TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 18.4.2025.
Ove godine, Garden of Dreams obilježava desetu godišnjicu najljepših snova. Deset godina muzike, zajedništva, emocije i hrabrih ideja koje su Sarajevo pozicionirale kao srce elektronske scene.
U znak ove decenije snova, stiže posebno izdanje Garden of Dreams Festivala koje će trajati čak pet dana: od 28. maja do 1. juna.
Nove lokacije, novi zvuk, internacionalni DJ - evi koji prvi put nastupaju u Sarajevu, regionalni talenti, novi formati, edukacija i umjetnost, posebna iznenađenja, energija Bašte snova koju svi poznajemo i volimo: sve to i još mnogo toga dolazi za ovogodišnju petodnevnu proslavu.
Šta nam je to sve spremila ekipa Garden of Dreams?
DAN 1: Pozorište postaje nova pozornica snova
Festival otvara vrata 28. maja u Sarajevskom ratnom teatru, gdje nas čeka jedinstveno umjetničko iskustvo na Heineken Stageu. Na daskama koje život znače, spojit će se književnost i elektronski zvuk. Poznati bosansko-američki pisac Aleksandar Hemon i DJ i producent Indigo, će udružiti snage u projektu posebno osmišljenom za Garden of Dreams Festival. Hemon potpisuje tekst, Indigo muziku, a sve prati specijalni vizualni performans. To će biti noć gdje se riječi pretvaraju u tonove, a prostor pozorišta u unutrašnji svijet snova. Intimno, emotivno i nezaboravno - savršeno za otvaranje Festivala koji uvijek želi pomjerit granice kreativnosti.
DAN 2&3: Dream Sessions otvara prozor u svijet umjetnosti i edukacije
Ovogodišnje izdanje Festivala predstavlja i novi format pod nazivom Dream Sessions. Kalendare smo već zabilježili za 29. i 30. maj jer nas tada očekuje filmski i edukativni program. Detalji će uskoro biti objavljeni, ali ono što se zna jeste da će ova dva dana biti posvećena kreativnosti, dijalogu i inspiraciji. Vizija koju nosi sarajevska Bašta snova bit će prisutna, ovaj put u drugačijem obliku: kao tihi saputnik umjetnosti i ideja.
DAN 4: Nova sezona plesa pod otvorenim nebom
Četvrtog dana Festivala, 31. maja, Bašta snova cvjeta pod otvorenim nebom na Ars Aevi platou, gdje će nas Jagermeister Stage ugostiti za 12 sati plesa, od podne do ponoći. Ova nova lokacija u srcu grada, bit će prava festivalska oaza za ples, snove i najljepše uspomene koje zajedno stvaramo.
Na kormilu snova ove festivalske subote su dva internacionalna imena. U Baštu snova dolazi svjetski poznati španski producent i DJ Marino Canal, poznat po setovima koji su osvojili svjetske festivale i klube i svojim izdanjima za Afterlife. Njemu se na lineupu pridružuje ime sa Innervisions labela, Trikk, čiji nastupi brišu granice između emocije i ritma, donose specifičan eksperimentalni pristup i stvaraju iskustva koja se pamte dugo nakon posljednjeg tona.
Uz njih, publiku će u noć voditi Bonjasky, neraskidivo vezan za identitet Garden kolektiva, te domaće snage Alain, Coem, Buba i Doel. Nadamo se da ste spremni, jer Sarajevo ponovo postaje open –air dance floor snova.
DAN 5 / prvi dio: Vraćamo se na najljepši dance floor u gradu
Dan nakon toga, 1. juna, vraćamo se na najljepši krov u gradu, krov zgrade Svjetlosti i mjesto u Bašti snova koje nikoga nije ostavilo ravnodušnim. Posljednjeg dana Festivala, od 14h do 23h, idemo visoko na Cupra Stage da ispratimo dan i dočekamo noć sa pogledom na horizont Sarajeva.
Svoj zvuk iznad ulica grada donosi slovenska DJ-ica i producentica Brina Knauss, koja gradi sjajnu karijeru na međunarodnoj sceni. Njoj se pridružuje omiljeni DJ dvojac After Affair, čiji su setovi duboko urezani u naša sjećanja i snove te gosti iz Beograda IDQ, kao i sarajevski heroji Calkins i More Than You.
DAN 5 / drugi dio: Koncert legendarne Amire Medunjanin u Bašti snova
Isto veče, 1. juna od 20 do 23h, otvaramo vrata novog prostora i zvuka: IQOS CuriousX Stage u Bosanskom kulturnom centru. Po prvi put, Garden of Dreams Festival ulazi u prostor tradicionalne muzike, ali na svoj način. Amira Medunjanin, bosanska interpretatorica sevdalinki i simbol muzičke elegancije, predvodi noć koja spaja prošlost i budućnost u ritmu ljubavi i snova. Njoj će se ovo veče pridružiti i mlada umjetnica Esma Numanović.
Vrelo ljeto počinje sa Festivalom koji miriše na sve što volimo: muziku, ples, snove i slobodu
Pet dana, četiri stagea, muzički i umjetnički program, nove lokacije i snovi koji svake godine rastu. Garden of Dreams Festival 2025 nije samo proslava, to je manifestacija svega što ovaj kolektiv predstavlja: sloboda, zajedništvo, ritam i osjećaj pripadnosti. Dom za hiljade i hiljade sanjara, svake godine širi ruke i otvara plesne podije za nove, strane i regionalne, sve spojene sa istom željom: da kolektivni san postane stvarnost.
“Ovo nije samo kruna decenije iza nas, već temelj za sve što tek dolazi. Ne slavimo kraj jednog poglavlja, već otvaramo novo koje će trajati koliko god budemo sanjali zajedno. Nastavljamo pomjerati granice: u zvuku, prostoru, umjetnosti i uspomenama koje gradimo. Ovo je poziv da zajedno stvaramo budućnost iz snova. Vidimo se na Gardenu!“, poručuju iz tima Garden of Dreams.
Ograničen broj PROMO ulaznica u prodaji
Promo ulaznice po posebnim cijenama za sve događaje dostupne su u ograničenom broju putem www.kupikartu.ba. Zbog ograničenog kapaciteta i velikog interesovanja, preporučujemo da svoje mjesto u Bašti snova osigurate na vrijeme.
TEKST: Ada Ćeremida
Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.
Teatar, ples i savremena umjetnost preuzimaju gradske prostore, podsjećajući nas da jesen ne znači kraj, već početak sezone introspekcije, pokreta i kreativne energije.
Ovaj vikend donosi više od običnog bijega od hladnoće, to je prilika da osjetimo puls grada kroz predstave koje diraju, debate koje propituju i performanse koji brišu granice između umjetnika i publike. Ako ste tražili trenutak da se ponovo povežete sa scenom, emocijom i sobom ovaj vikend je onaj pravi.
Još samo dva dana Festivala MESS, ali dovoljno da se podsjetimo zašto teatar u Sarajevu ostaje njegovo najvažnije kulturno uporište.
Dok se jesen lagano spušta nad grad, reflektori i dalje sijaju punim sjajem, a scene Narodnog pozorišta, SARTR-a i Pozorišta mladih pretvaraju se u mjesta introspekcije, emocije i katarze.
Ovaj vikend donosi retrospektivu stvaralaca koji su obilježili pozorišnu historiju, ali i predstave koje hrabro propituju savremeni svijet. Sarajevo je, makar na još nekoliko dana, pozornica bez kraja, a MESS njen najsnažniji glas.
U petak, Akademija scenskih umjetnosti postaje mjesto susreta umjetnosti i sjećanja. Zijah A. Sokolović, dobitnik Zlatnog lovorovog vijenca za doprinos umjetnosti teatra, obilježit će svoj višedecenijski put promocijom trećeg izdanja knjige „Glumac... je glumac... je glumac“.
Više od pet decenija rada, stotinu nagrada i hiljade izvedbi pretočeni su u priču o istrajnosti, integritetu i vjeri u pozorište kao prostor nade i otpora. Sokolovićev trenutak priznanja je povratak korijenima teatra, tamo gdje sve počinje: između glumca i publike.
Kasnije te večeri, u 21:30, SARTR će ugostiti predstavu „Knjiga mojih života“ u produkciji Anton Podbevšek Teatra i Plesnog teatra Ljubljana. Inspirisana autobiografskim esejima Aleksandra Hemona, režija Ivane Đilas spaja piščeve i vlastite priče o emigraciji, gubitku i ponovnom pronalasku identiteta.
U prostoru SARTR-a, poznatom po emotivnoj blizini s publikom, predstava postaje ispovijest o pripadanju, jeziku i tišini koja ponekad govori više od riječi.
U 19:30 u Narodnom pozorištu Sarajevo, predstava „Ogledalo“ rumunskog reditelja Bülenta Özdila otvara vrata Tarkovskovog svijeta kroz teatar, performans i vizuelnu umjetnost.
Priča o Alekseju, čovjeku koji se u ogledalu svojih uspomena suočava s djetinjstvom, ljubavima i prošlošću, pretvara se u poetsku studiju identiteta. Kroz snove, sjećanja i fragmente stvarnosti, publika ulazi u prostor gdje se prošlost i sadašnjost razlijevaju, a granica između života i umjetnosti nestaje u svjetlu reflektora.
U subotu u 18:00 u Pozorištu mladih, Omladinsko pozorište Bileća donosi predstavu „Ožiljci“ potresan prikaz nasilja među mladima kroz pokret, muziku i metaforu.
Bez oslanjanja na tekst, predstava stvara atmosferu u kojoj tijelo, ritam i tišina postaju glavni jezici komunikacije. Svaka scena, nastala iz istraživanja i iskustava mladih glumaca, djeluje kao ogledalo društva koje još uvijek uči kako da čuje svoje najtiše glasove.
Samo sat kasnije, u 19:00, ista pozornica Pozorišta mladih postaje prostor dijaloga. Debatni klub „Follow Me Altera Lingua“ okuplja tinejdžere u raspravi na temu: „We don’t care what art does for society because the only thing that matters is that people like it.“
U vremenu kada publika često traži brzu emociju, ova javna debata otvara pitanje da li je svrha umjetnosti u poruci ili u doživljaju? Mladi govore, a mi slušamo i to jedan od važnijih činova teatra danas.
U 19:30 Narodno pozorište Sarajevo postaje središte novog svijeta koji gradi belgijski koreograf Wim Vandekeybus sa trupom Ultima Vez.
Predstava „Void“ istražuje prazninu kao prostor mogućnosti, gdje “nenormalni” likovi postaju centar pozornice. Kroz kombinaciju savremene koreografije, jazza i improvizacije, Void briše granice između buke i tišine, stvarajući osjećaj zajedništva u različitosti.
Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.
Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
„PULS“ u SARTR-u
U subotu, 11. oktobra, na sceni SARTR-a se izvodi dokumentarna predstava „PULS“, nastala kroz projekt „Tijelo zvuka: Inkluzivne izvedbene prakse za gluhe i nagluhe osobe“.
Kroz muziku, ples i lične ispovijesti sedam izvođača i izvođačica, predstava istražuje komunikaciju u svim njenim oblicima – od govora i zvuka do znakovnog jezika i unutrašnjih svjetova. „PULS“ otvara prostor gdje se publika, gluha i čujuća, susreće u zajedničkom ritmu.
U Staklenoj sali Historijskog muzeja BiH, 10. i 11. oktobra izvodi se predstava „Kad sam bio hodža“ Damira Ovčine, koja prostor muzeja pretvara u scenu introspekcije i ispovijesti.
U istom prostoru, do 23. oktobra možete pogledati i video-instalaciju „Afazija“ vizualne umjetnice Jelene Jureše. Film-esej koji kroz arhive, fotografije i performans istražuje tišinu kolektivnog sjećanja. To je umjetnost koja ne nudi odgovore, već postavlja pitanja: šta ostaje kada riječi više nisu dovoljne?
Ove subote i nedjelje, 11. i 12. oktobra, Skenderija postaje centar pokreta uz međunarodno takmičenje DDC Open 2025, koje okuplja više od 600 plesača iz BiH i regiona. Od hip hopa do savremenog baleta, jazza i latino ritmova, festival spaja energiju mladih i iskustvo profesionalaca.
Među članovima žirija bit će i Željko Božič, slovenački koreograf i jedan od najuspješnijih hip hop plesača u regiji, kojeg će sarajevska publika istog vikenda upoznati i u drugom svjetlu, kao izvođača u predstavi „Knjiga mojih života“ u okviru Festivala MESS.
Dansar zatvara svoju sezonu u ritmu zajedništva, između pokreta, muzike i osmijeha, podsjećajući da je ples, baš kao i teatar, univerzalni izraz koji svi razumijemo.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!