TEKST: Ada Ćeremida

DATUM OBJAVE: 10.10.2025.

Danas ispraćamo čovjeka koji je svojim predanim radom oblikovao filmsku scenu Bosne i Hercegovine i šire.

Damir Ibrahimović bio je producent i organizator čiji je rad pretvarao umjetničke vizije u stvarnost, često iza kulisa, ali uvijek s jasnim ciljem: da priče iz Bosne i Hercegovine dopru do svijeta. 

Bio je ključni partner mnogih autorskih vizija, nerijetko posrednik između ideje i stvarnosti, producent koji je znao kada treba stati iza rizika i podržati autorski integritet.

Njegova karijera bila je posvećena suptilnom balansiranju umjetničkog i društvenog, s jedne strane stvaranjem filmskog naslijeđa, a s druge jačanjem pozicije bosanskohercegovačke produkcije u međunarodnoj zajednici. 

Kroz suradnju, organizacijski rad i direktno produciranje, Damir je ostavio trag koji nadilazi pojedine naslove, on je pomagao da naše priče stignu do festivalskih sala, da glasovi koji često ostaju nečujni budu čuti u pravim okvirima.



damir_ibrahimovic_preminuo_bonjour_ba_N1

Foto: @sarajevofilmfestival


Njegov odlazak podsjeća nas ne samo na čovjeka čiji je rad oblikovao generacije filmskih autora, već i na jedno razdoblje u kojem su entuzijazam, rizik i vjera u priču činili srž domaće kinematografije. Iza njega ostaju filmovi koji su govorili jezikom istine i zajednica koja je zahvaljujući njemu naučila kako ih stvoriti.
 
 

 

Pet djela po kojima ćemo pamtiti Damira Ibrahimovića
 

Quo Vadis, Aida?


U suradnji sa rediteljicom i suprugom Jasmilom Žbanić, Damir Ibrahimović bio je ključan u osiguravanju međunarodne koprodukcije i logističke potpore jednom od najznačajnijih projekata bosanskohercegovačke kinematografije.

Premijerno prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu 2020., Quo Vadis, Aida? je postao globalni simbol suočavanja s traumom prošlosti. Film je osvojio brojne evropske nagrade, uključujući nagradu za najbolji film na European Film Awards 2021, te bio nominovan za 93. dodjelu Oscara u kategoriji najboljeg međunarodnog filma, čime je Bosna i Hercegovina još jednom ispisala historiju svjetskog filma.

 

 

Grbavica


Kada je Grbavica trebala institucionalne i produkcijske temelje, Damir je stajao iza nje kroz produkcijske izazove i organizacijske prepreke. 

Taj film postaje prekretnica za bh. kinematografiju dio mosta između lokalne stvarnosti i univerzalne teme, a Damirov doprinos prepoznao se u stabilnosti produkcije koja je omogućila festivalima da ga prime.

 

 

Muškarci ne plaču


S ovim filmom pokazao je spremnost na teme koje izazivaju traume, emotivne lomove, propitivanje muževnosti i pomagao je da autorski glas odjekne bez kompromisa. 

Njegova uloga u produkciji osigurala je da film ne ostane marginalan, nego da stigne do publike i kritike.
 

  

Blum – Gospodari svoje budućnosti


Kao producent, Damir je pomogao da se priča o Emeriku Blumu, jednoj od važnih figura bosanskohercegovačke industrije, postavi na filmsku kartu. Film je izabran kao kandidat BiH za Oscara, što potvrđuje njegovu ambiciju i značaj.

 

 

Na putu


U suradnji s Deblokadom, Damir je pomagao u realizaciji projekta koji istražuje moralne dileme i duhovne rane Bosne i Hercegovine. Zahvaljujući njegovoj upornosti u koprodukcijama i logističkoj podršci, film je dosegao festivalsku scenu i postao dio diskursa o novim generacijama u regionu.
 
 

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @sarajevofilmfestival


Bonjour

Filmska jesen u znaku AFA nagrada: 13 domaćih filmova koje morate pogledati

TEKST: Ada Ćeremida

Filmska jesen u znaku AFA nagrada: 13 domaćih filmova koje morate pogledati Filmska jesen u znaku AFA nagrada: 13 domaćih filmova koje morate pogledati

Ove jeseni, film ponovo postaje zajednički jezik regije.

Filmska jesen ove godine nosi posebno značenje. Ako tražite domaće naslove koji vraćaju vjeru u regionalni film, krenite od ovih Adriatic Film Award nominovanih priča.

Po prvi put, regionalna kinematografija okuplja se pod zajedničkim imenom Adriatic Film Awards inicijativom koja spaja Sarajevo Film Festival, Festival autorskog filma Beograd i Zagreb Film Festival

Riječ je o prvoj Akademiji Jadranske regije, koja prepoznaje najznačajnija filmska i televizijska ostvarenja iz cijele regije.

bonjour_ba_adriatic_film_awards_nominacije_N_01

U svom prvom izdanju, AFA nagrade okupljaju regiju u zajedničkom filmskom kadru, onom u kojem kultura ponovo diše istim jezikom. Između Sarajeva, Zagreba, Beograda, Ljubljane i Rijeke, nastaju priče koje dijelimo i osjećamo podjednako. 

Zato, prije nego što oktobar donese prvu AFA ceremoniju, donosimo vodič kroz nominovane filmove koji su obilježili godinu priče koje vrijedi pogledati (ili ponovo otkriti) jer upravo oni pokazuju zašto je ovo najuzbudljiviji trenutak za regionalni film u godinama.

bonjour_ba_adriatic_film_awards_nominacije__01

78 dana: Generacija između impulsa i tišine  

Koprodukcija Srbije i Bosne i Hercegovine koja je već privukla pažnju publike i kritike. Režiju potpisuje Emilija Gašić, nominovana i za Najbolju režiju i Najbolji scenarij, dok je sam film u konkurenciji za Najbolji film.

Ova generacijska drama donosi svjež, samosvjestan autorski rukopis i pogled na odrastanje u vremenu neizvjesnosti. Uz to, Pavle Čemerikić, nominovan za Najboljeg glumca i Viktorija Vasiljević nominovana u kategoriji Zvijezda u usponu, nose priču s nevjerovatnom iskrenošću. 

“78 dana” je film o impulsima mladosti, strahu od stagnacije i pokušaju da se pronađe smisao u vremenu koje se ne zaustavlja.

 



Blum-Gospodari svoje budućnosti: Ogledalo našeg vremena  

Bosanskohercegovački kandidat koji potvrđuje snagu lokalne produkcije. Film Jasmile Žbanić, nominovan za Najbolju režiju, donosi priču o društvenim i individualnim borbama savremenog čovjeka o generaciji koja balansira između ideala i realnosti. 

U konkurenciji je za Najbolji film, a kroz prepoznatljiv autorski ton Jasmile Žbanić film postaje ogledalo trenutka u kojem živimo. “Blum” ne nudi jednostavne odgovore, ali otvara iskrene dijaloge o slobodi, odgovornosti i promjeni.

 


Fiume o morte!: Granice, sjećanja i Mediteran koji diše  

Koprodukcija Hrvatske, Italije i Slovenije koju potpisuje Igor Bezinović, nominovan za Najbolju režiju i Najbolji scenarij. Film istražuje historijske i identitetske slojeve jadranskog prostora, spajajući dokumentarni ton s poetskom fikcijom. 

U trci je za Najbolji film, a donosi priču o granicama onima koje su političke i onima koje nosimo u sebi. “Fiume o morte!” istovremeno je i društveni komentar i vizuelno putovanje kroz mitologiju Mediterana.

 


Kaj ti je, deklica: Tih film o odrastanju i ženama koje šute glasno  

Jedna od najsuptilnijih i najintimnijih priča među nominacijama, koprodukcija Slovenije, Italije, Hrvatske i Srbije. Redateljica Urška Djukić donosi film koji je istovremeno nominovan za Najbolji film, Najbolju režiju, Najbolji scenarij i Najbolji debitantski film.

U središtu priče je proces odrastanja i suočavanja s društvenim očekivanjima, a mlada Jara Sofija Ostan donosi izuzetnu interpretaciju koja joj je donijela nominacije za Najbolju glavnu glumicu i Zvijezdu u usponu

“Kaj ti je, deklica” je tih, precizan i dirljiv portret ženskog identiteta film koji govori nježno, ali odjekuje snažno.

 



Gym: Humor, istina i srce jednog društva  

Bosanskohercegovački film Srdana Vuletića koji spaja humor, društvenu refleksiju i prepoznatljivu toplinu. U centru priče je lik Melise, koju tumači Dina Mušanović, nominovana za Najbolju glavnu glumicu.

“Gym” je satira o apatiji, površnosti i svakodnevici koja se raspada pod teretom neizgovorenih problema. Vuletić vješto koristi komediju da bi otvorio ozbiljne teme, a Mušanović svojom autentičnošću i emotivnom snagom nosi film koji publiku istovremeno nasmije i rastuži.

 



Opazovanje: Pogled koji otkriva sve ono neizrečeno  

Slovenski film s upečatljivom izvedbom Diane Kolenc, nominovane za Najbolju glavnu glumicu. Njena interpretacija je suptilna, ali moćna portret žene uhvaćene između percepcije i stvarnosti.

“Opazovanje” kroz minimalističku režiju istražuje granice pogleda, moći i intime, podsjećajući da su najveće drame često one koje se ne izgovore.


Proslava: Ambicija, granice i tišina uspjeha  

Režiser Bruno Anković, nominovan za Najbolji debitantski film, donosi kompleksnu, višeslojnu priču o ambiciji, pripadanju i ljudskoj slabosti. Film se ističe i zahvaljujući Bernardu Tomiću, nominovanom za Najboljeg glavnog glumca, koji suvereno vodi narativ i potvrđuje svoj glumački raspon.

“Proslava” je intiman, ali društveno precizan portret film koji postavlja pitanje koliko smo spremni da žrtvujemo radi uspjeha.


Šlager: Sjećanje u ritmu emocije  

Film koji donosi dozu nostalgije i emocionalne dubine, uz izuzetnu izvedbu Lane Barić, nominovane za Najbolju glavnu glumicu.
“Šlager” istražuje granicu između umjetnosti i svakodnevnog života, između nostalgije i savremenosti. 

Barić unosi toplinu i ranjivost u lik koji podsjeća na zaboravljene zvijezde nekadašnjeg muzičkog svijeta film je emotivan, ali i promišljen hommage prošlim vremenima.

 




Naša djeca: Emocija, generacije i ono što nas spaja  

Film Silvestra Kolbasa, nominovan za Najbolji scenarij, donosi priču o međugeneracijskim odnosima, porodičnim očekivanjima i pokušaju da se razumiju razlike koje dijele svijet odraslih i mladih.

Kroz emotivnost i društvenu angažiranost, “Naša djeca” spaja realnost i toplinu jedan od onih naslova koji vas natjera da zadržite pogled i dugo nakon odjavne špice.


Zečji nasip: Tišina marginalizovanih i poezija svakodnevice  

Debitantkinja Čejen Černić Čanak, nominovana za Najbolji debitantski film, donosi spoj realizma i poetičnosti. Film istražuje tihi svijet marginalizovanih i njihove male pobjede, u estetici koja podsjeća na najbolje trenutke suvremenog evropskog filma. “Zečji nasip” je nježan, ali izuzetno promišljen portret života na rubu društva.


Dražen: Legenda, ranjivost i ljudskost idola  

Sportska biografija koja je osvojila srca publike, uz Domagoja Nižića, nominovanog u kategoriji Zvijezda u usponu.
Film ‘’Dražen'' donosi emotivan pogled na život sportskog idola kroz prizmu ranjivosti i ljudskosti, podsjećajući da su legende stvorene od strasti, ali i sumnje.

 



Ćao Bela: Mali film o velikim osjećajima  

Hrvatski film s upečatljivom izvedbom Krešimira Mikića, nominovanog za Najboljeg glavnog glumca. Lik koji donosi balans između distance i emocije, između ironije i iskrenosti, potvrđuje Mikićevu reputaciju jednog od najkompleksnijih regionalnih glumaca današnjice. “Ćao Bela” je mali film o velikim osjećajima o ljudima koji se pronalaze, gube i ponovo izmišljaju.


Radnička klasa ide u pakao: Crni humor i ogledalo društva  

Multinacionalna koprodukcija i jedan od najzapaženijih naslova godine. Režiser Mladen Đorđević, nominovan za Najbolju režiju i Najbolji scenarij, koristi crni humor i socijalnu ironiju da progovori o društvu koje je na ivici pucanja.

Film je u trci za Najbolji film, a u glumačkim kategorijama briljiraju Tamara Krcunović, nominovana za Najbolju glavnu glumicu, Leon Lučev za Najboljeg glavnog glumca i Lidija Kordić nominovana u kategoriji Zvijezda u usponu

“Radnička klasa ide u pakao” je film koji ne štedi nikoga brutalno iskren, ali nemoguće ga je zaboraviti.

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @easternneighbours, @lightsonfilm, @bioskopsutjeska


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!