TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 11.3.2021.
Elma Mahmutović 25. je poduzetnica s kojom smo u sklopu projekta FEEL GOOD majica razgovarali o poduzetništvu, izazovima s kojima se susreće, svakodnevnom balansu i neuspjesima.
Podsjećamo, u devetom mjesecu prošle godine smo predstavili projekt #FEELGOODmajica. Osmišljena je od strane BONJOUR.tima u suradnji s dm drogerie markt kako bi slavila sve sjajne žene u našem životu. Svaka osoba koja ju je kupila, donirala je 2KM za razvoj i jačanje poduzetnica u sklopu projekta #poduzetneZAJEDNO koji potpisuje domaća neprofitna organizacija Fondacija 787. Na kraju projekta, početkom 12. mjeseca prošle godine, od prodaje majice u dm prodavnicama, donirali smo 10 000 KM za edukaciju i promociju više od 50 bh. poduzetnica!
Elma je dama koja će brzo ukrasti vašu pažnju svojom pristupačnošću, komunikativnosti, ali i strasti s kojom priča o TraveloBiH, agenciji koja se bavi edukativnim turizmom i turistima želi na najbolji način približiti ljepote BiH, znamenitosti i kulturu. Kroz razgovor otkrila nam je što to TraveloBiH čini posebnim, kako izgleda njen radni dan, kao i koja je knjiga ostavila najviše utjecaja na nju.
***
Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?
Ako govorimo o tome kada je nastala ideja za pokretanje ove priče, rekla bih prije 3-4 godine. Međutim, tek se pred kraj 2019. konkretizovala cijela priča. Od tada se kontinuirano radi na razvoju modela, ali je pandemija Covid-19 dosta usporila predviđeni tempo rasta i aktivnosti.
Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?
Inovativna rješenja- podrška klijentima i povjerenje.
Koji su proizvodi/usluge dostupne u sklopu vašeg brenda?
TraveloBiH bavi se edukativnim turizmom, event menadžmentom i administrativnim uslugama.
U suštini, naš osnovni cilj je ponuditi usluge koje će našim klijentima uštediti vrijeme, novac i resurse, a i dalje osigurati najveći nivo profesionalnosti i kvaliteta. Navest ću primjer, studijska grupa iz SAD-a želi posjetiti BiH, učiti o historiji, društveno-ekonomskoj situaciji, a u isto vrijeme doživjeti ljepote BiH, ali ne zna odakle da krene sa organizacijom. Mi smo tu da riješimo sve logističke aspekte, kreiramo kvalitetan program, pozovemo odgovarajuće eksperte i govornike te omogućimo da se grupa posveti isključivo sadržaju, učenju i upoznavanju naše kulture i tradicije. Fokus nam je i na organizaciji događaja, prvenstveno edukativnog karaktera (konferencije i seminari), a pandemija nam je donijela još jednu djelatnost – bavimo se administrativnim poslovima za strane firme, prvenstveno kroz virtuelne asistente i virtuelne office menadžere.
Kako izgleda jedan vaš radni dan?
Ja sam i dalje zaposlena full-time na jednom predivnom obrazovnom projektu te se poslovima za TraveloBiH bavim u popodnevnim satima i vikendom. Ali kada radite nešto što volite, ništa nije teško.
Imam saradnice koje preuzimaju veliki dio odgovornosti i mislim da je najvažnije imati dobar i profesionalan odnos, baziran na poštovanju. Tada rezultati ne izostaju.
Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?
Mi smo prva agencija sa isključivim fokusom na obrazovni turizam u BIH, koji ima i još dva dodatna aspekta poslovanja koji su takođe vrlo traženi i popularni. Smatram da je i iskustvo koje je unijeto u ovaj projekat, mnoštvo međunarodnih kontakata i odnos prema poslu ono što nas izdvaja.
Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?
Neuspjeh ne postoji, samo lekcija koju možemo iskoristiti da budemo bolji u budućnosti.
Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?
I neuspjele prilike nam možda otvaraju vrata za nešto novo, samo ako ih kao takve posmatramo.
Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?
Svijest o važnosti kupovine domaćih proizvoda raste, pogotovo jer je sve više prepoznatljivih i kvalitetnih proizvoda dostupno na našem tržištu. Važno je ostati dosljedan po pitanju kvalitete proizvoda, jer kupci vrlo brzo prepoznaju kada proizvod ne zadrži onaj prvobitni „sjaj“. Mislim da svi želimo živjeti u državi koja je ekonomski stabilna, a kupovina domaćih proizvoda je važna karika u tom procesu.
Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?
Razgovori s Bogom, Neil Donald Walsch, pogotovo prva knjiga. Dosta životne mudrosti i totalni preokret u poimanju našeg postojanja i uloge na ovom svijetu. Apsolutna preporuka.
Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?
Duge šetnje kroz prirodu, meditacija ili jedan tipičan wellness dan.
Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?
Fondacija 787 je od početka mog poduzetničkog puta bila velika podrška, što kroz savjetovanje, što kroz brojne edukacije kojima se jačaju poduzetničke vještine. Mislim da je svim korisnicima pomogla da shvate da taj san o vlastitom biznisu može postati stvarnost, samo je potrebna jasna vizija i zalaganje.
Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba & Elma Mahmutović
Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?
Rekla bih da je važno pokušati. Danas je sve više programa koji podržavaju poduzetničke ideje, te je uz malo zalaganja moguće dobiti i znanje, ali i početni kapital. Bez rizika, nema ni dobiti.
TraveloBiH možete pratiti na njihovoj službenoj Facebook, kao i Instagram stranici.
***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
TEKST: Dragana Rauš
Senajda Muminović je djevojka koja spaja umjetnost i marketing, estetiku i strategiju, note klavijature i boje dizajna. Nakon što je ljubav prema muzici pretočila u osjećaj za detalj, Senajda je svoj Bihać pretvorila u scenu na kojoj svakodnevno piše i režira priče. Bilo da su to vizuali za društvene mreže, kampanje za hotel Kostelski Buk ili trenuci koje dijeli sa svojom online zajednicom.
Kao mikroinfluensarka koja voli turizam, gastronomiju i sve što je lijepo, s nama danas dijeli svoje male, ali dragocjene lokalne preporuke - Bihać kakav se ne vidi na razglednicama, nego kroz njene oči.
Bihać koji se osjeti
Kad Senajdu Muminović pitate šta posjetiti u Bihaću, njen odgovor nikad nije samo spisak lokacija, već mali putopis koji miriše na svježi zrak Une i zvuči kao šum slapova. Kao umjetnica, marketing menadžer i mikroinfluensarka, ona zna da ljepota nije samo u pejzažu, već u osjećaju koji vam to mjesto ostavi.
Početak priče: Kostelski Buk
Zato svako putovanje kroz Bihać, ako pitate nju, počinje u hotelu Kostelski Buk, mjestu koje je više od smještaja. Smješten svega osam kilometara od centra, s pogledom na slapove rijeke Une, ovo je oaza mira, zvuka vode i domaće hrane koja oduševljava. Idealno za opuštanje i punjenje baterija prije nego se prepustite avanturi.
A avantura ovdje znači samo jedno: Nacionalni park Una. Njegov veličanstveni Štrbački Buk je najimpresivniji vodopad u BiH, tirkizna voda koja se razbija o stijene i stvara prizor koji ni jedna fotografija ne može u potpunosti uhvatiti. Tu je i Martin Brod, slikovito mjesto s moćnim slapovima i autentičnom razgledničkom atmosferom za sve koji vole prirodu i objektiv.
Mali raj: Japodski otoci
Da Bihać zna biti i bajkovito miran dokazuje Japodski otoci - mala oaza povezana drvenim mostićima, savršena za šetnje, piknik ili jednostavno predah uz šum Une.
Srce grada
A onda - centar grada. Senajda vjeruje da pravi Bihać treba doživjeti i u njegovom srcu: Kapetanova kula, Fethija džamija, gradski muzej, centralni park Gelenderi, i naravno, kafići i restorani gdje se priča o gostoprimstvu pretače u svaki tanjir i šalicu kafe.
Rafting: Una se mora doživjeti
I na kraju, da Una ne bude samo pozadina, Senajda vas vodi na rafting, jer rijeku treba osjetiti. Bilo da ste adrenalinski tip ili porodica željna blage avanture, rafting staze Une obećavaju uspomene koje se dugo prepričavaju.
Bihać: ljubav na prvu
Za Senajdu, Bihać nije samo destinacija, to je ljubav na prvu. Spoj prirode, kulture, avanture i ljudi zbog kojih se turisti uvijek vraćaju ovom gradu.
Vidjeli ste slike? Vrijeme je da dođete po kadrove koje će pamtite samo vi.
Foto: @se_najda14
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!