TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 12.3.2021.
Jedanaest mladih i kreativnih ljudi, okupljenih u Omladinsku redakciju, već nekoliko tjedana kroz male ekrane vode gledatelje na putovanje kroz grad i državu prikazujući zanimljive osobe i događaje iz regije koji potiču na aktivizam, upornost, hrabrost i kreativnost.
Dio omladinske reakcije su Jasna Heremić, Sara Gluhić, Ilma Šišman, Džejla Korajlić, Adna Smajlović, Deniz Nadžaković, Dino Brljevac, Doris Bilić, Ahmed Babić, Delila Suljić i Naida Varupa.
„Osnovni motiv za pokretanje ovakve TV emisije jeste pokazati i dokazati da mladi mogu, žele i znaju biti društveno aktivni u našem voljenom gradu kroz kreativni rad i promociju drugih mladih koji također pridonose društvu na svoje unikatne načine.“ – otkrila nam je Doris Bilić, jedna od članica redakcije.
„Njihov najvrjedniji resurs je aktivizam i spremnost da se uhvate u koštac sa svim izazovima", ističe koordinatorica projekta Sanja Stević, koja mlade novinare usmjerava kroz svakodnevne aktivnosti i vjeruje da će uskoro sve to moći obavljati sami.
Nova izdanja emisije emitiraju se svake subote od 17 sati na RTV Zenica, a reprize nedjeljom u istom terminu. Sara Gluhić, Delila Suljić i Doris Bilić otkrile su nam više detalja o atmosferi na snimanju, izazovima i anegdotama iz backstagea.
***
Kako biste opisali emisiju u tri riječi?
Sara: VAŠ GLAS MLADIH. Upravo onako kako je i najavljujemo, jer suština emisije upravo i jeste ovo.
Delila: Edukativna, pozitivna.
Doris: Teško bi bilo svesti sve ono što osjećamo i mislimo o ovom projektu u samo tri riječi, ali sigurno prve tri bi bile "drugačija", "šarolika" i "dinamična".
Ilma Šišman, Jasna Heremić i Sara Gluhić
Koje su teme koje obrađujete u emisiji i što nam pripremate kroz ovaj mjesec?
Sara: Spektar tema je zaista širok, uglavnom su to teme koje su interesantne mladima, tako da je apsolutno sve dozvoljeno. Vodimo se samo da budemo apolitični te da tako osvježavamo plasirane sadržaje.
Delila: Sve ono što nas raduje i tišti, što se treba čuti, a mladi ljudi nemaju priliku da ispolje. Naši sagovornici su djeca, učenici, studenti, zaposleni i nezaposleni. Želimo da se čuje za ljude koji inače nemaju priliku da se pokažu u javnosti. Cilj je popularizovati teme kojima se ne pridaje dovoljno pažnje u medijima ili su posebno zanimljive.
Doris: Teme kojima smo se odlučili baviti su najviše vezane uz svakidašnjicu mladih u Bosni i Hercegovini kao što su nezaposlenost, obrazovanje, odlazak iz države, ali uz dašak klasičnog bosanskog humora. Također nećemo bježati i od nekih težih tema i problema koji more mlade, kao što su mentalno zdravlje i društvene mreže tj. opasnosti koje društvene mreže nose, ali naše je nastojanje uvijek pokazati i pozitivniju stranu življenja u Bosni i Hercegovini, jer je to jedan od načina inspiriranja mladih na akciju.
Lekcija o timskom radu koju ste naučili do sada?
Sara: Izuzetno dobro pitanje. Nas je jedanaest u redakciji i svi smo različiti, to nas često dovodi u kreativne konflikte, jer svi imamo potrebu da predstavimo nešto na svoj način. Jedna emisija nije dovoljna da svi izrazimo svoje ideje, pa i dalje uz svoje mentore pokušavamo pronaći balans. Naravno, kreativni konflikti nikako se ne trebaju uzeti kao pravi konflikti, naša redakcija zrači pozitivnom energijom i privatno se svi družimo.
Ilma Šišman
Delila: Bez dogovora nema nikakvog uspjeha i krajnjih ciljeva. Koliko je važna odgovornost, isto tako bitni su momenti kada se opuštamo, smijemo, te tada imamo najbolje ideje i donosimo konstruktivne zaključke.
Doris: Mislim da je najvažnija lekcija koju smo naučili ta da je dobra organizacija pola posla. Tim od 11 osoba nije nimalo lako organizirati, zato uz svakodnevne redakcijske sastanke i temeljitom evidencijom svake ideje, obaveze ili bilo čega sličnog uspijevamo iskristalisati upravo ono što želimo postići ovom emisijom.
Najizazovniji dio realizacije kompletnog projekta?
Sara: Upravo osmišljavanje sadržaja i pravljenje balansa. Dosta je teško napraviti dobar sadržaj, predstaviti teme koje nisu bas uobičajene na način da se svide svakome. Upravo to je najizazovniji dio, ali u tome i jeste čar ovog posla.
Delila: Najizazovniji dio za mene predstavljaju odlasci na terene i razgovori sa sagovornicima. Uvijek se brinem da li ću ispuniti zadatak i prikupiti materijal koji sam već prethodno zamislila u svojoj glavi.
Kako se nosite s tremom i što vam pomaže da ostanete fokusirani?
Sara: Trema nema važan faktor u našoj redakciji. Svi smo poprilično opušteni, eventualne greške se rješavaju na način da sve ponavljamo dok ne dobijemo savršen proizvod. Timski rad i podrška, ali i upotreba novih tehnologija, svakako pomažu da ostanemo fokusirani.
Delila: Trema je uvijek prisutna, ali uz razgovor i savjete naših korodinatora Sanje i Sanela sve je lakše. Također mnogo su mi pomogle edukacije koje smo imali s priznatim medijskim stručnjacima
Borom Kontićem, Amirom Zukićem, Marijom Arnautović, Maidom Muminović i Nikolom Vučićem.
Redakcija Omladinskog programa
Najzanimljivija anegdota iz backstagea snimanja emisije do sada?
Sara: Njih je zaista mnogo, ali mislim da su najzanimljivije situacije ostvarene kada smo svi bili zajedno. To je recimo period kada smo imali profesionalno fotografisanje za vizuelni identitet emisije, urnebes, smijeh, traženje dobrih poza i slično svakako će nam još dugo ostati u sjećanju.
Rad omladinske redakcije možete pratiti i na društvenim mrežama, a ova aktivnost je implementirana zahvaljujući podršci programa Bosnia and Herzegovina Resilience Initiative (BHRI), koji sprovodi Međunarodna organizacija za migracije (IOM), uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).
***
Tekst: BONJOUR.ba
Foto: Sanela Babić
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
U beauty svijetu, hype se širi brže od seruma na svježe očišćenoj koži. S obzirom na sve širi izbor i konstantne novitete, nije uvijek lako razlučiti šta zaista vrijedi isprobati.
K-beauty scena posebno prednjači u inovacijama i formulama koje brzo osvoje kako društvene mreže, tako i svakodnevne rutine mnogih zaljubljenica u njegu kože.
Zato smo sastavili listu provjerenih i kvalitetnih K-beauty proizvoda koji se posebno ističu bilo da tek ulazite u svijet korejske njege ili tražite nova pojačanja za svoju rutinu. Bonus? Sve ih možete pronaći odmah u Sarajevu u Crvenoj jabuci, kao i u Tropic marketima u Banjoj Luci i Doboju.
BEAUTY OF JOSEON: Glow Serum (Propolis & Niacinamide)
Serum koji balansira kožu, umiruje upale i vraća onaj prirodni sjaj. Kombinacija propolisa, niacinamida i blagog BHA pilinga čini ga idealnim za masnu, kombinovanu i kožu sklonu aknama.
Zašto je na listi?
Shvatili smo da koži najviše odgovara kombinacija propolisa i niacinamida pa smo, naravno, upalili Google. Nakon nekoliko klikova i recenzija, svi putevi su vodili do ovog seruma. U danima kad je koža jednostavno “teška za saradnju”, sjaji se, reaguje, a u isto vrijeme djeluje beživotno ovaj serum se pokazao kao rješenje koje sve lagano dovede u red.
BEAUTY OF JOSEON: Relief Sun SPF50
SPF koji izgleda, ponaša se i osjeća kao hidratantna krema, a zapravo ima vrhunsku zaštitu. Sadrži ekstrakte riže i fermentiranih žitarica i ne ostavlja bijeli trag ni kod većih količina.
Zašto je na listi?
Priznajemo da je toliki hype na Instagramu i TikToku natjerao i nas da je probamo. Odlična i ispod makeup-a što znači nosite je bez izgovora. Plus, koristi ga i Sydney Sweeney i da, brzo se rasproda. Znamo da ćete često naići na praznu policu gdje bi trebala stajati u Crvenoj jabuci ili Tropic marketima jer se ne stiže ni poredati koliko se traži, ali pitajte uposlenike. Provjereno znamo da će se potruditi da donesu novu za vas.
COSRX: Advanced Snail 92 All In One Cream
Kultna krema s 92% puževog mucina koja se lako upija i pruža koži osjećaj dubinske njege bez masnog traga. Može se koristiti i danju i noću, a posebno prija kad je koža umorna, tanka ili nadražena.
Zašto je na listi?
Jer su nam za nju doslovno tri osobe rekle: “Probaj, nećeš se vratiti na staru kremu.” Kad je prvi put stavite, osjetite ono plump lice već nakon pola sata. Mekana, glatka, bez osjećaja težine. Savršena i kad vam treba nešto jako nježno, ali da stvarno radi.
DR. ALTHEA: 147 Barrier Cream
Ako vam koža šalje signale da je barijera oštećena u smislu crvenilo, zatezanje, gruba tekstura ovo je spas u teglici. Bogata, ali neljepljiva, s ekstraktom bijelog božura, sedam vrsta hijaluronske kiseline i moćnim antioksidansima.
Zašto je na listi?
Kad smo se požalili najbolji prijateljici da nam poslije zime koža izgleda katastrofa u smislu da je suha, osjetljiva, peruta se, alergije krenule, sve… ona koja uvijek ima najbolji savjet je samo rekla: “Uzmi ovu” i pogodila je. Koža bukvalno “popije” kremu, bez da ostane težak sloj i za par dana se vratilo u normalu.
DR. ALTHEA: 345 Relief Cream
Za kožu koja treba umirenje, hidrataciju i tretman protiv mrljica ova regenerirajuća gel krema je trostruko rješenje. Sadrži niacinamid, pantenol i ekstrakt indijske smokve, ali i pažljivo balansiran miks aktivnih i umirujućih sastojaka koji je čine odličnim saveznikom za osjetljivu, reaktivnu ili umornu kožu.
Zašto je na listi?
Zato što je stvarno jedna od rijetkih krema koju možete staviti i kad vam je lice iziritirano. Kad izbije crvenilo ili osjećate zategnutost, ova krema smiri za pola sata. Nije teška, ali koži baš prija.
K-SECRET: Retinal Liposome 2% + Black Ginseng
Retinal u inkapsuliranoj formi, uz ginseng, bakuchiol i peptide. Brže djeluje od klasičnog retinola, ali je nježniji i pogodan i za početnike i za one koji žele vidljive rezultate bez iritacija.
Zašto je na listi?
Iskreno, nismo ga odmah prepoznali jer nije jedan od onih baš viralnih proizvoda koji iskaču na svakom feedu. Naišli smo na njega dok smo tražili retinal koji stvarno radi, ali ne ljušti i ne pecka i upravo nas je to osvojilo… tiho, bez pompe, a efekti brzo vidljivi: glađa koža, manje nepravilnosti i osjećaj kao da konačno imate kontrolu nad teksturom lica.
SKIN1004: Centella Light Cleansing Oil
Ulje koje nježno uklanja šminku, SPF i nečistoće bez peckanja u području oko očiju. Na dodir s vodom pretvara se u mliječnu emulziju koja temeljito čisti, ali ne ostavlja onaj mastan sloj koji mnogi proizvodi za uklanjanje šminke znaju ostaviti.
Zašto je na listi?
Tražili smo nešto što će ukloniti sve s lica od maskare do SPF-a, a da kožu pritom ne ostavi suhom ni zategnutom. Ovo ulje to radi tiho i bez greške. Tekstura je lagana, miris blag, a osjećaj nakon umivanja je kao da ste upravo prošli kroz mini tretman. Skidanje šminke više ne odlažemo.
SKIN1004: Centella Toning Toner
Toner koji ujedno radi blagi piling, umiruje kožu i priprema je za sve što ide poslije. Formulisan s PHA kiselinom (glukonolaktonom), hijaluronskom kiselinom, Centellom i niacinamidom.
Zašto je na listi?
Zato što radi više stvari odjednom, a ne traži puno pažnje. Ne pecka, ne isušuje, a lice nakon njega djeluje svježe i glatko. Idealan je kad želite nježan, ali efektan prvi korak i kad ne želite razmišljati previše šta sve koži treba. On nekako već zna.
SKIN1004: Madagascar Centella Serum
Jednostavna, čista formulacija s 77% Centelle Asiatice s Madagaskara s razlogom je među najprodavanijim serumima u Koreji. Umiruje, balansira i potiče obnovu kože.
Zašto je na listi?
Ovaj serum je ono kad ne znate šta vam tačno treba, ali znate da koža ne izgleda sretno. Nakon par dana lice je manje crveno, manje masno, a opet svježije i da, ne pecka ni malo.
SKIN1004: Madagascar Centella Foam Cleanser
Blaga, ali efikasna pjena za čišćenje koja uklanja nečistoće bez zatezanja. Formulisana s Centellom i idealnim pH-om za svakodnevnu upotrebu.
Zašto je na listi?
Kad smo došli po serum vidjeli smo pjenu na polici i rekli: hajde da probamo i nismo pogriješili. Nakon pranja lice ostaje mekano, bez onog osjećaja zatezanja, a opet čisto i smireno. Savršen za svaki dan pogotovo kad vam je koža osjetljiva na sve.
Znamo da nije lako pronaći proizvode koji vam stvarno odgovaraju i zato nam je ova lista važna.
Bilo da tek ulazite u svijet korejske njege ili samo želite sigurnu preporuku za sljedeću kupovinu ovih deset proizvoda su ono što trebate, a svi vas čekaju u Sarajevu, u Crvenoj jabuci ili u Tropic marketima u Banjoj Luci i Doboju.
Foto: Enida Kajević za Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!