TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 23.9.2014.
Irma je klasični Lav u horoskopu – zna što želi, i bori se da to i dobije. Željela je da Freya brend nakita i odjeće prepoznaju akteri na bh.modnoj sceni, što se, kako vidite i dogodilo. Željela je da promovira bh. kulturu i tradiciju kroz modne dodatke što je izradom torbice s motivima tepiha karakterističnih za našu zemlju i dobila. Sada želi biti rame uz rame sa ostalim bh. i regionalnim brendo
Ne možemo odoljeti, a da vam ne postavimo ono klišej pitanje – zašto ime Freya kao naziv vašeg branda?
Počećemo bajkovito, jer naš brand i treba predstavljati bajkoviti prikaz mode: FREYA je nordijska boginja ljubavi, ljepote, magije, plodnosti, ljubaznosti, senzualnosti i seksipilnosti Prema mitologiji, FREYA je obožavala proljeće i buđenje prirode, voljela je muziku i zabavu, nosila je laskavi ogrtač od najfinijeg ptičjeg perja, a koji je omogućavao onome ko ga nosi da se pretvori u sokola. Oko vrata je uvijek nosila ogrlicu Brisinga, koja je za nordijske narode bila Mliječna staza. Njen dan je bio petak kao početak odmora i vremena koje je posvećivala sebi i svom životu i tome kako da ga uljepša. Brand FREYA je i nastao iz predstave o jednoj ženi-boginji koja je ujedno i ljubazna i svoja, ratnica i princeza, u stalnoj žurbi za poslom i karijerom, ali isto tako i posvećena zabavi kao i svojoj jačoj polovini koju zavodi svojom senzualnošću. To će kroz ovaj modni brend isplivati kod svake dame koja se ogrne našim svilenim haljinama ili ogrlicama od najljepših nanizanih perli, a svoju magiju će čuvati u ručno rađenim clutch torbicama iz #couture linije koja ovih dana niče posvećena sezoni koja nam slijedi.
Pregledavajući fotografije nakita iz FREYA ljetne kolekcije, nismo mogli ne primijetiti vašu ljubav prema zlatu i ukrasima u upečatljivim nijansama. Odakle crpite inspiraciju? Gajite li i vi osobno ljubav prema ukrasima za kosu?
Inspiracija se može crpiti iz svega što nas okružuje. Jutarnje zrake sunca kroz rolete, zvuka kapljice kiše o prozor, prekrasni čokoladni balončići u vašoj prvoj jutarnjoj kafi. Apsolutno sve. Ljeto i jeste simbol zlata, sunca, blještavosti, raskoši. Zato su nam prevladavale jarke boje. Sada kada nam slijedi sezona jesen/zima, vrijeme je da ta ljetna raskoš dobije zimsku dimenziju. Zlatna prelazi u srebro koje asocira na ljepotu kristalnih pahulja koje nam uskoro slijede. Boje dobivaju na zagasitosti pa će žuta preći u oker, crvena u boju cigle, bež u boju tople čokolade koju ćemo ispijati u istobojnom debelom pletivu. Osobno gajim ljubav prema ukrasima za kosu, ali na Freya ženama. Stvaram za njih i oduševljena sam kada ih vidim nasmijane s mojim dizajnom na njima. To je ujedno i moj najljepši ukras.
Konop i rese također predstavljaju posebno mjesto u dizajnu vašeg nakita. Koliko je uopće vremena potrebno za kreiranje jedne Freya ogrlice? Ili naušnica? Kojim se još materijalima koristite u dizajnu?
Uvijek zavisi od težine i zahtjevnosti samog dizajna. Konop se među prvim materijalima našao u mom radu u samom početku dizajniranja još od 2009.godine. Jednostavan je za kombinovati, a ističe prelijepu ženstvenost i vitkoću ženskog vrata. Rese su vragolaste za one dame koje se igraju s modom, a ne dozvoljavaju da se ona poigra sa njima. Potrebno je u trenutku prave inspiracije nekoliko sati da bi se izradio bilo koji dio nakita, pa do nekoliko dana, nedjelja. Služimo se svim materijalima koji prijaju koži. Prioritet je udobnost nošenja našeg nakita, pa materijali koji su prvi u dodiru s kožom su od prirodnih vlakana, na koje se potom nižu perle, Swarovski elementi, nitne. Gledamo da uklopimo naš dizajn i cijenu istog sa standardom u Bosni i Hercegovini. Skuplje materijale koje smo nabavili iz Italije i Švicarske ostavljamo za sljedeću sezonu proljeće/ljeto, kada će biti prikazana prava luxury kolekcija Freya proizvoda, samo za one koji istinski cijene unikatan rad i promociju naše zemlje.
U vašoj ponudi nalaze se i turbani. Koliko su oni prihvaćen modni dodatak od strane bh. dama?
Još uvijek je većina bh.dama u grču i strahu od prihvaćanja ili odbijanja od strane okoline. Turbani su već odavno prisutni na svjetskoj sceni, ponovo su zavrtjeli modne stilove, samo se kod nas ne prihvaćaju baš dobro. Na svu sreću i te se neke barijere ruše, pa sada sve više dama možete vidjeti s prekrasnim, najprije Freya turbanima, na glavi. Posebno će sada imati izbora kriti se od kiše i snijega uz još masivnije modele naših turbana. Treba porušiti sve prepreke i biti svoj, ma koliko se to nekome ne dopadalo. U modi se treba uživati.
Koji je vaš omiljeni komad nakita? Što vi najčešće nosite?
Dizajneri su uglavnom skromni u svom odijevanju. Ja sam inače sklona krajnje jednostavnim modnim kombinacijama, ali uvijek takve volim osvježiti nekom od statement ogrlica iz svoje kolekcije, pa bih njih i izdvojila kao najdraže. Naravno, u ruci uvijek imam Freya torbu s bh. motivima, kojom promovišem i sebe i prekrasnu zemlju iz koje potičem, Bosnu i Hercegovinu. Ako nije torba u pitanju, onda je uz mene uvijek Freya neseser s printom našeg ćilima koji mi donosi sreću gdje god da odem.
Što biste savjetovali dami koja je u potrazi za cool modnim dodatkom? Na što treba obratiti pozornost?
Uvijek sam za to da se odabere ono što zaista vama kao ličnosti prija. Da li će to biti sofisticirana, jednostavna ogrlica ili neka raskošnija, birajte uvijek onaj modni komad koji izgovara vaše ime. Kada to obučete ili stavite neki komad nakita, ne treba vam ni u jednom trenu biti neprijatno. To je onda pravi odabir, to ste vi. Pažnju dame ove jeseni/zime trebaju obratiti na broševe koji bi mogli krasiti njihove zimske turbane, šalove, potom i kapute. Oni su uvijek šarmantni, a kombinaciju dižu odmah na viši nivo. Mogu to biti romantični detalji poput cvijeta, dijamanta, ali i malo više chic, poput značke, medalje, onako da podsjeća na high school style. Ogrlice koje mogu služiti kao okovratnici na pletenim dolčevitama također su pun pogodak. Freya će ih uskoro imati u ponudi.
Najdraža modna knjiga? A časopis?
Najdraža modna knjiga mi je definitivno „Vrag nosi Pradu“ autorice Lauren Weisberger, prema kojoj je snimljen i istoimeni film koji je svaka djevojka odgledala makar dva puta. Svaka dama mora u svojoj kombinaciji biti dominantna u svom smislu. Da li je to da je svi gledaju kada uđe u prostoriju ili da ona ima osjećaj da lebdi u svojoj kombinaciji, nebitno je, bitno je da bude modna „vragolica“, u smislu igranja s modom, jer moda je igra. Ima određenih pravila koje je još slađe prekršiti i bolje je pogriješiti i osmisliti svoj modni put, nego biti blijeda kopija. Časopis, no.1 - Vogue naravno, potom svi naši modni, a onda i časopisi regije, lijepo je biti u toku sa svim stranama svijeta i susjedstva.
Koji su vaši planovi za jesen? Gdje se vidite za tri godine?
Planovi za jesen su uvelike u razradi. Pripremamo Freya jesen/zima 2014 kolekciju. Već se izrađuju statement ogrlice aktualnih boja, zagasitih, ali i dalje moćnih, jer to i jeste poruka FREYA branda - biti sofisticirana, skromna, a ujedno i moćna, primijećena i jedinstvena žena. Prava boginja zime. Potom u ponudi će biti uvršteni pleteni turbani, masivniji i moćniji, da ugriju, ali i da jednostavnu kombinaciju dok pada snijeg, učini savršenim modnim skladom. Plus štiti glavu, jer uz Freya turban ne postoji bad hair day. U planu su nam i pletene suknje koje će biti matchy s Freya turbanima. Planovi su veliki, snovi još veći, ali želja, rad i upornost najveći. J
Za tri godine vidimo se u modnim kombinacijama svih odvažnih Freya dama, prepoznati kao pravi bh. brand koji promoviše vrijednosti i modnu scenu Bosne i Hercegovine, rame uz rame s regionalnim, ali isto tako i svjetskim brandovima, što da ne! Pogledajte samo naše divne modne ambasadorice počevši od Martine Saire i mnogih drugih modnih ikona u našoj zemlji i kako im dobro stojimo!
{gallery}2014_09/irma_oo{/gallery}
Foto: shush-mush.com, instagram.com, Facebook.com
TEKST: Bonjour.ba
U Bosni i Hercegovini svake godine više od hiljadu žena čuje dijagnozu raka dojke.
Iza tih brojki kriju se majke, sestre, prijateljice, kolegice, komšinice… žene koje nose strah, ali i nevjerovatnu snagu. Upravo zato Bonjour.ba i ove godine piše o Race for the Cure, događaju koji Sarajevo pretvara u more pink solidarnosti. To je zajednica u kojoj se tišina pretvara u glas, a tabu u priču o hrabrosti i podršci.
Iza hiljade pink majica i koraka koji se svake jeseni preliju Sarajevom stoji Nela Hasić, direktorica i osnivačica Think Pink, koja već skoro dvije decenije vodi ovu misiju.
Nela Hasić, direktorica i osnivačica Think Pink
U razgovoru Nela nam je otvoreno podijelila šta za nju znači Race for the Cure, koje trenutke nikada neće zaboraviti i zašto je tišina i dalje najveći neprijatelj ranom otkrivanju bolesti. Ispričala nam je i šta je najteže čula od žena koje su prošle kroz dijagnozu, kako izgleda snaga zajednice kad hiljade ljudi koračaju zajedno, ali i šta mi kao društvo još uvijek ne radimo dovoljno.
Nela, recite nam kada govorimo o Race for the Cure, je li to za vas prije svega trka, pokret ili zajednica?
Za mene je Race for the Cure prije svega zajednica – to je ono magično tkivo gdje se hiljade ljudi, od žena koje su se susrele sa dijagnozom do onih koji tek otkrivaju svoju snagu, povezuju u solidarnosti, gdje se strah pretvara u nadu i gdje svaka korak postaje dio veće priče o podršci i promjeni.
Šta vas i nakon 18 godina najviše iznenadi svakog septembra?
Ono što me najviše iznenadi je, kako se svake godine, uprkos svim poteškoćama, ta energija množi – vidim mlade djevojke koje se prvi put uključuju, vidim muškarce koji vode svoje timove, mališane raznih uzrasta koji dolaze sa svojim roditeljima, tinejdžere i tu neobjašnjivu radost u očima žena koje su preživjele bolest, koja me podsjeća da smo uspješno slomili tabue, ali da je put još dug.
Možete li s nama podijeliti trenutak s trke koji vas i danas naježi kada ga se sjetite?
Sjećam se jedne žene koja je imala karcinom, koja je došla iz ruralnog područja, koja je nakon dijagnoze godinama šutjela, a na trci 2015. godine, držeći me za ruku u ružičastoj majici, prošaptala: “Ovo je prvi put da sam rekla ‘ja sam preživjela’ naglas” – taj trenutak me i danas naježi jer sam vidjela kako se iz pepela rađa snaga koja mijenja živote.
A šta vam je bilo najteže čuti od neke žene tokom svih ovih godina rada?
Najteže je bilo čuti od jedne mame u ranim 40-ima, koja je rekla: “Nela, saznala sam za bolest u 38., ali nisam rekla ni majci ni mužu jer sam se bojala da će me vidjeti slabu – sad je prekasno” – ta riječ “prekasno” me još uvijek grize jer podsjeća na sve one tihe bitke koje gubimo zbog straha i stigme.
Po vašem mišljenju šta je veći neprijatelj ranoj dijagnostici: tišina i strah u ženama ili prepreke unutar sistema?
Oboje su strašni, ali mislim da je tišina i strah u ženama veći neprijatelj – jer čak i kada sistem ponudi ruku, ako žena ne prihvati zbog sramote ili neznanja, nijedan mamograf neće spasiti život; moramo prvo osloboditi srca da bismo oslobodili tijela.
Ako vam priđe mlada djevojka od 20 godina i pita ‘zašto da se uključim’, šta biste joj rekli u jednoj rečenici?
Uključi se jer tvoj jedan korak danas može biti sidro nade za neku sestru, majku ili prijateljicu sutra, i jer zajedno mijenjamo svijet gdje rak dojke nije tabu, već priča o snazi i prevenciji.
Skoro dvije decenije ste u ovoj misiji. Šta vas više motiviše: pogled unazad na sve što je postignuto ili unaprijed, na borbu koja tek čeka?
Više me motiviše pogled unaprijed – na borbu koja nas tek čeka, jer svaka pobjeda iza nas, poput hiljada pregleda koje smo omogućili, samo je gorivo za one još veće promjene, poput skrininga za svaku ženu u BiH, koje još uvijek sanjamo.
Šta biste željeli da žene, ali i muškarci, bolje razumiju kada je riječ o borbi s rakom dojke?
Želim da svi razumiju da rak dojke nije samo ‘ženska bolest’ – to je porodična, društvena borba gdje muškarci imaju ključnu ulogu u podršci, gdje prevencija počinje razgovorom za stolom, a ne samo u bolnici, i gdje snaga dolazi iz ranog djelovanja, preventivnih pregleda a ne iz čekanja.
Nela, šta mislite šta mi kao društvo još uvijek ne radimo dovoljno, a moramo, da bismo stali rame uz rame sa ženama koje prolaze kroz bolest?
Kao društvo još uvijek ne radimo dovoljno u kreiranju sigurnih prostora za emocionalnu podršku izvan bolnica – moramo više ulagati u grupe podrške, edukaciju u školama i ruralnim sredinama, i osigurati da muškarci i obitelji budu dio te mreže, jer borba nije samo medicinska, već i ljudska. Potrebno je mnogo više aktivnosti koje poboljšavaju kvalitet života žena nakon dijagnoze i tretmana.
I za kraj, kada pomislite na žene koje više nisu s nama, a bile su dio ove zajednice, kako njihovu snagu i dalje nosite u svakoj trci?
Nosim njihovu snagu u svakoj trci. One su u mojim mislima i mom srcu, njihove priče nisu završene – one su svjetionik koji vodi nove generacije, podsjećajući nas da svaka utrka nije samo o koracima, već o nasljeđu hrabrosti koje ostavljamo iza sebe.
Svaki septembar u Sarajevu hiljade koraka piše istu poruku… nismo/niste same. I dok Nela Hasić već skoro dvije decenije stoji na čelu tog ružičastog vala, jasno je da je Race for the Cure kolektivna odluka da glas bude glasniji od tišine, da podrška bude jača od straha i da svaka žena zna: ova borba je i njena i naša.
I ne, ne idemo malim, bojažljivim koracima. Idemo trkom, snažno, u borbu protiv raka dojke. U ružičastom moru koraka svaka žena će znati da je iza nje čitava zajednica koja je čuje, osjeća i nosi naprijed.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!