarci ne plaču u petak u 18:00, prikazanim u znak sjećanja na producenta Damira Ibrahimovića, kao snažna studija ratne traume i unutrašnjeg oprosta, uz razgovor Jasmile Žbanić i Alena Drljevića nakon projekcije.

Subotnja večer donosi Gospodina Nika protiv Putina, danskog kandidata za Oscara® koji prati tihu, opasnu pobunu jednog učitelja protiv propagande, nakon čega publika razgovara s producentom Radovanom Sibrtom. 

Program se zatvara u nedjelju filmom To je bila samo nezgoda, novim Panahijevim ostvarenjem nagrađenim Zlatnom palmom, trilerom koji kroz potisnuta sjećanja, paranoju i osvetu iscrtava najtamnije zone sjećanja, tačno onako intenzivno kako ovakav vikend i treba završiti.
 
 



Hana Dujmović: “Nostalgija djetinjstva” u Historijskom muzeju BiH

Nakon uspjeha prethodne izložbe u Strasbourgu, Hana Dujmović se ovog petka vraća Sarajevu s radovima koji se čitaju kao dnevnik odrastanja u fragmentima: tišina, igra, strah, toplina, nestanci i povratci.

Dress code: crno. Jer publika ovdje nije samo posjetilac, nego dio ritualnog performansa.

 I da, u ponedjeljak na Bonjour.ba izlazi naš intervju s Hanom, jedan od onih razgovora u kojima se umjetnost i biografija stapaju bez granice.

 



Manifesto: “Prodavnica praznine i skladište nježnosti” 

Jusuf Hadžifejzović i Lamija Halilagić otvaraju izložbu koja sučeljava dva pojma prazninu i nježnost i postavlja pitanje šta se događa kada se ta dva svijeta nađu u istom prostoru.

Manifesto ostaje jedna od rijetkih galerija u gradu koja svako otvaranje pretvara u mali kulturni događaj, a ova postavka obećava upravo to: prostor gdje tišina ima svoju težinu, a nježnost svoju formu.

 

 

U posjeti kod gospodina Greena u SARTR-u

Komad o samoći, predrasudama i potrebi za pripadanjem, koji se čita kao intimna lekcija o tome kako nas odnosi liječe tamo gdje to ne očekujemo.

Igraju Miodrag Miki Trifunov i Alban Ukaj duo koji na sceni drži pažnju bez da podigne ton. Predstava koja se vraća na repertoar uvijek znači isto: publika je tražila još.

 

 

Završna noć festivala Dani Jurislava Korenića u Kamernom teatru 55

Večer posvećena teatru koji je živio svojim ritmom, ima svoj šarm: voditelj programa je Nedim Džinović, a završnica pripada Gudačkom kvartetu Kamernog teatra 55, ansamblu koji je ostavio generacijski trag od vremena kada su bili Sarajevski gudački kvartet do današnjeg kolektiva.

Nakon koncerta slijedi druženje u Klubu Kamernog uz DJ LEMANDIER-a i koktel, idealan kraj festivala koji je ove godine donio neočekivanu toplinu i hrabru liniju programa.
 
 

 

Partibrejkersi u Cinemas Slogi

Ako želite energiju stare škole, onu sirovu, bez filtera, bez nostalgije samo energiju koja se troši, znoji i nosi Partibrejkersi se vraćaju na binu Sloge.

Kultni bend čiji su koncerti uvijek više lični nego scenski, i čije pjesme Sarajevo zna napamet. Ovo je onaj koncert koji se ne planira: samo se pojaviš.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @withkro


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!