TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 18.12.2019.
Završetak godine, naizgled beskonačna lista obaveza koja nas stalno pogledava i mnoštvo nepredvidljivih situacija plodno su tlo za stres na poslu.
No, ako želimo sve završiti na vrijeme i to besprijekorno, stresu nema mjesta unutar radnog dana, radnog mjesta, a pogotovo ne doma.
Srećom, postoje razni trikovi koji vam mogu pomoći da se riješite svih negativnih osjećaja koji vas blokiraju u tome da briljirate na poslu. Kako biste osigurali da vaš potencijal doseže svoje maksimume bez ometanja, pretjerane brige, anksioznosti, neodlučnosti i drugih blokada, poslužite se nekim od savjeta u nastavku.
UDAHNITE DUBOKO
Dugi sastanci i stresna prezentacija na kojoj ste htjeli rasturiti mogu kreirati dodatan stres za vas. Kako biste povratili ravnotežu i pobrinuli se da vas cijeli taj osjećaj ne prevlada, uzmite par minuta i duboko udahnite i izdahnite. Tako ćete se osjećati opuštenije, brže ćete vratiti svoj fokus na važne stvari i biti zadovoljni odrađenim poslovima, čak i ako vam je trebalo vječno da aktivirate taj USB stick.

ELIMINIRAJTE SVA OMETANJA
E-mailovi, ljudi koji vas zovu na mobitel ili šalju poruke i opaki rok koji se približava, scenarij je koji vodi do stresne situacije zapanjujućom brzinom. Kako biste preduhitrili ove situacije pokušajte kreirati vremenski period za sve navedene stvari: vrijeme kada ćete odgovarati na mailove, vrijeme kada ćete se čuti s kolegama i vrijeme kada ćete se fokusirati na svoj posao sa slušalicama na ušima, zatvorenih vrata i smanjenih tonova na mobitelu.
ISPLANIRAJTE SVOJ DAN
Iako imate puno obaveza to ne znači da svaki minut, od kad se probudite pa dok ne legnete ponovo navečer treba biti u potpunosti posvećen vašem radu. Kreiranje vremena za pauze, šetnje, ručak, gledanje kratkog YouTube videa koji će vas nasmijati na kraju mogu napraviti puno veći efekt na vašu produktivnost nego stalna izloženost plavom svijetlu i ogromno trošenje energije na neprestani rad.
ZDRAVI OBROCI I DOBAR SAN
Ove dvije stvari dva su najveća aduta nimalo stresnog dana, a u suprotnom, ako jedete nezdravu hranu i ne spavate dovoljno tijekom večeri, možete se osjećati umorno i iscrpljeno puno ranije nego što bi trebali. To je praktički motivator stresa koji možete spriječiti zdravim grickalicama, voćem i lijeganjem makar 30 minuta ili 1 sat ranije nego inače.
POKUŠAJTE STRESNU SITUACIJU PROMATRATI OBJEKTIVNO
Iako ste nervozni, ljuti, razočarani ili upravo proživljavate neku drugu negativnu emociju koja vodi do stresa, ogroman efekt ćete napraviti ako izbacite sebe iz cijele priče i pokušate na stvari gledati objektivno. Kako biste tada riješili situaciju u kojoj se nalazite?

NAPRAVITE PAUZU
Neke stvari nas znaju jako brzo izbaciti iz ritma i natjerati da brzo reagiramo, ako ne i pretjerano reagiramo na stresnu situaciju. No, ako napravite kratku pauzu, udahnete i izdahnete par puta, razmislite o situaciji, tada ćete puno mirnije reagirati i vjerojatno napraviti pravu stvar i donijeti pravu odluku bez nepotrebne burne reakcije na nezgodni splet događaja.
NEMOJTE SAMI SEBI STVARATI NEPOTREBAN STRES
Nekad nam je jednostavno previše stalo do toga što drugi misle i svako pitanje, svaki savjet smatramo napadom i kreiramo nepotreban stres za nas. Kako biste to izbjegli, svaki dan radite na tome na jačanju vlastitog samopouzdanja.

POSLOŽITE PRIORITETE
Zaista ne postoji način na koji možete apsolutno svima u isto vrijeme udovoljiti. Kada je posao u pitanju, nužno je odvagati projekte i u ispravne stvari investirati svoje vrijeme. Ako ne ostavite dovoljno vremena za najvažnije stvari koje se trebaju uraditi kreirate stres koji će vas dočekati u budućnosti, a zašto to ne bismo preduhitrili i zaustavili pravilnim planiranjem?
NE BUDITE OŠTRI PREMA SEBI
Riječi i rečenice koje govorite sebi važnije su od onih koje dolaze od drugih ljudi. Zato je jako važno da sebe 'kritizirate' na pravi način. Negativne misli koje si nakupljate radi zaista nebitne sitnice samo vas usporavaju i kreiraju dodatan stres za vas, dok ispravni kriticizam za neke stvari koje ste mogli bolje napraviti mogu biti svojevrsna motivacija da se dokažete sebi i borite da se stresna situacija riješi.

TEKST: Bonjour.ba
U poslovnom svijetu često se od žena liderica očekuje mnogo: da budu odlučne, ali ne preoštre, empatične, ali ne preemotivne, uspješne na poslu, ali i prisutne kod kuće. U toj tišini između očekivanja i stvarnosti, upravo njihove priče postaju najvrijedniji izvor znanja i inspiracije.
Bonjour.ba, zajedno s ASA Bankom, kroz serijal razgovora sa ženama koje vode važne sektore unutar banke, želi približiti stvarno lice bankarstva… ono koje ne oblikuju samo brojke, već i ljudi.

Alma Tahunić, direktorica Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike ASA Banke
U središtu priče nalaze se liderice koje svojim znanjem, iskustvom i posvećenošću kreiraju konkretna rješenja za klijente i timove. Kroz njihove uvide, otvaramo teme koje su dugo ostajale po strani: kako izgleda razvoj proizvoda u savremenom bankarstvu, šta znači biti liderica te kako balansirati strateške ciljeve i stvarne potrebe ljudi.

5 lekcija koje smo naučili iz razgovora s Almom Tahunić
U trećem razgovoru, predstavljamo Almu Tahunić, direktoricu Sektora za podršku i razvoj proizvoda za fizička lica i poduzetnike. Kroz konkretna pitanja i njene odgovore, donosimo 5 lekcija koje vrijede i za one koje vode timove i za one koje tek traže svoj put.
Neće uvijek biti lako. I to je u redu.
Da Vas danas pita mlađa kolegica iz poslovnice "kako do Vaše pozicije" šta biste joj rekli bez filtera?
Almin odgovor počinje iskrenošću: “Zasigurno bih joj rekla da će biti puno teških trenutaka i da neće uvijek biti lako. Treba da bude spremna na puno rada, ali i na to da ne dobije uvijek i odmah zasluženo priznanje koje joj pripada.”

Alma Tahunić na fotografiji nosi odjeću Gema
Ona dalje ističe da će biti trenutaka u kojima će biti nesigurna i sumnjati u sebe, ali baš u takvim situacijama treba da skupi posebnu hrabrost i snagu da nastavi dalje.
A kad govori o karijeri, ne zaboravlja ono što često ostane neizrečeno: "Nije samo znanje i rad ono što vas vodi do uspjeha, nego i vaš stav i odnos prema ljudima, ali isto tako, što je vrlo važno, i prema sebi samima."

Dobar proizvod ne nastaje u Excel tabeli već u slušanju klijenata
Šta je najvažnije kod razvoja novog bankarskog proizvoda ili ponude za klijente?
Kao neko ko svakodnevno balansira između inovacije i realnih potreba tržišta, Alma nas podsjeća na suštinu: „Najvažnije je da razumijete stvarne potrebe klijenata. Mi u ASA Banci ne pravimo proizvode tek toliko da bismo imali nešto novo, nego da bismo ponudili konkretna rješenja našim klijentima."

Inovacija, kaže, ne mora biti neka tehnološka revolucija. Nekad je to promjena koja daje osjećaj sigurnosti, kako ona ističe “pojednostavljenje koje će našim klijentima uštediti vrijeme, resurse i stvoriti veći osjećaj sigurnosti. Naš cilj je da klijenti ASA Banke prepoznaju proizvod kao proizvod koji je osmišljen za njih vrlo jednostavno, jasno i korisno.”
Stručnjakinja zna posao. Liderica zna ljude.
Šta razlikuje dobru stručnjakinju od liderice koja za sobom povuče tim?
"Dobra stručnjakinja zna svoj posao. Ona ima znanje, vještine i kompetencije i ljudi je, po pravilu, cijene i vjeruju joj kada je u pitanju njena struka.” objašnjava Alma.
Ključna razlika, ističe, događa se u trenutku kada prelazimo iz ‘ja to znam najbolje’ u ‘mi znamo i možemo’: “Liderica ipak ide korak dalje, ona zna da podijeli svoje znanje, inspiriše i motiviše svoj tim, posebno u trenucima kada stvari ne idu nekim željenim tokom ili kako je to zamišljeno.”
I upravo tu leži najveća lekcija: liderica ne gradi autoritet kontrolom, nego zajedništvom.
Od liderice se tiho očekuje sve.
Šta se od žene liderice tiho očekuje, ali joj se nikad ne kaže direktno?
“Danas se od žena liderica nesumnjivo očekuje jako mnogo,” započinje Alma. "Ja bih rekla da postoje neka standardna očekivanja kao što su odgovornost, profesionalizam, vještine, upravljanje timovima i upravljanje u nekim nesvakidašnjim situacijama. I to su ona očekivanja koja se vrlo transparentno komuniciraju, da li kroz ugovore, opise radnih zadataka, organizacionu kulturu i slično.

No, dodaje, postoje i ona mnogo suptilnija, tiha očekivanja i upravo ona mogu biti najopasnija: “Ta očekivanja očekuju od žene liderice da bude odlučna, ali ne preoštra, da bude empatična, ali ne preemotivna i da uspješno balansira svoj privatni i poslovni život bez ikakvih problema ili barem da ne prikazuje izazove sa kojima se susreće u tom dijelu. Iako joj to danas niko glasno i jasno ne kaže, od žene liderce se očekuje da bude besprijekorna na više frontova istovremeno.”
Ne postoje prečice. Samo verzije nas koje ne odustaju.
Ako biste danas počinjali karijeru ispočetka, šta biste radili isto, bez dileme?
“Bez dileme bih zadržala svoj odnos prema poslu i ljudima,” kaže Alma. “Vjerujem da bih bila jednako hrabra, požrtvovana i radna. Možda bih u nekim trenucima bila manje emotivna, više racionalna, ali to govorim sada iz ove današnje perspektive.”
Dodaje da bi, i da može sve ispočetka, zadržala istu vjeru da trud ima smisla. Njen put, kaže, nikada nije bio linija ni prečica, češće duži, strmiji i zahtjevniji, ali uvijek njen. Upravo ti trenuci, oni kada je bilo najlakše odustati, a ona nije, oblikovali su je kao lidericu kakva je danas.

I upravo u toj rečenici završavamo razgovor jer bolje zaključne misli od te nema.
Ove priče ne mijenjaju samo percepciju bankarstva. One pokazuju da je liderstvo danas dostupno ženama koje se ne boje biti svoje.
Upravo takve žene mijenjaju sistem iznutra i o njima vrijedi pisati. U nastavku serijala, donosimo priče drugih žena, liderica ASA Banke. Pratite nas jer liderstvo, kada je stvarno, zaslužuje da se vidi.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!