TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 13.7.2020.
S obzirom na činjenicu da traperice nosimo skoro svakog dana u tjednu, neprestano tražimo nove i svježe načine nošenja omiljene modne tkanine.
Pregledavanjem street style izvješća uočili smo da se još jedan komad modne ikonografije iz 90-ih sprema vratiti u naše ljetne ormare – jeans kombinezon.
Bilo da radite od kuće, šetate gradom, uživate u Netflix seriji ili čak kampirate u kućici na plaži ili planini, jeans tregerice su poželjno društvo. Jednostavan, udoban, nosiv i suptilno chic komad, savršen je dodatak ljetnom stilu.
Foto: @somethingnavy
Dame ga vole jer se jednostavno kombinuje. Doslovno možete spojiti jeans kombinezon sa bilo kojim topom, majicom, bluzom ili košuljom i biti u trendu te stylish. Savjet plus, marama kao dodatak oko vrata ili na torbi, kao i slamnati šešir ili zabavne naočale mogu itekako začiniti vašu ležernu kombinaciju, a odlično izgleda i uz par cipela sa visokim potpeticama.
Sa toplim danima na putu, pravo je vrijeme za eksperimentiranje sa novim parom jeans kombinezona. Ove godine u high street ponudi imamo priliku isprobati različite stilove, počevši od širokih modela, sa volanima, sa kratkim hlačama ili bermudama do modela sa rukavima, a na vama je da je da odaberete model koji će se najbolje uklopiti u vaš modni izričaj.
Foto: @somethingnavy
HIGH STREET PONUDA
ZARA 79,95 KM
ZARA 49,95 KM
ZARA 59,95 KM
ZARA 99,95 KM
ZARA 79,95 KM
Bershka 19,95 KM
Bershka 79,95 KM
Bershka 79,95 KM
Pull & Bear 25,95 KM
Pull & Bear 25,95 KM
Pull & Bear 25,95 KM
Pull & Bear 59,95 KM
Pull & Bear 59,95 KM
New Yorker 39,95 KM
TEKST: Ada Ćeremida
U svijetu gdje se street style fotografije šire brže od modnih kolekcija, pitanje više nije ko je nešto prvi kreirao, već ko je to učinio bolje.
U posljednjim mjesecima na društvenim mrežama počeo je kružiti jedan blejzer iz ZARA kolekcije koji je, na prvi pogled, tek još jedan uredno krojen klasik od vune.
Ipak, pažljivije oko modnih insajdera odmah je prepoznalo poznatu siluetu. Riječ je o kroju koji podsjeća na prepoznatljivi “Kate Blazer” londonskog brenda Groes, čiji je dizajn privukao pažnju upravo zbog svog asimetričnog kopčanja i lako prepoznatljivog, pomaknutog balansa između stroge forme i suptilne nonšalancije.
Tako je, gotovo neprimjetno, otvorena nova/stara debata o granici između inspiracije i imitacije.
Inspiracija, slučajnost ili odraz vremena u modi?
Ono što ovaj slučaj čini zanimljivim jeste to što nijedna strana nije očigledni pobjednik. ZARA je ponudila izvedbu koja dostupnošću približava ideju savršenog sakoa široj publici, dok Groes ostaje vjeran originalnom konceptu i ručno oblikovanim detaljima.
ZARA model od 100% vune prodaje se za 219 KM, dok se “Kate Blazer” brenda Groes prodaje po cijeni od oko 510 dolara, što je približno 930 KM. Razlika je očigledna, ali možda i nije presudna.
U vremenu u kojem trendovi prelaze iz ateljea u trgovine brže nego ikada, teško je govoriti o ekskluzivnosti ideje. Moda se oduvijek kretala između reinterpretacije i inspiracije i možda upravo u toj zoni nesigurnosti nastaje njen stvarni šarm.
Jedan model je pristupačniji, drugi nosi pečat autorstva i limitirane proizvodnje.
Na kraju, pitanje ostaje otvoreno: da li je uopće važno ko je prvi, a ko bolji?
Ili je dovoljno to što danas možemo birati između dva jednako zanimljiva pristupa istoj ideji?
ZARA-in viralni trenutak jednostavnosti
ZARA blejzer, izrađen od stopostotne vune, pojavio se kao odgovor na sve veću potražnju za klasičnim krojevima koji imaju karakter. Dok se brendovi visoke mode bore za pažnju novim eksperimentima u kroju i teksturi, ZARA je, kao i mnogo puta do sada, prepoznala trenutak kada modna ideja prelazi u kolektivnu želju.
Njihov model donosi čistoću linije, čvrstu strukturu i dojam težine koji podsjeća na skandinavsku estetiku, što nije slučajno, jer upravo ta estetika čini osnovu identiteta Groes brenda.
No, dok je ovaj sako u potpunosti vunen, Groes “Kate Blazer” izrađen je od mješavine vune i poliestera, što je otvorilo i pitanje kvaliteta naspram autentičnosti. Iako se na prvi pogled čini kao detalj koji ne mijenja mnogo u današnjem modnom diskursu to je razlika koja se itekako primjećuje.
Groes iz Londona i priča o asimetriji
Brend Groes, iza kojeg stoji londonska dizajnerica danskog porijekla Dilly Groes, pokrenut je s idejom da spoji britanski tailoring i skandinavsku smirenost.
“Kate Blazer” postao je njen zaštitni znak, komad koji se može nositi otvoren, zatvoren, klasično ili pomaknuto, zahvaljujući posebnom sistemu kopčanja koji mijenja liniju revera i siluetu u hodu. Upravo ta suptilna igra asimetrije učinila ga je prepoznatljivim na modnim ulicama Kopenhagena i Londona.
Ipak, Groes je i dalje mladi brend, a svaki trenutak kada se slična ideja pojavi u masovnoj proizvodnji izaziva logična pitanja o vlasništvu nad kreativnošću.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!