TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 11.3.2021.

Elma Mahmutović 25. je poduzetnica s kojom smo u sklopu projekta FEEL GOOD majica razgovarali o poduzetništvu, izazovima s kojima se susreće, svakodnevnom balansu i neuspjesima.

Podsjećamo, u devetom mjesecu prošle godine smo predstavili projekt #FEELGOODmajica. Osmišljena je od strane BONJOUR.tima u suradnji s dm drogerie markt kako bi slavila sve sjajne žene u našem životu. Svaka osoba koja ju je kupila, donirala je 2KM za razvoj i jačanje poduzetnica u sklopu projekta #poduzetneZAJEDNO koji potpisuje domaća neprofitna organizacija Fondacija 787. Na kraju projekta, početkom 12. mjeseca prošle godine, od prodaje majice u dm prodavnicama, donirali smo 10 000 KM za edukaciju i promociju više od 50 bh. poduzetnica!


Elma je dama koja će brzo ukrasti vašu pažnju svojom pristupačnošću, komunikativnosti, ali i strasti s kojom priča o TraveloBiH, agenciji koja se bavi edukativnim turizmom i turistima želi na najbolji način približiti ljepote BiH, znamenitosti i kulturu. Kroz razgovor otkrila nam je što to TraveloBiH čini posebnim, kako izgleda njen radni dan, kao i koja je knjiga ostavila najviše utjecaja na nju.

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Ako govorimo o tome kada je nastala ideja za pokretanje ove priče, rekla bih prije 3-4 godine. Međutim, tek se pred kraj 2019. konkretizovala cijela priča. Od tada se kontinuirano radi na razvoju modela, ali je pandemija Covid-19 dosta usporila predviđeni tempo rasta i aktivnosti.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Inovativna rješenja- podrška klijentima i povjerenje.

Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?

TraveloBiH bavi se edukativnim turizmom, event menadžmentom i administrativnim uslugama.
U suštini, naš osnovni cilj je ponuditi usluge koje će našim klijentima uštediti vrijeme, novac i resurse, a i dalje osigurati najveći nivo profesionalnosti i kvaliteta. Navest ću primjer, studijska grupa iz SAD-a želi posjetiti BiH, učiti o historiji, društveno-ekonomskoj situaciji, a u isto vrijeme doživjeti ljepote BiH, ali ne zna odakle da krene sa organizacijom. Mi smo tu da riješimo sve logističke aspekte, kreiramo kvalitetan program, pozovemo odgovarajuće eksperte i govornike te omogućimo da se grupa posveti isključivo sadržaju, učenju i upoznavanju naše kulture i tradicije. Fokus nam je i na organizaciji događaja, prvenstveno edukativnog karaktera (konferencije i seminari), a pandemija nam je donijela još jednu djelatnost – bavimo se administrativnim poslovima za strane firme, prvenstveno kroz virtuelne asistente i virtuelne office menadžere.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Ja sam i dalje zaposlena full-time na jednom predivnom obrazovnom projektu te se poslovima za TraveloBiH bavim u popodnevnim satima i vikendom. Ali kada radite nešto što volite, ništa nije teško.

Imam saradnice koje preuzimaju veliki dio odgovornosti i mislim da je najvažnije imati dobar i profesionalan odnos, baziran na poštovanju. Tada rezultati ne izostaju.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Mi smo prva agencija sa isključivim fokusom na obrazovni turizam u BIH, koji ima i još dva dodatna aspekta poslovanja koji su takođe vrlo traženi i popularni. Smatram da je i iskustvo koje je unijeto u ovaj projekat, mnoštvo međunarodnih kontakata i odnos prema poslu ono što nas izdvaja.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Neuspjeh ne postoji, samo lekcija koju možemo iskoristiti da budemo bolji u budućnosti.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

I neuspjele prilike nam možda otvaraju vrata za nešto novo, samo ako ih kao takve posmatramo.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Svijest o važnosti kupovine domaćih proizvoda raste, pogotovo jer je sve više prepoznatljivih i kvalitetnih proizvoda dostupno na našem tržištu. Važno je ostati dosljedan po pitanju kvalitete proizvoda, jer kupci vrlo brzo prepoznaju kada proizvod ne zadrži onaj prvobitni „sjaj“. Mislim da svi želimo živjeti u državi koja je ekonomski stabilna, a kupovina domaćih proizvoda je važna karika u tom procesu.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Razgovori s Bogom, Neil Donald Walsch, pogotovo prva knjiga. Dosta životne mudrosti i totalni preokret u poimanju našeg postojanja i uloge na ovom svijetu. Apsolutna preporuka.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Duge šetnje kroz prirodu, meditacija ili jedan tipičan wellness dan.

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Fondacija 787 je od početka mog poduzetničkog puta bila velika podrška, što kroz savjetovanje, što kroz brojne edukacije kojima se jačaju poduzetničke vještine. Mislim da je svim korisnicima pomogla da shvate da taj san o vlastitom biznisu može postati stvarnost, samo je potrebna jasna vizija i zalaganje.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba & Elma Mahmutović

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Rekla bih da je važno pokušati. Danas je sve više programa koji podržavaju poduzetničke ideje, te je uz malo zalaganja moguće dobiti i znanje, ali i početni kapital. Bez rizika, nema ni dobiti.

TraveloBiH možete pratiti na njihovoj službenoj Facebook, kao i Instagram stranici.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba


                               


Bonjour

Prvo Bangkok, a onda šok! Njeno putovanje je sve o čemu se priča ovih dana.

TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak

Prvo Bangkok, a onda šok! Njeno putovanje je sve o čemu se priča ovih dana. Prvo Bangkok, a onda šok! Njeno putovanje je sve o čemu se priča ovih dana.

Putovanja nas mijenjaju. Upoznavanje novih kultura, drugačiji ritam dana, neočekivani pejzaži... i naravno, outfiti koji sve to prate.

Vijetnam i Tajland i Bali,  potpuno različita mjesta koja traže da budete svoji, da istražujete lokalnu kulturu i da uz svaki korak ostanete vjerni vlastitom stilu. 

Dok je Aleksandra iz Banje Luke koračala njihovim ulicama birala je lokacije koje nose posebnu energiju. Mjesta gdje vas lokalni mirisi, boje i ritam grada tjeraju da budete svoji. Gdje je spoj održivosti, kulture i ličnog stila neizbježan.
 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo19_bonjour_ba

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo20_bonjour_ba


I tu je adidas Originals bio dio priče. Komadi koje možete pronaći u Buzz radnjama postali su idealan saputnik za svaki korak: od hajkova kroz džunglu, preko istraživanja starih gradova do spontanih večeri pod azijskim zvijezdama.
 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo21_bonjour_ba
 

Ako ste u fazi planiranja svog next big tripa ili samo želite znati gdje se u Aziji osjećate najživlje, muzičarka Andra Kiddo preporučuje tri mjesta koja zaslužuju mjesto na vašoj bucket listi.

Da Nang: Gdje urbani vibe susreće bajku iz oblaka

Ako tražite grad koji kombinuje chill na plaži, street exploring i lokacije koje izgledaju kao set za Netflix seriju Da Nang je mjesto za vas. Dan ovdje počinje spontano… klupa pored ulice, hladni beton ispod nogu i outfiti koji daju pravi „putnik s karakterom“ vibe.
 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo1_bonjour_ba
 

A onda uspon. Vožnja jednom od najdužih žičara na svijetu, kroz maglu i oblake, sa pogledom na vijetnamske planine i srednjovjekovne replike koje vas čekaju na vrhu. Aleksandra nam je priznala da iako inače nije fan tipičnih turističkih atrakcija, ali Ba Na Hills je bio izuzetak. Svaki kutak je fotogeničan, a spoj evropske arhitekture, vrtova i budističkih hramova, u srcu Azije, učinio je da uživa u svakom kadru. 
 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo6_bonjour_ba
 

U tom trenutku, crveni trenerka set postao je dio cijelog pejzaža i kontrast sivoj izmaglici i zelenilu koje prolazi ispod nje. Dok kabina klizi kroz vazduh, shvatite koliko zapravo malo treba za dobar kadar… samo pravi moment, pravu lokaciju i dovoljno udoban i upečatljiv outfit.

 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo_GIF
 

Aleksandra je uz to birala crni bezrukavni crop top koji ide uz sve. Detalji? Bijele čarape sa crnim prugama jer čak i kad ste hiljadama kilometara daleko, stil je u detaljima.
 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo3_bonjour_ba

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo4_bonjour_ba


Na nogama lagane patike koje su izdržale i šetnju po gradskim ulicama i uspon do najpoznatijeg mjesta u Da Nangu. Da, Golden Bridge. Most koji drže gigantske kamene ruke usred planina. Dok ste na visini iznad oblaka shvatite koliko outfit može biti dio lokacije.
 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo2_bonjour_ba
 

Hoi An: Grad u kojem svaki korak izgleda kao filmski kadar

Ako postoji mjesto koje vas natjera da usporite i posmatrate detalje to je Hoi An. Stari grad pun žutih fasada, lampiona i uličnih zanatlija koji prave lampione, štampaju platna i nude lokalnu street food magiju. Dok šetate uskim sokacima, između bicikala naslonjenih na zid i cvjetova bugenvilije koji padaju s krovova, svaki korak postaje novo poglavlje u vlastitom putopisu.

 

 

Aleksandra kaže da je upravo Stari grad bio njeno must-see mjesto ovdje. „Ima potpuno drugačiju energiju od ostatka Hoi Ana, mirno je, ali i puno života i aktivnosti. Spoj tradicije, zanata i azijske kulture, uz toplinu lokalaca – nešto je što vrijedi proživjeti“, rekla nam je.

Za ovu lokaciju birala je bijeli crop top i crne šorceve sa prepoznatljive tri pruge kao kombinaciju koja se savršeno uklopila sa zelenilom i pastelnim tonovima grada. Dok šetate ovim ulicama, shvatite da ponekad najmanje detalja znači najviše stila.

Koh Phangan: Ostrvo gdje haljinice i suknje postaju lifestyle

Koh Phangan je sve ono što želite da putovanje bude nepredvidivo, šareno i puno kontrasta. Dok jutra počinju uz zvuke talasa i miris tamjana iz obližnjih yoga studija, popodneva su rezervisana za šetnje kroz palme, bazene i bijele zidove tropskih vila. Aleksandra nam je otkrila da joj je upravo ova kombinacija bila najveći motiv za posjetu.

 Za dane kada je odlučila istraživati prirodu, najviše ju je oduševio Phaeng Noi Waterfall & Domes Trail i hajk kroz džunglu do vidikovca s nevjerovatnim pogledom na ostrvo.
 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo_GIF2


Dani na ostrvu prolazili su u konstantnom pokretu od jutarnjih šetnji kroz džunglu do slučajnih zaustavljanja na vidikovcima s pogledom na beskrajno more. Iza svakog zavoja čekala je nova plaža, novi mirisi i nova prilika za istraživanje. Lagane krojeve i ležerne materijale birala je upravo zbog tog tempa, dakle nešto što prati korak, ali i dozvoljava onaj trenutak predaha na bijelom pijesku ili uz svježi kokos na plaži.

 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo14_bonjour_ba


A za večernje sate, kada ostrvo mijenja ritam, odlučivala se za komade koji prate tu promjenu… nešto šarenije, razigranije, s detaljima koji privuku pogled taman toliko da budete primijećeni, ali da ne odvučete pažnju od onoga što je najvažnije same avanture.

 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo16_bonjour_ba
 

Kada dan na Koh Phanganu završi partijem ili samo lutanjima po plažama dolaze oni trenuci kad se samo želite ispružiti i disati. Bez obuće, u udobnom outfitu, sa slušalicama u ušima i pogledom ka krošnjama palmi…  Aleksandrin izbor za totalni chill mode.
 
 

buzz-adidas-tajland-putovanje-andra-kiddo17_bonjour_ba


Ono što je Aleksandri ova avantura pokazala jeste da pravi outfit nije samo stvar estetike, već osjećaja. Da stil ne prestaje tamo gdje počinje prašina na cipelama ili slani tragovi na koži. Bilo da je šetala ulicama Hoi Ana, prolazila kroz oblake u Da Nangu ili istraživala vidikovce i skrivene staze na Tajlandu svaki komad koji je ponijela bio je dio atmosfere.

Ako vas uskoro čeka novo putovanje, možda je vrijeme da i vi spremite kofer… i krenete u avanturu koja će ostati zapisana u svakom koraku.

Foto: PR  


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!