TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 25.8.2021.
Često nakon pregledanog filma ostanemo pod utiscima predivnih interijera, pomoću kojih redatelji također pričaju priču.
Ponekad su to interijeri koji odgovaraju određenim vremenskim periodima filma, moderno uređene prostorije iz kojih možemo ukrasti nekoliko ideja ili jednostavno priči daju originalnu notu.
Film kao vizualna umjetnost pored glumaca priču priča kroz odjeću, muziku, fotografiju, boje ali i interijere, te se nerijetko upravo zbog maštovito kreiranih interijera nekim filmovima vraćamo iznova.
CALL ME BY YOUR NAME
Pored nesvakidašnje ljubavne tematike, ovaj film je oduševio gledatelje prekrasnom fotografijom i interijerima kao odi talijanskom dizajnu. Maksimalizam, antikviteti, police s knjigama, stari zidovi, nježne i romantične boje su samo od nekih karakteristika zbog kojih čete se zaljubiti u ovaj film.
THE GREAT GATSBY
Radnja filma je smještena u 20te godine kada je umjetnički pravac Art Deco bio na svom vrhuncu. Glamurozan i luksuzan namještaj sa seta ovog filma ostavlja bez daha.
A SINGLE MAN
Film koji je režisirao poznati modni dizajner Tom Ford morao je da ostavi trag, kako po radnji tako i po interijeru. Sama kuća od stakla, kao i interijeri skladno kreirani od raznovrsnih tekstura, uzoraka i stilova kako bi se približio radnji koja se dešava u 60tim, inspirisat će mnoge zaljubljenike ovog perioda.
THE GRAND BUDAPEST HOTEL
Zanimljive stepenice, liftovi i atriji su ono što samu zgradu iz 1913. čine posebnom. Set je urađen sa kombinacijom dva stila a to je Art Deco i Art Nouveau, a pastelne boje prevladavaju ovim filmom.
MIDNIGHT IN PARIS
Radnja ovog filma se dešava kroz razne vremenske periode i u svakom od njih možemo vidjeti različite stilove uređenja. Ljepota interijera se prenosi kako kroz moderni Pariz tako i kroz scene iz prošlih vremena. Naročito je zanimljiv studio Gertrude Stein sa slikama poznatih slikara pa tako i njen portret koji je naslikao čuveni Pablo Picasso.
* * *
Naslovna fotografija: @buro.0.8.
Tekst: Emina Smaka
TEKST: Ada Ćeremida
Pronašli smo garsonjeru koja je studija o tome kako mali prostori postaju veliki kada im date dobru logiku.
U mirnom makovskom naselju Zenice, u blizini Bosanske piramide, smješten je studio stan od svega 40 m² koji postavlja pitanje koje mnogi imaju: “Može li garsonjera izgledati kao pravi stan i ostati funkcionalna?”
Ovaj prostor kaže: apsolutno da. Najveći uspjeh ovog interijera je njegovo nevidljivo zoniranje. Dnevni boravak, spavaći dio, micro-kuhinja i ulazna zona nisu fizički odvojeni, ali djeluju kao cjeline sa svojom funkcijom.
Mali prostori ne trebaju zidove, nego pravilno raspoređene fokuse. Rezultat? Prostor se ne čita kao jedna soba, nego kao mali, fluidni dom.

Dnevni boravak i kuhinja: prostor koji diše zahvaljujući materijalima
Ono što odmah postaje jasno jeste da se ovdje sve oslanja na tople materijale i meke forme. Bouclé sofa i tabure, mali drveni sto i visoke bijele zavjese stvaraju dnevni dio koji izgleda odvojeno iako se fizički naslanja na krevet.
Kuhinja od drveta i bijelih fronti, sa lampama od ratana i šankom koji služi kao dodatna radna ploha, postaje vizuelni centar stana. I upravo tu se vidi prva lekcija ovog prostora: mali stan ne zahtijeva više namještaja nego više logike. Kada kuhinja i boravak dijele istu toplu paletu, prostor se povezuje, smiruje i djeluje veće nego što jeste.



Krevetni dio: mirna zona u jednoj liniji svjetla
Spavaći dio je pozicioniran uz najveći izvor prirodnog svjetla, čime se krevet “otapa” u prostoru umjesto da dominira njime. Neutralna posteljina, suptilne nijanse bež boje i minimalni detalji održavaju spavaću zonu tihom i laganom.
Ovo je dio koji pokazuje da se privatnost u garsonjeri ne stvara zidovima nego atmosferom mekim svjetlom, laganim prekrivačima i vizuelnim tišinama koje oko prepoznaje kao odmor. Tako prostor ostaje funkcionalno otvoren, ali emotivno podijeljen.


Odlaganje, rasvjeta i ogledala: mali trikovi koji mijenjaju sve
Najbolji dio ove garsonjere je način na koji je sakrivena funkcija. Veliki bijeli ormar duž zida nestaje jer se spaja sa zidnom površinom, dok tamniji ormar u ulazu preuzima vizuelnu težinu i usmjerava pogled dalje u prostor.
Tri okrugla ogledala na zidu dodaju dubinu i visinu, reflektirajući svjetlo i stvarajući iluziju još jedne prostorije. Rasvjeta je topla i strateški postavljena: pletene lampe iznad šanka, podna lampa u dnevnom dijelu i difuzno svjetlo kroz zavjese čine da stan djeluje kao da ima više slojeva nego što zapravo ima. 
Tu leži najveća vrijednost ovog interijera on ne pokušava sakriti da je 40 m², nego pokazuje kako se tih 40 m² može koristiti pametno i sa stilom.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!