TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 1.7.2022.
Janja Stijepić je kostimografkinja i dizajnerica koja je nedavno u Sarajevu otvorila i svoj showroom, za nju dugoočekivani projekt.
Showroom se nalazi u ulici Čekaluša na broju 10, a već pri prvom pogledu na showroom će vas privući kreativan interijer i sanjivi custom made komadi na vješalicama. U interijeru prevladavaju žuta, plava i zlatna boja, kako kaže inspiraciju je crpila u orijentalnom stilu, dok bijeli prozori daju prostoru prozračnost i pariški ugođaj. U petak, 24.06. u Sarajevu su se okupili zaljubljenici u Janarta dizajn i proslavili otvaranje showrooma i Janjinog uspjeha. U razgovoru s njom vam otkrivamo više o showroomu, ali i Janjinoj karijeri.
Kako biste opisali svoj brend?
Brend Janarta opisala bih kao jedinstven, avangardan, pomalo apstraktan, brand koji slijedi jednostavne ali i složene konstrukcijske forme, brend koji se veže za profinjenost i eleganciju.
I na kraju brend u čijem opisu definitivno stoji originalnost.
Moje kreacije su moja umjetnost. Svaka moja kreacija je moj rukopis, poseban pristup imam svemu što dizajniram, tome budem posve posvećena i želim da sve kreacije budu jedinstvene i originalne i da imaju ono nešto po čemu će ih ljudi pamtiti.
Omiljeni projekat do sada?
Ima ih stvarno dosta, skoro da ću se teško moći odlučiti koji je omiljeni. Svaki projekat na kojem sam radila bilo da je riječ o scenografiji ili kostimima je poseban na svoj način. Jako puno uspješno završenih projekata imam u svojoj karijeri a projekti koje sam radila su uglavnom bili vezani za reklamne i muzičke spotove na kojima sam radila kao kostimograf i scenograf.
Par projekata koje bih možda izdvojila kao meni vrlo posebne i drage bi bili: dizajn kostima za spot i pjesmu Dine Merlina „Rane“, dizajn kostima za spot i pjesmu „Studen vodo“ Armina Muzaferije, diplomska predstava Džejne Avdić „Mama 22“, dizajn kostima i scenografija za pjesmu „Sail On“ Asher Monroe, jednu vrlo emotivnu i lijepu pjesmu, koja je bila posvećena bratu Sanele Jenkins.
Kreacija na koju ste najponosniji?
Definitivno bi to bila plava haljina koju sam dizajnirala za spot i pjesmu „Rane“ Dine Merlina. Inspiracija za haljinu mi je bila pjesma, željela sam da sve u spotu izgleda neobično i pomalo apstraktno. Haljina je bila duga preko 30 metara, najviše sam uživala u dizajniranju te haljine i što sam imala apsolutnu slobodu i povjerenje ekipe da će to biti vrhunski urađeno.
Imala sam slobodu da izaberem boju, kroj, apsolutno sve.
Posebna sjećanja i emocije me vežu za tu kreaciju pošto je upravo ta haljina bila prekretnica i momenat kada su ljudi ustvari počeli da primjećuju moj dotadašanji rad i da budno prate sve što sam radila poslije spota. Tako da je za mene stvarno posebna kreacija. Pored toga izdvojila bih još nekoliko svečanih haljina i vjenčanica koje sam radila za vrlo drage prijateljice.
Koji artikli su dostupni u vašem showroomu?
Kreacije koje su dostupne u JANARTA showroomu trenutno su svečani kaftani, jakne, svečane haljine uskoro u postavci Janarta Showrooma će se naći i muška odijela. U pripremi je i nova kolekcija koja će također biti izložena u showroomu. Sva odjeća je costume made i radi se po narudžbi.
Šta je bila inspiracija za uređenje showrooma?
Inspiraciju za uređenje showrooma sam pronašla u orijentalnim enterijerima.
Ideja koju sam pratila od početka je bila da sve bude dosta svijetlo i u zlatnim tonovima, s reljefnim zidom, da prostorija bude retro, a u isto vrijeme da izgleda moderno. Svi orijentalni enterijeri izgledaju pomalo bajkovito, tajnovito, lijepo i to mi je bila zvijezda vodilja u kreaciji prostora. Showroom sam zamislila kao mjesto u kojem će se svi osjećati lijepo i prijatno prije svega i da doživljavaju prostor kao jedan poseban modni kutak i kada dođu da imaju osjećaj kao da su na nekom malom putovanju. Po rekcijama ljudi koji su već posjetili showroom mislim da sam i uspjela u tome što mi je izuzetno drago.
* * *
Fotografije: Janarta
TEKST: Bonjour.ba/PR
Dvadeset i pet godina kasnije, Hippy Garden ne izgleda kao brend koji se osvrće unazad, već kao onaj koji zna tačno gdje stoji i kome se obraća.
Hippy Garden je svoju godišnjicu obilježio večeri koja nije pokušavala impresionirati brojkama, već atmosferom. Umjesto klasične revije, dobili smo iskustvo koje je više nalikovalo filmskoj sceni nego modnom događaju: pažljivo režirano, emotivno i jasno fokusirano na ženu koja je u središtu brenda već četvrt stoljeća.
Hippy Garden etablirani je luksuzni modni brend koji dosljedno gradi vlastiti estetski univerzum, izvan okvira prolaznih trendova. Nova kolekcija nastavlja autentični kreativni potpis dizajnerice te utjelovljuje suvremeni duh brenda: profinjen, samouvjeren i sofisticiran.
Svaki komad promišljen je kao nosiva umjetnička forma, oblikovana s iznimnom pažnjom prema detalju, materijalima i silueti, namijenjena ženi koja modu razumije kao izraz identiteta, moći i osobne slobode.

Prostor je bio oblikovan gotovo ritualno. Uzvanici su sjedili oko dva velika, simetrično postavljena kruga stolova, okruženi svijećama čije je zlatno svjetlo davalo prostoru intimnost, ali i određenu napetost. Niski dim koji se zadržavao u dvorani zamaglio je granicu između publike i piste, stvarajući osjećaj da se moda ne gleda sa strane, već doživljava iznutra.
Večer je vodila Tončica Čeljuska, smireno i nenametljivo, ostavljajući prostoru da govori sam za sebe. Glazbena kulisa Vortex Electric/Acoustic Strings dodatno je naglasila emotivnu dimenziju večeri — gudački aranžmani nisu pratili reviju, već su je nosili.

Retrospektiva je bila selektivna i promišljena. Umjesto preglednog hoda kroz arhivu, dizajnerica Đurđica Vorkapić odabrala je po jedan ili dva modela iz pedeset kolekcija, gradeći vizualnu priču o kontinuitetu, a ne o nostalgiji. Otvaranje revije pripalo je Petri Friganović Bianco, dugogodišnjoj muzi brenda, u bijeloj haljini iz kolekcije Spirit of Lika tihoj, ali snažnoj gesti koja je odmah postavila ton večeri.
Kako su se modeli nizali, postajalo je jasno da je emotivna povezanost publike s brendom jednako važna kao i sama odjeća. Svaki izlazak bio je podsjetnik na faze, raspoloženja i žene koje su kroz godine gradile Hippy Garden estetiku.


Drugi dio večeri donio je promjenu energije. Nova kolekcija predstavljena je uz suvremeniji, gotovo new age ritam, kao jasan prijelaz iz retrospektive u sadašnji trenutak. Paleta je smirena, ali precizna: sivi i crni kaputi, tamnozelene akcentne forme i zlatni detalji koji ne dominiraju, već suptilno podcrtavaju siluetu.
Krojevi ostaju arhitektonski čisti. Kaputi s ušivenim remenima, midi i maksi dužine, naglašena ramena kod odijela i kontrolirani volumen stvaraju osjećaj snage bez potrebe za dramatizacijom. Kombinacije jakni i kratkih hlačica unose lakoću i pokret, dok muški elementi u kroju daju kolekciji urbanu ozbiljnost.
Hippy Garden ovdje ne pokušava pratiti trendove, niti ih sustizati. Umjesto toga, kolekcija djeluje kao nastavak jedne iste misli, o ženi koja modu koristi kao alat izraza, a ne kao kostim. U tom kontinuitetu i leži snaga brenda: dosljednost bez ponavljanja, elegancija bez distance i emocija bez patetike.

„Živjeti i stvarati viziju u kojoj istinski uživaš to je neprocjenjivo blago. Moje modno stvaralaštvo uvijek nastoji biti korak ispred očekivanja, a Hippy Garden revije već godinama nisu samo modne prezentacije, već cjeloviti umjetnički doživljaj“, izjavila je dizajnerica Đurđica Vorkapić, potvrđujući kako nova kolekcija nastavlja njezino stvaralaštvo i utjelovljuje suvremeni duh brenda. 
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!