TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 17.3.2023.
Za osjećaj zadovoljstva na poslu, a i za bolji odnos sa vašim/-om šefom/-icom i klijentima sve je u jednom triku: jasnoj komunikaciji.
Svaki email koji pošaljete u ime kompanije predstavlja i vas, brend, vašu stručnost i ostavlja utisak.
Email je jedan od najvažnijih i najčešće korištenih alata u komunikaciji na radnom mjestu, a način na koji šaljete email govori mnogo o vama, tačnije o vašim komunikacijskim vještinama, stručnosti, organizacijskim vještinama i učinkovitosti.

Foto: unsplash.com
Bilo da ste novi na radnom mjestu ili ste profesionalac koji ima iskustva u slanju emailova, izdvojili smo nekoliko savjeta koji će vas od razine slanja emaila kao početnika rangirati do email stručnjaka.
Neka vaša email adresa bude profesionalna
Kada želite da pošaljete poslovni email najbolje je da on dolazi sa profesionalne email adrese. To znači da vaše korisničko ime za Gmail u srednjoj školi ili neki nasumični nalog ne ostavlja dobar dojam potencijalnim poslodavcima.

Foto: unsplash.com
Najbolja opcija je varijacija vašeg imena i prezimena ili varijacija vaših inicijala. Primjer je Ime.Prezime@email. Također, možete personalizirati svoj email vašom profesionalnom fotografijom. Ne samo da će primalac primijetiti, već će mu dati do znanja da niste automatska poruka ili virus.
Kreirajte personalizirani email potpis/Signature
Trik je u tome da ne pretjerate. Ako nemate ništa kao potpis, malo je čudno i ne tako profesionalno. Sa druge strane ako unesete previše detalja, emotikona i linkova, također rizikujete da izgledate manje profesionalni.

Foto: unsplash.com
U potpis možete staviti vaše radno mjesto, kontakt informacije kao što su telefonski broj, kao i link do vaše kompanije, vaše lične web stranice ili vašeg LinkedIn profila u zavisnosti od toga da li je ovo poslovna email adresa ili lična email adresa. Ako je relevantno za vaše radno mjesto možete se povezati i sa svojim nalozima na društvenim mrežama.
Fokusirajte se tačno na temu kod imenovanja emaila
Nejasni mailovi, a posebice oni koji nemaju navedeno predmet/subject maila će se jednostavno izgubiti u prijemnom sandučetu.
Cilj je dati primaocu dovoljno konteksta i info o tome o čemu se radi u vašem emailu i prije nego što ga otvori.
Budite jasni i precizni
Priznajte, ni vi ne volite kada dobijete email koji djeluje kao jedna duuuuuga rečenica. Jednostavno teško je pronaći važne detalje u takvom emailu.
Umjesto toga, neka tekst emaila bude sažet. Navodite samo relevantne i važne informacije i koristite linkove za dodatne informacije ako su potrebni. Također, super trik za pregledniji email je korištenje numerisane liste za rezimiranje važnih podataka i zaključaka.
Koristite samouvjeren ton i bez stalnog „izvinite“ i „ali“
"Mislim..." i "Osjećam..." su izrazi koje trebate izbjegavati. Umjesto toga koristite "Željela bih razmotriti...". Također, nema mjesta za često "izvinite" ili "samo da kažem" i „ali“. Ne kažemo da trebate ignorisati stavke koje su dovele do toga, ali možete naučiti kako da prenesete takvu poruku „bez izvinjenja“. Umjesto da kažete "izvinite“ zbog kasnog odgovora ili greške, odgovorite sa "Hvala na strpljenju." ili "Cijenim što ste mi skrenuli pažnju na ovo."

Foto: unsplash.com
Na ovaj način pokazujete samopouzdanje i odgovornost bez potkopavanja vlastitog autoriteta.
Ne koristite previše uskličnik ni emotikone
Dodavanjem previše uskličnika ili emotikona u email možete djelovati neprofesionalno i previše ležerno za poslovnu komunikaciju.

Foto: unsplash.com
Odgovorite na vrijeme
To znači da dajete do znanja da ste dobili email, da ste ga pregledali i da ćete slijediti sljedeće korake. Dakle, pokušajte odgovoriti u roku od 24h. Kada vam treba više vremena, samo recite osobi na drugoj strani da ste primili email i kada stignete odgovorit ćete detaljnije.
***
Naslovna fotografija: freepik.com
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!