TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 21.6.2021.
Udruženje Obojena Klapa organizuje FASADA FEST - Fresh Air Sarajevo Displays Art, festival ulične umjetnosti u Sarajevu i prvi ulični festival, koji crtanjem želi doprinijeti u borbi s problemom zagađenosti zraka.
U periodu od 26. juna do 10. jula 2021. godine, na različitim lokacijama na području Kantona Sarajevo umjetnici će ocrtati seriju murala. Osim što je cilj uljepšati javni prostor, približavajući građanima uličnu umjetnost, organizatori festivala čine velik korak koristeći boje koje razgrađuju štetne čestice u zraku, u nadi da će to pridonijeti rješavanju problema zagađenog zraka.
Značajnu ulogu za festival imaju street art umjetnik, osnivač Obojene Klape, Benjamin Čengić – Zian, kao projekt menadžer i jedan od muralista, te reper i graffiti umjetnik Adnan Hamidović – Frenkie, kao promoter festivala i jedan od graffitera koji će učestvovati na graffiti jamovima. U sklopu festivala će se organizovati pet graffiti jamova – evenata, koji će poslužiti kao jedinstvena prilika za ljubitelje ulične umjetnosti, različitih zanimanja i iz različitih krajeva Balkana, da se upoznaju i druže uz umjetnost, te time javnosti pošalju pozitivnu poruku zajedništva.
U okviru festival će biti kreirana interaktivna mapa na kojoj će biti označena i prikazana street art djela, što bi tu vrstu umjetnosti trebalo učiniti dostupnijom građanima i turistima, te samim time stvoriti značajan turistički potencijal i drugačiju turističnu ponudu. Jedan od ciljeva je i osigurati Hall of Fame lokacije, teritorije na kojima je dozvoljeno slobodno crtanje, čime bi se smanjilo uništavanje fasada ilegalnim crtanjem graffita.
Boysen KNOxOUT boje u svijetu postoje od 2008. godine, a zahvaljujući fondaciji EcoEvolution.org, koja podržava i promoviše inovativne projekte usmjerene na pročišćavanje zraka, dostupne će biti i umjetnicima na FASADA FEST-u. Murali kreirani ovim bojama koriste CristalACTiV™ tehnologiju, koja fotokatalizacijom razgrađuje štetne nitrogen okside i ujedno se bori protiv plijesni, gljivica i virusa. Dodatna ekološka prednost za zidove koji su pokriveni ovim bojama jeste da ih se rjeđe treba ponovo bojiti, kao i da se sami čiste, obzirom na hidrofilnu prirodu boje. 1m2 zida prekrivenog KNOxOUT bojom smanjuje broj nitrogen oksida za 0.44 g, dok jedno srednje veliko stablo dnevno filtrita 0,42 g zraka. To bi značilo da mural veličine 1000m2 radi jednak posao kao i 1000 stabala.
Projekat se realizuje zahvaljujući podršci programa Bosnia and Herzegovina Resilience Initiative (BHRI), koji sprovodi Međunarodna organizacija za migracije (IOM), uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).
Za detaljne informacije o FASADA FEST-u i aktivnostima, pratite oficijelni Instagram profil festivala @fasadafestival.
***
Naslovna fotografija: Promo
Tekst: Promotivni članak
TEKST: Bonjour.ba
U Bonjour.ba redakciji vjerujemo da kreativnost i zajednički trenuci imaju moć da nas izvuku iz rutine i ponude novo iskustvo.
Upravo s tim ciljem, kreirali smo intimnu radionicu The Style Room osmišljenu da pokaže kako se moda i energija mogu spojiti kroz personalizirano iskustvo, u skladu s bojama Cedevita vitaminske vode i emocijama koje bude.
Da bi se ta ideja pretočila u stvarnost, jučer smo okupili naše goste u prirodno osvjetljenom studiu, pretvorivši ga u kreativno druženje gdje su bijele majice, šareni konci i vitaminska voda postali polazište za priču o personalizaciji, stilu i dobrim vibracijama.
Bijele majice, konci u svim bojama i boce vitaminske vode bile su polazište, a sve ostalo kreirali su učesnici svojim rukama, idejama i dobrim raspoloženjem.
Personalizacija nikad nije bila ovako zabavna (ni osvježavajuća)
Prvi dojam bio je važan. Studio je tog dana izgledao kao malo kreativno utočište u centru Sarajeva. Brendirani prozori odmah na ulazu davali su poseban ton događaju, dok su dugi stolovi u prostoru pozivali na druženje i zajednički rad.
Na stolovima su bili izloženi proizvodi Cedevita vitaminske vode, a QR kodovi diskretno su usmjeravali na dodatne informacije.
Finger food zalogaji, šarena pića i lagani razgovori među gostima stvorili su atmosferu opuštenosti prije nego što je sve krenulo.
A onda je svako mjesto za stolom, s bijelom majicom, priborom za vez i malom porukom dobrodošlice, postalo polazna tačka za priču koja se tek trebala isplesti.
Nismo znali šta će nastati i tu je bila čar
Kada je ova custom made radionica počela, svako je ispred sebe imao bijelu majicu s natpisom Body & Mind, kao i riječi Focus, Relaxing,
Upravo te riječi odražavale su suštinu samog druženja, trenutak da se opustimo, usmjerimo pažnju i napunimo energijom, dok je instruktorica ručnog veza povela prve poteze, a onda su svi ubrzo pronašli vlastiti ritam.
Na majicama su se pojavljivali inicijali, mala srca, emotikoni, sitni simboli koji nose ličnu priču. Upravo u tome je bila čar jer svaka majica postala je drugačija, baš kao što svako od nas bira vitaminsku vodu po raspoloženju i potrebama.
Dok su konci klizili kroz tkaninu, Cedevita vitaminske vode bile su na dohvat ruke.
Male kartice, velike istine (i par dobrih fora)
Nakon što su posljednji konci prošli kroz tkaninu i svaka majica dobila svoj unikatni pečat, učesnike je čekalo još jedno iznenađenje… kartice s pitanjima. Na njima nisu bile klasične rečenice, već mala pozivnica na iskrenost i razgovor.
Odgovori su donosili smijeh, neočekivane priče i nekoliko ozbiljnih misli koje se možda inače ne bi izgovorile naglas. Upravo ti trenuci, uhvaćeni kroz Bonjour intervjue, s Mirzom Mustafagićem, Josipom Milanovićem, Magdalenom Paradžik, Dejanom Rosuljaš i Zerinom Suyabatmaz, pokazali su da personalizacija ne znači samo detalj na majici, nego i ono što odlučimo podijeliti s drugima.
Šta smo zapravo ponijeli kući?
Više od personalizirane majice. Ponijeli smo iskustvo koje je bilo kreativno, zabavno i iskreno.
Ova radionica pokazala je da događaj ne mora biti “još jedan u nizu”. Kada se spoje moda, energija, Cedevita vitaminska voda i ljudi spremni da se otvore i ostave svoj trag, nastaje momenat koji se pamti i koji vas nasmije kad god pogledate detalj izvezen na svojoj majici.
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Cedevitom vitaminskom vodom
Produkcija: Bonjour.ba
Foto: Studio Soba za Bonjour.ba
Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!