TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 13.3.2023.

Sjaj, glamur, najviša hollywoodska elita, uzbuđenje, ali i poštovanje kakvo ima dodjela nagrada 'Oscar' ne posjeduje niti jedan drugi event na svijetu.

 

I dok možemo primijetiti lagan pad zainteresovanosti za druge evente, Oscar i Met Galu još uvijek budno prate zaljubljenici u film i modu diljem svijeta. Dodjela Oscara je sinoć po 95. put održana u svečanoj sali Dolby Theatre, u Los Angelesu
 

Kada govorimo o filmskim ostvarenjima i dodjeli nagrade za one najbolje, sinoćnji pobjednik večeri je zasigurno film 'Everything Everywhere All at Once' koji je odnio 7 Oscara. S njim je i Michelle Yeoh osvojila svog prvog zlatnog kipića za najbolju glumicu.

Brendan Fraser je za ulogu u ranjivoj i osjetljivoj drami 'The Whale' osvojio Oscara za najbolju mušku glavnu ulogu. Ovo je, po svemu sudeći, godina povratka zvijezda iz prošlih decenija. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior)



No, naravno, prije nego poznati dođu do svojih crvenih fotelja u Dolby teatru, moraju da se prošetaju najpoznatijim crvenim tepihom na svijetu. Za sve zaljubljenike u modu, ovo je jedna od najzabavnijih večeri u godini. Budne oči širom svijeta čekaju da ugledaju zvanice u najelegantnijim, najraskošnijim i najzanimljivijim kreacijama ikad. Mnogo 'naj' za očekivati, no, ove godine su se desila neka od najsvečanijih izdanja s crvenog tepiha na Oscaru posljednjih godina. 
 

Odavno nismo vidjeli veći broj dama koje su odgovorile zadatku i svim onim 'naj' koji se od njih očekivao. 

Cara Delevingne, glumica i model s naše naslovnice, se nakon turbulentnih životnih dešavanja krajem prošle godine, ove vratila u punom sjaju. Njeno sinoćnje izdanje je najglamuroznije do sada, počevši od neodoljive Ellie Saab haljine u strastveno crvenoj nijansi.

Haljina je na jedno rame koje završava šarmantnom mašnom, a suknja koja dodiruje pod otkriva i duboki izrez koji u fokus stavlja Carinu manekensku figuru. Cijeli 'old Hollywood' look, ali na neki svjež način zaokružila je i akcentirala Bulgari nakitom. 

 



Još jedna mlada zvijezda koja je dominirala fotografijama s crvenog tepiha je i talentovana Florence Pugh, kojoj mnogi predviđaju karijeru poput Meryl Streep ili drugih uglednih glumica Hollywooda. Za svoje sinoćnje izdanje je birala neočekivan komad za red carpet, a u pitanju je crni šorc.

Iako u teoriji to ne zvuči kao dobra ideja, uz kreativni tim kuće Valentino i pomalo punk šarm koji posjeduje Florence, ovo je bila jedna od najzanimljivijih sinoćnjih kreacija, a koja nije nimalo oduzela od glamura i sjaja kakav ovaj događaj zaslužuje. 

 



Zadivilo nas je i izdanje Malale, koja inače bira neutralne kombinacije, sinoć se pojavila u blještavoj Ralph Lauren haljini s podudarnim hidžabom. 

 



Koliko god je Lady Gaga sinoć ukrala pažnju svojim veličanstvenim red carpet izdanjem, koje se sastojalo od Versace haljine niskog struka, korzeta, prozirnog gornjeg dijela i prikladnog makeupa, njeno izdanje za nastup je ono o kojem se sinoć više govorilo. Naime, za vrijeme nastupa u Dolby dvorani, 'skinula' je sav glamur sa sebe i nastupala u bazičnom crnom jeansu, majici i starkama. 

 

 


Winnie Harlow je za svoje prvo pojavljivanje na dodjeli Oscara birala jednostavnu, ali upečatljivu Armani haljinu, koja je svojom strukturom savršeno naglašavala njenu figuru, dok je izbor žute boje bio pun pogodak za njen ten. 

 


 

Cate Blanchett se odlučila za održivu kreaciju Louis Vuitton, gdje je top u čarobnoj plavoj nijansi rađen od kreacije iz arhive, a donji dio, suknja od održive svile. Silueta koju je LV postigao ovom kreacijom je zaista pamtljiva, a Cate izgleda bolje no ikad. 

 


 

Halle Berry nas je kratko podsjetila na red carpet 90-ih i početak 2000-ih s haljinom od svilenkastog materijala, puderaste nijanse i ženstvenim akcentom u obliku gold rose ruža. 

 

* * *
Naslovna fotografija: @marieclairegreece 
 


Bonjour

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

TEKST: Ada Ćeremida

Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja Tema MET Gale: Prvi ponedjeljak u maju otvara sezonu velikih modnih i umjetničkih ideja

Prvi ponedjeljak u maju 2026. godine otvara pitanje šta moda postaje kada se vrati svom izvornom mediju: tijelu i umjetnosti.

Prvi ponedjeljak u maju odavno je više od glamurozne noći: on određuje način na koji ćemo posmatrati modu u godini pred nama. Prošlogodišnji fokus na arhivima i reinterpretaciji tradicije otvorio je razgovor o tome kako moda čuva svoje nasljeđe. Ove godine, priča postaje još direktnija, intimnija i sa suštinom.

Umjesto da se bavi onim što odjeća “pamti”, ovogodišnja izložba vraća se na početnu tačku: na tijelo. 

Na načine na koje se ono kroz stoljeća oblikovalo, prikazivalo, štitilo, ukrašavalo i tumačilo. A tema koja stoji iza ovogodišnjeg prvog majskog ponedjeljka naglašava upravo to, odjeveni oblik kao temelj umjetničke i modne istorije.

 



Šta stoji iza ovogodišnje ideje Costume Art ?  

Izložba koja određuje koncept ove godine zasnovana je na jednostavnoj, ali moćnoj ideji: odjeveno tijelo je jedan od ključnih motiva kroz cijelu istoriju umjetnosti. I to ne samo u modnom smislu. Gotovo svaki figurativni prikaz u Met muzeju — od skulptura do slika različitih epoha, prikazuje tijelo obučeno na određeni način.

Kroz putovanje od praistorije do savremenosti, postavka istražuje kako je “dressed body” mijenjao značenja, identitete i forme. Uparivanjem komada iz Costume Institute kolekcije sa remek-djelima iz ostatka muzeja, stvara se vizuelni dijalog: odjeća nije dekor, ona je kulturni tekst.

Tu ideju potvrđuje i historičarka umjetnosti  mode Aileen Ribeiro, koja je još prije nekoliko decenija primijetila da se historija odijevanja često tretirala kao oblast “neprobojna za analizu”. Drugim riječima, moda se predugo držala izvan ozbiljnog umjetničkog diskursa. Ova izložba to konačno ispravlja.

 



Tri tijela tri načina čitanja mode 

Tema se tumači kroz tri vrste tijela:

  • Tijelo kao umjetnost: Idealizirane, klasične siluete koje povezuju modu sa skulpturom i ikonografijom prošlih epoha.

  • Zanemareno tijelo: Tijela koja su historijski izostavljena iz modnog i umjetničkog kanona: trudno, starije, bolesno, stvarno tijelo.

  • Fizičko, univerzalno tijelo: Anatomska, simbolička forma; tijelo kao temelj bez kojeg moda ne postoji.

Ova tri pristupa otvaraju prostor dizajnerima da iskoriste punu snagu svoje imaginacije i da kroz modu ispričaju potpuno nove priče o ljudskom obliku.

Uparivanjem modnih komada sa umjetničkim djelima, izložba pokazuje ono što se dugo ignorisalo: moda i umjetnost nikada nisu bile odvojene discipline. Moda je uvijek učila iz umjetnosti. Umjetnost je uvijek koristila odjeću kao ključ za razumijevanje identiteta.

 



Šta možemo očekivati ovog maja?  

Očekuje se da će ovogodišnji crveni tepih biti jedan od najkonceptualnijih u posljednjoj deceniji, jer tema otvara dizajnerima prostor za neobičnu slobodu, ali i odgovornost. Siluete će vjerovatno kliziti između skulpturalnih formi inspirisanim antičkim i renesansnim djelima i anatomskih konstrukcija koje prate samu arhitekturu tijela. 

Vidjet ćemo i modele koji nose snažan društveni komentar, reinterpretacije zanemarenih ili cenzurisanih tijela, kao i arhivske kreacije izvučene iz depoa i postavljene u kontekst kulturnog artefakta. Mnogi će posegnuti za instalacijskim pristupom, stvarajući komade koji više podsjećaju na galerijske radove nego na klasičnu modu. 

 

 

Sve ukazuje na to da će prvi ponedjeljak u maju postati susret skulpture, mode, društvenih pitanja i vizuelne poezije, noć u kojoj odjeća neće biti samo glamur, nego analiza, komentar i umjetničko djelo samo po sebi.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @metmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!