TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 30.12.2020.

S obzirom na to da neke od naših tradicionalnih novogodišnjih proslava koje uključuju drage prijatelje, zabavu i druženje na otvorenom neće biti dostupni ove godine, srećom postoje neke od najboljih novogodišnjih tradicija koje možemo ponoviti uz omiljene grickalice i piće - gledanje filmova.

Čak i ako ne nazdravljate šampanjacem sa dragim osobama i dalje možete kreirati optimistični #feeling večeri gledajući jedan od filmova sa scenama koje se odigravaju za Novu godinu.

Imajući to na umu, pripremili smo listu novogodišnjih filmova kako bismo vas opskrbili zabavom koja u fokus stavlja proslavu Nove godine. U nastavku prelistajte klasične romantične komedije koje kulminiraju poljupcima u ponoć ili pogledajte film koji će vas potaknuti na razmišljanje o godini koja je završila ili pak želite započeti 2021. godinu sa simpatičnom komedijom. Izbor je na vama.

A LOT LIKE LOVE

https://www.youtube.com/watch?v=MRPr34vEbC8

TRADING PLACES

https://www.youtube.com/watch?v=vEaXAsbvHV4

WHEN HARRY MET SALLY

https://www.youtube.com/watch?v=-E10AcydCuk

CAROL

https://www.youtube.com/watch?v=679wr31SXWk

ABOUT TIME

https://www.youtube.com/watch?v=T7A810duHvw&t=9s4

SEX AND THE CITY: THE MOVIE

https://www.youtube.com/watch?v=p1rulF1UqgM

BRIDGET JONES’S DIARY

https://www.youtube.com/watch?v=EH9CWWqb-6E&t=21s

NEW YEAR'S EVE

https://www.youtube.com/watch?v=h_dt27_0vL4

POSEIDON

https://www.youtube.com/watch?v=PLcLUEE2pyY

THE HOLIDATE

https://www.youtube.com/watch?v=hxaaAoI57fk&t=21s

WAITING TO EXHALE

https://www.youtube.com/watch?v=t5iE3Wt2cJs

THE HOLIDAY

https://www.youtube.com/watch?v=BDi5zH18vxU

LA LA LAND

https://www.youtube.com/watch?v=0pdqf4P9MB8

THE AGE OF ADELINE

https://www.youtube.com/watch?v=7UzSekc0LoQ

***

Naslovna fotografija: @lenasaibel
Tekst: Ilda Lihić-Isović


Bonjour

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

TEKST: Ada Ćeremida

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.

A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.

Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.

 



Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura  

U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije. 

Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.

 



Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.

 



Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK  

Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu. 

U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.

 

 

Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo. 

Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.

 



Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs  

Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne. 

Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.

 



Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.

U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.

 

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @designmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!