TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 29.1.2021.

Marija je jedna od onih uspješnih dama koje će svi oni koji prate bh. poslovnu scenu ili vole posebne gourmet objekte poput Hajdučkih Vrleti, brzo prepoznati.

Magistrica menadžmenta u turizmu i ugostiteljstvu, u svoj životopis, uz vođenje ugostiteljskog objekta koji je prepoznatljiv u cijeloj BiH, upisala je i titulu potpredsjednice Udruge Sommeliera u BiH, članica je Upravnog odbora Turističkog klastera Hercegovine, a i predsjednica je udruga „Herceg ProTeam“ i „Visit Blidinje."

Hajdučke Vrleti nesvakidašnji je objekt smješten u središtu Parka prirode Blidinje koji krade poglede svojim eksterijerom, interijerom, ali i recepturama tradicionalne hercegovačke kuhinje te obiteljskom atmosferom.

Ovo je mjesto na koje možete doći na ukusan ručak, obiteljsko druženje ili noćiti u jednom od njihovih apartmana uz pogled na prekrasnu prirodu i planinsko ozračje.
Marija je još od malih nogu bila uključena u rast i razvoj ovog objekta čiju je izgradnju započeo njezin otac. Već sa osam godina je gostima posluživala piće, a nakon očeve smrti, odlučila je nastaviti graditi priču zvanu Hajdučke Vrleti iako je tada imala tek 17 godina.
Njen raspored je uistinu pametno osmišljen i dosta popunjen, no, naš dogovor oko realizacije intervjua išao je jako brzo, a Marija nam je kroz razgovor otkrila kako uspijeva izbalansirati sve obveze kroz dan, kako započinje i završava radni dan, kao i kako je obiteljski posao, Hajdučke Vrleti pretvorila u uistinu unikatan ugostiteljski objekt koji donosi savršen spoj tradicije i modernizma kroz interijer, jela, kao i sadržaje koje nude.
Kroz aktivnosti koje su dio njenog dana, jasno je da je Marija svoje znanje i vještine usmjerila u pretvaranje Hajdučkih Vrleti, ali i Blidinja u turističku oazu u kojoj će svi posjetitelji uistinu iskusiti ljepotu i tradiciju ovog područja na poseban način. 

***

Koje su tri stvari koje uvijek napraviš ujutro?

Pomolim se, popijem čaj i provjerim svoje radne obveze za taj dan; to su mi nekako tri najvažnije stvari ujutro. Trudim se da mi svaki dan počne tako, jer onda ima i smisla i reda u svemu. 

Kako izgleda jedan tvoj radni dan? 

Moj radni dan ovisi o obujmu posla i razdoblju godine u kojem se nalazimo. To su tekuće stvari vezane za osoblje, donošenje odluka i pravilnika, razne edukacije, administrativni poslovi i naravno operativno djelovanje u samom objektu. Nemam klasično radno vrijeme, radim do kad god trebam i dok ne obavim sve planirano za taj dan. 

Što je prva stvar koju napraviš nakon radnog vremena?

Zahvalim se Bogu na svemu i slažem si obveze za naredni radni dan. :)

Obzirom na tvoj posao, kako uspijevaš razdvojiti poslovne obveze od privatnih?

Moram priznati da je to kod mene poprilično isprepleteno. Praktički živim svoj posao i tanka je granica između svega toga. Ipak, što sam starija – to se trudim imati malo više vremena za sebe te što više razdvojiti privatni i poslovni život. Imam jako kvalitetan tim ljudi oko sebe, te dobro posložen sustav unutar poduzeća; što mi je velika prednost u tome svemu.

Što ti pomaže da se nosiš s odgovornosti koju nosi tvoja poslovna titula?

Rekla bih da je to prije svega vjera, konstantna posvećenost radu te kontinuirano ulaganje u vlastito obrazovanje i edukaciju. 

Kako bi ti opisala Hajdučke Vrleti?

Hajdučke Vrleti su spoj tradicije, domaćinskog ambijenta, obiteljskog pristupa poslu te velike ljubavi prema onome što radimo. Za nas su naši gosti naši prijatelji i zaista se trudimo da se osjećaju ugodno kod nas. Ono što nam je najvažnije jeste da budu zadovoljni te da ponesu lijepe uspomene odavde. Svojim znanjima, vještinama, radom te ogromnom energijom i ljubavlju, cijeli tim našeg objekta na čelu sa mnom se trudi da održimo ono što smo do sada napravili te da uvijek idemo malim, ali sigurnim koracima naprijed.

Razvoj 'Hajdučkih vrleti' zahtijevao je dosta ulaganja, kreativne energije, kao i odricanja. Što je bilo najteže, odnosno najizazovnije u tvojoj karijeri?

Svi novi koraci su bili izazovni na svoj način i to je proces koji nikada ne prestaje. Stalno morate ići naprijed i pratiti zahtjeve tržišta. Kao najizazovnije iskustvo bih možda izdvojila uspostavljanje sistematizacije rada u samom objektu i apsolutno slaganje odjela u okvirima koje imamo danas. Meni kao mladoj osobi od 17 godina koja nije znala ništa o tome i koja sam učila o tome praktički usput i sama, bio je veliki izazov to uspjeti posložiti. 

A što ti je zapravo najveća nagrada?

Moja najveća nagrada su naši zadovoljni gosti i zaposlenici. Dobra atmosfera koja vlada kod radnog osoblja, prenosi se na atmosferu u restoranu i samim time se stvara kompletno druga dimenzija opuštenosti i ugodnog ambijenta. Sa zadovoljena ova dva faktora – imate uspjeh, a sve ostalo dolazi kao nagrada i posljedica uspjeha.

Često možemo pročitati da je upravo autentičnost ono čemu turisti najviše teže kada dolaze u BiH. Što je ono što Hajdučke Vrleti izdvaja u odnosnu na ostale hotele u Hercegovini, ali i cijeloj BiH?

Mi smo od početka gradili svoju priču koja se temelji na autentičnosti. Tradicionalna hercegovačka kuhinja, prepoznatljiv i poseban ambijent, osobna posvećenost moje obitelji u cijeloj toj priči – sve su to faktori koji su utjecali da se uspijemo pozicionirati na tržištu kao nešto drugačije. Ljudi su to prepoznali, cijene to i što je najvažnije – uvijek se iznova vraćaju. Turizam se sastoji od doživljaja, emocije i priče; nije samo puki proizvod koji treba prodati. Ljudi osjete kada im date ljubav kroz ono što radite. Doživljaji su ti koji čine razliku, a mi se i dan danas; nakon 22 godine rada i dalje u svakom trenutku trudimo da našim gostima pružimo doživljaj iznad uobičajenog. 

Vaš restoran također donosi savršen miks tradicionalnih jela koje nam je pripremala baka, ali i moderne gastronomije među kojima su specijaliteti kuće, jela s biftekom ili riblji specijaliteti. Čime se vodite u kreiranju ponude, koliko se ona mijenja i koje je jelo omiljeno među posjetiteljima?
 
Naša misao vodilja je uvijek ostati vjeran temeljima na kojima smo i počeli raditi ovaj posao, a to je tradicionalna hercegovačka kuhinja. Pored toga, da bismo ostali konkurentni uvijek dodajemo i neka nova modernija jela kojima proširujemo izbor te osvježavamo svoju ponudu. Osluškujemo zahtjeve tržišta i naših gostiju, te se u skladu s time i našim principima prilagođavamo novim vremenima koja dolaze. Ponuda hrane se mijenja minimalno dva puta godišnje, i trudimo se da temelj jelovnika budu svježe dostupne namirnice koje pripadaju određenom godišnjem dobu. Što se tiče omiljenih jela naših gostiju, bez obzira na sve ekstenzije hrane koje imamo – to su i dalje pura s lučenicom, uštipci, lešo janjetina, teletina, kuhani kiseli kupus i ostala tradicionalna hrana.

Danas su Hajdučke vrleti mjesto događanja raznih eventova, ali i predvodnik u kreiranju trendova i obogaćenju ponude Blidinja. Gdje pronalaziš inspiraciju za proširenje aktivnosti i nove projekte?

U svakodnevnom životu, u razgovoru s različitim ljudima, na putovanjima... Mislim da je jako važno dijeliti i razmjenjivati iskustva, preispitivati stalno što može bolje, što još možemo napraviti, popraviti i učiniti. Treba ostati otvorenog uma, koji je uvijek spreman za nove aktivnosti i projekte. Samo tako možemo ostati konkurentni i zanimljivi. 



COVID-19 ostavio je traga na sektor turizma, pa time i hotelsku i ugostiteljsku djelatnost. Koji su vaši planovi za 2021.godinu?

Najvažniji plan trenutno je održati poslovanje, zaposlenike i ostati stabilan. Za sada se dobro nosimo s aktualnom situacijom i nadamo se da će tako ostati. Svi se nadamo nekim boljim, stabilnijim i sigurnijim vremenima. Naši novi planovi i projekti se uvijek pomalo kuju i dorađuju, ali malo ćemo ipak sačekati s realizacijom. 
Kako ostaješ organizirana?

Držim se zadanih obveza, rokova i okvira. Naučila sam tako funkcionirati odavno i znam dobro slagati prioritete. Tako da bez obzira koliko obveza imam, uvijek uspijem sve stići.

Kako se nosiš s poslovnim neuspjesima?

Prihvatim to što je bilo, sagledam kompletnu situaciju i pokušavam dokučiti pravu srž problema ili zašto je nešto pošlo po krivu. Stvarima pristupam sustavno i trudim se popraviti ili otkloniti pravi problem kako se to više ne bi ponavljalo. I kažem sama sebi - Još jedna lekcija, nauči nešto iz ovoga. Pokušavam uvijek izvući neku pouku i zaključak koji mi mogu pomoći i značiti kasnije.

Kada bi započela ponovno ispočetka cijelu priču, što bi uradila drugačije?

Mislim da bih sve manje-više uradila isto, jer me upravo taj zbir i dobrih i loših odluka doveo ovdje gdje jesam i napravio od mene to što jesam. Svaki korak na tom putu je bio važan za mene, bez obzira koliko se u nekom trenutku činio težak ili pogrešan. 

Od koga si dobila najvažniju poslovnu lekciju i kako ona glasi?

Od svojih roditelja: „Uvijek ostani ono što jesi i zapamti; rad, volja i znanje te mogu odvesti gdje god poželiš i zamisliš."

Koje su po tebi ključne vještine kako bi uspjeli u poslovnom svijetu?

Odlučnost, ustrajnost, znanje, kontinuiran rad, posvećenost, vjera, poštenje i biti uvijek čovjek su za mene presudni faktori za uspjeh. Da biste istinski uspjeli, mislim da se ne smije zanemariti niti jedna ova stavka. 

Što najviše voliš raditi u slobodno vrijeme?

Putovanja su moj najdraži izbor u slobodno vrijeme. Naravno, pored toga druženje s prijateljima i obitelji, čitanje knjiga i edukacija.

Savjet koji bi dala BONJOUR.čitateljima?

Ne dozvolite da vas bilo što u životu obeshrabri da ne nastavite ići naprijed, sve prihvatite kao lekciju i izazov da budete još bolji i uporniji. 

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Hajdučke Vrleti Blidinje/Vlatko Mikulić


Bonjour

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.

Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 


dm_konferencija12bonjour_ba

Ostvaren rast prometa od 16,17%

 

Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%. 

Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.


dm_konferencija7bonjour_ba


 

„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha. 

S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“

Tri puta više razloga za kupovinu

 

U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 


dm_konferencija10bonjour_ba

Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede. 

 

„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty  program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM. 

Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 


dm_konferencija11bonjour_ba

Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije. 

U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.

 

Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.


dm_konferencija1bonjour_ba
 

Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.

 

„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama. 

Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.


dm_konferencija9bonjour_ba
 

Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM. 

Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja. 

U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 


dm_konferencija13bonjour_ba
 

Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova. 

Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
 

Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 


dm_konferencija14bonjour_ba

To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole. 

Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.

 

Jubilej i novi planovi

 

Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici. 

U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!