TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 24.9.2022.

Imposter sindrom unutarnje je iskustvo s kojim se danas često na kraći način opisuje osjećaj sumnje u sebe i vjerovanje da je netko bolji od nas u bilo kojem smislu.


Danas smo odlučili istražiti što je zapravo imposter sindrom i zašto osobe s ovim sindromom nerijetko imaju osjećaj da su varalice iako posjeduju znanje, talent i sposobnosti za rad i uspjeh. Uz to, donosimo i savjete kako pobijediti imposter sindrom i kako izaći iz njegovog kruga. Više u nastavku.

 

Što je imposter sindrom?
 

Na engleskom jeziku riječ „imposter“ znači „varalica“, a upravo tako se osjeća osoba koja posjeduje uvjerenje da nije dovoljno dobra iako joj njeni uspjesi govore drugačije. Osobe koje imaju imposter sindrom sumnjaju u svoje sposobnosti i smatraju da konstantno trebaju raditi kako bi opravdale svoj uspjeh i postigle više jer će ih inače „netko otkriti“ i vidjeti „da su varalice“. Konstantnim radom ove osobe žele sakriti svoje nedostatke i osjećaju da trebaju puno više raditi kako bi „zaslužile“ uloge za koje su se dugo trudile. 

 



Uz to, osobe sa imposter sindromom često teže perfekcionizmu i ne vjeruju da zaslužuju uspjeh koje su postigle iako iza sebe imaju velika dostignuća kojima se mogu pohvaliti i koja opravdavaju njihov težak rad. Ovi osjećaji su neutemeljeni i mogu imati snažan učinak na osobu u njenom svakodnevnom životu i radu.

 

Kako pobijediti imposter sindrom?
 

Od prepoznavanja vlastitih osjećaja pa sve do pronalaska podrške, ovo su neki od korisnih savjeta kako pobijediti imposter sindrom.

 

Prihvatite taj osjećaj
 

Jednom kada prepoznate da se osjećate kao „imposter“ i podijelite to s nekim, shvatite kako niste jedini koji se tako osjeća. Također, dijeljenje osjećaja pomaže u boljem razumijevanju i smanjenju pritiska koji stvara ovaj sindrom.

 



Kreirajte svoju grupu ljudi
 

Vaši prijatelji, kolege, obitelj ili netko treći može biti vaš sistem podrške jer u slučaju da osjećate imposter sindrom, ne želite sve raditi sami. Vaša grupa ljudi može vam pomoći u podjeli zadataka, može vam pokazati sve vaše vrline i možete biti podrška jedni drugima kad se osjećate kao da niste dovoljno dobri.

 



Analizirajte svoje sumnje
 

Ako se trenutno nalazite u situaciji da sumnjate u svoje mogućnosti, upitajte se zašto se rodila ta sumnja. Je li zbog riječi koje vam je netko udijelio ili zbog greške i propusta koji ste imali ranije? Radije se oslonite na svoje uspjehe i dostignuća koja su pravo mjerilo vaših sposobnosti te prepoznajte radi čega se uvijek rađaju vaše sumnje u sebe kako biste iz tih osjećaja mogli naučiti.

 



Pokušajte izbjeći uspoređivanje s drugima
 

U svijetu koji nam na dlanu predstavlja svačije savršenosti lako je vidjeti vlastite mane. No, oduprite se konzumiranju idealiziranih slika te kreirajte svoju priču, svoj karakter i iskustva. Kada se uspoređujemo umanjujemo svoje mogućnosti na svom specifičnom putu i nikada ne možemo znati kakav je život osobe s kojom se uspoređujemo. Čak i kad se čini da neka druga osoba ima sve pod kontrolom, nikada ne možemo znati cijelu priču. Zato je važno vjerovati sebi i svojim sposobnostima i raditi na vlastitom unaprjeđivanju umjesto fokusiranja na sve stvari koje nam idu loše.  

 

***
Foto: Pexels


Bonjour

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

TEKST: Bonjour.ba

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika. Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?

Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.

O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.
 

asa-banka-arnela-alagic-3-bonjour-ba

 Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci  


Vidjeti ono što drugi ne vide


Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?


“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-5-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-9-bonjour-ba


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.


Moć odluke koja nije popularna


Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?

Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

 

asa-banka-arnela-alagic-100-bonjour-ba


Sigurna opcija… postoji li uopće?


Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?

Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.

“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-1-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-2-bonjour-ba


Povjerenje i nepovjerenje u bankarstvu


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje. 

Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?

Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“
 

asa-banka-arnela-alagic-10-bonjour-ba


Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.
 

asa-banka-arnela-alagic-12-bonjour-ba
 

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive. 
 

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!