TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 17.3.2023.

Za osjećaj zadovoljstva na poslu, a i za bolji odnos sa vašim/-om šefom/-icom i klijentima sve je u jednom triku: jasnoj komunikaciji.

Svaki email koji pošaljete u ime kompanije predstavlja i vas, brend, vašu stručnost i ostavlja utisak.

Email je jedan od najvažnijih i najčešće korištenih alata u komunikaciji na radnom mjestu, a način na koji šaljete email govori mnogo o vama, tačnije o vašim komunikacijskim vještinama, stručnosti, organizacijskim vještinama i učinkovitosti.

 

Foto: unsplash.com

 

Bilo da ste novi na radnom mjestu ili ste profesionalac koji ima iskustva u slanju emailova, izdvojili smo nekoliko savjeta koji će vas od razine slanja emaila kao početnika rangirati do email stručnjaka.

 

Neka vaša email adresa bude profesionalna
 

Kada želite da pošaljete poslovni email najbolje je da on dolazi sa profesionalne email adrese. To znači da vaše korisničko ime za Gmail u srednjoj školi ili neki nasumični nalog ne ostavlja dobar dojam potencijalnim poslodavcima.

 

Foto: unsplash.com

 

Najbolja opcija je varijacija vašeg imena i prezimena ili varijacija vaših inicijala. Primjer je Ime.Prezime@email. Također, možete personalizirati svoj email vašom profesionalnom fotografijom. Ne samo da će primalac primijetiti, već će mu dati do znanja da niste automatska poruka ili virus.

 

Kreirajte personalizirani email potpis/Signature
 

Trik je u tome da ne pretjerate. Ako nemate ništa kao potpis, malo je čudno i ne tako profesionalno. Sa druge strane ako unesete previše detalja, emotikona i linkova, također rizikujete da izgledate manje profesionalni.


 

Foto: unsplash.com

 

U potpis možete staviti vaše radno mjesto, kontakt informacije kao što su telefonski broj, kao i link do vaše kompanije, vaše lične web stranice ili vašeg LinkedIn profila u zavisnosti od toga da li je ovo poslovna email adresa ili lična email adresa. Ako je relevantno za vaše radno mjesto možete se povezati i sa svojim nalozima na društvenim mrežama.
 

Fokusirajte se tačno na temu kod imenovanja emaila
 

Nejasni mailovi, a posebice oni koji nemaju navedeno predmet/subject maila će se jednostavno izgubiti u prijemnom sandučetu.

Cilj je dati primaocu dovoljno konteksta i info o tome o čemu se radi u vašem emailu i prije nego što ga otvori.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Julia March (@juliamarchpi)


 

Budite jasni i precizni
 

Priznajte, ni vi ne volite kada dobijete email koji djeluje kao jedna duuuuuga rečenica. Jednostavno teško je pronaći važne detalje u takvom emailu.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by carmen (@desksituation_)

 

Umjesto toga, neka tekst emaila bude sažet. Navodite samo relevantne i važne informacije i koristite linkove za dodatne informacije ako su potrebni. Također, super trik za pregledniji email je korištenje numerisane liste za rezimiranje važnih podataka i zaključaka.

 

Koristite samouvjeren ton i bez stalnog „izvinite“ i „ali“


"Mislim..." i "Osjećam..." su izrazi koje trebate izbjegavati. Umjesto toga koristite "Željela bih razmotriti...". Također, nema mjesta za često "izvinite" ili "samo da kažem" i „ali“. Ne kažemo da trebate ignorisati stavke koje su dovele do toga, ali možete naučiti kako da prenesete takvu poruku „bez izvinjenja“. Umjesto da kažete "izvinite“ zbog kasnog odgovora ili greške, odgovorite sa "Hvala na strpljenju." ili "Cijenim što ste mi skrenuli pažnju na ovo."

 

Foto: unsplash.com

 

Na ovaj način pokazujete samopouzdanje i odgovornost bez potkopavanja vlastitog autoriteta.

 

Ne koristite previše uskličnik ni emotikone


Dodavanjem previše uskličnika ili emotikona u email možete djelovati neprofesionalno i previše ležerno za poslovnu komunikaciju.



Foto: unsplash.com

 

Odgovorite na vrijeme
 

To znači da dajete do znanja da ste dobili email, da ste ga pregledali i da ćete slijediti sljedeće korake. Dakle, pokušajte odgovoriti u roku od 24h. Kada vam treba više vremena, samo recite osobi na drugoj strani da ste primili email i kada stignete odgovorit ćete detaljnije.


***
Naslovna fotografija: freepik.com


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!