TEKST: Ada Ćeremida
DATUM OBJAVE: 13.2.2025.
London Fashion Week predvodi revoluciju održive mode, i sa time novo doba odgovornost modne industrije.
Moda više nije isključivo izraz kreativnosti već postaje imperativ društvene i ekološke odgovornosti. London Fashion Week postavlja presedan kao prva od "velike četvorke" modnih sedmica koja uvodi obavezne standarde održivosti za sve brendove.
Foto: @adrian.analog
U saradnji s Kopenhagenskom sedmicom mode, Britansko modno vijeće (BFC) donosi rigorozne ekološke smjernice koje će postati obavezne za dizajnere novih generacija 2025. godine, dok će od 2026. važiti za sve učesnike. Cilj ove inicijative nije samo minimiziranje ekološkog otiska, već i redefinisanje industrijskih standarda.
Prema novim pravilima, brendovi moraju implementirati strategije društvene i ekološke odgovornosti, koristiti najmanje 60% certificiranih održivih materijala te eliminirati upotrebu krzna, divljih životinjskih koža i perja.
Uništavanje neprodanih kolekcija strogo je zabranjeno, a produkcija modnih revija mora se odvijati bez jednokratnih plastičnih rekvizita.
Caroline Rush, izvršna direktorica BFC-a, naglasila je značaj ovog partnerstva s Kopenhagenskom sedmicom mode, ističući da će ono omogućiti mladim dizajnerima da predvode održivu transformaciju modne industrije.
Ovo partnerstvo jača posvećenost održivosti i pokazuje kako sedmice mode mogu biti ključni pokretači promjena, počevši od Kopenhagena i Londona.
Ova odluka nadovezuje se na raniju zabranu korištenja egzotičnih koža, učvršćujući poziciju Londona kao predvodnika održivih modnih praksi. Iako će prilagođavanje ovim standardima predstavljati izazov dizajnerima, jasno je da budućnost mode pripada onima koji prihvataju inovacije i odgovorno kreiraju viziju sutrašnjice.
***
Naslovna fotografija: @britishfashioncouncil
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Brend Plusminus već prepoznajemo po jedinstvenim komadima i snažnoj estetici koja ne traži potvrdu trendova, ali s novom kolekcijom „CHANGE“, otišli su korak dalje i doslovno utkali promjenu u samu tkaninu.
Nova Plusminus kolekcija nosi ime koje je istovremeno i poruka promjena. Ne ona velika i dramatična, već tiha, unutrašnja, koja se osjeti prije nego što se vidi.
„Htjeli smo napraviti nešto što neće obući samo tijelo izvana, nego će se osjetiti i iznutra“, kaže dizajnerica Ena Dujmović. U tom duhu, svaki komad izrađen je od pažljivo biranih prirodnih materijala: svile bez nasilja, bambusa koji prati pokret tijela, te vlakana od bananine kore, koja se ponašaju poput vizualne metafore za snagu i otpornost.
Kao i u svakoj prethodnoj kolekciji ovog brenda, i ovdje je centralno mjesto pripalo grafikama izrađenim bakropis tehnikom koje umjetnik Denis Haračić ručno prenosi na tkaninu.
Nisu novi detalj, ali su potpis koji nosi priču o procesu, o namjeri, o autentičnosti. Plusminus tako nastavlja biti modni brend koji ovu likovnu tehniku koristi kao neraskidiv dio dizajna.
Vizuali snimljeni u kamenolomu dodatno podcrtavaju ton kolekcije: promjena je moguća čak i u najčvršćim oblicima. Haljine, kombinezoni i tunike iz kolekcije djeluju gotovo arhitektonski, ali istovremeno lagano i fluidno.
Nosit ćete ih na način koji vama odgovara, a upravo to je, možda, najvažnija promjena koju moda treba.
Foto: Maja Topčagić
Modeli: Hanna Dujmović i Lejla Alisha
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!