TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 12.9.2023.
Izložba Dobre vijesti: Žene mijenjanju arhitekturu je nastala u produkciji MAXXI (Nacionalni muzej umjetnosti XXI stoljeća) iz Rima, u saradnji s Ministarstvom vanjskih poslova i međunarodne saradnje (MAECI) Republike Italije.
Izložba ima za cilj da široj internacionalnoj publici prikaže nove i inkluzivnije perspektive o arhitekturi, te da potcrta značaj i doprinos koji su napravile žene, ženski timovi i kolektivi u polju savremene arhitekture, urbanizma i dizajna u Italiji.
Izložba prikazuje dijelove matične izložbe Dobre vijesti: Žene u arhitekturi, predstavljene u Rimu; izložba, putujućeg formata, već predstavljena u Štokholmu i Dohi, u septembru stiže u Sarajevo gdje će biti inaugurirana u osvit festivala Dani arhitekture Sarajevo 2023 pod pokroviteljstvom Ambasade Italije u Sarajevu i u prisustvu ambasadora Marca Di Ruzze. Dani arhitekture dali su svoj doprinos izložbi proširujući ju s četiri biografska profila bosanskohercegovačkih arhitektica: Greta Ferušić, Ognjenka Finci, Vedina Babahmetović i Sanja Galić Grozdanić. Dodatni, peti profil uvršten u izložbu, koji će simbolično mapirati imena i prezimena arhitektica iz Bosne i Hercegovine i posvećen je svim ženama koje su se bavile arhitekturom i urbanizmom. Inicijativa je koncipirana u saradnji s Udruženjem za kulturu i umjetnost CRVENA.
Izložbu Dobre vijesti: Žene mijenjaju arhitekturu uredili su kustosi: Pippo Ciorra, Elena Motisi i Elena Tinacci; dizajn i grafički dizajn potpisuju Matilde Cassani i Cinizia D’Emido. Izložba je koncipirana na osnovu četiri narativna poglavlja: Priče italijanskih arhitektica, Prakse u Italiji, Narativi i Vizije.
Prvo poglavlje, posvećno je pričama i projektima dvadeset najzanimljivijih predstavnica italijanske arhitekture koje su živjele u periodu od kraja Drugog svjetskog rata do danas, od Line Bo Bardi, Goe Aulenti, preko Cinije Boeri sve do najrelevantnijih ličnosti aktualne scene poput Marije Giuseppine Grasso Cannizzio. Poglavlje Priče italijanskih arhitektica, ispričano je putem četiri velika izložbena stola na kojima su postavljene skice, crteži, video-radovi i drugi dokumenti, u hronologiji koja kazuje priču o doprinosu žena u italijanskoj arhitekturi: Pionirke, Zlatno doba, Projektovanje u kontekstu i Nove generacije.
Drugo poglavlje, Prakse u Italiji, uglavnom je fokusirano na dostignuća italijanskih arhitektica u protekla dva desetljeća, ilustrirana na pratećim vertikalnim panelima. Narativ započinje sa Zahom Hadid, arhitekticom koja je projektirala MAXXI, te nastavlja do Grafton Architects, SANAA, Benedette Tagliabue, Elizabeth Diller i Petre Blaisse.
Posljednja dva poglavlja – Narativi i Vizije – sadrže intervjue na temu rodne ravnopravnosti u arhitektonskim profesijama, kao i niz video-radova posvećenih odnosu između spola i prostora. Podrobnije, u Narativima, pažnja je koncentrirana na pionirke kao Phyllis Lambert, Mary McLead, Beatriz Colomina, Giovanna Borassi, Liz Ogbu i Manon Mollard, dok se u Vizijama – možda najvažnijem poglavlju izložbe – pokazuje da su rodni odnosi nerazdvojivi dio prostora.
Žene je veoma često teško naći u analima historije arhitekture iako su arhitektonska postignuća žena uveliko oblikovala naše zajednice, društvo i svijet u kojem živimo danas. Otvarajući temu raznolikosti i reprezentacije u arhitekturi, dolazimo do novih perspektiva i spoznaja koje često previđamo. Od 14.09.2023. pa sljedećih 14 dana, „Dani arhitekture Sarajevo“ zajedno sa MAXXI-jem i Ambasadom Italije u Bosni i Hercegovini, te Udruženjem za kulturu i umjetnost „Crvena“, stavljamo žene u sami centar arhitektonskih diskusija te ćemo da istražujemo moguće nove narative u bosanskohercegovačko-italijanskim arhitektonskim identitetima.
Također, izuzetno nam je bitno da razgovaramo o ovoj temi i iz perspektive žena, posebno imajući na umu nedavna dešavanja u našoj zemlji - sad više nego ikad je od najbitnijeg značaja da bosanskohercegovačko društvo krene koračati paralelno sa savremenim shvatanjima rodne ravnopravnosti i prava žena - rečeno je iz Dana arhitekture Sarajevo.
Kao Ambasada Italije u Bosni i Hercegovini, prihvatili smo s velikim oduševljenjem priliku koju nam je ponudio Muzej MAXXI, u dogovoru s Ministarstvom vanjskih poslova i međunarodne saradnje Italije, da u Sarajevu, zajedno s LIFT Prostorne Inicijative i u sklopu Dana arhitekture Sarajevo 2023, organiziramo postavku izložbe “Dobre vijesti”. Kao što je poznato, arhitektura i dizajn su nosivi stubovi ugleda Italije u Bosni i Hercegovini i općenito na Balkanu, budući da imaju istaknutu ulogu naše kulturne diplomacije u zemlji, koja ima za cilj ne samo dodatno učvrstiti bilateralne odnose, nego i promovirati, u ovoj zemlji, vrijednosti poput pomirenja i prevazilaženja diskriminacije – rodne, također – upravo zahvaljujući ujedinjujućoj snazi kulture. Osim podsjećanja na „Dan italijanskog dizajna“, događaj koji Ambasada organizira svake godine, dajući prostor specifičnim sredinama italijanske arhitekture i dizajna, razvijajući plodonosne prilike za saradnju s dinamičnim svijetom bosanskohercegovačke arhitekture također, ne mogu ne pomenuti naše opredjeljenje da nastavimo dalje s grandioznim projektom Muzeja savremene umjetnosti ARS AEVI, koji je svojevremeno projektovao Renzo Piano. Učinit ćemo sve, zajedno s Gradom Sarajevom, Kantonom Sarajevo i međunarodnom zajednicom, da Sarajevu doniramo jedan višenamjenski muzejski prostor, moderan, inkluzivan, visoke umjetničke vrijednosti, koji će moći simbolizirati preporod zemlje i njenu evropsku budućnost. Za kraj, stalo mi je da apostrofiram značaj izložbe posvećene krucijalnoj ulozi žena – italijanskih, ali i bosanskohercegovačkih – u razvoju moderne arhitekture, u trenutku u kojem, teme o rodnoj ravnopravnosti, zahtijevaju od svih nas, maksimalnu pažnju i osjetljivost - izjavio je ambasador Italije u Bosni i Hercegovini Marco Di Ruzza.
Inauguracija izložba zakazana je za nastupajući 14. septembar u 19:30h u Historijskom muzeju Bosne i Hercegovine, gdje će ostati otvorena dvije sedmice (do 29. septembra 2023).
* * *
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kako trendovi i inovacije mijenjaju marketing danas? Pitanje je ovo na koje će odgovor dati vrhunski stručnjaci iz oblasti marketinga na 12. po redu Sarajevo Marketing Summitu, koji će se održati 13. novembra u Swissotelu u Sarajevu.
Generalna tema ovogodišnjeg Summita je “FAST TRENDS, FASTER MOVES”, a fokusira se na ubrzane promjene u FMCG marketinškoj industriji i na to kako one oblikuju sutrašnjicu. Kroz cjelodnevni program učesnici će imati priliku istražiti ključne trendove i inovacije koji danas definišu marketing.
Stručnjaci iz BiH i regiona govorit će o tome kako marketing može spojiti tradiciju i inovacije, razumjeti nove generacije potrošača i iskoristiti umjetnu inteligenciju za stvaranje brendova budućnosti.
Učesnike, osim zanimljivih tema i korisnih primjera iz prakse, očekuje poseban doživljaj gdje će njihovo prisustvo i doprinos Summitu biti upotpunjeni kroz interaktivni sadržaj koji je pripremljen u saradnji sa sponzorima događaja.
Veliki doprinos organizaciji Summita dalo je Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, dok je značajan doprinos i zlatnih i srebrenih partnera: Lactalis, Argeta, MI99, ASA Banka, Grand kafa i Milkos, te Štark, di-go, Dr. Oetker, Jaffa Crvenka, dm, Proteini.si i Fitnesoprema.ba.

Renomirani strateg i predavač Vladimir Vulić, otvorit će Summit inspirativnim izlaganjem o anatomiji marketinga koji svakodnevno pretvara u izuzetno, dok će svoje iskustvo i znanje sa prisutnima podijeliti i prošlogodišnji dobitnici priznanja Superstar u marketingu – Mirsada Kadribašić, Senior Brand Building Manager u Atlantic Grupi za brend Argeta, i Ajla Hadžić, marketing menadžerica u dm drogerie markt.
Kadribašić će otkriti kako Argeta, koja je mesna i riblja pašteta broj 1 u Evropi, uspješno gradi brend relevantan novim generacijama potrošača, a Hadžić će iz iskustva kompanije dm, koja se u poslovanju vodi sloganom “Tu sam čovjek, tu kupujem”, govoriti o tome kako globalne trendove iskoristiti za rast brenda i prodaje.
I ove godine bit će dodijeljena priznanja Marketing Superstar za pojedince koji su svojim radom i idejama ostavili značajan trag u razvoju marketinške struke u BiH, kao i nagrade za kampanju vrijednu pažnje, brend inovaciju i rebrending kampanju, koje su obilježile svijet marketinga u proteklom periodu.
O agilnosti marketinga i spoju tradicije i inovacija govorit će Selma Jusufović iz sarajevske mljekare Milkos, dok će Stana Džudović, Senior Solution Consultant u kompaniji Agilcon, i Edin Mehić, suosnivač i direktor sektora za strategiju kompanije Bloomteq, pokazati kako umjetna inteligencija i Big Data već danas mijenjaju način na koji razumijemo potrošače i donosimo marketinške odluke.
Posebnu pažnju privući će i predavanje Melanje Korošec, stručnjakinje za strateški razvoj brenda i inovacije, o izgradnji globalno prepoznatljivih sportskih brendova kroz jasnoću i fokus, kao i razgovor sa legendarnim skijaškim šampionom Bojanom Križajem, koji će otkriti kako sportisti doživljavaju brendove i kako mogu doprinijeti njihovom razvoju.
Sarajevo Marketing Summit već 12 godina okuplja lidere, inovatore i kreativce koji oblikuju budućnost marketinga u regiji. I ove godine zagarantovan je izuzetno zanimljiv i inspirativan program, a svi koji još nisu osigurali svoje prisustvo imaju priliku to učiniti. Broj mjesta je ograničen, a registracija je moguća putem ovog linka.
Vidimo se 13. novembra u Swissotelu Sarajevo – na mjestu gdje marketing susreće budućnost!
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!