TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 8.8.2024.
Kada kreiramo interijer koji će odražavati naš karakter i estetiku kako bi ga pretvorili u omiljenu oazu, važno je obratiti pažnju na detalje.
Upravo su detalji oni koji čine razliku od interijera do interijera i uz pomoć kojih možemo kreirati prostor koji je autentičan, sofisticiran i stiliziran po uzoru na one kakve gledamo na naslovnicama magazina. Osim toga, ukrasi će sve elemente interijera s lakoćom povezati u harmoničan prostor u kojem rado provodimo vrijeme.

Foto: Lemon Lab
S vama dijelimo još jedan dizajnerski brend koji će u svaki kutak doma, ureda ili javnog prostora unijeti dašak prirodne ljepote i sofisticiranog dizajna – savršenu kombinaciju koja se krije u svim komadima brenda KAMART.
KAMART je bh. brend koji kroz ukrase izrađene od kamena spaja estetiku i funkcionalnost. Tako uz nekoliko detalja poput držača za knjige, elegantnih zdjela ili svijećnjaka, možete kreirati prostor koji odiše tradicijom i suvremenom estetikom u isto vrijeme.

Foto: Anna Lukenda

Foto: Anna Lukenda
Prirodne nijanse kamena od kojeg su komadi izrađeni, a koje variraju od svijetlo krem do zlatno - bež te jedva vidljive linije i mrlje, daju mu elegantan i prirodan izgled. Stoga je svaki komad idealan za sofisticirane dizajnerske interijere, ali i minimalistički uređen dom koji stavlja fokus na detalje koji sa sobom nose posebnu priču.
Rođen u Bosni i Hercegovini, KAMART je brend koji spaja lokalnu tradiciju i suvremeni dizajn. Pod stručnim vodstvom arhitektice Ivane Krilić, osnivačice i voditeljice arhitektonskog ureda STUDIO 21, KAMART donosi kolekciju elegantnih kamenih ukrasa izrađenih s ljubavlju i posvećenošću. Tradicija i bogato naslijeđe koje donosi Hercegovina, utkani su u svaki ovaj komad koji priča o trajnosti i ljepoti.

Ivana Krilić, arhitektica i osnivačica brenda KAMART
Foto: Anna Lukenda
”Inspiracija za KAMART proizašla je iz želje da se povežu tradicija i suvremenost. Hercegovina, sa svojim bogatim nasljeđem i prirodnim ljepotama, pruža savršenu pozadinu za razvoj brenda koji cijeni autentičnost i kvalitetu. Naši proizvodi predstavljaju spoj prošlosti i sadašnjosti, gdje svaki komad kamena priča svoju priču, prenoseći jedinstvenu energiju i karakter.” – komentira arhitektica Ivana Krilić.
KAMART se uz autentičnost i kvalitetu ponosi i svojom filozofijom održivosti i ekološke osviještenosti. Za prvu kolekciju, Ivana je birala mostarski kamen miljevinu, visokokvalitetni vapnenac iz lokalnog kamenoloma Mukoša pored Mostara koji se s lakoćom oblikuje i pretvara u unikatne arhitektonske i ukrasne elemente. Osim toga, koristeći kamen koji dolazi iz lokalnih izvora, smanjuje se ugljični otisak i podržava lokalna ekonomija.

Foto: Lemon Lab

Foto: Lemon Lab
Ovaj kamen, poznat po svojoj povijesnoj i kulturnoj vrijednosti, korišten je u izradi značajnih građevina poput Starog mosta u Mostaru i Vijećnice u Sarajevu. Uz njega, za neke buduće kolekcije, arhitektica planira uvrstiti i druge vrste kamena, od pažljivo odabranih uvoznih izvora, zadržavajući autentičnost i kvalitetu izrade, unoseći pri tome raznolikost u ovaj brend.
Kada pričamo o interijerima, znamo da se uz materijale i boje uvijek veže i tekstura koja će unijeti posebnu dinamiku, eleganciju, sjaj ili odvažni element u prostor.
To je još jedna dimenzija po kojoj se ističe svaki komad brenda KAMART, koji se izrađuju procesom obrade kamena kombinirajući zanatsko umijeće s modernom tehnologijom, osiguravajući minimalan otpad i maksimalnu efikasnost. Proizvodi nisu tretirani kemijskim premazima, što im omogućuje da zadrže svoju prirodnu ljepotu i teksturu.

Foto: Anna Lukenda

Foto: Anna Lukenda
Dizajn vizualnog identiteta kreirala je istaknuta bh. dizajnerica Anna Lukenda. Realizaciju cjelokupne online kampanje potpisuje kreativna Lemon Lab agencija.
Istražite ovu izvanrednu kolekciju na web stranici brenda ili na Instagramu i otkrijete kako KAMART može unijeti dašak autentičnosti i sofisticiranosti u vaš dom.

Foto: Anna Lukenda
* * *
Naslovna fotografija: Lemon Lab
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto gotovo meditativno u ritmu ruku koje oblikuju drvo.
U Bosni i Hercegovini riječ zanat nije samo vještina ona je kultura, način postojanja, veza između prošlog i sadašnjeg. Prije deset godina, jedan brend je odlučio upravo to naslijeđe pretvoriti u savremeni jezik dizajna. Danas, Zanat je sinonim za spoj tradicije i inovacije, prepoznat širom svijeta, ali duboko ukorijenjen u bosansku stvarnost.
Povodom desete godišnjice, Zanat je u Bosni i Hercegovini okupio sve svoje saradnike i prijatelje u događaju simboličnog naziva The Zanat Ten, trodnevnom susretu koji je spojio prošlost, sadašnjost i ono što tek dolazi.

Tri dana posvećena dizajnu, kulturi i budućnosti
Događaj “The Zanat Ten” je slavio jubilej kroz kulturno putovanje kroz slojeve bosanskohercegovačkog identiteta i zajedničko promišljanje budućnosti dizajna. Od ateljea Safeta Zeca u Počitelju, do sarajevskih muzeja i galerija, gosti su otkrivali kulturu koja je inspirisala brend od samog početka.
Među zvanicama su bila i neka od najpoznatijih imena svjetskog dizajna: Ilse Crawford, Yves Béhar, Naoto Fukasawa, Monica Förster, Sebastian Herkner, Michele De Lucchi, Harri Koskinen, Jasna Mujkić, Patrick Norguet, Jean-Marie Massaud, te Ludovica i Roberto Palomba.

Deset godina kasnije: Razgovor s Orhanom Nikšićem
Nakon događaja The Zanat Ten, koji je okupio dizajnere i saradnike iz cijelog svijeta, razgovarali smo s Orhanom Nikšićem o trenucima koji su obilježili proteklu deceniju, o naslijeđu koje Zanat čuva i o izazovu da tradiciju zadrži autentičnom, a istovremeno savremenom.
Od Počitelja do Sarajeva, događaj je gostima pokazao slojeve bosanskog naslijeđa.
Zašto vam je bilo važno da ovu godišnjicu ugradite u prostor i kulturu iz koje je sve krenulo?
To je dobro pitanje. Zanat se gradi na temeljima bosansko-hercegovačkog kulturno-istorijskog naslijeđa. Konjičko drvorezbarstvo je prvi element nematerijale baštine iz Federacije BiH koji je uvršten na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, a taj element nije nastao u izolaciji od ostatka bosansko-hercegovačke kulture, odnosno kulturnog naslijeđa.
Mislimo da će naši partneri bolje razumjeti Zanat ako bolje upoznaju našu kulturu. Pored toga, od prvog trenutka kad smo krenuli u projekat zvani Zanat, naša ideja bila je da Zanat pored toga što koristi tehniku tradicionalnog konjičkog drvorezbarstva kao metod izrade svojih proizvoda, postane i sinonim za instituciju, brend ili poslovni model čija je misija između ostalog da promoviše različite elemente kulture našeg prostora. Obilježavanje godišnjice je samo jedan od načina na koji to radimo. 

Ove godine smo u Londonu bili koorganizator eventa sa arhitekticom Aidom Bratović, gdje smo britanskoj publici htjeli predstaviti bosansko-hercegovačko arhitektonsko kulturno naslijeđe kroz prezentaciju profesorice Nermine Zagore i rad Aide Bratović, tradicionalnu muziku Bosne i Hercegovine kroz nastup Damira Imamovića...
Zanat za nas nije samo firma, nego i platforma koja promoviše određene vrijednosti. 
Vidjeti sve dizajnere zajedno u Bosni i Hercegovini po prvi put mora da je bio poseban trenutak.
Da li je bio neki momenat u tom susretu, možda razgovor ili reakcija, što vam je ostalo posebno u sjećanju?
U Bosni i Hercegovini, a siguran sam i u našoj široj regiji nikad se nije okupio ovoliki broj vodećih imena u svijetu dizajna. Veliko je to ne samo za Zanat nego i za Bosnu i Hercegovinu i na to smo ponosni. Bilo je zaista puno divnih momenata, emotivnih i dirljivih trenutaka. Više njih ću sigurno dugo pamititi.
Dvije stvari koje su me posebno dojmile mi sad padaju na pamet. Nakon obilaska ateljea Safeta Zeca u Poćitelju, novinarka New York Times-a koja piše o arhitekturi, dizajnu i naravno enterijeru, mi je rekla da je njegov dom i atelje u Počitelju najljepši enterijer u kojem je ikad bila. Kako je rekla, „ovdje je sve savršeno“.
Druga stvar, Michele de Lucchi, koji je ikona talijanskog dizajna, arhitekture i umjetnosti me pozvao da popijemo kafu prije njegovog samog odlaska. Htio je da mi kaže koliko je za njega značajajan event koji smo organizovali. Veli, a ja parafraziram, ovakve stvari se trenutno ne dešavaju ni u Italiji, a ni šire u Evropi.
Mi smo se ovdje sastali da govorimo o bitnim stvarima kao što je budučnost dizajna kao profesije i naučne dicipline, da govorimo o široj društvenoj ulozi dizajna. Za mene lično je logično da dizajneri govore o široj društvenoj ulozi dizajna, jer dizajn ima moč da utiče na društvene procese. 
Kako uspijevate sačuvati autentičnost tradicionalnog zanata, a istovremeno ostati dio globalnog dizajnerskog dijaloga koji stalno traži nešto novo?
Prije svega treba postaviti pitanje šta je to što neko smatra autentičnim? Kad smo radili na procesu uvrštenja konjičkog drvorezbarstva na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, zanimljivo mi je bilo otkriti da UNESCO nikako ne voli riječ autentičnost.
Kad čovjek bolje razmisli, zapita se sljedeće: šta je zaista autentično. Tradicija konjičkog drvorezbastva razvijala se pod različitim uticajima. Konjičko drvorezbarstvo je jedna mikro slika pluralizma u našem društvu, ako i slika istorije kroz koju je Zanat prošao. 

Mi u Zanatu imamo otvoren pristup u načinu na koji doživljavamo tradiciju. Čuvati tradiciju za nas ne znači slijepo kopirati određene paterne ili oblike koji su nastali u određenom trenutku kao dio te tradicije.
Za nas je vrijednost konjičkog drvorezbarstva sadržana u njegovom nematerijalnom dijelu, u vještini izrade i emotivnoj vezi stvaraoca, kupaca i svih onih koji dolaze u dodir s konjičim drvorezbarstvom upravo prema tom načinu rada, posvečenosti kvalitetu.
Kada na ovaj način shvatamo tradiciju, onda dizajn postaje metod za stalno inoviranje, učenje i svježinu zanata. 
Zanat kao priča o kontinuitetu
Kroz deset godina rada, Zanat je pokazao da dizajn može biti i čuvar kulture i pokretač promjene. Njihov uspjeh leži u sposobnosti da svijet podsjete da ručni rad nije nostalgičan čin, već savremeni izraz identiteta.
Svaki komad koji izađe iz njihove radionice nosi tu priču o vremenu, o pažnji i o vjerovanju da naslijeđe može imati budućnost.
Foto: Monika Andrić
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!