TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 14.9.2016.

Martina nam je kroz svoje kolumne na MODAMO.info otkrila zašto je Ikein katalog druga najčitanija knjiga na svijetu, razgovarala je s genijalnim dizajnerom Karimom Rashidom, otkrila nam je sjajna i povoljna stilska rješenja za balkone i preporučila par zanimljivih prijedloga za uređenje doma, vodila nas na putovanja Grčkom, Rimom, Dublinom, Bokom kotorskom, istražila sve o nekim od najpoznatijih



***

Na koji način povezati osobu i prostor, odnosno kako stvoriti vezu između karaktera osobe i prostora u kojem treba živjeti?

To je manje zadatak arhitekata, a više samih korisnika prostora. Arhitekti su tu da pripreme bazu, nakon čega će svatko sebi prilagoditi prostor: netko je kolekcionar npr. različitih suvenira pa će prostorom dominirati upravo suveniri, dok je netko filmofil pa će platno za filmske projekcije biti prvo što ćemo primijetiti u prostoru.

Koje tri stvari trebamo uzeti u obzir prije nego krenemo osmišljavati kako ćemo namjestiti određeni prostor?

Obitelj s bebom i modna blogerica koja živi sama nikako nemaju iste funkcionalne potrebe. Potrebno je upoznati osobu čiji prostor je u pitanju: navike, stil života i potrebe. I stanje na bankovnom računu. 

Često se prilikom uređenja doma vodimo trendovima zbog čega u dnevnom boravku imamo namještaj koji je jako moderan, ali neugodan i ne praktičan za korištenje i sofu za koju je izdvojena veća svota novca, no, nitko ne sjedi na njoj, budući da smo uplašeni da ćemo ošteti materijal od kojeg je izrađena. Po tebi, koja su tri osnova pravila za uređenje doma koji će biti moderan i praktičan?

To nije ništa drugačije od trendova u modi: svi imamo cipele koje smo morali kupiti, ali ih baš i nismo iznosili jer su nepodnošljivo neudobne? Međutim, danas je tržište toliko raznoliko da se za razuman novac može naći namještaj koji je i moderan i praktičan, pa su greške iz pitanja više stvar nerazmišljanja ili brzopletosti. Moji savjeti bi uvijek bili na strani praktičnosti i udobnosti, iako odgovorno tvrdim da je moguće spojiti i moderno.

Koliku ulogu igraju umjetnine u uređenju prostora?

Umjetnine, kao i sve dekoracije, daju onaj „final touch“ prostoru. Pri tome ne morate izdvojiti ogromnu cifru za sliku ili skulpturu priznatog umjetnika: umjetnina može biti i crtež prijateljice, uokvirena ulaznica s koncerta ili fotografija s putovanja.

02 id

U koja tri komada namještaja uvijek vrijedi investirati?

Osim onih klasičnih odgovora tipa: udoban kauč i krevet, ja bih dodala: udobna fotelja koja za sobom vuče pletenu dekicu i lampa za ambijentalnu rasvjetu. Ako govorimo o većim investicijama, izdvojila bih neki bezvremenski komad namještaja koji, bez obzira na trendove, zauvijek može biti centar svakog interijera.

Kako domu možemo najlakše dati moderan izgled? Ili bolje rečeno, kako mu iz sezone u sezonu, povoljno (i što jednostavnije) dati novo ruho?

O osvježenju interijera na prijelazima godišnjih doba sam već prije pisala. Neke univerzalne stvari bih ponovila i ovdje: ogledalo, jastuk, stara fotografija u novom okviru, svijećnjak. Manji komadi u modernim bojama, materijalima i oblicima uvijek su efektna a povoljna investicija.

01 foto naslovna uredenje

Na koji način birati biljke za životni prostor?

Opet su u pitanju navike: nekome su biljke hobi i brižno im se posvećuje, dok je nekima prašina s umjetnog cvijeća i više nego dovoljna briga. Biljke su dobrodošle u svaku prostoriju, pa i na otvorenu policu u kupatilu. Osobno, savjete tražim od Monike, mog najdražeg agronoma.

03 flowers

Kako uskladiti boju zida naspram namještaju? Kojim se pravilima u uređenju doma voditi?

Neka dominira zid, jer kad vam dosadi ljubičasti/zeleni/oker, nije problem promijeniti boju. Kauč je već teže zamijeniti novim. Sklad u interijeru za nekoga znači dugine boje na zidu, za nekoga tek prostirku u nijansama jedne boje.      

Koje su ti navike pomogle u razvoju karijeru i njenom oblikovanju? 

Putovanja. Zavirivanja u gradove i objekte čije fotografije gledam na netu. Arhitektonski, modni i lifestyle portali, Dani Orisa, Beograd Design Week.   

04 fotoZahaRoma

Izdvoji nam građevinu u Mostaru koja ti je posebna?

„Projektant“, Dom zdravlja, vile Neretvanka i Zahumka… stambena arhitektura nakon II. svj rata... Mislim pritom isključivo na arhitekturu/ne na stanje u kojem se građevine danas nalaze.

05 fotodomzdravlja

Koje bh.brandove namještaja i produkt dizajna osobno cijeniš?

Svaki dan upoznam neke odlične. Trenutno obožavam WoodBeton i Waga Wood.

06 fotka WagaWood
Adresa na koju uvijek možemo svratiti u potrazi za inspiracijom za uređenje doma?

Po inspiraciju uvijek odlazim na web - od arhitektonskih portala, preko prodajnih salona namještaja do stranica za prodaju nekretnina: Maisons du monde, Westwing, www.luellemag.com, www.fantasticfrank.se, www.stadshem.se i sl.

Kada bi mogla dizajnirati dom za neku poznatu osobu (domaću ili stranu), koja bi to bila i kako bi ju uredila?

Neki ruski tajkun?
Josipa Lisac, Brangelina s njihovo (valjda) šestero djece… Svatko je inspiracija i izazov na svoj način.  

07 fotoskica

Rad kojih arhitekata osobno cijeniš? Tko te inspirira u svakodnevnom radu?

Inspiracija su skandinavski vidikovci, jednostavnost i harmoničnost japanskih interijera, socijalno angažirani Alejandro Aravena, hrvatska hotelska arhitektura 20. stoljeća, itd, itd.

Uspjela si povezati i arhitekturu i modu, te si bila i gošća naše rubrike Stvarni ljudi, stvarni stil. Kako ti tumačiš riječ moda?

Arhitekturu i modu je zapravo teško ne povezati. Odlična mi je izjava Karla Lagerfelda: "We need houses as we need clothes, architecture stimulates fashion. It’s like hunger and thirst — you need them both.”

 

 martina penava modamo kolumnistica

Foto: Martina Penava Privat


Bonjour

Otkrivamo blagdanski izlog koji budi osjećaj djetinjstva i kojem se vraćamo iznova

TEKST: Bonjour.ba

Otkrivamo blagdanski izlog koji budi osjećaj djetinjstva i kojem se vraćamo iznova Otkrivamo blagdanski izlog koji budi osjećaj djetinjstva i kojem se vraćamo iznova

Postoje domovi u kojima ukrašavanje jelke nikad nije samo početak blagdanske sezone.

To je mali porodični ritual, trenutak u kojem se vraćamo onim dragim navikama koje smo ponijeli iz djetinjstva: biranje kuglica, slaganje lampica, potraga za 'onim jednim ukrasom' bez kojeg jelka nije potpuna.


oli_living29bonjour_ba

To je i trenutak u kojem dom na kratko zastane. Lampice zamijene dnevnu svjetlost, prostor postane topliji, a oni tihi razgovori i smijeh stvaraju atmosferu zbog koje sve izgleda nježnije nego inače.


oli_living19bonjour_ba

Možda baš zato, iz godine u godinu, mnogi od nas traže mjesto koje može probuditi tu istu emocionalnu iskru. Prostor u kojem počinje sezona ideja, inspiracije i onog poznatog blagdanskog uzbuđenja.

Ove godine, ta priča dobila je novo poglavlje. Oli Living, novootvoreni odjel prodajnog centra Oli koji se nalazi na adresi Vukovarska 68 u Posušju, okuplja sve što dom čini domom: od predmeta koje svakodnevno koristimo do detalja koji mijenjaju atmosferu prostora.


oli_living3bonjour_ba

oli_living23bonjour_ba

Kako je mala ideja postala početak blagdanske sezone  

Prije nego što je Oli Living dobio svoje ime i prostor, postojala je mala porodična trgovina u kojoj je svako ukrašavanje polica donosilo isto ono iskreno uzbuđenje koje i danas osjećamo u blagdanskom periodu. 


oli_living12bonjour_ba

Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima

Nekoliko pažljivo odabranih dekoracija, puno mašte i želja da se ljudima donese komadić topline bili su temelj ove priče.

Godinama kasnije, iza ideje i koncepta uređenja stoji Ivanina vizija, koju je cijeli tim pretvorio u ono što danas vidimo. Putovanja na evropske sajmove, istraživanje trendova i biranje kolekcija u showroomima oblikovali su današnji asortiman: spoj nordijske jednostavnosti, londonskog šarma i topline juga. 


oli_living16bonjour_ba

Ivana Begić, kreativna direktorica Oli Living tima

Zato se u Oli Living ne ulazi samo radi kupovine, nego radi osjećaja. Upravo tu počinje božićni dio priče, onaj zbog kojeg se svake godine vraćamo.

Osam priča, jedna sezona: Kako izgleda Božić u Oli Livingu?  

Blagdanske dekoracije u ovom prostoru nisu samo izložene, već pretvorene u osam tematskih svjetova, od kojih svaki ima svoju boju, atmosferu i emociju. Posjetitelji gotovo uvijek prepoznaju 'svoju temu' čim zakorače u prostor.


oli_living15bonjour_ba


Među njima je i Ralphie’s, cozy estetika koja je ove godine osvojila internet: topli tonovi, meke teksture i doza nostalgije koja podsjeća na filmske praznike kakve pamtimo iz djetinjstva.


oli_living22bonjour_ba


Tu je i novi koncept 50/50: jedna polovina jelke uređena je u stilu snježne šume, s bijelim i srebrnim tonovima, dok druga donosi toplu, klasičnu blagdansku atmosferu doma. 

Dva jasno različita stila spojena su u jednu jelku, tako da posjetitelji mogu vidjeti kako obje estetike funkcionišu u praksi.


oli_living18bonjour_ba

Kako bi ove priče doživjeli svi, uvedeno je i novo pravilo: ukrašene jelke i dekoracije na njima nisu na prodaju. 

Godinama su upravo one prve nestajale, često prije nego što ih je većina posjetitelja uopće stigla vidjeti. Ove sezone, želja je bila jednostavna, da svako ko zakorači u Oli Living može doživjeti cijelu čaroliju, bez žurbe i straha da je zakasnio.


oli_living6bonjour_ba

Kada se tihi rad pretvorio u blagdanski prizor  

Blagdanski izlog u Oliju otvoren je 15. novembra, i već prvih sati bilo je jasno da to nije samo još jedno otvaranje. Ljudi nisu prolazili, vraćali su se. Neki da bolje pogledaju, drugi da zastanu još malo, treći da povedu nekoga kome žele pokazati ono što su upravo doživjeli.


oli_living8bonjour_ba


U stvaranju ovogodišnjeg izloga učestvovali su svi koji godinama grade ovu priču: porodica, tim zaposlenih i ljudi koji stoje iza svakog detalja. Birali su lampice, usklađivali boje, slagali ukras po ukras, i upravo je taj zajednički rad dao prostoru posebnu toplinu.


oli_living21bonjour_ba

Svako je donio dio sebe, i možda je baš zbog toga ovogodišnji izlog toliko topao. Ne topao svjetlom, nego osjećajem.

Prvog dana, posjetitelji su se zadržavali satima. Šetali su polako, gledali detalje, fotografisali, a najviše vremena provodili su pred jaslicama koje su ove godine dobile središnje mjesto. 


oli_living4bonjour_ba

Vidljive još s glavne ceste, jaslice su postale mali magnet za sve generacije: djeca su prilazila širokih očiju, odrasli s tihim smiješkom, kao da se u njima probudi zaboravljena uspomena.


oli_living26bonjour_ba
 

U vrijeme otvaranja, saksofon Borisa Bomoštara ispunio je prostor božićnim klasicima. Tonovi su se spojili s toplinom svjetla, stvarajući atmosferu koja je djelovala gotovo filmski, kao prizor koji bismo najradije zaustavili na trenutak duže.


oli_living24bonjour_ba

Među jelkama, dvije su odmah pronašle svoju publiku: bordo, duboka i sofisticirana, i klasična crvena, ona bez koje blagdani jednostavno nisu potpuni. Različite po tonu, a iste po emociji koju bude.


oli_living9bonjour_ba


A priča još nije završena. Tek nas čeka glavni detalj: raskošna jelka u Ralph stilu, koja će zaokružiti cijeli izlog i označiti trenutak kada blagdanska sezona u Oliju zvanično počinje

Ako je suditi po prvom danu, ova sezona će trajati malo duže, izgledati još toplije i ostaviti utisak koji se pamti.
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Oli d.o.o. Prodajni Centar Posušje.
Foto: Ivan Gudić  


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!