TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 1.7.2022.

Janja Stijepić je kostimografkinja i dizajnerica koja je nedavno u Sarajevu otvorila i svoj showroom, za nju dugoočekivani projekt.


Showroom se nalazi u ulici Čekaluša na broju 10, a već pri prvom pogledu na showroom će vas privući kreativan interijer i sanjivi custom made komadi na vješalicama. U interijeru prevladavaju žuta, plava i zlatna boja, kako kaže inspiraciju je crpila u orijentalnom stilu, dok bijeli prozori daju prostoru prozračnost i pariški ugođaj. U petak, 24.06. u Sarajevu su se okupili zaljubljenici u Janarta dizajn i proslavili otvaranje showrooma i Janjinog uspjeha. U razgovoru s njom vam otkrivamo više o showroomu, ali i Janjinoj karijeri. 



Kako biste opisali svoj brend?

Brend Janarta opisala bih kao jedinstven, avangardan, pomalo apstraktan, brand koji slijedi jednostavne ali i složene konstrukcijske forme, brend koji se veže za profinjenost i eleganciju.
I na kraju brend u čijem opisu definitivno stoji originalnost.
Moje kreacije su moja umjetnost. Svaka moja kreacija je moj rukopis, poseban pristup imam svemu što dizajniram, tome budem posve posvećena i želim da sve kreacije budu jedinstvene i originalne i da imaju ono nešto po čemu će ih ljudi pamtiti.



 

Omiljeni projekat do sada?

Ima ih stvarno dosta, skoro da ću se teško moći odlučiti koji je omiljeni. Svaki projekat na kojem sam radila bilo da je riječ o scenografiji ili kostimima je poseban na svoj način. Jako puno uspješno završenih projekata imam u svojoj karijeri a projekti koje sam radila su uglavnom bili vezani za reklamne i muzičke spotove na kojima sam radila kao kostimograf i scenograf.
Par projekata koje bih možda izdvojila kao meni vrlo posebne i drage bi bili: dizajn kostima za spot i pjesmu Dine Merlina „Rane“, dizajn kostima za spot i pjesmu „Studen vodo“ Armina Muzaferije, diplomska predstava Džejne Avdić „Mama 22“, dizajn kostima i scenografija za pjesmu „Sail On“ Asher Monroe, jednu vrlo emotivnu i lijepu pjesmu, koja je bila posvećena bratu Sanele Jenkins.

 


Kreacija na koju ste najponosniji?

Definitivno bi to bila plava haljina koju sam dizajnirala za spot i pjesmu „Rane“ Dine Merlina. Inspiracija za haljinu mi je bila pjesma, željela sam da sve u spotu izgleda neobično i pomalo apstraktno. Haljina je bila duga preko 30 metara, najviše sam uživala u dizajniranju te haljine i što sam imala apsolutnu slobodu i povjerenje ekipe da će to biti vrhunski urađeno.
Imala sam slobodu da izaberem boju, kroj, apsolutno sve.

 



Posebna sjećanja i emocije me vežu za tu kreaciju pošto je upravo ta haljina bila prekretnica i momenat kada su ljudi ustvari počeli da primjećuju moj dotadašanji rad i da budno prate sve što sam radila poslije spota. Tako da je za mene stvarno posebna kreacija. Pored toga izdvojila bih još nekoliko svečanih haljina i vjenčanica koje sam radila za vrlo drage prijateljice.

 


Koji artikli su dostupni u vašem showroomu?

Kreacije koje su dostupne u JANARTA showroomu trenutno su svečani kaftani, jakne, svečane haljine uskoro u postavci Janarta Showrooma će se naći i muška odijela. U pripremi je i nova kolekcija koja će također biti izložena u showroomu. Sva odjeća je costume made i radi se po narudžbi.

 


Šta je bila inspiracija za uređenje showrooma?

Inspiraciju za uređenje showrooma sam pronašla u orijentalnim enterijerima.
Ideja koju sam pratila od početka je bila da sve bude dosta svijetlo i u zlatnim tonovima, s reljefnim zidom, da prostorija bude retro, a u isto vrijeme da izgleda moderno. Svi orijentalni enterijeri izgledaju pomalo bajkovito, tajnovito, lijepo i to mi je bila zvijezda vodilja u kreaciji prostora. Showroom sam zamislila kao mjesto u kojem će se svi osjećati lijepo i prijatno prije svega i da doživljavaju prostor kao jedan poseban modni kutak i kada dođu da imaju osjećaj kao da su na nekom malom putovanju. Po rekcijama ljudi koji su već posjetili showroom mislim da sam i uspjela u tome što mi je izuzetno drago.

 

* * * 
Fotografije: Janarta 


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već raspodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!