TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 29.12.2022.

Dženeta Schitton je dama koja educira druge o predstavljanju na društvenim mrežama, kao i radu na B2B marketingu.


Ima svoju agenciju pod nazivom Glowhuntersmedia putem koje radi na business-to-business marketingu i osobnom brendingu za kompanije i pojedince. Uz to, pruža i brojne savjete i prakse u sklopu business-to-costumer i influencer marketinga. Rođena je i odrasla u Sarajevu u Bosni i Hercegovini, a sada živi i radi u Beču u Austriji, a prvi put smo ju imali priliku slušati na Social Media Summitu na proljeće 2022. godine.

 

Foto: Dženeta Schiton

Dženeta Schiton, vlasnica marketing i brending agencije Glowhuntersmedia
 

Samim time, bilo je prirodno upravo Dženetu učiniti našom sugovornicom na temu marketinga i  izgradnje vlastitog brenda. Pitali smo ju kako izgledaju konzultacije s njenom agencijom, je li LinkedIn važan i u BiH i regiji (i koliko), kao i što učiniti s osobnim brendingom čak i kada dođe do zasićenja od društvenih mreža.

Dženeta je s nama podijelila i kako se ona nosi s burnoutom kao i kakav je njezin osobni odnos prema društvenim mrežama, a zašto ćete rado čuti njene korisne savjete, otkrijte u nastavku.  

 

Zašto smatrate da je osobni brending  važan i u čemu nam on može pomoći?
 

Živimo u vrijeme neograničene dostupnosti digitalnih medija i interneta, što samo po sebi znači i neograničeno kreiranje digitalnih sadržaja koji često stvaraju tzv. digitalnu buku odnosno jako puno međusobno sličnih sadržaja. Bez obzira koliko dobar bio marketing neke kompanije ili organizacije, na tržištu se istovremeno mogu pojaviti još desetine i stotine sličnih strategija, što će svakoj od tih kompanija otežati da se izdvoji iz mase.

 

Foto: Unsplash
 

S druge strane, svaka od tih kompanija ima vlasnika-direktora koji ima svoj osobni identitet, kojeg je jako bitan dio i stručni identitet i osobna priča koja je nju ili njega dovela do toga da pokrene ili vodi kompaniju. Tada govorimo o tzv. osobnom profesionalnom ili stručnom brendingu, gdje se uz osobne kompetencije strateški komuniciraju i one stručne, ali iz osobne perspektive: storyteller kompanije postaje njeno vodstvo što kompaniji pomaže u izgradnji povjerenja sa kupcima-klijentima, podiže kredibilitet te time povećava broj poslovnih prilika. Strateškim osobnim profesionalnim brendingom vodstva se ojačava i brend kompanije.

 

Kako izgleda konzultacija sa vama u polju digitalnog marketinga i osobnog brendiranja?
 

Glowhuntersmedia je agencija koja je fokusirana uglavnom na B2B marketing sa fokusom na osobnom profesionalnom brendingu vodstva - u tom kontekstu sa vlasnicima i direktorima kompanija uvijek i prije svega razgovaramo o ciljevima koje želimo postići. U ovisnosti o tome da li je cilj samo podizanje svjesnosti o brendu ili se radi o nekim konkretnim ciljevima, poput povećanja prodaje, baze pretplatnika i sl. kreiramo strategiju koja ima za cilj komunikaciju na dva nivoa: na nivou kompanije te osobnom nivou vodstva.

 

Foto: Dženeta Schitton
 

Ono što je jako bitno je da klijenti shvate da osobni profesionalni brending uvijek treba da bude ciljno orijentiran - ka povećanju poslovnih prilika kompanije kao i stvaranju uslova za potencijalne nove kompanije i projekte.

 

Koliko LinkedIn smatrate važnim za osobni brending u BiH i regiji? A kakve su ostale društvene mreže?
 

LinkedIn je mreža na kojoj svaka osoba sa poslovnom ambicijom treba da bude - bez obzira da li se radi o studentima, nezaposlenim, vlasnicima biznisa, karijeristima… to podrazumijeva aktivan profil koji demonstrira naše iskustvo i obrazovanje kao minimum.

Dobro je također imati barem neku okvirnu strategiju - Šta želimo postići? Kakve su to poslovne prilike koje želimo otvoriti? Ko su ljudi sa kojima se želimo povezivati i zašto?

 

Foto: Unsplash
 

Ono što treba izbjegavati je tretiranje LinkedIn-a kao Facebook-a ili Instagram-a gdje i dalje mislimo da je bitno imati što veći broj konekcija, lajkova i komentara… Naše LinkedIn prisustvo je toliko dobro koliko su dobre poslovne prilike koje proizilaze iz njega.

Budući da je LinkedIn ipak najviše B2B poslovna mreža, vlasnici B2B biznisa ga mogu jako dobro iskoristiti za osobno profesionalno brendiranje koje smo prethodno opisali - marketing i brending kompanije se može jako dobro iskombinirati sa osobnim profesionalnim brendingom vodstva tako da multiplicira poslovne prilike. U tom slučaju osobni element omogućava kako izdvajanje brenda iz mase kroz zajedničku marketinšku komunikaciju sa kompanijom kao i veoma raširen digitalni osobni networking vodstva.

Ukoliko se radi o vlasnicima B2C biznisa, oni svakako treba da iskoriste kako priliku da se kao biznisman-woman strateški povezuju preko LinkedIn-a kao i da plasiraju marketinške B2C marketinške kampanje prema pojedincima koji se nalaze u njihovoj ciljnoj grupi. Dakako, ovdje puno toga ovisi o kakvom se proizvodu ili usluzi radi - često će puno bolji izbor za prodaju biti Instagram, Facebook ili Tik-Tok, ali to nikako ne znači da vlasnici B2C biznisa ne treba da iskoriste priliku za digitalno uvezivanje putem LinkedIn-a.

 

Foto: Dženeta Schitton
 

Za vlasnike B2C biznisa i dalje savjetujemo primarno fokusiranje na B2C mreže poput Instagrama, Facebook-a ili Youtube-a. U tom slučaju je jako bitno da vlasnik biznisa, posebno ukoliko se radi o malom biznisu postane “influencer ispred svog brenda” i iskoristi priliku da u okviru ciljne grupe kompanije oko sebe okupi online zajednicu ljudi. Bitno je da sa njima strateški komunicira prvenstveno iz svoje osobne perspektive i vezano za svoje osobne interese (koje odluči da želi da dijeli), a koji su povezani sa onim čime se kompanija bavi. Na taj način je sadržaj vlasnika biznisa neka vrsta produženog content marketinga kompanije sa puno boljim efektom od standardnog content marketinga jer se sa njima ljudi povezuju na emotivnom i osobnom nivou. To im kroz isti “kanal” približava proizvode i usluge kompanije što jako pozitivno utiče na prodaju.

 

Kako iskoristiti društvene mreže za brendiranje bez osjećaja zasićenosti od samih društvenih mreža?
 

Ključna je strategija, koja treba da uključuje stvaranje, distribuciju sadržaja i povezivanje. Pristupi ovom zadatku su različiti i uvijek uključuju različite metode jer svako od nas ima drugačije osobne preferencije i načine na koje konzumira digitalne medije.

Savjeti koji su meni osobno pomogli kada sam se našla pred ovim izazovom su:

  • unaprijed odrediti sedmične objave koje pripremim unaprijed u vremenu planiranom za to (recimo da je između deset i dvanaest do podne),
  • storije ne objavljujem simultano već naknadno - ovo omogućava uživanje u momentu bez opsjednutosti objavama),
  • znam da previše skrolam čim počnem da se pretjerano poredim sa drugima - par minuta je sasvim dovoljno,
  • uz radnu kafu ili ručak odredim pola sata ili sat namjernog skrolanja kako bih podržala ljude čiji rad volim, povezala se sa strateški bitnim ljudima, pratila trendove i sl.,
  • poslije objave tu društvenu mrežu ne otvaram barem sat vremena - tako sprječavam brojanje lajkova kojeg smo svi manje više nekad bili žrtve.

Ključno je nastojati uvijek više kreirati i distribuirati vlastiti sadržaj nego konzumirati tuđi - budući da smo obično one man show veoma brzo ćemo dostići taj threshold. :)

 

Foto: Unsplash
 

Sigurni smo da vam je poznat termin poslovni burnout ili sagorijevanje zbog posla. Kako se s njim nositi kad se dogodi, ali i kako ga ublažiti?
 

Ovo pitanje bi definitivno bilo zanimljivo postaviti stručnjacima sa područja psihologije ali iz vlastitog iskustva mogu reći da je za sprječavanje burnout-a ključno prioretiziranje i fokusiranje na one taskove koji nam donose najviše onoga čemu težimo - da li je to novac, osobno zadovoljstvo ili nešto treće ovisi o svakom pojedincu.

Ono što se često dešava je da pomislimo da možemo biti svuda - ovo se posebno odnosi na poduzetnike - možemo se baviti sa pet stvari uporedo, a u svim tim stvarima bi voljeli da budemo ne samo dobri nego odlični! Perfekcionistički redamo to-do-s na kalendar i mašinski “kutarisavamo” jedno po jedno. U početku nam to predstavlja veliko zadovoljstvo i imamo osjećaj da možemo još… i još… dodajemo još bitnih i manje bitnih stvari.

 

Foto: Unsplash
 

Polako zadovoljstvo tim jako dobrim performansom nestaje, trošimo se fizički i emotivno… to je barem bilo moje iskustvo.

Lekcije koje su meni pomogle da racionalno prioretiziram kako bih izbjegla burnout:

  • dugoročno se možemo fokusirati samo na onoliko stvari koje stanu u neki radni dan od 8 do najviše deset radnih sati uz 3-4 sata najviše vikendom,
  • slobodno vrijeme mora uključivati odlazak u prirodu i druženje sa ljudima,
  • trening kao sastavni dio života (utezi i kardio) - endorfini poslije treninga are going a long way :),
  • zdrava hrana sa ograničenim unosom procesirane hrane i šećera 80% ishrane,
  • naučiti reći ne,
  • naučiti reći nemam sada vremena,
  • vjerovati osjećaju “ovaj klijent nije za nas”.

     

Kad biste mogli dati jedan savjet kreatorima sadržaja i influencerima, što bi to bilo?
 

Razmišljajte kao marketinški stručnjaci i od sebe gradite brend - što više ima onoga što vi nudite kao sadržaj više će vam vremena trebati da se izdvojite iz mase.

Biti svoj zahtijeva hrabrost i vrijeme - ali ustrajnost i konzistentnost grade brendove koji traju!

***
Foto: Dženeta Schitton, Unsplash


Bonjour

Isprobale smo preporuke dm savjetnice za njegu lica: Ovo su proizvodi koji ostaju.

TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak

Isprobale smo preporuke dm savjetnice za njegu lica: Ovo su proizvodi koji ostaju. Isprobale smo preporuke dm savjetnice za njegu lica: Ovo su proizvodi koji ostaju.

„Koža zna kada je slušamo.“ Tako nam je rekla dm savjetnica dok je slagala svoju korpu proizvoda za njegu.

Svaki proizvod ima svoju ulogu, a rutina postaje jednostavna kada znate odakle početi. Zato nas je povela kroz korake koji njezinu kožu čine blistavom, zdravom i nahranjenom. 

Prva stanica? Čišćenje lica. Tu smo odmah shvatile koliko zapravo pogrešnih navika imamo. Evo šta smo upile od znanja koje nam je savjetnica prenijela, bez ikakvog pritiska samo iskreno, korak po korak.


bonjour_ba_dm_011

 

Prvi korak: Double cleansing bez greške


Skidanje šminke i čišćenje kože nisu ista stvar i tu mnogi griješe. Dobar početak rutine znači temeljno, ali nježno čišćenje. Njen omiljeni trio za double cleansing uključuje:

Afrodita Clean Phase di-peptide ulje

Rutina je počela s ovim uljem koje skida sve i SPF i ostatke dana. Tekstura je svilena, bez težine, a koža poslije nije ni suha ni masna. Savršen prvi korak kad želiš osjećaj temeljito čiste, ali nježne kože.

Garnier micelarna voda

Nakon toga dolazi micelarna kao osiguranje da je lice zaista čisto. Bez mirisa, bez peckanja, jednostavno radi ono što treba.


bonjour_ba_dm_03
 

L'Oréal Revitalift pjena s vitaminom C

Zadnji korak čišćenja je pjena koja balansira između svježine i njege. Ne zateže, ne isušuje, ali lice ostavlja glatkim i spremnim za sve što dolazi poslije.


bonjour_ba_dm_04
 

Drugi korak: Eksfolijacija kao tiha podrška zdravoj koži


Eksfolijaciju je lako zaboraviti ili potpuno preskočiti, ali upravo taj korak često pravi razliku između „ok“ kože i one koja zaista blista.

Gorsen enzimski piling

„Ako hoćete da sve što stavite poslije bolje radi uradite piling“, bila je jedna od onih rečenica koje smo zapamtile. Savjetnica je odmah posegnula za ovim proizvodom. Rekla je da ga preporučuje jer je nježan, a efikasan. Jednom sedmično, taman da koža „prodiše“ i izgleda svježije.


bonjour_ba_dm_05

 

Treći korak: Tonik koji je skincare momenat sam za sebe


Nekad smo tonik smatrale nekom usputnom stavkom, ali savjetnica nam je odmah razbila tu iluziju. “Tonik je taj koji pomaže da koža upije sve što slijedi, a kad odabereš pravi, vidiš razliku.”

TirTir Milk Skin toner

Nije bilo sumnje koji je njen favorit jer je posegnula za ovom bočicom čim smo došle do police. Mliječna tekstura, bez težine, a ipak tako umirujuća. Već pri prvom nanošenju bilo je jasno zašto je postao viralan jer lice ga jednostavno voli. Naročito ujutro, kad koži treba nešto nježno, ali učinkovito.
 
 


 

Četvrti korak: Noćna njega koja radi dok spavate


Noćna njega ne mora imati deset koraka. Savjetnica je naglasila da je dovoljno imati dva dobra proizvoda koja koži pomažu da se odmori i regeneriše.

alverde noćna krema od divlje ruže

Prva krema koju je uzela s police bila je ova. Lagane je teksture, miriše umirujuće i pruža osjećaj balansa. Koža ujutro izgleda nahranjeno, ali ne masno što je uvijek plus.

alverde okoloočna krema

Isto vrijedi i za okoloočnu njegu. Rekla nam je da je ne preskače, čak i kad preskoči sve drugo. Ova je dovoljno lagana da se koristi i ujutro, ali dovoljno učinkovita da područje oko očiju izgleda odmorno i hidratizirano.



bonjour_ba_dm_08
 

Peti korak: proizvod bez kojeg sve prethodno gubi smisao


Bez obzira na sezonu, SPF je obavezan. “Sve što napravite prethodnim koracima, SPF je tu da to sačuva”, naglasila je.

Balea SPF serum

Upija se odmah, ne ostavlja bijeli trag i ide savršeno ispod šminke. Jednostavan, praktičan i pouzdan baš kako jutarnji skincare treba da bude.

Balea UV fluid SPF 50

A kad znate da ćete biti napolju duže, savjetovala nam je ovaj fluid. Tekstura je lagana, ali zaštita ozbiljna. Ne iritira kožu, ne ostavlja onaj težak osjećaj i što je najvažnije ne oksidira ispod pudera.


bonjour_ba_dm_01

bonjour_ba_dm_02

 

Završni korak: analiza kože jer nije svaka rutina za svakoga


Tada je spomenula ono što mnogi ne znaju, a to je da u dm prodavnicama dostupna besplatna analiza kože. Uređaj očitava stanje kože u par minuta, a savjetnica pomaže interpretirati rezultate.

Nekad mislite da imate masnu kožu, a zapravo vam samo fali hidratacije,” rekla je dok smo gledale prikaz stanja na ekranu. 

Upravo tu, uz ekran koji pokazuje šta našoj koži zaista treba, rutina je prestala biti rutina i postala je lična. U tom trenutku sve je kliknulo: nije stvar u količini proizvoda, nego u razumijevanju kože.


bonjour_ba_dm_013
 

U konačnici sve što vam treba za blistavu kožu može stati u jednu korpu i nije važno da pratite svaki trend, važno je da slušate svoju kožu.

Zato je ovaj put do blistave kože bio baš onakav kakav treba da bude… nježan, jednostavan i potpuno vaš.

Produkcija: Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!