TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 25.10.2023.

Svi smo postali svjesni važnosti VR tehnologije koja nas sve više okružuje. To je tehnologija koja polako ulazi u sve sfere života, uključujući i edukativne ustanove i svjetske muzeje.


To je inovativan način da se predstavi historija kroz posebno iskustvo koje donosi virtualna stvarnost. Ona vam pruža osjećaj da zaista putujete kroz vrijeme i na interesantan način prenosi stvari koje smo do sada mogli predstaviti sebi samo kroz vlastitu maštu.

BiH sada ide u korak sa svjetskim trendovima i donosi tu jedinstvenu mogućnost i vama, kroz novootvoreni muzej VRX Immersive Museum. Za sada, tu možete pogledati film „Ubistvo Franza Ferdinanda i početak Prvog svjetskog rata“, a šta će još nuditi u budućnosti, te kako je uopće došlo do ideje, ali i realizacije, više nam je rekla Jovana Musić kroz intervju u nastavku.


Jovana Musić



Kako biste opisali Sarajevo VRX Immersive Museum u tri riječi?

Uzbudljivo, edukativno, inovativno!


Kako je nastala ideja i kako je tekao sam proces razvoja ovog start-upa?

Ideja o cijeloj ovoj priči nastala je prije skoro dvije godine, a put od ideje do realizacije je bio poprilično izazovan i trnovit.

Većina muzeja u svijetu su već uveliko iskoristili prednosti VR (virtual reality) tehnologije i njome obogatili svoje ponude. Na ideju da bi jedno takvo iskustvo bilo vrlo vrijedan dodatak trenutnoj bh. turističkoj ponudi, došli smo uzimajući u obzir izuzetno bogatu historiju Sarajeva.

Nakon razrade idejne faze, proces kreiranja samog filma je trajao skoro godinu dana. Izrada jednog ovakvog projekta traje inače dugo, jer je potrebno uklopiti niz kompleksnih elemenata kako bi finalni proizvod bio zadovoljavajućeg kvaliteta.

Zamisao je da se ne zaustavimo samo na ovom filmu, te da svoju ponudu u budućnosti proširimo kreiranjem i prikazivanjem dodatnih historijskih filmova o događajima, koji su se desili u Sarajevu, u 360° tj. virtual reality (VR) okruženju.

Time posjetiteljima želimo pružiti mogućnost da „doslovno“ otputuju kroz vrijeme i vrate se u prošlost, tj. da se konkretno u slučaju filma „Ubistvo Franza Ferdinanda i početak Prvog svjetskog rata“ vrate u 1914. godinu i prisustvuju jednom od najznačajnijih događaja 20. vijeka, koji je promijenio i odredio tok historije na globalnom nivou.

Sredinom septembra 2023. godine službeno smo otvorili svoja vrata i time započeli našu virtualno - historijsku priču. Iako je naša priča na samom početku, izuzetno smo uzbuđeni što vidimo da je naš projekt već privukao znatan interes. S radošću bilježimo posjete brojnih stranih turista, putnika iz regije, ali i lokalnih stanovnika Sarajeva, koji dijele našu strast prema historiji i tehnologiji.




Koje su vrijednosti stečene kroz rad u HUB387 preslikane u ovaj startup?

Rekla bih, prije svega, posvećenost, istrajnost i vjera u potencijal projekta na kojem radimo u tom trenutku.

HUB387 je oduvijek bio epicentar inovacija, novih projekata i zanimljivih, inovativnih dešavanja. Mogu slobodno reći da smo se dosad više puta našli u ulozi pionira, razvijajući projekte koji su prepoznati kao novi standardi u mnogim industrijskim granama, te da ta uloga nije nimalo jednostavna. S druge strane, kad uspijemo implementirati nove načine razmišljanja i pristupa poslovanju, koji dugoročno donose velike rezultate, to nam uvijek iznova pričinjava ogromno zadovoljstvo. 

Naš najnoviji projekat, Sarajevo VRX Immersive Museum, nije iznimka. Predstavlja jednu sasvim novu priču, jedinstvenu kombinaciju tehnologije i historije. Kroz njega nastojimo, kako turiste, tako i lokalno stanovništvo, upoznati s historijskim događajima na inovativan način, u ovom slučaju, omogućiti da bolje razumiju događaje koji su prethodili i doveli do početka Prvog svjetskog rata.


Edukacija je važan dio vaše priče. Otkrijte nam više detalje o projektima ACADEMY387 do kraja godine.

ACADEMY387 je još jedna od naših uspješnih priča, koja je krenula sad već davne 2014. godine.

Nastala je kao odgovor na potrebe tržišta, s misijom povezivanja IT kompanija koje su tražile nove talente s pojedincima koji su željeli postati dio brzorastuće IT industrije, unatoč nedostatku iskustva.

U skladu s dinamikom tržišta, kreirali smo hands on kurseve, naši predavači su stručnjaci iz IT kompanija koji dijele svoje praktično iskustvo i znanje kroz praktične primjere. Tijekom proteklih 9 godina, održali smo više od 650 kurseva, doprinoseći razvoju talenata u IT industriji, najviše iz oblasti ITa i angažovali predavače, developere iz IT kompanija, koji  kroz praktične primjere i lično iskustvo kreiraju kurseve i uspješno prenose svoje znanje.

Pored naših redovnih aktivnosti, ACADEMY387 priprema se za još jedan uzbudljiv projekt do kraja godine - Entrepreneurship Akademiju za mlade talente. Ova inicijativa ima za cilj poticanje "poduzetničkog razmišljanja" među mladima u Bosni i Hercegovini. Tijekom programa, mladi će naučiti kako razviti inovativne ideje i kreirati poslovni plan za svoje projekte. Poziv za sudjelovanje u Entrepreneurial Thinking Akademiji objavljujemo uskoro!




Po vama, koji je najčešći izazovi s kojim se susreću startup kompanije ovog tipa i kako taj izazov možemo umanjiti u budućnosti?

Startupi i male firme koje donose inovaciju tj. novi sadržaj na tržište poput Sarajevo VRX Immersive Museum se najčešće susreću s izazovom da prije svega predstave i objasne koji su benefiti njihovih usluga i proizvoda. Sličnu stvar smo prošli i sa HUB387, te pričom o coworkingu prije 10 godina. Kao pioniri u pružanju takve usluge u gradu, trebalo nam je par godina da ljudima predstavimo koncept i sve benefite korištenja te vrste usluge. Sada je to već etabliran poslovni model, a trenutno nam je cilj da jednaku prepoznatljivost postignemo i sa Sarajevo VRX Immersive Museum kompanijom. Želimo da to postane poznata priča, dostupna svima i da jednog dana VR tehnologija koja se koristi u muzejima postane standard.


Koji su trikovi koji vama pomažu da kroz dan ostanete fokusirani i prioritizirate obveze?

Definitivno liste. Ja sam tip osobe koja sebi piše svaki dan liste taskova, obaveza koje imam taj dan da uradim i to mi značajno pomaže da poredam prioritete i završim sve taskove na vrijeme. Uglavnom.

Trenutno upravljam s više projekata istovremeno i to zna biti jako iscrpljujuće, ali se trudim ostati organizirana, tako što svaki dan napravim listu najprioritetnijih stvari za taj dan i na taj način fokus usmjerim na stvari koje su važne.


A što kada nemate motivacije? Koji su tips&tricks koji vam pomažu u takvim situacijama?

Ako dođe do zasićenja, onda bježim iz grada, najčešće na more ili na planinu, u zavisnosti od vremenskih prilika.

To povremeno „bježanje“ iz grada uvijek bude produktivno, jer mi pomaže da se osvježim i vratim s novim idejama. Mislim da odmak od svakodnevnice definitivno pomaže da objektivnije, realnije sagledamo stvari, iz nekog drugog ugla.


Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Iako uglavnom isplaniram sedmicu unaprijed, vrlo često se desi da se taj raspored totalno poremeti. No, to je ono što meni donosi dodatno zadovoljstvo i što najviše volim kod ovog posla – dinamičnost i nepredvidljivost. Uvijek novi izazovi, uvijek nove ideje, uvijek novi projekti i naravno, brojne prilike za upoznavanje raznovrsnih, zanimljivih ljudi.


Koje biste 3 stvari preporučili za posjetiti osobi koja prva stiže u Sarajevo? Uz Sarajevo VRX Immersve Museum naravno.

Apsolutni broj 1 mora biti Sarajevo VRX Immersive Museum!

Pored toga, moja omiljena mjesta koja volim pokazati prijateljima iz inostranstva su Sarajevska žičara - Trebević, Baščaršija kao neizostavni dio Sarajeva, Zemaljski muzej i Vijećnica, kao spomenici kulture i historije grada i BiH. Sarajevo je prepuno zanimljivih mjesta za istraživanje, pa ovisno o interesima prijatelja, uvijek se može pronaći nešto što će ih oduševiti. ?

* * *
Foto: VRX Immersive Museum


Bonjour

Večer inovacije i stila u Sarajevu: Prva godišnjica glo uređaja u BiH

TEKST: Bonjour.ba/PR

Večer inovacije i stila u Sarajevu: Prva godišnjica glo uređaja u BiH Večer inovacije i stila u Sarajevu: Prva godišnjica glo uređaja u BiH

Uređaj glo, prepoznat kao jedno od rješenja u segmentu bezdimnih proizvoda, proslavio je godinu dana prisustva na tržištu Bosne i Hercegovine, i to na način koji odražava njegov identitet: urbano, elegantno i potpuno drugačije.

U srcu Sarajeva, u prostoru Evropske kuće kulture i nacionalnih manjina, održan je događaj koji je spojio tehnologiju, dobru energiju i stil. 

 

glo_party_godišnjica_112_bonjour_ba

glo_party_godišnjica_104_bonjour_ba
 

Veliki broj uzvanika, partnera, punoljetnih korisnika i predstavnika kompanije BAT, uživalo je u večeri ispunjenoj muzičkim nastupima, interaktivnim zonama i prezentacijama koje su slavile sve što glo predstavlja: alternativu, nova rješenja i iskustvo.

 

glo_party_godišnjica_111_bonjour_ba

glo_party_godišnjica_108_bonjour_ba

glo_party_godišnjica_107_bonjour_ba
 

BAT je na ovom tržištu napravio strateški iskorak. Naime, Bosna i Hercegovina je među zemljama gdje su punoljetnim korisnicima dostupne sve kategorije proizvoda smanjenog rizika* iz BAT portfolija: uređaji za zagrijavanje duhana, e-cigarete i oralni nikotinski proizvodi.

„Ova godina za nas je bila potvrda da tržište Bosne i Hercegovine prepoznaje kvalitet, tehnologiju i mogućnost izbora. Punoljetni korisnici sve više pokazuju interes za proizvode koji ne uključuju sagorijevanje duhana“, izjavio je Johan Baguca, direktor BAT-a BiH.

 

glo_party_godišnjica_109_bonjour_ba

Johan Baguca, direktor BAT-a BiH  
 

 

BAT kontinuirano ulaže u nauku i razvoj čime doprinosi globalnom cilju stvaranja svijeta bez duhanskog dima. Također, cilj ovih ulaganja jeste razvoj tehnološki naprednih proizvoda koji odgovaraju savremenim navikama korisnika i visokim standardima kvaliteta.

 

„Naša ulaganja su vođena odgovornim pristupom razvoju tržišta. BiH se pokazala kao izuzetno otvorena za inovacije, i s ponosom gledamo na ono što smo postigli u prethodnih 12 mjeseci“, izjavio je Zvonko Kolobara, generalni direktor BAT Adria klastera.

 

 

glo_party_godišnjica_114_bonjour_ba

Zvonko Kolobara, generalni direktor BAT Adria klastera  
 

Do kraja 2023. godine, BAT je imao 23,9 miliona punoljetnih korisnika proizvoda koji ne sagorijevaju duhan, s ciljem da do 2030. godine taj broj poraste na 50 miliona.

 

Danas su modeli glo HYPER PRO i glo HYPER dostupni širom zemlje, putem iNovine mreže i drugih ovlaštenih maloprodajnih kanala. Njihov elegantan dizajn, funkcionalnost i jednostavnost korištenja čine ih savremenim izborom za punoljetne korisnike koji traže alternativu tradicionalnim proizvodima.

 

Događaj u Sarajevu još jednom je pokazao da uređaj glo nudi pažljivo osmišljeno iskustvo koje prati ritam modernog života.

 

 *Na osnovu težine dokaza i pod pretpostavkom potpunog prelaska sa pušenja cigareta. Ovi proizvodi nisu bez rizika i izazivaju zavisnost.

 

Još nekoliko fotografija s eventa pogledajte u nastavku.

 


glo_party_godišnjica_111_bonjour_ba-1
 

glo_party_godišnjica_115_bonjour_ba

glo_party_godišnjica_105_bonjour_ba

glo_party_godišnjica_100_bonjour_ba

glo_party_godišnjica_101_bonjour_ba

glo_party_godišnjica_106_bonjour_ba

glo_party_godišnjica_110_bonjour_ba

glo_party_godišnjica_102_bonjour_ba

glo_party_godišnjica_113_bonjour_ba

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!