TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 25.12.2024.

Zamislite da godinu dana ne kupujete ništa osim osnovnih stvari... Zvuči strašno?


Da, ali zvuči i kao odličan izazov za kraj 2024. i svjež početak 2025. godine. Upravo to je poenta sve popularnijeg TikTok trenda pod nazivom "No Buy Year", koji je osvojio društvene mreže i inspirisao ljude širom svijeta da preispitaju svoje navike trošenja. 

Poenta ovog trenda nije samo štednja novca, iako je to jako dobar bonus, on je zapravo o razvijanju svijesti o tome koliko često kupujemo iz dosade, impulsa ili pritiska okoline

 



Ovaj trend je dodatno dobio na popularnosti zahvaljujući Netflix dokumentarcu "Buy Now", koji istražuje kako konzumerizam utiče na naš svakodnevni život, mentalno zdravlje i planetu. Ovaj film mnogima je otvorio oči, pružio novi ugao gledanja, pokazujući kako nas reklame i društveni pritisak neprestano guraju u začarani krug kupovine.

Gledatelji su često inspirisani da preispitaju vlastite navike i krenu putem minimalističkog života, što je savršeno usklađeno s filozofijom "No Buy Year" trenda.
 

Pravila igre 


Pravila su jednostavna! Tokom cijele godine izbjegavate kupovinu svega što nije apsolutno neophodno. To znači da luksuzna odjeća, kozmetika, gadgeti ili ukrasi za dom ostaju na policama, dok vi koristite ono što već imate. 

 

@thestyleaudit Part 9 ? Starting a NO-BUY in 2025? Watch this first. Here’s EXACTLY what I would do if I started a no-buy again. I did one for 3 months this year and it literally changed my shopping habits and finances forever. 1️⃣ Write down big LIFE goals that require $$$ 2️⃣ Rewrite your internal script (“I am not a shopaholic”) because your identity guides your behavior 3️⃣ Set your no-buy rules (specific, realistic, yet challenging) 4️⃣ Pick a time frame & start date (2-6 months is ideal ?) 5️⃣ Get an accountability buddy who can root for you 6️⃣ Unpopular opinion: don’t delete socials/influencers unless you plan to permanently (watch to hear why) ✨ Want extra support? My January no-buy group program is here to help you level up! Link in bio to apply. #underconsumption #impulseshopping #nobuy #shoppingaddiction #savingmoney #personalstyle #shoppingtoomuch #overspending #deinfluencer #nobuy #newyearsresolution ♬ original sound - Hannah | Impulse Shopping Tips



Na TikToku su hiljade korisnika podijelili svoja iskustva, a rezultati su motivirajući: ušteda novca, smanjenje stresa i razvijanje kreativnosti. Umjesto da kupuju novu odjeću, ljudi su se okrenuli preuređivanju svojih ormara, dok su ljubitelji DIY projekata transformisali stare predmete u nove i korisne komade.

 



U čemu je 'caka'? 


Prema riječima onih koji su se upustili u ovaj eksperiment, najteži dio je odoljeti svakodnevnim iskušenjima, poput sniženja u omiljenim prodavnicama ili brzih online narudžbi.

Da li biste se usudili da probate "No Buy Year"? Ako ništa drugo, čak i mjesec dana ovog izazova može vas naučiti kako mudrije upravljati novcem i živjeti svjesnije. 

 

* * *  
Naslovna fotografija: @clairerose  


Bonjour

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

TEKST: Bonjour.ba

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika. Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?

Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.

O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.
 

asa-banka-arnela-alagic-3-bonjour-ba

 Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci  


Vidjeti ono što drugi ne vide


Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?


“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-5-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-9-bonjour-ba


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.


Moć odluke koja nije popularna


Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?

Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

 

asa-banka-arnela-alagic-100-bonjour-ba


Sigurna opcija… postoji li uopće?


Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?

Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.

“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-1-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-2-bonjour-ba


Povjerenje i nepovjerenje u bankarstvu


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje. 

Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?

Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“
 

asa-banka-arnela-alagic-10-bonjour-ba


Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.
 

asa-banka-arnela-alagic-12-bonjour-ba
 

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive. 
 

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!