TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 18.5.2016.
Kultni britanski elektro-fank-hiphop bend Stereo MCs, nastupit će u petak 15. 7. na glavnoj bini ovogodišnjeg Sea Dance festivala! Najljepša europska plaža Jaz odjekivat će uz planetarne hitove kao što su "Connected", "Step It Up", "Creation", "Ground Level", "Deep Down & Dirty" i druge. Njihov album "Connected", prodat u višemilionskom tiražu, smatra se jednim od najboljih izdanja u povijes
U svojoj bogatoj karijeri Stereo MCs su nastupili na nekim od najvećih svjetskih festivala, rame uz rame sa imenima kao što su U2, Peter Gabriel, Jane's Addiction, De La Soul i Happy Mondays. Čuveni britanski Telegraph uvrstio je njihov nastup na Glastonbury festivalu među najboljim nastupima u povijesti ovog britanskog muzičkog giganta, zajedno sa koncertima grupa Arctic Monkeys, The Chemical Brothers, Muse, Nick Cave & the Bad Seed, The Who i drugih. Svjetsku slavu stekli su i zahvaljujući saradnji sa izvođačima kao što su Madonna, U2, Queen Latifah, PM Dawn i drugi.
https://www.youtube.com/watch?v=pyMb0MtDXJQ&feature=youtu.be
Sastav Stereo MCs osnovali su pjevač Rob Birch i DJ i producent Nick Hallam. Prijateljstvo su nastavili, otkrivši veliki potencijal koji muzički pravac hip-hopa ima na tamošnjoj britanskoj muzičkoj sceni. Svoj debitantski Stereo MCs "33-45-78" snimili su uz pomoć DJ Cesara, bubnjara Owen Ifa i pratećeg vokala Cath Coffeya. Vrlo brzo objavili su i hit singl "Elevate My Mind", koji se odmah našao na R&B američkim top listama. Proglašeni za predvodnike novog talasa urbane muzike u Britaniji, a članovi sastava postaju i miljenici brojnih muzičkih zvijezda kao što su Jungle Brothera, PM Dawn, Queen Latifah i Madonna. Album "Supernatural" dodatno ih je pozicionirao na svjetskoj muzičkoj sceni, kao jedan od najkreativnijih i originalnijih bendova. Ono što ih je izdvojilo od svih je činjenica da su i danas jednako voljeni od strane rock publike, i da kao hip hop-dance-funk bend veoma često nastupaju na rock festivalima. Uslijedila su izdanja "Deep Down & Dirty", "Paradise", "Double Bubble", kao i "The Emperor’s Nightingale", koji uz korištenje vrhunske produkcije, te starog fanki sviranja basa, gitare, bubnjeva i vokala, svirajući instrumente zajedno dokazuju još jednom veličinu muzičkog stvaralaštva ovog sjajnog benda.
No Sleep Barcelona: Legendarni Nitsa klub dolazi na EXIT!
Nitsa, jedan od najljepših klubova Europe, smješten u legendarnoj, pozorišnoj sali Apolo u Barceloni, pokrenut će ovogodišnji program No Sleep Novi Sad bine na EXIT festivalu u četvrtak 7. 7.! Zvuk jednog od gradova koji ne spava 365 dana godišnje na Petrovaradinsku tvrđavu donijet će Rebolledo, The Hacker, DJ Fra, Tijana T i Klaus! Zagrijavanje za ovogodišnji EXIT u španjolskoj metropoli počet će već 20. 5. kad će prethodno klub Nitsa ugostiti veliku No Sleep Barcelona žurku! Jedan od vodećih europskih klubova, sa tradicijom od preko tri decenije u centru svjetski čuvenog noćnog života Barcelone, najavit će ovogodišnji EXIT sa zabavom na kojoj će uživo nastupiti američki producent DeepChord, legenda Barselone DJ Fra i sve popularniji španski DJ Angel Molina.
Dnevne ulaznice za EXIT po poklon cijeni u prodaji od petka!
Jednodnevne ulaznice za festivalski dan po vlastitom izboru po poklon cijeni od samo 49 KM za četvrtak, petak i subotu i 54 KM za nedjelju bit će u prodaji od petka, 20. 5a! Količine jednodnevnih ulaznica po ovim cijenama veoma su ograničene i bit će dostupne i na kupikartu.ba!
U toku je i omiljena akcija EXIT fanova u kojom društvo koje zajedno kupi četiri četverodnevne ulaznice za EXIT, trodnevne Sea Dance ili za cijelu EXIT Avanturu, petu dobiva na poklon! Ulaznice za Exit i Sea Dance prodaju se po cijeni od 122 KM, odnosno 79.99 KM, dok je cijela Exit Avantura samo 135 KM.
Fo
TEKST: Ada Ćeremida
Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.
Teatar, ples i savremena umjetnost preuzimaju gradske prostore, podsjećajući nas da jesen ne znači kraj, već početak sezone introspekcije, pokreta i kreativne energije.
Ovaj vikend donosi više od običnog bijega od hladnoće, to je prilika da osjetimo puls grada kroz predstave koje diraju, debate koje propituju i performanse koji brišu granice između umjetnika i publike. Ako ste tražili trenutak da se ponovo povežete sa scenom, emocijom i sobom ovaj vikend je onaj pravi.
Još samo dva dana Festivala MESS, ali dovoljno da se podsjetimo zašto teatar u Sarajevu ostaje njegovo najvažnije kulturno uporište.
Dok se jesen lagano spušta nad grad, reflektori i dalje sijaju punim sjajem, a scene Narodnog pozorišta, SARTR-a i Pozorišta mladih pretvaraju se u mjesta introspekcije, emocije i katarze.
Ovaj vikend donosi retrospektivu stvaralaca koji su obilježili pozorišnu historiju, ali i predstave koje hrabro propituju savremeni svijet. Sarajevo je, makar na još nekoliko dana, pozornica bez kraja, a MESS njen najsnažniji glas.
U petak, Akademija scenskih umjetnosti postaje mjesto susreta umjetnosti i sjećanja. Zijah A. Sokolović, dobitnik Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, obilježit će svoj višedecenijski put promocijom trećeg izdanja knjige „Glumac... je glumac... je glumac“.
Više od pet decenija rada, stotinu nagrada i hiljade izvedbi pretočeni su u priču o istrajnosti, integritetu i vjeri u pozorište kao prostor nade i otpora. Sokolovićev trenutak priznanja je povratak korijenima teatra, tamo gdje sve počinje: između glumca i publike.
Kasnije te večeri, u 21:30, SARTR će ugostiti predstavu „Knjiga mojih života“ u produkciji Anton Podbevšek Teatra i Plesnog teatra Ljubljana. Inspirisana autobiografskim esejima Aleksandra Hemona, režija Ivane Đilas spaja piščeve i vlastite priče o emigraciji, gubitku i ponovnom pronalasku identiteta.
U prostoru SARTR-a, poznatom po emotivnoj blizini s publikom, predstava postaje ispovijest o pripadanju, jeziku i tišini koja ponekad govori više od riječi.
U 19:30 u Narodnom pozorištu Sarajevo, predstava „Ogledalo“ rumunskog reditelja Bülenta Özdila otvara vrata Tarkovskovog svijeta kroz teatar, performans i vizuelnu umjetnost.
Priča o Alekseju, čovjeku koji se u ogledalu svojih uspomena suočava s djetinjstvom, ljubavima i prošlošću, pretvara se u poetsku studiju identiteta. Kroz snove, sjećanja i fragmente stvarnosti, publika ulazi u prostor gdje se prošlost i sadašnjost razlijevaju, a granica između života i umjetnosti nestaje u svjetlu reflektora.
U subotu u 18:00 u Pozorištu mladih, Omladinsko pozorište Bileća donosi predstavu „Ožiljci“ potresan prikaz nasilja među mladima kroz pokret, muziku i metaforu.
Bez oslanjanja na tekst, predstava stvara atmosferu u kojoj tijelo, ritam i tišina postaju glavni jezici komunikacije. Svaka scena, nastala iz istraživanja i iskustava mladih glumaca, djeluje kao ogledalo društva koje još uvijek uči kako da čuje svoje najtiše glasove.
Samo sat kasnije, u 19:00, ista pozornica Pozorišta mladih postaje prostor dijaloga. Debatni klub „Follow Me Altera Lingua“ okuplja tinejdžere u raspravi na temu: „We don’t care what art does for society because the only thing that matters is that people like it.“
U vremenu kada publika često traži brzu emociju, ova javna debata otvara pitanje da li je svrha umjetnosti u poruci ili u doživljaju? Mladi govore, a mi slušamo i to jedan od važnijih činova teatra danas.
U 19:30 Narodno pozorište Sarajevo postaje središte novog svijeta koji gradi belgijski koreograf Wim Vandekeybus sa trupom Ultima Vez.
Predstava „Void“ istražuje prazninu kao prostor mogućnosti, gdje “nenormalni” likovi postaju centar pozornice. Kroz kombinaciju savremene koreografije, jazza i improvizacije, Void briše granice između buke i tišine, stvarajući osjećaj zajedništva u različitosti.
Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.
Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
„PULS“ u SARTR-u
U subotu, 11. oktobra, na sceni SARTR-a se izvodi dokumentarna predstava „PULS“, nastala kroz projekt „Tijelo zvuka: Inkluzivne izvedbene prakse za gluhe i nagluhe osobe“.
Kroz muziku, ples i lične ispovijesti sedam izvođača i izvođačica, predstava istražuje komunikaciju u svim njenim oblicima – od govora i zvuka do znakovnog jezika i unutrašnjih svjetova. „PULS“ otvara prostor gdje se publika, gluha i čujuća, susreće u zajedničkom ritmu.
U Staklenoj sali Historijskog muzeja BiH, 10. i 11. oktobra izvodi se predstava „Kad sam bio hodža“ Damira Ovčine, koja prostor muzeja pretvara u scenu introspekcije i ispovijesti.
U istom prostoru, do 23. oktobra možete pogledati i video-instalaciju „Afazija“ vizualne umjetnice Jelene Jureše. Film-esej koji kroz arhive, fotografije i performans istražuje tišinu kolektivnog sjećanja. To je umjetnost koja ne nudi odgovore, već postavlja pitanja: šta ostaje kada riječi više nisu dovoljne?
Ove subote i nedjelje, 11. i 12. oktobra, Skenderija postaje centar pokreta uz međunarodno takmičenje DDC Open 2025, koje okuplja više od 600 plesača iz BiH i regiona. Od hip hopa do savremenog baleta, jazza i latino ritmova, festival spaja energiju mladih i iskustvo profesionalaca.
Među članovima žirija bit će i Željko Božič, slovenački koreograf i jedan od najuspješnijih hip hop plesača u regiji, kojeg će sarajevska publika istog vikenda upoznati i u drugom svjetlu, kao izvođača u predstavi „Knjiga mojih života“ u okviru Festivala MESS.
Dansar zatvara svoju sezonu u ritmu zajedništva, između pokreta, muzike i osmijeha, podsjećajući da je ples, baš kao i teatar, univerzalni izraz koji svi razumijemo.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!