TEKST: Arijana Bošnjak

DATUM OBJAVE: 16.5.2024.

Kako u jednoj od epizoda serije Sex i Grad objašnjava i glavna protagonistica – Carrie Bradshaw, cipele su neophodne jer one zapravo čine outfit.


Zaista, obuća ima moć da potpuno transformira čitavu odjevnu kombinaciju. Zbog toga je svima poznata ljubav prema modelima Jimmy Choo cipela. Koji god model birali, svaki sa sobom nosi dozu glamura, elegancije i vrhunskog dizajna do najsitnijih detalja.

 



Jedan od omiljenih modela na listi ljubiteljica ovog brenda, svakako je Saeda. Šiljasti, elegantni vrh, potpetice od 10 cm, nježni sjaj satena i poseban začin za kraj – trake optočene kristalima koje ovom modelu daju poseban pečat.

Upravo taj model našao se na sniženju, na modnoj platformi NET – A – PORTER, u energičnoj proljetnoj boji fuksije.

No, zahvaljujući (ili ne) njihovoj velikoj popularnosti, ali i cijeni koja je upola manja od originalne, rasprodaju se jako brzo. Stoga, zavirite na link koji donosimo u nastavku i otkrijte jeste li sretnica koja nosi jednu od veličina koje su dostupne.


Jimmy Choo Saeda cipele


* * *
Naslovna fotografija: @jimmychoo


Bonjour

ZARA blejzer od 100% vune koji je pokrenuo raspravu zbog kroja. Pronašli smo i drugi.

TEKST: Ada Ćeremida

ZARA blejzer od 100% vune koji je pokrenuo raspravu zbog kroja. Pronašli smo i drugi. ZARA blejzer od 100% vune koji je pokrenuo raspravu zbog kroja. Pronašli smo i drugi.

U svijetu gdje se street style fotografije šire brže od modnih kolekcija, pitanje više nije ko je nešto prvi kreirao, već ko je to učinio bolje.

U posljednjim mjesecima na društvenim mrežama počeo je kružiti jedan blejzer iz ZARA kolekcije koji je, na prvi pogled, tek još jedan uredno krojen klasik od vune. 

Ipak, pažljivije oko modnih insajdera odmah je prepoznalo poznatu siluetu. Riječ je o kroju koji podsjeća na prepoznatljivi “Kate Blazer” londonskog brenda Groes, čiji je dizajn privukao pažnju upravo zbog svog asimetričnog kopčanja i lako prepoznatljivog, pomaknutog balansa između stroge forme i suptilne nonšalancije. 

Tako je, gotovo neprimjetno, otvorena nova/stara debata o granici između inspiracije i imitacije.

 



Inspiracija, slučajnost ili odraz vremena u modi?

Ono što ovaj slučaj čini zanimljivim jeste to što nijedna strana nije očigledni pobjednik. ZARA je ponudila izvedbu koja dostupnošću približava ideju savršenog sakoa široj publici, dok Groes ostaje vjeran originalnom konceptu i ručno oblikovanim detaljima. 

ZARA model od 100% vune prodaje se za 219 KM, dok se “Kate Blazer” brenda Groes prodaje po cijeni od oko 510 dolara, što je približno 930 KM. Razlika je očigledna, ali možda i nije presudna. 

U vremenu u kojem trendovi prelaze iz ateljea u trgovine brže nego ikada, teško je govoriti o ekskluzivnosti ideje. Moda se oduvijek kretala između reinterpretacije i inspiracije i možda upravo u toj zoni nesigurnosti nastaje njen stvarni šarm.

Jedan model je pristupačniji, drugi nosi pečat autorstva i limitirane proizvodnje. 

Na kraju, pitanje ostaje otvoreno: da li je uopće važno ko je prvi, a ko bolji? 

Ili je dovoljno to što danas možemo birati između dva jednako zanimljiva pristupa istoj ideji?
 

 

ZARA-in viralni trenutak jednostavnosti

ZARA blejzer, izrađen od stopostotne vune, pojavio se kao odgovor na sve veću potražnju za klasičnim krojevima koji imaju karakter. Dok se brendovi visoke mode bore za pažnju novim eksperimentima u kroju i teksturi, ZARA je, kao i mnogo puta do sada, prepoznala trenutak kada modna ideja prelazi u kolektivnu želju. 

Njihov model donosi čistoću linije, čvrstu strukturu i dojam težine koji podsjeća na skandinavsku estetiku, što nije slučajno, jer upravo ta estetika čini osnovu identiteta Groes brenda. 

No, dok je ovaj sako u potpunosti vunen, Groes “Kate Blazer” izrađen je od mješavine vune i poliestera, što je otvorilo i pitanje kvaliteta naspram autentičnosti. Iako se na prvi pogled čini kao detalj koji ne mijenja mnogo u današnjem modnom diskursu to je razlika koja se itekako primjećuje.

zara_blejzer_vuna_jesen_bonjour_ba_1

Kupi ovdje



Groes iz Londona i priča o asimetriji

Brend Groes, iza kojeg stoji londonska dizajnerica danskog porijekla Dilly Groes, pokrenut je s idejom da spoji britanski tailoring i skandinavsku smirenost. 

“Kate Blazer” postao je njen zaštitni znak, komad koji se može nositi otvoren, zatvoren, klasično ili pomaknuto, zahvaljujući posebnom sistemu kopčanja koji mijenja liniju revera i siluetu u hodu. Upravo ta suptilna igra asimetrije učinila ga je prepoznatljivim na modnim ulicama Kopenhagena i Londona

Ipak, Groes je i dalje mladi brend, a svaki trenutak kada se slična ideja pojavi u masovnoj proizvodnji izaziva logična pitanja o vlasništvu nad kreativnošću.

zara_blejzer_vuna_bonjour_ba_1
zara_blejzer_vuna_jesen_bonjour_ba_2

Pogledaj ovdje

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @holylora


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!