TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 17.3.2023.

Za osjećaj zadovoljstva na poslu, a i za bolji odnos sa vašim/-om šefom/-icom i klijentima sve je u jednom triku: jasnoj komunikaciji.

Svaki email koji pošaljete u ime kompanije predstavlja i vas, brend, vašu stručnost i ostavlja utisak.

Email je jedan od najvažnijih i najčešće korištenih alata u komunikaciji na radnom mjestu, a način na koji šaljete email govori mnogo o vama, tačnije o vašim komunikacijskim vještinama, stručnosti, organizacijskim vještinama i učinkovitosti.

 

Foto: unsplash.com

 

Bilo da ste novi na radnom mjestu ili ste profesionalac koji ima iskustva u slanju emailova, izdvojili smo nekoliko savjeta koji će vas od razine slanja emaila kao početnika rangirati do email stručnjaka.

 

Neka vaša email adresa bude profesionalna
 

Kada želite da pošaljete poslovni email najbolje je da on dolazi sa profesionalne email adrese. To znači da vaše korisničko ime za Gmail u srednjoj školi ili neki nasumični nalog ne ostavlja dobar dojam potencijalnim poslodavcima.

 

Foto: unsplash.com

 

Najbolja opcija je varijacija vašeg imena i prezimena ili varijacija vaših inicijala. Primjer je Ime.Prezime@email. Također, možete personalizirati svoj email vašom profesionalnom fotografijom. Ne samo da će primalac primijetiti, već će mu dati do znanja da niste automatska poruka ili virus.

 

Kreirajte personalizirani email potpis/Signature
 

Trik je u tome da ne pretjerate. Ako nemate ništa kao potpis, malo je čudno i ne tako profesionalno. Sa druge strane ako unesete previše detalja, emotikona i linkova, također rizikujete da izgledate manje profesionalni.


 

Foto: unsplash.com

 

U potpis možete staviti vaše radno mjesto, kontakt informacije kao što su telefonski broj, kao i link do vaše kompanije, vaše lične web stranice ili vašeg LinkedIn profila u zavisnosti od toga da li je ovo poslovna email adresa ili lična email adresa. Ako je relevantno za vaše radno mjesto možete se povezati i sa svojim nalozima na društvenim mrežama.
 

Fokusirajte se tačno na temu kod imenovanja emaila
 

Nejasni mailovi, a posebice oni koji nemaju navedeno predmet/subject maila će se jednostavno izgubiti u prijemnom sandučetu.

Cilj je dati primaocu dovoljno konteksta i info o tome o čemu se radi u vašem emailu i prije nego što ga otvori.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Julia March (@juliamarchpi)


 

Budite jasni i precizni
 

Priznajte, ni vi ne volite kada dobijete email koji djeluje kao jedna duuuuuga rečenica. Jednostavno teško je pronaći važne detalje u takvom emailu.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by carmen (@desksituation_)

 

Umjesto toga, neka tekst emaila bude sažet. Navodite samo relevantne i važne informacije i koristite linkove za dodatne informacije ako su potrebni. Također, super trik za pregledniji email je korištenje numerisane liste za rezimiranje važnih podataka i zaključaka.

 

Koristite samouvjeren ton i bez stalnog „izvinite“ i „ali“


"Mislim..." i "Osjećam..." su izrazi koje trebate izbjegavati. Umjesto toga koristite "Željela bih razmotriti...". Također, nema mjesta za često "izvinite" ili "samo da kažem" i „ali“. Ne kažemo da trebate ignorisati stavke koje su dovele do toga, ali možete naučiti kako da prenesete takvu poruku „bez izvinjenja“. Umjesto da kažete "izvinite“ zbog kasnog odgovora ili greške, odgovorite sa "Hvala na strpljenju." ili "Cijenim što ste mi skrenuli pažnju na ovo."

 

Foto: unsplash.com

 

Na ovaj način pokazujete samopouzdanje i odgovornost bez potkopavanja vlastitog autoriteta.

 

Ne koristite previše uskličnik ni emotikone


Dodavanjem previše uskličnika ili emotikona u email možete djelovati neprofesionalno i previše ležerno za poslovnu komunikaciju.



Foto: unsplash.com

 

Odgovorite na vrijeme
 

To znači da dajete do znanja da ste dobili email, da ste ga pregledali i da ćete slijediti sljedeće korake. Dakle, pokušajte odgovoriti u roku od 24h. Kada vam treba više vremena, samo recite osobi na drugoj strani da ste primili email i kada stignete odgovorit ćete detaljnije.


***
Naslovna fotografija: freepik.com


Bonjour

Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice

TEKST: Bonjour.ba

Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice

Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.

Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


akademija28bonjour_ba
akademija23bonjour_ba
dm-akademija-bonjourba-1

Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.


akademija7bonjour_ba
akademija4bonjour_ba
akademija2bonjour_ba
akademija68bonjour_ba
akademija_photowall24bonjour_ba

Dobrodošlica koja je otvorila dan  

Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.


akademija108bonjour_ba

Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH


Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.


akademija325bonjour_ba

Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH


akademija5bonjour_ba-1
akademija8bonjour_ba
akademija15bonjour_ba

Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


akademija156bonjour_ba
akademija154bonjour_ba
akademija_photowall13bonjour_ba

Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.


akademija54bonjour_ba
akademija-dm-bonjour-ba-gif-3

Razgovori koji mijenjaju perspektivu  

Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


akademija259bonjour_ba
akademija19bonjour_ba
akademija18bonjour_ba

To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.


akademija304bonjour_ba
akademija296bonjour_ba
akademija17bonjour_ba
akademija7bonjour_ba

Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.


akademija246bonjour_ba
akademija9bonjour_ba

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH


Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore  

Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.


akademija314bonjour_ba
akademija11bonjour_ba

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


akademija14bonjour_ba
akademija10bonjour_ba
akademija292bonjour_ba

Snaga zajednice koja raste  

Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.


akademija276bonjour_ba
akademija240bonjour_ba
akademija_photowall26bonjour_ba
akademija226bonjour_ba
akademija_photowall35bonjour_ba-1
akademija-dm-bonjour-ba-gif-2-1
 

Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.


akademija_photowall28bonjour_ba-1
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa dm drogerie markt
 
Bonjour.ba produkcija  
Kreativna realizacija eventa: Dijana Ćavar
Asistentica: Semra Manjura
Autorica članka: Adelisa Mašić
Grafičko oblikovanje: Marija Perić
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah
Fotografija: Enida Kajević i Monika Andrić
Video: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!