TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 17.7.2021.
Organsko, jedinstveno, sirovo, umjetničko samo su neki od pridjeva koje možemo iskoristiti za radove Midhete Agić koja se krije iza brenda ručno rađene keramike GAZAR.
Nova kolekcija Musgum naglasak stavlja na spoj funkcionalnosti, umjetnosti i dizajna u jedinstvene, neponovljive vaze koje će uljepšati svaki kutak vašeg doma.
Posebna forma GAZAR radova sa ciljano nesavršenom teksturom u novoj kolekciji učiniti će da njene vaze postanu autentičan i stalan dio postave u vašem interijeru.

U želji da zavirimo iza kulisa i razmišljanja koja se javljaju pri dizajniranju jedne ovakve kolekcije radova, s osnivačicom brenda GAZAR, Midhetom, razgovarali smo inspiraciji, koji joj je najveći izazov i saznali što to čini ovu kolekciju tako posebnom.
Blic intervju sa Midhetom otkrijte u nastavku.
Kako biste opisali stil i što vas inspiriralo za dizajniranje ove kolekcije?
Komadi iz Musgum kolekcije nastavljaju priču organskog i vrlo prirodnog dizajna od ranije, ali su ovaj put mnogo više sirovi, rekla bih divlji, reflektiraju vrijeme i prolaznost, pokušaj prošlosti da se izbori u sadašnjosti - što se nastavlja na priču osnovnog motiva koji stoji iza kolekcije - Musguma - drevnog naroda centralne Afrike čija kompletna naselja su izgrađena po principu slaganja koncentričnih krugova od sušenog blata, a pod utjecajem zemlje, sunca i vode. Kompletan ovaj prostor je čudesan algoritam kreiran od strane prirode.
Vaši radovi su zaista specifični po svojoj formi i oblicima. Koji je najveći izazov s kojim se srećete kada radite na nekom od GAZAR proizvoda?
Mislim da ne postoji specifičan izazov vezan za određeni proizvod ili dizajn, prije bih rekla da mi jedan jako veliki izazov predstavlja ogromna količina ideja koje mi se svakodnevno javljaju u glavi, pa mi je ponekad jako teško ostati fokusirana na samo jednu (eventualno dvije-tri) u datom momentu.
Od kojeg materijala su rađena djela iz vaše najnovije kolekcije? Je li to materijal koji najradije koristite?
Kada se bavite grnčarstvom, osnovni i jedini materijal vam predstavlja glina, tako da tu ne postoji mnogo prostora za bilo kakve varijacije. Za komade iz Musgum kolekcije korištena je glina sa nešto većim procentom šamota koji nakon što je ispečen na jako visokoj temperaturi (i do 1 300 stepeni) daje proizvodu veoma grub i rekla bih sirov izgled.
Obzirom da ni privatno ne volim "plastičan" izgled bilo čega, izbjegavam postizanje idealno uglačane teksture - radije biram da pravim komade na kojima vam se čini da možete osjetiti vrijeme, promene, pa čak i težinu same zemlje.
Musgum kolekciju otkrijte kroz fotografije u nastavku.





***
Naslovna fotografija: @gazar
Tekst: Marija Perić
TEKST: Ada Ćeremida
Od neorenesansnih stubova do secesijskih portala obišli smo osam zgrada koje i danas pričaju priču o vremenu kada se Sarajevo gradilo kao srednjoevropski grad.
Nakon brojnih tekstova o modi uz serijal Bonjour Picks, koje ste, sudeći po čitanosti voljeli jednako koliko smo ih mi voljeli pisati, The Bonjour List se ovoga puta okreće arhitekturi.
Krećemo u malu gradsku šetnju kroz prošla stoljeća, između neorenesansnih fasada, kupola i portala koji su oblikovali vizuelni identitet Sarajeva. U prvom arhitektonskom izdanju donosimo priču o dvojici arhitekata koji su doslovno ucrtali Sarajevo u evropsku mapu stila: Karlu Paržiku i Josipu Vančašu.
Njihove zgrade i danas čine DNK grada monumentalne, prepoznatljive i podjednako fotogenične koliko i značajne.
Paržik i Vančaš: 8 sarajevskih fasada koja su oblikovala lice grada
Naša šetnja počinje na zapadnom rubu centra, kod Nacionalnog muzeja i Srednje tehničke škole dviju zgrada koje su Paržik projektovao s idejom obrazovanja i znanja kao temelja novog grada.
Odavde, nekoliko koraka dalje, Marijin Dvor uvodi nas u prvi planirani gradski kvart, svojevrsni most između monumentalnog i svakodnevnog Sarajeva.
Nacionalni muzej BiH monumentalna simetrija znanja
Karlo Paržik je ovim zdanjem (1888–1913) postavio temelj za monumentalni urbanizam Sarajeva.
Kompleks u neorenesansnom stilu, inspirisan bečkim muzejima, građen je kao sistem od četiri paviljona povezanih peristilom.
Elegantne arkade, ritmični niz stubova i detaljna ornamentika svjedoče o Paržikovoj viziji Sarajeva kao kulturnog centra Monarhije.
Čak i danas, ulazak u Muzej djeluje kao prolazak kroz vremenski portal znanja.


Srednja tehnička škola klasika koja odgaja stvaraoce
Masivna, ozbiljna i geometrijski stroga, ova Paržikova škola odražava duh industrijskog optimizma s kraja 19. stoljeća.
Figura radnika i učenika na vrhu fasade simboliziraju vezu između teorije i prakse znanja i zanata.
Iako građena u neoklasičnom duhu, njena proporcija i svjetlo nagovještavaju prelazak u modernu epohu obrazovanja.

Prateći obalu Miljacke, stižemo do Akademije likovnih umjetnosti, Pravnog fakulteta i Glavne pošte, tri zgrade koje čine možda najimpresivniji arhitektonski niz uz rijeku.
Tu, u jednom pogledu, možete vidjeti gotovo cijelu stilsku hronologiju austrougarskog perioda: od neorenesansnih proporcija, preko suptilnih baroknih obrisa, do secesijskih detalja koji su tada nagovještavali modernizam.
Marijin Dvor: Kvart koji je najavio moderno Sarajevo
Paržikov i Butschev projekat iz 1880-ih bio je prvi planirani stambeno-poslovni kompleks u gradu.
Smješten na zapadnom ulazu u centar, ovaj ansambl objedinjuje neorenesansne i barokne motive, sa simetričnim fasadama i mansardnim krovovima.
Danas je Marijin Dvor urbani znak, vizuelna granica između starog i novog Sarajeva.

Akademija likovnih umjetnosti od crkve do ateljea
Nekada evangelistička crkva, a danas Akademija, jedno je od najpoznatijih Paržikovih djela (1899). Njena kupola, vitki prozori i kontrastni krov podsjećaju na bečke i praške romaničke revival crkve, dok današnja funkcija unosi savremeni sloj kreativnosti.
Ironično, zgrada koja je izvorno simbolizirala vjeru sada simbolizira umjetnost.



Pravni fakultet ozbiljnost u kamenu
Fasada Pravnog fakulteta odiše disciplinom i redom upravo onim osobinama koje njeguje i sama struka.
Paržikov neorenesansni izraz ovdje se spaja s baroknim ritmom stubova i gornjom lođom koja podsjeća na javne palate Venecije. To je zgrada koja ne pokušava biti spektakularna, već autoritativna.
Glavna pošta komunikacija kao imperijalni simbol
Jedno od najpoznatijih djela Josipa Vančaša (1913), Pošta Sarajevo kombinira neorenesansne i neobarokne elemente.
Grandiozno pročelje s masivnim stubovima i simetričnim prozorima govori o moći komunikacije u doba telegrafa.
Zgrada je do danas ostala jedno od najfotografiranijih mjesta u gradu spoj funkcionalnosti i reprezentacije.
Završavamo kod Narodnog pozorišta i Umjetničke galerije BiH, dvije zgrade koje i danas nose simboliku kulture i okupljanja.
I dok su monumentalne fasade Paržikovih i Vančaševih javnih zdanja stvarale ritam grada, stotine manjih secesijskih portala u okolnim ulicama dodavale su mu šarm i intimnost.
Narodno pozorište teatar monumentalnosti
Kada je Paržik projektovao Narodno pozorište (1897–1899), zamislio ga je kao scenu grada, ne samo umjetnosti.
Njegova fasada, slična bečkim teatarskim zdanjima, odlikuje se skladom između klasične kompozicije i suzdržane dekoracije.
To je zgrada koja i danas, pri svakom ulasku, stvara osjećaj ceremonije jer arhitektura ovdje igra prvu ulogu.

Umjetnička galerija BiH: Bankarski luksuz pretvoren u galerijski mir
Iako danas umjetnička institucija, ova zgrada je izvorno sagrađena kao banka (1906–1908).
Vančaš je spojio monumentalnost s profinjenošću: visoki prozori i fasadna plastika sugeriraju sigurnost i bogatstvo.
Njena unutrašnjost danas zrači tihom elegancijom baš kao i nekadašnji klijenti koji su tu dolazili s povjerenjem.

Sarajevski portali: Secesijski detalji svakodnevice
Kućni ulazi iz 1900-ih godina često su prava mala remek-djela.
Valovite linije, cvjetni ornamenti i kovano željezo odražavaju duh bečke secesije i novu estetiku urbanog života.
Iako manje poznati od monumentalnih zdanja, upravo ti portali čuvaju intimniju, ljudsku stranu arhitektonskog nasljeđa.


Sarajevo, ako ga gledamo kroz Paržikove i Vančaševe fasade, postaje galerija na otvorenom.
Zato, sljedeći put kada prođete pored žute fasade Muzeja, ispod kupole Akademije ili kraj vrata s godinom 1906, sjetite se da svaki kamen u ovom gradu nosi potpis i priču.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!