TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 1.7.2022.
Janja Stijepić je kostimografkinja i dizajnerica koja je nedavno u Sarajevu otvorila i svoj showroom, za nju dugoočekivani projekt.
Showroom se nalazi u ulici Čekaluša na broju 10, a već pri prvom pogledu na showroom će vas privući kreativan interijer i sanjivi custom made komadi na vješalicama. U interijeru prevladavaju žuta, plava i zlatna boja, kako kaže inspiraciju je crpila u orijentalnom stilu, dok bijeli prozori daju prostoru prozračnost i pariški ugođaj. U petak, 24.06. u Sarajevu su se okupili zaljubljenici u Janarta dizajn i proslavili otvaranje showrooma i Janjinog uspjeha. U razgovoru s njom vam otkrivamo više o showroomu, ali i Janjinoj karijeri.
Kako biste opisali svoj brend?
Brend Janarta opisala bih kao jedinstven, avangardan, pomalo apstraktan, brand koji slijedi jednostavne ali i složene konstrukcijske forme, brend koji se veže za profinjenost i eleganciju.
I na kraju brend u čijem opisu definitivno stoji originalnost.
Moje kreacije su moja umjetnost. Svaka moja kreacija je moj rukopis, poseban pristup imam svemu što dizajniram, tome budem posve posvećena i želim da sve kreacije budu jedinstvene i originalne i da imaju ono nešto po čemu će ih ljudi pamtiti.
Omiljeni projekat do sada?
Ima ih stvarno dosta, skoro da ću se teško moći odlučiti koji je omiljeni. Svaki projekat na kojem sam radila bilo da je riječ o scenografiji ili kostimima je poseban na svoj način. Jako puno uspješno završenih projekata imam u svojoj karijeri a projekti koje sam radila su uglavnom bili vezani za reklamne i muzičke spotove na kojima sam radila kao kostimograf i scenograf.
Par projekata koje bih možda izdvojila kao meni vrlo posebne i drage bi bili: dizajn kostima za spot i pjesmu Dine Merlina „Rane“, dizajn kostima za spot i pjesmu „Studen vodo“ Armina Muzaferije, diplomska predstava Džejne Avdić „Mama 22“, dizajn kostima i scenografija za pjesmu „Sail On“ Asher Monroe, jednu vrlo emotivnu i lijepu pjesmu, koja je bila posvećena bratu Sanele Jenkins.
Kreacija na koju ste najponosniji?
Definitivno bi to bila plava haljina koju sam dizajnirala za spot i pjesmu „Rane“ Dine Merlina. Inspiracija za haljinu mi je bila pjesma, željela sam da sve u spotu izgleda neobično i pomalo apstraktno. Haljina je bila duga preko 30 metara, najviše sam uživala u dizajniranju te haljine i što sam imala apsolutnu slobodu i povjerenje ekipe da će to biti vrhunski urađeno.
Imala sam slobodu da izaberem boju, kroj, apsolutno sve.
Posebna sjećanja i emocije me vežu za tu kreaciju pošto je upravo ta haljina bila prekretnica i momenat kada su ljudi ustvari počeli da primjećuju moj dotadašanji rad i da budno prate sve što sam radila poslije spota. Tako da je za mene stvarno posebna kreacija. Pored toga izdvojila bih još nekoliko svečanih haljina i vjenčanica koje sam radila za vrlo drage prijateljice.
Koji artikli su dostupni u vašem showroomu?
Kreacije koje su dostupne u JANARTA showroomu trenutno su svečani kaftani, jakne, svečane haljine uskoro u postavci Janarta Showrooma će se naći i muška odijela. U pripremi je i nova kolekcija koja će također biti izložena u showroomu. Sva odjeća je costume made i radi se po narudžbi.
Šta je bila inspiracija za uređenje showrooma?
Inspiraciju za uređenje showrooma sam pronašla u orijentalnim enterijerima.
Ideja koju sam pratila od početka je bila da sve bude dosta svijetlo i u zlatnim tonovima, s reljefnim zidom, da prostorija bude retro, a u isto vrijeme da izgleda moderno. Svi orijentalni enterijeri izgledaju pomalo bajkovito, tajnovito, lijepo i to mi je bila zvijezda vodilja u kreaciji prostora. Showroom sam zamislila kao mjesto u kojem će se svi osjećati lijepo i prijatno prije svega i da doživljavaju prostor kao jedan poseban modni kutak i kada dođu da imaju osjećaj kao da su na nekom malom putovanju. Po rekcijama ljudi koji su već posjetili showroom mislim da sam i uspjela u tome što mi je izuzetno drago.
* * *
Fotografije: Janarta
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste se ikada zapitale zašto večernji komadi rijetko ostanu u ormaru duže od jedne sezone, Plusminus ima odgovor.
Plusminus Festive Night kolekcija dolazi u trenutku kada smo svi pomalo umorni od odijevanja koje traje jednu noć i nestaje s prvom fotografijom. Nakon denim kolekcije koja nas je iznenadila i pokazala koliko daleko ovaj brend može otići bez gubitka identiteta, povratak večernjim siluetama djeluje kao siguran, ali uzbudljiv potez.
Ovo nije klasični party wear, niti kolekcija koja traži strogi dress code. Festive Night je zamišljena za stvarne trenutke izlaske, večere, praznike, ali i one obične dane kada želite da outfit nosi raspoloženje umjesto vas. To je moda koja vam daje samopouzdanje prije nego izađete iz stana

Kada večernji komad ima strukturu, a ne samo efekat
Na prvi pogled, Festive Night osvaja estetikom noćnog izlaska: duboka crvena, metalik sjaj, precizni krojevi i naglašena silueta. Ali ono što zadržava pažnju duže od nekoliko sekundi jeste konstrukcija.
Haljine i korzeti su oblikovani tako da prate tijelo, ali ga ne ograničavaju. Svaki komad ima jasnu formu, skoro arhitektonsku, zbog čega lako prelazi iz svečane u svakodnevnu priču. Ovo su komadi koji ne traže mnogo stiliziranja, oni već znaju šta rade.

Večernji komadi koji počinju prije izlaska
Festive Night se ne dešava samo na plesnom podiju, ona počinje u trenutku kada zatvarate vrata stana i znate da ste obučeni kako treba. Prve siluete u editorijalu igraju se kontrastima: zatvoreni dekoltei, dugi rukavi i naglašeni struk stvaraju osjećaj kontrole, dok korzeti od metaliziranih materijala unose dozu smjelosti.
Ovo su haljine koje ne traže dodatne slojeve ni objašnjenja. Dovoljno su snažne same po sebi, ali ostavljaju prostor da ih stilizirate po svom.
Posebno je zanimljiv kontrast s crnim osnovama kolekcije. Crna ovdje nije ravna ni stroga ona ima dubinu, težinu i onaj gotovo lavinski tok, kao užarena magma koja se sporo kreće kroz noć.
U tom odnosu, metalik djeluje kao akcenat koji naglašava energiju, a ne kao dekor koji dominira. Rezultat su komadi koji izgledaju moćno bez potrebe za teatralnošću, večernji bez kostimografije i luksuzni na način koji se osjeti tek kada im se približite.

Metalik kao akcenat, ne kao kostim
Metalik u Festive Night kolekciji je onaj tihi sjaj koji Plusminus već godinama koristi kao svoj potpis, materijal koji se ne ponaša kao površina, već kao struktura. U formi korzeta i precizno postavljenih panela, metalik ne reflektuje svjetlo ravno, nego ga lomi, prati liniju tijela i mijenja se s pokretom. Svaki kadar otkriva drugačiju teksturu, gotovo kao da tkanina diše zajedno s tijelom.

Moda koja svjesno bira kontekst
Poseban sloj priče ovog editorijala donosi i lokacija snimanja, ispred postavke izložbe Warming Warning umjetnika Almina Zrne. Taj vizualni susret mode i umjetnosti nije slučajan on direktno komunicira vrijednosti koje Plusminus njeguje godinama. Etička proizvodnja, poštovanje ljudi u procesu rada i ideja trajnosti ovdje nisu dodatak, već osnova.
Sve zajedno djeluje kao tiha poruka protiv brzine, viška i zaborava. U tom kontekstu, večernja moda dobija novu dimenziju – postaje promišljena, usporena i lišena viška.

Festive Night nije kolekcija koja vam diktira kako da se obučete, već nas podsjeća zašto ste večernju modu nekada doživljavali kao lični izraz, a ne kao obavezu. Plusminus i ovdje ostaje vjeran svom jeziku: krojevima koji imaju svrhu, materijalima koji nose karakter i estetici koja ne podliježe sezonskoj buci.

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!