TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 5.1.2023.

Od mode do njege kože i makeup trendova, volimo zaviriti i saznati šta naše omiljene poznate dame preporučuju, pa između ostalog i to šta se nalazi na njihovim policama sa knjigama.

Naravno, možemo pratiti domaće knjigoljupce i ono što su oni istražili kao celebrity odabir, čitati New York Times ili pretraživati Bookstagram kako bismo saznali šta je popularno, ali naša radoznalost mrvicu je pojačana činjenicom da je taj naslov koji baš mi gledamo jedan od odabira koji Reese Witherspoon, Natalie Portman ili Gwyneth Paltrow imaju na svojim policama.

 

 

Upravo zbog toga smo odlučili istražiti šta su to neke od naših omiljenih poznatih dama nedavno pročitale i odlučile savjetovati nama da pročitamo.

 

Sarah Michelle Gellar / Mean Baby by Selma Blair

Glumica i veliki knjiški moljac, Sarah Michelle Gellar, uvijek u svojim objavama podijeli knjige u kojima uživa, a na njenoj listi za čitanje prošle godine našla se i knjiga spisateljice za koju Sarah kaže da voli: "...ovu ženu više od 25 godina i sada ćete svi poznavati Selmu koju poznajem. Bolno iskrena, duhovita i jedna od najjačih žena koje sam ikada srela.“

Debitantski memoar “Mean Baby: Memoir of Growing Up” nudi emocijama prožet prikaz života holivudske zvijezde od njenog odrastanja u Michiganu do njenih uloga u kultnim filmovima “Cruel Intentions” i “Legally Blonde.”

"Svi smo u potrazi za pričom koja objašnjava ko smo", piše Blair.

 

 

Reese Witherspoon / The House in the Pines by Ane Reyes

Ovo je triler koji prati Mayu koja pokušava dokazati da je njenu najbolju prijateljicu prije mnogo godina ubio njen tadašnji dečko Frenk.

Dok Maya dalje kopa po Frankovoj prošlosti i sadašnjosti, pronalazi niz sličnih misterioznih smrti.

"To je zaista divlja vožnja zbog koje sam prolazila kroz poglavlje za poglavljem – što je, po mom mišljenju, savršen način da započnete godinu čitanja.", piše Reese.

 

 

Natalie Portman / An immense world by Ed Yong

Glumica Natalie Portman definitivno je neko ko istinski uživa u čitanju i jedna od njenih objava na Instagramu u prvom mjesecu 2023. je selfi sa knjigom „An immense world“ Eda Yonga za koju Natalie kaže: „Ako pobliže pogledamo kako životinje percipiraju svijet unutar svojih osjetilnih mjehurića, Yong nam omogućava da vidimo izvan granica naših osjetila.“

Smiješna, rigorozna i prožeta radošću otkrića, knjiga vodi kroz ono što je Marcel Prust nazvao „jedinim pravim putovanjem... ne posjećivati tuđe zemlje, već posjedovati druge oči.”

 

 

Halle Berry / The Power of Fun: How to Feel Alive Again by Catherine Price

"Ako želite da se ZABAVITE i želite ZABAVNO čitanje, koje je napisala ZABAVNA žena i potrebno vam je nešto što će vam zaustaviti mozak od pucanja + želite lake, radosne načine da kreirate više ZABAVE….možda želite da počnete sa „The Power of FUN: How to Feel Alive Again” od Catherine Price upravo sada!” - napisala je Halle Berry na svom Instagram profilu.

Spisateljica tematizira problem današnjice gdje ljudi jednostavno ne znaju šta da rade sa svojim slobodnim vremenom, posebice kad nisu više za računarom ili ne koriste mobitel.

Njen razigrani stil pisanja čini ovu knjigu beskrajno čitljivom i sama knjiga se može posmatrati kao manifest o tome kako živjeti sa više razigranosti i slobode da uživate.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Halle Berry (@halleberry)

 

Gwyneth Paltrow / Us: Getting Past You and Me to Build a More Loving Relationship by Terrence Real

"Ova knjiga je putokaz za sve nas koji tražimo istinsku intimnost. Toliko sam naučila iz Terryjevog pristupa odnosima: on nas uči kako da izađemo iz kulture individualizma i prihvatimo našu međusobnu povezanost." - napisala je Gwyneth na svom Instagram profilu.

Autor u knjizi naglašava potrebu da se prestane raditi samo na sebi kao individui i počne raditi na vezi u smislu partnerskih odnosa.

Ideju da prije nego što možete da volite nekog drugog, prvo morate naučiti da volite sebe ovaj poznati porodični terapeut i bračni savjetnik ruši i vješto objašnjava da zapravo, način da sačuvate vezu nije rad na sebi, već zajednički rad jer nastavak fokusiranja na sebe samo će nahraniti problem.

 

 

***

Naslovna fotografija:@gwynethpaltrow


Bonjour

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

TEKST: Ada Ćeremida

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.

A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.

Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.

 



Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura  

U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije. 

Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.

 



Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.

 



Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK  

Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu. 

U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.

 

 

Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo. 

Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.

 



Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs  

Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne. 

Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.

 



Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.

U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.

 

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @designmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!