TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 26.3.2020.
Meik Wiking, direktor Instituta za istraživanje sreće je vjerujemo glavni krivac za svjetsku zaluđenost skandinavskim načinom života.
Kada je prije dvije godine objavio knjigu ”Hygge – danski recept za sretan život“, koja je postala bestseller, pokazao nam je zašto se Skandinavci ubrajaju među najsretnije ljude na svijetu, ali i otkrio kako provoditi dragocjeno vrijeme, kao i kako postići zajedništvo i istinsko zadovoljstvo.
Potaknuo nas je i da saznamo kako se Skandinavke odijevajaju, kako uređuju dom, balkon, ali i da istražimo njihove koncepte sretnog življenja.
#OstaniKući nas je motivirao da se prisjetimo nekih od njih i što je uistinu potrebno za sreću.
HYGGE
Hygge je uživanje u sadašnjem trenutku.
Osmijeh koji vam se pojavi na licu kada s mužem gledate fotografije s vjenčanja, miris domaćeg kruha iz kuhinje, emocija koja se javlja u vama dok zavijeni u dekicu uživate u knjizi.
Hygge potiče na kreiranje tople atmosfere u domu i uživanje u stvarima koje su dobre u vašem životu, kao i ljudima koji su oko vas.
Kako biste u vašem interijeru kreirali hygge, dodajte svijeće, lampice, mirisne svijeće, svježe cvijeće, obiteljske fotografije…

LAGOM
Lagom predstavlja nešto umjereno, ne previše, ne premalo, nego dovoljno, baš onoliko koliko nam treba.
Odjeća, hrana i ambijent mogu biti lagom, kao i vaša jutarnja kava ili raspoloženje, sudeći po Šveđanima.
Lagom je zapravo podsjetnik da uživamo u malim stvarima kojima je ispunjena naša svakodnevica.

NIKSEN
Niksen je danski koncept koji podsjeća da si čak i u užurbanom tempu dozvolimo malu pauzu te malo lijenosti.
Niksen motivira da usporimo. Period odmora ne bi trebao trajati duže od sat vremena, a relaksirati se možete uz fiku, čaj, knjigu...

FIKA
Doslovno prevedeno, fika znači imati kavu, no, ono što je ključno naglasiti jeste da fika zapravo predstavlja stanku tijekom kojih se možemo prisjetimo svih dobrih stvari u životu.

Fika je tako ujedno i mala pauza za uživanje u toplom napitku, najčešće popraćeno ukusnim slasticama, ali i društvom dragih ljudi. Vjerujemo da bi naša inačica za ovu riječ bio upravo ćeif.
Kako biste u udobnosti doma kreirali ovaj ritual, jednostavno napravite pauzu od dvadeset minuta od svih dnevnih obveza, u omiljenu šalicu uspite kavu, poslužite si i slasticu te uživajte u ovom opuštenom trenutku.
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!