TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 12.9.2023.

Izložba Dobre vijesti: Žene mijenjanju arhitekturu je nastala u produkciji MAXXI (Nacionalni muzej umjetnosti XXI stoljeća) iz Rima, u saradnji s Ministarstvom vanjskih poslova i međunarodne saradnje (MAECI) Republike Italije.


Izložba ima za cilj da široj internacionalnoj publici prikaže nove i inkluzivnije perspektive o arhitekturi, te da potcrta značaj i doprinos koji su napravile žene, ženski timovi i kolektivi u polju savremene arhitekture, urbanizma i dizajna u Italiji.

Izložba prikazuje dijelove matične izložbe Dobre vijesti: Žene u arhitekturi, predstavljene u Rimu; izložba, putujućeg formata, već predstavljena u Štokholmu i Dohi, u septembru stiže u Sarajevo gdje će biti inaugurirana u osvit festivala Dani arhitekture Sarajevo 2023 pod pokroviteljstvom Ambasade Italije u Sarajevu i u prisustvu ambasadora Marca Di Ruzze. Dani arhitekture dali su svoj doprinos izložbi proširujući ju s četiri biografska profila bosanskohercegovačkih arhitektica: Greta Ferušić, Ognjenka Finci, Vedina Babahmetović i Sanja Galić Grozdanić. Dodatni, peti profil uvršten u izložbu, koji će simbolično mapirati imena i prezimena arhitektica iz Bosne i Hercegovine i posvećen je svim ženama koje su se bavile arhitekturom i urbanizmom. Inicijativa je koncipirana u saradnji s Udruženjem za kulturu i umjetnost CRVENA.

Izložbu Dobre vijesti: Žene mijenjaju arhitekturu uredili su kustosi: Pippo Ciorra, Elena Motisi i Elena Tinacci; dizajn i grafički dizajn potpisuju Matilde Cassani i Cinizia D’Emido. Izložba je koncipirana na osnovu četiri narativna poglavlja: Priče italijanskih arhitektica, Prakse u Italiji, Narativi i Vizije.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by zaha hadid (@zaha.hadid)



Prvo poglavlje, posvećno je pričama i projektima dvadeset najzanimljivijih predstavnica italijanske arhitekture koje su živjele u periodu od kraja Drugog svjetskog rata do danas, od Line Bo Bardi, Goe Aulenti, preko Cinije Boeri sve do najrelevantnijih ličnosti aktualne scene poput Marije Giuseppine Grasso Cannizzio. Poglavlje Priče italijanskih arhitektica, ispričano je putem četiri  velika izložbena stola na kojima su postavljene skice, crteži, video-radovi i drugi dokumenti, u hronologiji koja kazuje priču o doprinosu žena u italijanskoj arhitekturi: Pionirke, Zlatno doba, Projektovanje u kontekstu i Nove generacije.

Drugo poglavlje, Prakse u Italiji, uglavnom je fokusirano na dostignuća italijanskih arhitektica u protekla dva desetljeća, ilustrirana na pratećim vertikalnim panelima. Narativ započinje sa Zahom Hadid, arhitekticom koja je projektirala MAXXI, te nastavlja do Grafton Architects, SANAA, Benedette Tagliabue, Elizabeth Diller i Petre Blaisse.

Posljednja dva poglavlja – Narativi i Vizije  – sadrže intervjue na temu rodne ravnopravnosti u arhitektonskim profesijama, kao i niz video-radova posvećenih odnosu između spola i prostora. Podrobnije, u Narativima, pažnja je koncentrirana na pionirke kao Phyllis Lambert, Mary McLead, Beatriz Colomina, Giovanna Borassi, Liz Ogbu i Manon Mollard, dok se u Vizijama – možda najvažnijem poglavlju izložbe – pokazuje da su rodni odnosi nerazdvojivi dio prostora.

Žene je veoma često teško naći u analima historije arhitekture iako su arhitektonska postignuća žena uveliko oblikovala naše zajednice, društvo i svijet u kojem živimo danas. Otvarajući temu raznolikosti i reprezentacije u arhitekturi, dolazimo do novih perspektiva i spoznaja koje često previđamo. Od 14.09.2023. pa sljedećih 14 dana, „Dani arhitekture Sarajevo“ zajedno sa MAXXI-jem i Ambasadom Italije u Bosni i Hercegovini, te Udruženjem za kulturu i umjetnost „Crvena“, stavljamo žene u sami centar arhitektonskih diskusija te ćemo da istražujemo moguće nove narative u bosanskohercegovačko-italijanskim arhitektonskim identitetima.

Također, izuzetno nam je bitno da razgovaramo o ovoj temi i iz perspektive žena, posebno imajući na umu nedavna dešavanja u našoj zemlji - sad više nego ikad je od najbitnijeg značaja da bosanskohercegovačko društvo krene koračati paralelno sa savremenim shvatanjima rodne ravnopravnosti i prava žena - rečeno je iz Dana arhitekture Sarajevo.

Kao Ambasada Italije u Bosni i Hercegovini, prihvatili smo s velikim oduševljenjem priliku koju nam je ponudio Muzej MAXXI, u dogovoru s Ministarstvom vanjskih poslova i međunarodne saradnje Italije, da u Sarajevu, zajedno s LIFT Prostorne Inicijative i u sklopu Dana arhitekture Sarajevo 2023, organiziramo postavku izložbe “Dobre vijesti”. Kao što je poznato, arhitektura i dizajn su nosivi stubovi ugleda Italije u Bosni i Hercegovini i općenito na Balkanu,  budući da imaju istaknutu ulogu naše kulturne diplomacije u zemlji, koja ima za cilj ne samo dodatno učvrstiti bilateralne odnose, nego i promovirati, u ovoj zemlji, vrijednosti poput pomirenja i prevazilaženja diskriminacije  – rodne, također  – upravo zahvaljujući ujedinjujućoj snazi kulture. Osim podsjećanja na „Dan italijanskog dizajna“, događaj koji Ambasada organizira svake godine, dajući prostor specifičnim sredinama italijanske arhitekture i dizajna, razvijajući plodonosne prilike za saradnju s dinamičnim svijetom bosanskohercegovačke arhitekture također, ne mogu ne pomenuti naše opredjeljenje da nastavimo dalje s grandioznim projektom Muzeja savremene umjetnosti ARS AEVI, koji je svojevremeno projektovao Renzo Piano. Učinit ćemo sve, zajedno s Gradom Sarajevom, Kantonom Sarajevo i međunarodnom zajednicom, da Sarajevu doniramo jedan višenamjenski muzejski prostor, moderan, inkluzivan, visoke umjetničke vrijednosti, koji će moći simbolizirati preporod zemlje i njenu evropsku budućnost. Za kraj, stalo mi je da apostrofiram  značaj izložbe posvećene krucijalnoj ulozi žena  – italijanskih, ali i bosanskohercegovačkih – u razvoju moderne arhitekture, u trenutku u kojem, teme o rodnoj ravnopravnosti, zahtijevaju od svih nas, maksimalnu pažnju i osjetljivost - izjavio je ambasador Italije u Bosni i Hercegovini Marco Di Ruzza.

Inauguracija izložba zakazana je za nastupajući 14. septembar u 19:30h u Historijskom muzeju Bosne i Hercegovine, gdje će ostati otvorena dvije sedmice (do 29. septembra 2023).

* * *
Foto: PR


Bonjour

Završen je Sarajevo Marketing Summit: Evo šta će obilježiti marketing u godinama koje dolaze

TEKST: Bonjour.ba - PR

Završen je Sarajevo Marketing Summit: Evo šta će obilježiti marketing u godinama koje dolaze Završen je Sarajevo Marketing Summit: Evo šta će obilježiti marketing u godinama koje dolaze

Sarajevo Marketing Summit, 12. po redu, koji je jučer održan u Sarajevu, ispunio je očekivanja i predavača i gostiju koji su imali priliku čuti različite priče, uspješne kampanje te ostvariti nove kontakte i dogovore.

„Ovogodišnja tema Summita bila je 'FAST TRENDS, FASTER MOVES', što je zapravo slika našeg trenutnog života, brzine i svega što se dešava. Trendovi nastaju, rastu i nestaju velikim brzinama. Ono što je danas viralno, sutra je već zaboravljeno. Brendovi, da bi opstali, moraju biti ispred tih trendova. Naši govornici su upravo o tome govorili: o novim trendovima, granicama marketinga, onome što on danas jeste i što će biti u budućnosti“, istakla je, generalna direktorica Altermedije, marketinške agencije koja je organizovala Summit .  
 

 Sarajevo Marketing Summit-110-bonjour-ba
 

Zenel Batagelj iz Valicona govorio je o budućnosti marketinških stručnjaka te istakao kako prakse iz zemalja regiona mogu značajno pomoći stručnjacima u Bosni i Hercegovini, jer im daju smjernice o tome šta ih čeka i u kojem smjeru da idu.

„Koliko god se činilo da je danas teško pratiti globalne trendove zbog ekspanzije društvenih mreža i umjetne inteligencije, zapravo nikada nije bilo jednostavnije. AI i društvene mreže pretvorile su svijet u jedno globalno selo u kojem svi postajemo slični. To se najbolje vidi kod najmlađih – generacije Z. Z-jevci u New Yorku, Sloveniji, Sarajevu ili Beogradu danas izgledaju gotovo isto: slušaju istu muziku, koriste isti vokabular i prate iste brendove. Ništa tu više nije novo. Upravo zato, najveći izazov postaje ostati autentičan. A tu, moram reći, Bosna i Hercegovina zaista pobjeđuje – vi ste jedna od najautentičnijih nacija na svijetu“ , kazao je Batagelj.

 

 Sarajevo Marketing Summit-111-bonjour-ba
 

Slovenačka stručnjakinja za strateški razvoj brendova, Melanja Korošec, potpredsjednica KJK Sports grupacije i partner u DreamSail consultingu, govorila je o važnosti autentičnosti, jasno definisane strategije i hrabrosti brendova iz regije da se izbore za svoje mjesto na globalnom tržištu.

„Upravljanje brendom je ključno, posebno u regiji gdje su mnoge kompanije manje od globalnih konkurenata. Naša snaga leži u inovacijama, jasno definisanoj strategiji i autentičnosti. Trendovi se brzo mijenjaju, ali ne možemo skakati na svaku promjenu — najvažnije je znati ko smo, za koga radimo i u šta vjerujemo. Najteži, ali i najvažniji dio je znati reći ‘ne’. Kada ostanemo autentični, potrošači nam vjeruju – i tu se dobija bitka“ , istakla je.  
 

 Sarajevo Marketing Summit-112-bonjour-ba
 

Konferencija je bila prilika za ekskluzivno predstavljanje dvije nove aplikacije: CHAT D&B aplikacije kompanije Dun & Bradstreet i društvene mreže PRIVEE WORLD, čiji je osnivač i CEO Dino Čolaković. Učesnici su među prvima u svijetu mogli instalirati aplikacije i upoznati se sa njihovim funkcijama.

 

 Sarajevo Marketing Summit-113-bonjour-ba
 

Tokom cjelodnevnog programa učesnici su slušali o tome kako trendovi i inovacije mijenjaju marketing danas, o ubrzanim promjenama u FMCG industriji i o tome kako one oblikuju sutrašnjicu. Imali su priliku istražiti ključne trendove i inovacije koji danas definišu marketing. Govorilo se i o tome kako marketing može spojiti tradiciju i inovacije, razumjeti nove generacije potrošača i iskoristiti umjetnu inteligenciju za stvaranje brendova budućnosti.

Već devetu godinu zaredom dodijeljena su priznanja istaknutim pojedincima iz svijeta marketinga, onima koji su svojim radom, idejama i rezultatima obilježili proteklu godinu. Tako su priznanja na ovogodišnjem Summitu dobili:

- Sanela Vujović, National Marketing Manager kompanije Red Bull

- Samira Poričanin Petrešin, PR Manager utrke Race for the Cure

- Naima Abadžić, Brand Building Manager Atlantic Grupe – Cedevita

 

 Sarajevo Marketing Summit-114-bonjour-ba
 

Priznanja su dodijeljena i u tri posebne kategorije:

- Kampanja vrijedna pažnje – kompaniji Bambi za kampanju “Ljubav u svakom kadru”  
 

 Sarajevo Marketing Summit-117-bonjour-ba
 

- Brend inovacija godine – Lemonish, novi brend u kategoriji bezalkoholnih pića

 

 Sarajevo Marketing Summit-116-bonjour-ba
 

- Najbolja rebrending kampanja – Podravka za brend Vegeta.  
 

 Sarajevo Marketing Summit-115-bonjour-ba
 

Veliki doprinos organizaciji Summita dalo je Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, kao i značajan doprinos zlatnih i srebrenih partnera: Lactalis, Argeta, MI99, ASA Banka, Grand kafa i Milkos, te Štark, di-go, Dr. Oetker, Jaffa Crvenka, dm, Proteini.si i Fitnesoprema.ba.

 

 Sarajevo Marketing Summit-150-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-119-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-118-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-120-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-121-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-153-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-122-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-123-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-124-bonjour-ba

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!