Muči vas nadutost? Evo što je uzrokuje i kako je se riješiti.

ZDRAVLJE I NJEGA
10.6.2021.

Problem nadutosti čest je i neprijatan osjećaj koji se može javiti iz više razloga. Ponekad su to intolerancija na odrđene namirnice, usporen rad crijeva ili prekomjerna težina, a može se pojaviti i zbog nedovoljne hidratacije, prečestog konzumiranja gaziranih pića i fast food-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručnjaci navode i stres te manjak sna kao neke od mogućih razloga javljanja ovog problema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukoliko se i kod vas povremeno javlja nadutost ili s tim problemom živite svakodnevno, uvijek je najbolje posavjetovati se s liječnikom koji će vam dati smjernice kako si poboljšati kvalitetu života. No, postoje i neki praktični savjeti koji bi mogli biti od koristi.

Uvijek je preporučljivo jesti kuhano povrće, za međuobroke uvesti voće i žitarice, a svakako konzumirati više ribe, piletine, puretine i jaja.

Foto: unsplash.com 

IZBJEGAVAJTE SOKOVE I KONZUMIRAJTE VIŠE VODE

Ukoliko uživate u gaziranim pićima, a imate problem s nadutosti, bilo bi dobro da ih svedete na minimum ili potpuno izbacite iz upotrebe. U zamjenu pijte čistu vodu ili cijeđene, voćne sokove.

UMJESTO TRI OBROKA JEDITE VIŠE MANJIH

Pokušajte na više manjih obroka rasporediti hranu potrebnu da biste zadovoljili glad ali i unijeli dovoljnu dozu potrebnih, korisnih nutrijenata iz hrane.

Foto: unsplash.com 

POKUŠAJTE JESTI SPORIJE

Upravo sporiji proces objedovanja dovodi i do bržeg zasićenja, a koristi od laganijeg žvakanja će smanjiti nadutost i osjećaj žgaravice. Stoga, priuštite si više vremena za stolom i uživajte u hrani.

IZBJEGAVAJTE MESNE PRERAĐEVINE

Upravo različite začinjene kobasice, šunka ili čak kocke za juhu i slani štapići mogu biti uzrok vašoj nadutosti. Pokušajte prilikom kupovine namirnica obratiti pažnju i tražiti one sa manjim udjelom soli.

Foto: unsplash.com

SMANJITE KONZUMIRANJE GUMA ZA ŽVAKANJE

Ponekad nam i omiljene, osvježavajuće gume za žvakanje mogu biti jedan od neprijatelja koji izazivaju nadutost. Upravo konstantnim žvakanjem gutamo određenu količinu zraka koja povećava rizik od ovog problema.

U svakom slučaju, pokušajte obratiti pažnju na ishranu, konzumirajte namirnice bogate vitaminima E i B6 te magnezijem, ali i pijte više vode i prirodnih čajeva.

***

Naslovna fotografija: @unsplash.com
Tekst: Ana Bošnjak 

ZDRAVLJE I NJEGA , 10.6.2021.

Klik i saznajte više o sljedećim pojmovima:

Sviđa ti se članak? Podijeli ga s prijateljima.

Povezani članci

Članci iz rubrike

Tekst by:

Ana Bošnjak

Foto by:

unsplash.com

Podijeli:

Posljednje objavljeno