TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 24.11.2023.
Riješili smo sve izazove pronalaska najbolje lokacije za fotkanje, druženje s prijateljima i dejt i to za naredna tri mjeseca!
Sarajevo je po prvi put obogaćeno za ovaj magični događaj. Festival svjetla Sarajevo će se više od tri mjeseca održavati u Zemaljskom muzeju Bosne i Hercegovine. Svjetlosne dekoracije osvijetlit će fasadu Zemaljskog muzeja BiH, a Botanički vrt Muzeja već je ispunjen raznovrsnim svjetlosnim skulpturama, video instalacijama i hiljadama lampica.
Autorica koncepta Festivala je Nataša Musa, a o organizaciji Festivala, inspiraciji, reakcijama i očekivanjima smo razgovarali s glasnogovornikom Adnanom Čomorom koji nam je rado otkrio kako ova priča izgleda "iza scene".
Kako je došlo do ideje da se prvi put organizuje Festival svjetla u Sarajevu? Šta je potaknulo ovu inicijativu?
Sve počinje od svjetla. Svjetla ideje.
Želja nam je bilo kreirati novu atrakciju, a pri tome je vezati za instituciju koja je jedna od najvećih postojećih atrakcija Bosne i Hercegovine i to već gotovo 136 godina – Zemaljski muzej BiH. Želja nam je bilo kreirati događaj koji je zabavan, namijenjen svima, a da opet ima integritet, jer veoma poštujemo instituciju u kojoj radimo i smatramo da ona zaslužuje da se na nju baci najveće svjetlo i da se svi oko nje okupimo kao oko izvora svjetlosti.
Kako se nadate da će Festival utjecati na lokalnu kulturu i umjetničku scenu Sarajeva?
Nadamo se da ćemo potaknuti kreativnu scenu i motivirati je da više koristi svjetlost kao medij izražavanja. Naš partner, globalna kompanija MK Illumination, upravo se i stavlja na raspolaganje domaćim kreativcima, kako bi skupa realizirali različite kreativne koncepte utemeljene na svjetlu.
Također, Festival svjetla Sarajevo nudimo kao platformu za kreativnu industriju, medije, studente, influensere… - da osmisle vlastiti sadržaj unutar Festivala svjetla Sarajevo.
Imat ćemo tri mjeseca osvijetljen Zemaljski muzej BiH, koji je najveća kulturno - naučna institucija u BiH i koji će zbog Festivala svjetla Sarajevo raditi i „drugu smjenu“. Kompletan koncept je složen za realizirati, ali jednostavan za raditi na njemu i namijenjen je svima - od djece do odraslih, od domaćih do stranaca. Zaista osjećamo, mislimo, znamo, da svi mogu uživati u novom svjetlosnom ruhu i Sarajeva i Muzeja.
Također, smatramo da je fluidni koncept programa prilika svima da ovaj festival i Botanička bašta Zemaljskog muzeja BiH budu pozornica i mjesto za sve, mjesto gdje će se osjećati lijepo i sretno.
Koje su posebne karakteristike ovog Festivala koje ga razlikuju od sličnih manifestacija u drugim gradovima?
Festival svjetla Sarajevo inspirisan je lightscaping događajima koji svjetlom oblikuju prostore širom svijeta, ali je poseban, specifičan, jer ga određuje grad u kojem se dešava, kao i mjesto na kojem se održava. Namjera nam je bila da sve bude na neki način povezano sa Zemaljskim muzejom BiH, da komunicira ono što se već nalazi u Muzeju i po čemu je ta institucija poznata.
Poseban je i po svom trajanju, od 25. novembra do 1. marta, između dva najveća državna praznika. Želja nam je bilo da na taj način slavimo našu domovinu na jedan drugačiji, univerzalan i nepretenciozan način. Želja nam je bila kreirati događaj inspirisan našim naslijeđem, za sadašnjost i budućnost.
Kakav je dosadašnji odaziv umjetnika i publike na prvi Festival svjetla u Sarajevu?
Vrlo smo zadovoljni dosadašnjim interesovanjem, budući da u momentu kada odgovaram na ova pitanja nismo ni otvorili Festival. Mediji su vrlo zainteresovani za ovo što radimo, umjetnici također, pogotovo jer je u pitanju nešto novo.
Ne sumnjamo da ćemo biti atraktivna lokacija i mjesto za posjetiti u večernjim satima, mjesto gdje će se ljudima javljati ideje, gdje će uživati i provoditi lijepe trenutke. Računamo na to da je možda nekome od kreativaca do sada možda trebao samo jedan ovakav prostor i momenat da krene realizovati ono što mu se kuha u glavi.
Ako barem jednu osobu potaknemo na stvaralaštvo - vjerujem da smo ostvarili vrlo važan cilj. Jer svjetlo i treba da inspiriše i prosvjetljava.
Kako se osjeća organizacijski tim povodom prvog Festivala? Koje su najveće nade i očekivanja za tri mjeseca koji su pred nama?
Ne bih se usudio govoriti u svačije ime, jer smo svi dosta različiti. Kao glasnogovornik i osoba kojoj su kultura i umjetnost primarni identitet ne bih radio nešto ovako, a da ne vjerujem u to. Mislim da svaki pojedinac koji je uključen u projekat razmišlja slično ili isto. Znamo svi, bez da to iko kaže, da radimo dobru i veliku stvar i naše je da to dokazujemo svake sedmice za vrijeme trajanja festivala.
Želimo svakako da unesemo novi život Muzeju, novi život centru Sarajeva, a čim se prva svjetla upale 25. novembra - znat ćemo na čemu smo i to će biti vidljivo javnosti i svima onima koji prođu pored Zemaljskog muzeja, prije nego uđu u njega i vide sve ono na čemu se vrijedno i ćutljivo radilo mjesecima.
Festival svjetla Sarajevo vrata otvara u subotu 25. novembra 2023. godine u 18:30 sati, a trajat će sve do 1. marta 2024. Simbolično je da će Festival biti otvoren od Dana državnosti do Dana nezavisnosti Bosne i Hercegovine.
* * *
Foto: Festival svjetla Sarajevo
TEKST: Bonjour.ba/PR
Bliži se 5. juni kada će se u sarajevskoj dvorani “Mirza Delibašić” održati 13. Branding konferencija na kojoj će govornici biti svjetski kreativni stručnjaci iz svijeta brendinga, advertajzinga i komunikacija.
Ovogodišnja tema „Brand New Circus“, inspirisana je cirkusom kao metaforom savremenog svijeta te obećava pravi spektakl ideja kao i dan ispunjen inovacijom, inspiracijom i razmjenom znanja, a sve u organizaciji agencije Via Media.
Prvi predavač je Ravid Kuperberg, partner u kompaniji Mindscapes i jedan od najtraženijih globalnih trenera za kreativno razmišljanje. Njegovo izlaganje fokusirat će se na revolucionarni model strukturisane kreativnosti, metod koji ne zavisi od inspiracije ni sreće, već nudi jasan put ka velikim idejama.
Timovi koje je obučavao širom svijeta, osvojili su više od 50 Cannes Lions nagrada, uključujući tri Grand Prixa.
Zatim će Maurizio Tozzini, izvršni kreativni direktor u agenciji Dentsu Creative Italy, podijeliti svoje trikove i alate koji stoje iza najupečatljivijih brend poruka današnjice.
Kreator je kampanja za McDonald's, Volkswagen, American Express, Nespresso i Spotify, a za svoj rad dobio je brojne nagrade, uključujući priznanja na festivalima kao što su ADCI, Effie, Epica i New York Festival.
Izlaganje u Sarajevu održat će i Ali Rez, višestruko nagrađivani kreativni lider s bogatim međunarodnim iskustvom. Do sada je osvojio više od 1.000 nagrada na prestižnim festivalima te je čak četiri puta proglašen za Kreativnu osobu godine.
Učesnicima će objasniti kako očuvati originalnost i autentičnost u okruženju preplavljenom prosječnim, homogeniziranim sadržajem.
Iz digitalnog svijeta dolazi Amrita Lal, viša menadžerica za klijentska rješenja pri LinkedInu. Govorit će o tome kako se istaknuti u digitalnom prostoru bez izgaranja, te kako graditi i jačati online prisustvo kroz strateški marketing.
Na 13. Branding konferenciji učesnicima će se obratiti i Lazar Sakan, vlasnik najnagrađivanije reklamne agencije u regiji, New Moment. Svoje bogato iskustvo sa brojnih nagrađivanih projekata pretočit će u uvide koji stoje iza velikih, prepoznatljivih kampanja.
Za više informacija i kupovinu kotizacija posjetite web stranicu Branding Conference.
Foto: Branding Conference PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!