TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 17.3.2023.
Za osjećaj zadovoljstva na poslu, a i za bolji odnos sa vašim/-om šefom/-icom i klijentima sve je u jednom triku: jasnoj komunikaciji.
Svaki email koji pošaljete u ime kompanije predstavlja i vas, brend, vašu stručnost i ostavlja utisak.
Email je jedan od najvažnijih i najčešće korištenih alata u komunikaciji na radnom mjestu, a način na koji šaljete email govori mnogo o vama, tačnije o vašim komunikacijskim vještinama, stručnosti, organizacijskim vještinama i učinkovitosti.

Foto: unsplash.com
Bilo da ste novi na radnom mjestu ili ste profesionalac koji ima iskustva u slanju emailova, izdvojili smo nekoliko savjeta koji će vas od razine slanja emaila kao početnika rangirati do email stručnjaka.
Neka vaša email adresa bude profesionalna
Kada želite da pošaljete poslovni email najbolje je da on dolazi sa profesionalne email adrese. To znači da vaše korisničko ime za Gmail u srednjoj školi ili neki nasumični nalog ne ostavlja dobar dojam potencijalnim poslodavcima.

Foto: unsplash.com
Najbolja opcija je varijacija vašeg imena i prezimena ili varijacija vaših inicijala. Primjer je Ime.Prezime@email. Također, možete personalizirati svoj email vašom profesionalnom fotografijom. Ne samo da će primalac primijetiti, već će mu dati do znanja da niste automatska poruka ili virus.
Kreirajte personalizirani email potpis/Signature
Trik je u tome da ne pretjerate. Ako nemate ništa kao potpis, malo je čudno i ne tako profesionalno. Sa druge strane ako unesete previše detalja, emotikona i linkova, također rizikujete da izgledate manje profesionalni.

Foto: unsplash.com
U potpis možete staviti vaše radno mjesto, kontakt informacije kao što su telefonski broj, kao i link do vaše kompanije, vaše lične web stranice ili vašeg LinkedIn profila u zavisnosti od toga da li je ovo poslovna email adresa ili lična email adresa. Ako je relevantno za vaše radno mjesto možete se povezati i sa svojim nalozima na društvenim mrežama.
Fokusirajte se tačno na temu kod imenovanja emaila
Nejasni mailovi, a posebice oni koji nemaju navedeno predmet/subject maila će se jednostavno izgubiti u prijemnom sandučetu.
Cilj je dati primaocu dovoljno konteksta i info o tome o čemu se radi u vašem emailu i prije nego što ga otvori.
Budite jasni i precizni
Priznajte, ni vi ne volite kada dobijete email koji djeluje kao jedna duuuuuga rečenica. Jednostavno teško je pronaći važne detalje u takvom emailu.
Umjesto toga, neka tekst emaila bude sažet. Navodite samo relevantne i važne informacije i koristite linkove za dodatne informacije ako su potrebni. Također, super trik za pregledniji email je korištenje numerisane liste za rezimiranje važnih podataka i zaključaka.
Koristite samouvjeren ton i bez stalnog „izvinite“ i „ali“
"Mislim..." i "Osjećam..." su izrazi koje trebate izbjegavati. Umjesto toga koristite "Željela bih razmotriti...". Također, nema mjesta za često "izvinite" ili "samo da kažem" i „ali“. Ne kažemo da trebate ignorisati stavke koje su dovele do toga, ali možete naučiti kako da prenesete takvu poruku „bez izvinjenja“. Umjesto da kažete "izvinite“ zbog kasnog odgovora ili greške, odgovorite sa "Hvala na strpljenju." ili "Cijenim što ste mi skrenuli pažnju na ovo."

Foto: unsplash.com
Na ovaj način pokazujete samopouzdanje i odgovornost bez potkopavanja vlastitog autoriteta.
Ne koristite previše uskličnik ni emotikone
Dodavanjem previše uskličnika ili emotikona u email možete djelovati neprofesionalno i previše ležerno za poslovnu komunikaciju.

Foto: unsplash.com
Odgovorite na vrijeme
To znači da dajete do znanja da ste dobili email, da ste ga pregledali i da ćete slijediti sljedeće korake. Dakle, pokušajte odgovoriti u roku od 24h. Kada vam treba više vremena, samo recite osobi na drugoj strani da ste primili email i kada stignete odgovorit ćete detaljnije.
***
Naslovna fotografija: freepik.com
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!