TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 29.12.2021.

Multisenzorna, teatralna, maštovita ─ tako bismo u tri riječi opisali „Expanding“, sinoć otvorenu modnu izložbu dizajnerice Belme Tvico nastalu u saradnji sa umjetnicom Taidom Jašarević-Hefford.

Kroz pažljivo osmišljenu scenografiju i rasvjetu, u prostoru sarajevske galerije Java, predstavljen je jedinstven spoj mode i umjetnosti ─-sanjivo iskustvo prepuno fantazije koje nam dočarava gotovo opipljive spone između dva potpuno srodna svijeta.

„Expanding“ je kruna dugogodišnje saradnje ove dvije umjetnice. To je izložba koja se osvrće na prošlost prilagođavajući je današnjici, istovremeno istražujući kompleksnost utkanu u čežnju za humanijim, smislenijim, i pravednijim svijetom. Isprepleteni u kvadratne forme, fragmenti bogate bosanskohercegovačke prošlosti i njezinog kulturno-historijskog naslijeđa pričaju priču o kontinuitetu i opstojnosti. Karakteri bosančice, srednjovjekovnog bosanskog pisma, odavno su ukorjenjeni u dizajnerski etos Tvico. Ponovno oživljeni na svilenom platnu, protkani u jedinstvene dezene, karakteri se pojavljuju u različitim formama i oblicima ─ svjedočeći o identitetu, pripadnosti i ljubavi.  

Modna dizajnerica prikazuje multidimenzionalnost i multidisciplinarnost u svom radu. Granice između mode i umjetnosti se brišu. Tako nas uvodi u svoju realnost, onu u kojoj se svjetlost i mrak prepliću na površini delikatnih svilenih tkanina koje je koristila kao medij kako bi oblikovala jači konstrukt mode. Tome svjedoči jak kontrast u dezenima ─ od pastelnih i nježnih do zagasitih i jarkih. Svaki od dezena nosi svoj jedinstven naziv, poput Orion nazvan po sazviježđu koje je simbol duhovne moći, ili Expanding, po kojem izložba nosi ime, a koji evoluira u različitim i bogatim nijansama boja. Njihove poruke su slojevite, baš poput umjetničkog izraza u kojem su nastali.

Taida Jašarević - Hefford kroz svoj rad preispituje izražajne mogućnosti klasičnih tehnika i digitalnih tehnologija u umjetničkom izražavanju, te razotkriva nove kreativne dimenzije u procesu nastanka slike. Crteži, pismo, akvareli i grafike, re-kreiraju se putem kompjuterskih softvera. Slojevi se preklapaju gradeći složene kompozicije odštampane na platnu i svili, otvarajući prostor novim tumačenjima u kreacijama Belme Tvico.

Izložba je realizirana uz podršku Udruženja „Tradicija i kultura“ koje podržava rad, te domaću i međunarodnu promociju bh. modnog dizajna i likovne umjetnosti i kulture. Nastala je kao rezultat posvećenog rada iza kojeg uvijek stoji isti cilj ─ očuvanje kontinuiteta u bh. modnom dizajnu i promocija bh. kulturne baštine.

Izložba će biti otvorena narednih sedam dana (Galerija Java, ul. Maršala Tita 21). Obradovat će vas i činjenica da su sve izložene svilene marame dostupne i u prodaji, u sarajevskom modnom studiju Belma Tvico i u online shop-u.

* * * 
Foto: Belma Tvico - Stambol Press


Bonjour

Novi proizvod Kim Kardashian rasprodan je u danu. PS: radi se o gaćicama.

TEKST: Ilda Lihić-Isović

Novi proizvod Kim Kardashian rasprodan je u danu. PS: radi se o gaćicama. Novi proizvod Kim Kardashian rasprodan je u danu. PS: radi se o gaćicama.

Brend SKIMS, iza kojeg stoji Kim Kardashian, ponovo je pokrenuo raspravu. Najnovija kampanja prikazuje komad donjeg rublja s teksturom koja oponaša intimne dlake, detalj koji je istovremeno izazvao šok, smijeh i ozbiljna pitanja o tome kako danas gledamo na žensko tijelo.

Iako se na prvi pogled čini kao još jedan potez kojim SKIMS testira granice marketinga, kampanja zapravo otvara temu koja odavno tinja ispod površine: koliko je “prirodno” uopće prihvatljivo u savremenoj kulturi ljepote?
 

skims_gif_2_bonjour_ba_8-1

Foto: @skims 
 

Dugo godina, ideal ženstvenosti bio je strogo definisan: glatka koža, precizne linije, savršen minimalizam. U posljednje vrijeme moda počinje reagovati na taj pritisak vraćanjem onoga što je nekad bilo potisnuto. “Faux hair thong”, kako ga Kim naziva, izazvao je reakcije javnosti.

 

@skims

Just Dropped: The Ultimate Bush.

♬ original sound - SKIMS

 

Dok jedni kampanju vide kao hrabar iskorak i duhovit podsjetnik na to da je i prirodnost dio estetike, drugi smatraju da je riječ o bespotrebnoj provokaciji i komercijalizaciji intimnosti. 

Jedno je jasno… Kim Kardashian još jednom je uspjela da modom potakne razgovor o granicama tijela, percepciji ženstvenosti i moći marketinga da preispita tabue.
 

skims_bonjour-ba
 

Ako ste se pitali: “Kome ovo treba?”… na službenoj SKIMS stranici svi modeli su, u međuvremenu, rasprodani. Ostala je samo wish lista...

 

Foto: @kimkardashian


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!