TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 21.6.2021.
Udruženje Obojena Klapa organizuje FASADA FEST - Fresh Air Sarajevo Displays Art, festival ulične umjetnosti u Sarajevu i prvi ulični festival, koji crtanjem želi doprinijeti u borbi s problemom zagađenosti zraka.
U periodu od 26. juna do 10. jula 2021. godine, na različitim lokacijama na području Kantona Sarajevo umjetnici će ocrtati seriju murala. Osim što je cilj uljepšati javni prostor, približavajući građanima uličnu umjetnost, organizatori festivala čine velik korak koristeći boje koje razgrađuju štetne čestice u zraku, u nadi da će to pridonijeti rješavanju problema zagađenog zraka.
Značajnu ulogu za festival imaju street art umjetnik, osnivač Obojene Klape, Benjamin Čengić – Zian, kao projekt menadžer i jedan od muralista, te reper i graffiti umjetnik Adnan Hamidović – Frenkie, kao promoter festivala i jedan od graffitera koji će učestvovati na graffiti jamovima. U sklopu festivala će se organizovati pet graffiti jamova – evenata, koji će poslužiti kao jedinstvena prilika za ljubitelje ulične umjetnosti, različitih zanimanja i iz različitih krajeva Balkana, da se upoznaju i druže uz umjetnost, te time javnosti pošalju pozitivnu poruku zajedništva.
U okviru festival će biti kreirana interaktivna mapa na kojoj će biti označena i prikazana street art djela, što bi tu vrstu umjetnosti trebalo učiniti dostupnijom građanima i turistima, te samim time stvoriti značajan turistički potencijal i drugačiju turističnu ponudu. Jedan od ciljeva je i osigurati Hall of Fame lokacije, teritorije na kojima je dozvoljeno slobodno crtanje, čime bi se smanjilo uništavanje fasada ilegalnim crtanjem graffita.
Boysen KNOxOUT boje u svijetu postoje od 2008. godine, a zahvaljujući fondaciji EcoEvolution.org, koja podržava i promoviše inovativne projekte usmjerene na pročišćavanje zraka, dostupne će biti i umjetnicima na FASADA FEST-u. Murali kreirani ovim bojama koriste CristalACTiV™ tehnologiju, koja fotokatalizacijom razgrađuje štetne nitrogen okside i ujedno se bori protiv plijesni, gljivica i virusa. Dodatna ekološka prednost za zidove koji su pokriveni ovim bojama jeste da ih se rjeđe treba ponovo bojiti, kao i da se sami čiste, obzirom na hidrofilnu prirodu boje. 1m2 zida prekrivenog KNOxOUT bojom smanjuje broj nitrogen oksida za 0.44 g, dok jedno srednje veliko stablo dnevno filtrita 0,42 g zraka. To bi značilo da mural veličine 1000m2 radi jednak posao kao i 1000 stabala.
Projekat se realizuje zahvaljujući podršci programa Bosnia and Herzegovina Resilience Initiative (BHRI), koji sprovodi Međunarodna organizacija za migracije (IOM), uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).
Za detaljne informacije o FASADA FEST-u i aktivnostima, pratite oficijelni Instagram profil festivala @fasadafestival.
***
Naslovna fotografija: Promo
Tekst: Promotivni članak
TEKST: Bonjour.ba/PR
Dani komunikacija 2025. donose sadržaj koji konkurira i moru, suncu te najboljem društvu u Rovinju.
Neponovljiva atmosfera, pune dvorane, kvalitetne i aktualne teme, globalni lideri te punjenje kreativnih baterija u proljetnom ambijentu rovinjskoga hotela Lone među domaćim liderima iz svijeta tržišnih komunikacija.
U punom su jeku pripreme za nove Dane komunikacija, koji će od 15. do 18. svibnja u Rovinju okupiti brojnu zajednicu komunikatora. Objavljen je službeni raspored festivala, a sudionici će se i ove godine moći uključiti u cijeli niz zanimljivih diskusija o temama od velikog značaja za industriju, a rovinjsko sunce, more i sjajno društvo bit će samo prirodan produžetak uvijek očaravajućeg festivalskog iskustva.
S rekordnih 75 programskih segmenata i više od 180 govornika na čak 5 festivalskih pozornica, ovogodišnji Dani komunikacija ne samo da su najveći do sada već i najambiciozniji. Od umjetne inteligencije, kroz pitanja etike i regulatornih okvira, sve do kreativnih strategija koje redefiniraju ponašanje potrošača, festival će na tri dana postati komunikacijski epicentar regije.
Pitanja na koja će ovogodišnje izdanje odgovoriti aktualna su, relevantna i često upravo ona o kojima zapravo ne volimo govoriti naglas i baš se zato njima treba i mora baviti industrija koja je na čelu društvenih inovacija.
Teme aktuelnije nego ikada
Od duboko stručnih uvida i regulatornih tema do pop-kulturalnih fenomena i društvenih pomaka, program je koncipiran kao odgovor na potrebe industrije – i poziv za zajedničkim oblikovanjem njezine budućnosti. Od digitalne regulative do psihologije pažnje, od redefinicije kreativnosti u eri automatizacije do iskrenih pitanja o etici, transparentnosti i odgovornosti, stvarnih učinaka tehnologije i AI-ja na biznis, brendove i društvo te mnoštva neminovnih digitalnih tema.
Kroz brojne razgovore i predavanja sudionici će imati priliku istražiti kako se komunikacijska industrija suočava s izazovima suvremenog društva i tehnologije.
„Htjeli smo stvoriti program koji je bolji od beach bara, pametniji od algoritma i zabavniji od Tik Toka“, poručila je Dunja Ivana Ballon, direktorica programa i festivala. „Našem lineupu nije cilj da samo naoko bude impresivan – ovo je program kakav industrija treba. Teme o kojima svi razmišljamo, ali o kojima rijetko otvoreno govorimo, sada su pod reflektorima. Vrijeme je da ih adresiramo: bez uljepšavanja, bez izbjegavanja, uz ljude koji ih znaju iznutra i imaju hrabrosti reći sve naglas.“
Čak 5 festivalskih pozornica
Uz glavnu dvoranu AAA, koja će biti središnje mjesto okupljanja DK zajednice od jutra do mraka, kao i dvoranu BEE te DK LLLounge, koji su mjesto najzanimljivijih rasprava, dijeljenja dojmova, prikupljanja znanja i tipično-netipičnoga preispitivanja komunikacijskoga svijeta DK zajednica ove se godine širi na dodatna dva uzbudljiva festivalska stagea.
Proslava uspjeha industrije u morskom ambijentu
Tijekom tri festivalska dana Dani komunikacija ugostit će brojne predavače svjetskoga glasa tijekom dana, a večeri će biti posvećene dodjelama nagrada najboljima u industriji, a potom i slavljenju uspjeha.
Uz glavnu dvoranu AAA, koja će biti središnje mjesto okupljanja DK zajednice od jutra do mraka, kao i dvoranu BEE te DK LLLounge, koji su mjesto najzanimljivijih rasprava, dijeljenja dojmova, prikupljanja znanja i tipično-netipičnoga preispitivanja komunikacijskoga svijeta – DK zajednica ove se godine širi na dodatna dva uzbudljiva festivalska stagea.
Razgovori domaćih i regionalnih stručnjaka o gorućim temama industrije iz dvorane Šššumica sele se u novu dvoranu POOLSIDE Stage, ni više ni manje nego – pored bazena, uz savršen omjer svibanjskoga sunca, hlada, svježine te uvijek intrigantnih komunikacijskih tema. Nije tajna ni da ovaj festival voli rušiti četvrti zid i svoje sudionike staviti u samo središte zbivanja – no u večernjim festivalskim terminima neće biti potrebni zidovi uopće: glavnu dvoranu na tri će večeri zamijeniti glamurozni THE OTHER BEACH Stage te će se dodjele nagrada, ako vremenske okolnosti dozvole, prvi put u Rovinju održati pod zvijezdama, i to ni više ni manje nego uz miris soli i morskoga povjetarca.
Miljenici svjetske industrije u Rovinju
Podsjetimo, već je najavljen niz predavača izuzetnog postava tipično-netipičnih Dana komunikacija, sudionicima će se u Rovinju pridružiti slavna humanoidna umjetna inteligencija Sophija, najinovativniji CMO na svijetu prema Business Insideru i osvajač više od 200 nagrada Cannesa Lionsa Fernando Machado powered by A1. Karen Nelson-Field, vodeća svjetska ekspertica za ekonomiju pažnje i najobjavljivanija autorica na WARC-u.
Blair Enns, najveći svjetski autoritet za prodaju i pricing kreativnih usluga. Michael Corcoran, Internet’s Savviest Troll i bivši voditelj društvenih mreža Ryanaira. Marisha Lakhiani, stručnjakinja za umjetnu inteligenciju i automatizaciju za rast brendova te maksimizaciju povrata na ulaganje u oglašavanje (ROAS).
Johan Ronnestam, globalni stručnjak za brending, serijski poduzetnik i kreativni vizionar iza kampanja za brendove poput Volva, adidasa i IKEA-e; Mirella Crespi, kreativna strateginja koja stoji iza više od 2000 oglasa mjesečno na šest jezika za globalne brendove poput Amazona, Mete, Unilevera i Ubisofta; Amber Case powered by ENNA, cyborg antropologinja i jedna od najutjecajnijih žena u tehnologiji prema Fast Companyju te Dietmar Dahmen, svjetski poznat stručnjak za transformaciju, inovacije i budućnost poslovanja.
Vremena je još malo, svi kreativci, marketingaši, digitalci, mediji i drugi komunikatori koji se i ove godine žele naći u društvu domaćih i svjetskih tržišnih lidera informacije o sudjelovanju mogu pronaći na www.danikomunikacija.com.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!