TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 17.3.2023.
Za osjećaj zadovoljstva na poslu, a i za bolji odnos sa vašim/-om šefom/-icom i klijentima sve je u jednom triku: jasnoj komunikaciji.
Svaki email koji pošaljete u ime kompanije predstavlja i vas, brend, vašu stručnost i ostavlja utisak.
Email je jedan od najvažnijih i najčešće korištenih alata u komunikaciji na radnom mjestu, a način na koji šaljete email govori mnogo o vama, tačnije o vašim komunikacijskim vještinama, stručnosti, organizacijskim vještinama i učinkovitosti.

Foto: unsplash.com
Bilo da ste novi na radnom mjestu ili ste profesionalac koji ima iskustva u slanju emailova, izdvojili smo nekoliko savjeta koji će vas od razine slanja emaila kao početnika rangirati do email stručnjaka.
Neka vaša email adresa bude profesionalna
Kada želite da pošaljete poslovni email najbolje je da on dolazi sa profesionalne email adrese. To znači da vaše korisničko ime za Gmail u srednjoj školi ili neki nasumični nalog ne ostavlja dobar dojam potencijalnim poslodavcima.

Foto: unsplash.com
Najbolja opcija je varijacija vašeg imena i prezimena ili varijacija vaših inicijala. Primjer je Ime.Prezime@email. Također, možete personalizirati svoj email vašom profesionalnom fotografijom. Ne samo da će primalac primijetiti, već će mu dati do znanja da niste automatska poruka ili virus.
Kreirajte personalizirani email potpis/Signature
Trik je u tome da ne pretjerate. Ako nemate ništa kao potpis, malo je čudno i ne tako profesionalno. Sa druge strane ako unesete previše detalja, emotikona i linkova, također rizikujete da izgledate manje profesionalni.

Foto: unsplash.com
U potpis možete staviti vaše radno mjesto, kontakt informacije kao što su telefonski broj, kao i link do vaše kompanije, vaše lične web stranice ili vašeg LinkedIn profila u zavisnosti od toga da li je ovo poslovna email adresa ili lična email adresa. Ako je relevantno za vaše radno mjesto možete se povezati i sa svojim nalozima na društvenim mrežama.
Fokusirajte se tačno na temu kod imenovanja emaila
Nejasni mailovi, a posebice oni koji nemaju navedeno predmet/subject maila će se jednostavno izgubiti u prijemnom sandučetu.
Cilj je dati primaocu dovoljno konteksta i info o tome o čemu se radi u vašem emailu i prije nego što ga otvori.
Budite jasni i precizni
Priznajte, ni vi ne volite kada dobijete email koji djeluje kao jedna duuuuuga rečenica. Jednostavno teško je pronaći važne detalje u takvom emailu.
Umjesto toga, neka tekst emaila bude sažet. Navodite samo relevantne i važne informacije i koristite linkove za dodatne informacije ako su potrebni. Također, super trik za pregledniji email je korištenje numerisane liste za rezimiranje važnih podataka i zaključaka.
Koristite samouvjeren ton i bez stalnog „izvinite“ i „ali“
"Mislim..." i "Osjećam..." su izrazi koje trebate izbjegavati. Umjesto toga koristite "Željela bih razmotriti...". Također, nema mjesta za često "izvinite" ili "samo da kažem" i „ali“. Ne kažemo da trebate ignorisati stavke koje su dovele do toga, ali možete naučiti kako da prenesete takvu poruku „bez izvinjenja“. Umjesto da kažete "izvinite“ zbog kasnog odgovora ili greške, odgovorite sa "Hvala na strpljenju." ili "Cijenim što ste mi skrenuli pažnju na ovo."

Foto: unsplash.com
Na ovaj način pokazujete samopouzdanje i odgovornost bez potkopavanja vlastitog autoriteta.
Ne koristite previše uskličnik ni emotikone
Dodavanjem previše uskličnika ili emotikona u email možete djelovati neprofesionalno i previše ležerno za poslovnu komunikaciju.

Foto: unsplash.com
Odgovorite na vrijeme
To znači da dajete do znanja da ste dobili email, da ste ga pregledali i da ćete slijediti sljedeće korake. Dakle, pokušajte odgovoriti u roku od 24h. Kada vam treba više vremena, samo recite osobi na drugoj strani da ste primili email i kada stignete odgovorit ćete detaljnije.
***
Naslovna fotografija: freepik.com
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!