TEKST: Arijana Bošnjak

DATUM OBJAVE: 23.1.2024.

U svijetu gdje se poslovne priče često fokusiraju na korporacije, Doris Vukšić je posvetila svoju karijeru naglašavanju snage malih poduzetnika i startupova.


Kroz svoju tvrtku Going Public, ona ne samo da ističe njihov rad, već i postavlja važno pitanje: Zašto dobra PR strategija igra ključnu ulogu u oblikovanju percepcije i uspjehu poduzetničkih pothvata?

U razgovoru s Doris, istražit ćemo svijet PR-a kroz njenu perspektivu. Kako ona vidi važnost personaliziranog pristupa malim poduzetnicima i zašto je odlučila postati glas onih koji se možda ne usude prići velikim PR agencijama? Kroz svoj rad, Doris stavlja naglasak na ljude koji žive svoje vrijednosti, potiču inovativnost i ostavljaju trajni dojam na društvo.




Ključ izgradnje uspješnog brenda u digitalnom svijetu, prema Doris, leži u uspostavljanju autentične prisutnosti. Ona naglašava važnost dugoročnih odnosa s javnošću, isticanja vrijednosti brenda te pričanja priča koje povezuju brend s publikom.

Društvene mreže igraju ključnu ulogu u oblikovanju strategije odnosa s javnošću, a Doris preporučuje brendovima da budu svoji, dosljedni, transparentni te analiziraju performanse kako bi pružili zavidno korisničko iskustvo.

Kroz ovaj intervju, dobit ćemo uvid u njenu misiju - da ispriča priče o stvarnim ljudima i vizionarima koji mijenjaju svijet. Kroz autentičnost, inovacije i fokus na temeljnim ljudskim vrijednostima, Doris kreira budućnost brendinga na sebi svojstven način, a u današnjem razgovoru s nama je podijelila i savjete koje na svoj biznis mogu primijeniti svi poduzetnici.

Kako se istaknuti u moru novih brendova? Kako izgraditi dobar PR brenda u digitalnom svijetu i koliko je važno kreirati autentičan glas odmah na početku? Ovakva pitanja, ali i stručni odgovori, čekaju vas u nastavku.


Doris, iz znanosti ste prešli u sferu poduzetništva. Kako je nastala ideja o tome da pokrenete svoj brend? Koja je ideologija i misija vašeg brenda?

Imam osjećaj da ideju svog poslanja na ovom svijetu već odavno živim. Već više od 15 godina svijetu pronosim poduzetničke priče koje slave uspjeh malog čovjeka, inspiriraju druge i pokazuju meku moć malih zemalja. No, budući da potječem iz poduzetničke obitelji koja je često živjela one manje lijepe strane poduzetništva, nikada mi nije bila želja pokrenuti nešto svoje.

Kao da mi je u genetski kod bilo upisano kako je poslovna sreća biti dio većeg sustava, imati siguran posao, plaću svakog prvog u mjesecu. No, prepoznala sam potrebu personaliziranog pristupa malih poduzetnika i startupova koji su jednostavno željeli tržištu predstaviti svoj rad, no nisu se usudili pristupiti velikim PR agencijama, niti su ih mogli priuštiti…




S druge strane, provela sam znanstvene analize koje su pokazale kako mediji nedovoljno komuniciraju uspješne poduzetničke priče, dok javnost zapravo želi više čitati o ljudima koji jednostavno inspiriraju. Upravo potreba tog malog čovjeka da ovoj planeti glasnije ispričam njegovu priču - je presudila.

Jednostavno sam shvatila da puno više mogu dati svijetu. Stoga danas, kroz Going Public, sve počinje i završava – čovjekom. Slavimo ono dobro u čovjeku, njegove temeljne ljudske vrijednosti, njegov talent, viziju i uspjeh koji živi.

Vrednujemo autentičnost, potičemo inovativnost i ustrajemo ostaviti bolje društvo i zeleniji planet za generacije koje dolaze. Naša misija je svijetu ispričati još neispričane priče o stvarnim ljudima, vizionarima koji pomiču planine, ljudima koji žive svoje vrijednosti i inspiriraju druge da se usude sanjati velike snove.


Možete li kao PR stručnjakinja podijeliti s našim čitateljima što je ključno za izgradnju dobrog PR-a jednog brenda u digitalnom svijetu?

Danas, za izgradnju uspješnog brenda, biti prisutan u digitalnom svijetu nije stvar izbora – već imperativ njegovog dugoročnog postojanja. Ključ za izgradnju dobrog PR-a brenda leži u uspostavljanju autentične prisutnosti.

Potrebno je fokusirati se na izgradnju dugoročnih odnosa s javnošću, isticanje vrijednosti brenda i pričanje priča koje povezuju brend s publikom. Isto tako, neophodno je ponuditi zavidno korisničko iskustvo, pružati vrijedan sadržaj, angažirati se s pratiteljima i kontinuirano se prilagođavati digitalnom okruženju.


Koliko su društvene mreže važne u oblikovanju strategije odnosa s javnošću za brend i koje savjete biste dali čitateljima za iskorištavanje tog digitalnog svijeta na najbolji način?

Pojavom društvenih mreža tradicionalni mediji izgubili su primat u informiranju, educiranju i zabavljanju javnosti. Društvene mreže unijele su revoluciju u komunikacijsku industriju prvenstveno iz razloga što su omogućile direktnu interakciju s ciljanom publikom, pružile platformu za brzu distribuciju informacija te priliku graditi autentičan i blizak odnos s korisnicima.

Upravo iz tog razloga društvene mreže postale su ključan čimbenik i u oblikovanju strategija odnosa s javnošću. Garancija digitalnog uspjeha ne predstavlja prisustvo na svim platformama, bitno je odabrati platforme preko kojih brend najbolje može komunicirati svoje vrijednosti i na njima stvarati autentičan sadržaj te aktivno sudjelovati u interakciji s publikom.

Par savjeta iz rukava - budite svoji, dosljedni, transparentni, analizirajte performanse i ponudite pratiteljima zavidno korisničko iskustvo.




Kao stručnjakinja za odnose s javnošću koja je napravila prijelaz iz znanosti u poduzetništvo, recite nam koliko je važno da brend uspostavi jedinstven i autentičan glas odmah na početku?

Za izgradnju brenda na samom početku, iznimno je važno definirati identitet brenda. Identitet određuje kombinacija vrijednosti, vizije, komunikacije, vizualnih elemenata i korisničkih iskustava brenda. Na taj način stvara se prepoznatljivost, naglašava autentičnost, diferencijacija i emocionalna povezanost s publikom.

Tek kada se definiraju takve postavke, brend može raditi na jačanju imidža i gradnji reputacije. Mi u agenciji, ispred svakog brenda stavljamo čovjeka. Prije svega definiramo što je to jedinstveno, autentično i samo njegovo – za ponuditi svijetu.

U moru klonova koji samo verbalno zagovaraju različitosti, silnih stručnjaka bez pokrića i direktora svemira, želimo da se tržištu nametnu svojim znanjem, iskustvom, kredibilitetom i vrijednostima koje zastupaju. To je nešto što se danas pogubilo u poretku vrijednosti i što mi svim snagama želimo vratiti pod svjetla reflektora.


Možete li s nama podijeliti neke uvide o važnosti pripovijedanja te kako kreirati narativ koji je privlačan javnosti, a da pri tome odgovara ciljanoj publici brenda?

Nedvojbeno, autentične, inspirativne priče, one s kojima se ljudi mogu poistovjetiti, koje povezuju brend s publikom na emocionalnoj razini – osiguravaju dodanu vrijednost brenda, grade odnose i stvaraju iskustva koja se pamte.

Storytelling, kao komunikacijski narativ koji se temelji na pričanju priča, nije nikakva novost u komunikacijskoj industriji. Koristi se za prenošenje vrijednosti, stvaranje identiteta brenda te izgradnju dubljih veza s potrošačima kako bi se brendovi istaknuli među konkurencijom i privukli pažnju kroz emocionalno angažiranje. No, u kontekstu poduzetničkih tema, svakako je rijedak komunikacijski pristup.

Upravo taj koncept primjenjujem danas u agenciji i s ponosno pronosim svijetom priče novih generacija poduzetničkih vizionara. Vjerujem kako upravo konceptom pričanja priča, male zemlje poput Hrvatske, pa tako u Bosne i Hercegovine, mogu iskoristiti svoju meku moć i parirati velikim zemljama.




S obzirom na brzi razvoj tehnologije, kako savjetujete brendovima da drže korak s inovacijama i integracijama novih digitalnih alata?

Ukoliko brend zasniva svoje poslovanje na novim idejama, razvoju usmjerenom na rješavanju problema, kontinuiranom uvođenju promjena i stvaranju dodane vrijednosti – zasigurno će uspješno odgovoriti svim novim izazovima suvremenog svijeta.

Samo agilni, fleksibilni i na znanju temeljeni brendovi uspjet će održati korak s novim tehnologijama u dinamičnom okruženju. Stoga, smatram da se kao društvo moramo osloboditi okova nametnutog mindseta koji za sve probleme traži krivca u nerazvijenom sustavu i nepovoljnom okruženju i jednostavno se usmjeriti na izvorno stvaranje onoga u čemu smo najbolji.

Tek kada mi počnemo bezuvjetno vjerovati u vlastiti brend, događaju se čuda. I to van svih granica.


U današnjem digitalnom dobu, izgradnja online reputacije je ključna. Koje strategije preporučujete za kvalitetniju prisutnost brenda i kako se nositi s negativnim publicitetom ako se pojavi?

Strateški, sustavna i organizirana komunikacija ključna je za kreiranje identiteta, jačanje imidža i izgradnju reputacije – bilo da je riječ o čovjeku, organizaciji, proizvodu, usluzi, brendu, naciji ili državama svijeta. Strateški pristup komunikaciji nedvojbeno omoguće brendu da lakše ostvari svoje poslovne ciljeve.

Naša strategija fokusirana je upravo na strateški pristup, gradnju dugoročnih odnosa, kvalitetan sadržaj i koncept stvaranja priča. Dodamo li tome priče temeljene na tri medijska postulata – informirati, educirati i zabaviti – vjerujem da je to  smjer kojim se mogu voditi i svi ostali brendovi koji traže svoje mjesto pod suncem.

Ukoliko se dogodi krizna situacija popraćena negativnim publicitetom potrebna je svakako promptno identificirati krizu i pravovremeno reagirati s jasnim planom djelovanja. Ključno je primijeniti transparentnost uvjetovanu iskrenom i otvorenom komunikacijom o relevantnim informacijama te preuzeti odgovornost ukoliko je potrebno.

Isto tako, potrebno je prilagoditi komunikacijsku strategiju i komunikacijske poruke, uzimajući u obzir povratne informacije i promjene situacije.




Ovo je vrijeme kada smo preopterećeni informacijama. Na koji način se u takvom okruženju brendovi mogu istaknuti i privući pažnju svoje ciljane publike?

Ekrani su u potpunosti preuzeli primat svih sfera komunikacije. Borba za pažnju postala je ključan imperativ u komunikacijama suvremenog čovjeka. Obilje online sadržaja stvara distrakcije koje otežavaju zadržavanje pažnje. Javlja se informacijska prezasićenost, a natjecanje za pažnju potrošača postaje sve izazovnije.

Kako bi se istaknuli u masi informacija i zadržali pažnju svoje ciljane publike, brendovi se trebaju usmjeriti na personaliziranu komunikaciju, ciljano usmjerene, jasne i privlačne poruke, kvalitetan sadržaj, stvaranje odnosa i emocionalnih veza te inovacije u komunikaciji.

* * *
Foto: Sanja Jagatić


Bonjour

Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem

TEKST: Bonjour.ba

Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem

Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.

U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.

Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima. 

 

asa-banka-sabina-juzbasic-89-bonjour-ba

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke  
 

Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

 

asa-banka-sabina-juzbasic-90-bonjour-ba
 

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže

 

Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.

 

 Struktura ne nastaje sama od sebe


Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?

Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

 

asa-banka-sabina-juzbasic-91-bonjour-ba

 Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
 

‘Možda’ ne gradi povjerenje


Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

 

Sabina_juzbašić_asa_banka_bonjour_ba
 

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“

Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
 

Nisu svi za svaki sistem i to je u redu


Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?

Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti
 

asa-banka-sabina_juzbašić_7_bonjour_ba
 

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
 

Povjerenje se gradi svakim kontaktom


Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?

Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

 

asa-banka-sabina_juzbašić_151_bonjour_ba
 

Ekspertiza ne dolazi s etiketom


Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?

Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“
 

asa-banka-sabina-juzbasic-92-bonjour-ba

 

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.

Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
Sabina Juzbašić u ovom razgovoru nosi odjeću Gema.
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto za Bonjour.ba: Marko Jovančić
Video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!