TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 5.1.2023.
Od mode do njege kože i makeup trendova, volimo zaviriti i saznati šta naše omiljene poznate dame preporučuju, pa između ostalog i to šta se nalazi na njihovim policama sa knjigama.
Naravno, možemo pratiti domaće knjigoljupce i ono što su oni istražili kao celebrity odabir, čitati New York Times ili pretraživati Bookstagram kako bismo saznali šta je popularno, ali naša radoznalost mrvicu je pojačana činjenicom da je taj naslov koji baš mi gledamo jedan od odabira koji Reese Witherspoon, Natalie Portman ili Gwyneth Paltrow imaju na svojim policama.
Upravo zbog toga smo odlučili istražiti šta su to neke od naših omiljenih poznatih dama nedavno pročitale i odlučile savjetovati nama da pročitamo.
Sarah Michelle Gellar / Mean Baby by Selma Blair
Glumica i veliki knjiški moljac, Sarah Michelle Gellar, uvijek u svojim objavama podijeli knjige u kojima uživa, a na njenoj listi za čitanje prošle godine našla se i knjiga spisateljice za koju Sarah kaže da voli: "...ovu ženu više od 25 godina i sada ćete svi poznavati Selmu koju poznajem. Bolno iskrena, duhovita i jedna od najjačih žena koje sam ikada srela.“
Debitantski memoar “Mean Baby: Memoir of Growing Up” nudi emocijama prožet prikaz života holivudske zvijezde od njenog odrastanja u Michiganu do njenih uloga u kultnim filmovima “Cruel Intentions” i “Legally Blonde.”
"Svi smo u potrazi za pričom koja objašnjava ko smo", piše Blair.
Reese Witherspoon / The House in the Pines by Ane Reyes
Ovo je triler koji prati Mayu koja pokušava dokazati da je njenu najbolju prijateljicu prije mnogo godina ubio njen tadašnji dečko Frenk.
Dok Maya dalje kopa po Frankovoj prošlosti i sadašnjosti, pronalazi niz sličnih misterioznih smrti.
"To je zaista divlja vožnja zbog koje sam prolazila kroz poglavlje za poglavljem – što je, po mom mišljenju, savršen način da započnete godinu čitanja.", piše Reese.
Natalie Portman / An immense world by Ed Yong
Glumica Natalie Portman definitivno je neko ko istinski uživa u čitanju i jedna od njenih objava na Instagramu u prvom mjesecu 2023. je selfi sa knjigom „An immense world“ Eda Yonga za koju Natalie kaže: „Ako pobliže pogledamo kako životinje percipiraju svijet unutar svojih osjetilnih mjehurića, Yong nam omogućava da vidimo izvan granica naših osjetila.“
Smiješna, rigorozna i prožeta radošću otkrića, knjiga vodi kroz ono što je Marcel Prust nazvao „jedinim pravim putovanjem... ne posjećivati tuđe zemlje, već posjedovati druge oči.”
Halle Berry / The Power of Fun: How to Feel Alive Again by Catherine Price
"Ako želite da se ZABAVITE i želite ZABAVNO čitanje, koje je napisala ZABAVNA žena i potrebno vam je nešto što će vam zaustaviti mozak od pucanja + želite lake, radosne načine da kreirate više ZABAVE….možda želite da počnete sa „The Power of FUN: How to Feel Alive Again” od Catherine Price upravo sada!” - napisala je Halle Berry na svom Instagram profilu.
Spisateljica tematizira problem današnjice gdje ljudi jednostavno ne znaju šta da rade sa svojim slobodnim vremenom, posebice kad nisu više za računarom ili ne koriste mobitel.
Njen razigrani stil pisanja čini ovu knjigu beskrajno čitljivom i sama knjiga se može posmatrati kao manifest o tome kako živjeti sa više razigranosti i slobode da uživate.
Gwyneth Paltrow / Us: Getting Past You and Me to Build a More Loving Relationship by Terrence Real
"Ova knjiga je putokaz za sve nas koji tražimo istinsku intimnost. Toliko sam naučila iz Terryjevog pristupa odnosima: on nas uči kako da izađemo iz kulture individualizma i prihvatimo našu međusobnu povezanost." - napisala je Gwyneth na svom Instagram profilu.
Autor u knjizi naglašava potrebu da se prestane raditi samo na sebi kao individui i počne raditi na vezi u smislu partnerskih odnosa.
Ideju da prije nego što možete da volite nekog drugog, prvo morate naučiti da volite sebe ovaj poznati porodični terapeut i bračni savjetnik ruši i vješto objašnjava da zapravo, način da sačuvate vezu nije rad na sebi, već zajednički rad jer nastavak fokusiranja na sebe samo će nahraniti problem.
***
Naslovna fotografija:@gwynethpaltrow
TEKST: Ada Ćeremida
U Historijskom muzeju, umjetnost je na trenutak vratila mirise i boje koje smo mislili da smo prerasli.
U večeri prvog sarajevskog snijega onog tihog, usporenog, što grad na tren pretvori u vlastitu nostalgiju zakoračili smo u Crnu sobu i ušli u svijet Hanne Dujmović. Sve je djelovalo poznato, ali drugačije kao da su uspomene samo čekale da ih neko pozove nazad.
U galeriji ispunjenom ljudima, bojama i tihim uzdasima prepoznavanja, Hanna Dujmović je otvorila svoju novu izložbu „Nostalgija djetinjstva“, a za sve koji nisu stigli na otvaranje, postavka ostaje otvorena do 29. novembra.
Umjesto klasičnog otvaranja, publika je dobila scensku večer: figure iz Hanninog imaginarnog svijeta kretale su se kroz prostor, VR projekcije otvarale skrivene slojeve slika, a fasada muzeja postala svjetlosna pozornica. Sve je djelovalo kao da je neko na trenutak spojio umjetnost, performans i animaciju u jedan polifoni doživljaj.

I baš tu, u toj pažljivo režiranoj mješavini umjetnosti i intime, počinje priča o ciklusu koji ne prikazuje samo djetinjstvo nego osjećaj povratka sebi.
Prije nego što se prepustimo bojama, simbolima i malim ritualima koji čine ovaj ciklus, razgovarali smo s Hannom o tome šta je „Nostalgija djetinjstva“ zaista otključala u njoj i zašto se činilo da je sinoć cijela galerija disala tim istim osjećajem.
Nostalgija djetinjstva“ je naziv koji odmah otvara vrata u vrlo intiman, gotovo scenski prostor.
Šta taj pojam znači za vas i kakvu ste ideju željeli da publika ponese iz ovog ciklusa?
Naziv “Nostalgija djetinjstva” došao je vrlo prirodno, gotovo spontano, dok sam radila na ovim formatima i vraćala se prizorima koji su godinama bili potisnuti negdje u tišini mog sjećanja.
Djetinjstvo je za mene bilo razigrano, puno topline, bezbrižnosti i maštovitih svjetova koje sam tada smatrala stvarnim. Ovaj ciklus je zapravo moj pokušaj da ponovo dotaknem te fragmente, da ih izvučem na svjetlo i dam im novu formu.

Naziv nosi sa sobom i određenu nježnost, ali i blagu tugu, tugu za vremenom koje ne možemo vratiti, ali koje i dalje živi u nama kroz mirise, predmete i osjećaje koji se iznenada jave.
Željela bih da publika, bez obzira na to odakle dolazi, kroz ove slike pronađe svoje uspomene: kroz neki predmet iz kuće svojih roditelja, zvuk iz ulice, igru koju su davno zaboravili.
Ako publika izađe iz prostora izložbe s toplinom u grudima, s osmijehom i možda nekom malom uspomenom koja im se iznenada vratila onda je ciklus ispunio svoj zadatak.
Svaka izložba ima onaj jedan trenutak koji vas “zaključa” u temu, kada sve što je do tada bilo rasuto odjednom dobije jasnu putanju.
Sjećate li se šta je kod ove postavke bila ta iskra onaj emocionalni impuls od kojeg je sve krenulo?
Rekla bih da oduvijek u sebi nosim određenu dozu čežnje za nekim prošlim vremenima kao stara duša koja putuje modernim svijetom koji se ubrzano razvija.
U ovom ciklusu sam misli i emocije spojila u jedan impuls koji je doveo do realizacije na platnima. Vjerujem da ću ovaj ciklus kroz vrijeme nastaviti razvijati, jer smatram da ima perspektivu da potakne kolektivnu emociju i da održi vizuelni, fizički prikaz fragmenata koje polako zaboravljamo.

Vaše slike već godinama vode dijalog sa snovima, mitovima, sjećanjima kao da se više glasova prepliće u jednom kadru.
Koje ste nove glasove pozvali u ovaj ciklus i zašto mislite da su se pojavili baš sada?
Tako je. Pored simbolike, tema mojih slika navodi me da se mnogo bavim introspekcijom, a tako dolazim do novih odaja unutar svog bića i preplićem ih s onim što stvaram.
Kao što sam rekla ranije ubrzano i površno doba u kojem živimo potiče me da se vraćam starim vrijednostima, koje kroz ovaj ciklus želim sačuvati i veličati.
Ženska figura je u vašem radu dugo bila nositeljica energije, simbolike i unutrašnje dinamike.
Kako se ženska figura pojavljuje u ovoj postavci kao lik, kao energija, kao arhetip ili nešto treće?
Ženska figura je u većini mojih slika nositeljica kompozicije. Na taj način odajem poštovanje ženama, koje su mnogo više od fizičke pojave što vrlo često zaboravljamo.
U ovom ciklusu fokus na žensku figuru je nešto manji, više odlazim u intimu prostora i razradu dječjih figura, obzirom da je koncept ciklusa to zahtijevao.
Kada se približimo vašim platnima, uvijek postoji jedan detalj koji nas emocionalno uhvati.
Ako biste morali izdvojiti jedan kadar iz nove postavke koji najtačnije govori o vašem trenutnom unutarnjem pejzažu, šta bi to bilo?
Svaka od slika nosi mnoštvo simbolike, a kako smo svi individue za sebe, tako i isti motivi bude različite emocije kod različitih ljudi.
Konkretno iz ovog ciklusa, za mene posebnu emotivnu težinu nosi simbol Kinderlada zdjelice, posude iz koje sam tokom djetinjstva jela Čokolino i gledala crtane filmove.
Danas se tom ritualu vraćam kroz sjećanje, kao trenutku u kojem sam istinski osjećala nešto što nam je danas tako strano: mir.

Foto: Monika Andrić
Šta vas, u ovom trenutku, najviše zaokuplja kao umjetnicu pitanje, ideja ili osjećaj kojem se stalno vraćate dok razmišljate o svojim narednim radovima?
Publika gleda završni rezultat bez jasnog uvida u to kako je do njega došlo i koje su se unutrašnje faze odvile. Kako sve moje slike nastaju bez prethodnih skica, često se desi da određeni detalji nisu dovedeni do savršenstva, ali upravo u tome leži autentičnost rukopisa kojim se koristim.
U ovom trenutku, kao i tokom rada na ovom ciklusu, emocija koja me najviše prožimala bila je upravo: nostalgija.

Foto: Amna Geljo
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!