Ovo su 4 ključna razloga zašto često izgubimo fokusiranost i produktivnost na radnom mjestu
Tekst:Ilda Lihić-Isović
POSAO & ŽIVOTKao osobe koje se svakodnevno susreću sa poslovnim i privatnim izazovima, lako je skliznuti u loše navike i izgubiti produktivnost.
Umjesto da čekamo dobre vijesti kao dodatni #boost, doslovno se možemo sami motivisati da budemo produktivniji i samim tim za manje vremena ćemo dobiti više rezultata.
U nastavku donosimo četiri najčešćih razloga zašto se izgubimo u neproduktivnosti i kako ih popraviti kako bismo svakodnevno išli korak naprijed u ostvarivanju zamisli.
Foto: unsplash.com
ULAŽETE PREVIŠE EMOCIONALNE ENERGIJE NA STVARI KOJE NE MOŽETE KONTROLIRATI
Svakodnevno u mnoštvo sitnica i detalja ulažemo svoju emocionalnu energiju, a većina njih nažalost nemaju nikakav utjecaj na naš posao i produktivnost. Tračevi i sitne uredske drame ponekad okupiraju naše radno vrijeme, ali da bismo uspjeli u produktivnosti, trebali bismo malo drugačije pristupiti. Produktivnost i uspješnost na poslu iziskuje puno energije i emocionalnih ulaganja. Ako dopustimo da se odvlačimo prečesto, nećemo imati dovoljno energije za posao. Prepoznavanje gdje fokusirate svu svoju emocionalnu energiju prvi je korak u ispravljanju. Jednom kada shvatite koliko je njih izvan vašeg nadzora, lakše ih je pustiti.
RADITE NA PREVIŠE STVARI ODJEDNOM
Multitasking negativno djeluje na produktivnost, što znači da biste trebali forsirati prioritete radeći jednu po jednu stvar.
GLEDATE PREDALEKO U BUDUĆNOST
U biti, radi se o vašoj viziji za budućnost. Neki od nas točno znaju kako žele da izgleda posao za nekoliko godina, ali ta je vizija toliko daleko od trenutne stvarnosti da nas često zna u potpunosti prevladati. Nužno je postaviti realne, bliske ciljeve i raditi na sadašnjem trenutku i zadacima koji će olakšati produktivnost. Napravite ciljeve za sljedeći mjesec ili za narednih sedam dana ili za danas. Ako sebi date konkretni zadatak koji trebate obaviti danas, možete ga ispuniti i izgraditi vlastiti #boost za sljedeći.
PREVIŠE SUMNJATE
Prevladavanje početnog nedostatka samopouzdanja gradi vas i vaš posao. Jedan od efektnih pristupa tome može biti pisanje potencijalnog najgoreg scenarija. Napišite sve vrlo detaljno i ako vidite sve ispisano na papiru, pomoći će vam da vidite da najgori mogući scenarij doista nije tako strašan. Čak i ako stvari pođu po zlu, situacija se može popraviti. Nakon toga, napišite sve potencijalne rezultate ako sve prođe kako biste voljeli. Razmislite o vještinama koje biste stekli, vezama koje uspostavite i povećanom prihodu. Na ovaj način odluka za nečim produktivnijim čini se lakšom. Dobra vijest je što možete upravljati samopuzdanjem, ići naprijed i upisati male pobjede dok postupno gradite sebe.
Foto: @brightonbutler
***
Naslovna fotografija: @newdarlings
Tekst: Ilda Lihić-Isović