TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 19.10.2023.
Izvanredan poslovni rast, širenje prodajne mreže, ulaganje u cijenu, razvoj online kanala prodaje, ulaganje u zadovoljstvo zaposlenika i u projekte očuvanja zdravlja žena, rezime su uspjeha još jedne poslovne godine kompanije dm drogerie markt BiH.
Rezultati predstavljeni na konferenciji za medije u Sarajevu, za 17. godinu poslovanja (1.10.2022 - 30.9.2023) ukazuju kako je, unatoč izazovima i promjenama na tržištu, dm ostvario promet u iznosu od 344,1 milion KM. To u odnosu na prethodnu poslovnu godinu predstavlja rast od čak 26,20%, čime je još jednom ova kompanija potvrdila status drogerijskog lidera u našoj zemlji.

dm je investirao 11,45 miliona KM u sve segmente poslovanja: dm dialogicum, distribucijski centar, zaposlenike, nove prodajne kanale, digitalizaciju te preuređenje postojećih i otvorenje novih dm prodavnica. Otvaranjem četiri nove dm prodavnice u Banjoj Luci, Brčkom, Usori i Sarajevu prodajna mreža proširena je na 88 dm prodavnica, dok je osvježenjem osam dm prodavnica kupcima dodatno osiguran ugodan osjećaj kupovine. U dm prodavnicama širom BiH te putem dm online shopa ostvareno je rekordnih 15,1 miliona kupovina, čime je ukupan broj kupovina rastao za 11,19%.
„Veoma smo ponosni što smo uspješne poslovne rezultate ponovno postigli tako što kontinuirano u fokus našega djelovanja stavljamo čovjeka – bilo da je riječ o našemu kupcu, partneru ili zaposleniku. Novi trendovi življenja, od konzumiranja drukčijih proizvoda do kreiranja posve novih kupovnih navika, razlozi su zašto smo intenzivno radili na prilagodbi asortimana i unapređenju online kanala prodaje. Pri tome smo vodili računa da na rast inflacije odgovorimo brojnim mogućnostima uštede, poput UVIJEKPOVOLJNO cijena svih naših proizvoda, pogodnosti dm active beauty programa lojalnosti i – neizostavno – naših dm robnih marki. Svjesni da uspješne poslovne rezultate možemo postići zahvaljujući sposobnim, educiranim, ali i zadovoljnim zaposlenicima, uložili smo više od 1,5 miliona KM u edukacije, projekte ličnog razvoja i zadovoljstva zaposlenika, dok smo našu društvenu odgovornost iskazali kroz brojne projekte podrške i razvoja zajednice u kojoj poslujemo. Imajući u vidu posljedice inflacije, našim zaposlenicima smo u ovoj godini, pored redovnog regresa i 13. plate, osigurali povećanje plate za prosječno 25%“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u Bosni i Hercegovini.

Filozofija Živjeti posao drugačije u dm-u podržana je još kroz brojne benefite za zaposlenike, kao što su: redovan sistematski i stomatološki pregled, mogućnosti dodatnih edukacija na temu zdravlja koje provode dm ambasadori zdravlja i jačanje zajedništva kroz aktivnosti kao što su obiteljski dan i novogodišnja večera.
Širenje online kanala prodaje – 'Moj dm' aplikacija
Prateći savremene navike današnjih potrošača dm je nastavio ulagati u procese digitalizacije i modernizacije usluga pa je nakon uvođenja dm active beauty programa lojalnosti i pokretanja dm online shopa, ponudio mogućnost kupovine i putem nove 'Moj dm' aplikacije. S obzirom na to da je 90% posjetilaca dm online shopa ovoj domeni pristupalo s mobilnog uređaja, uvođenjem 'Moj dm' aplikacije korisnicima je omogućeno još jednostavnije online naručivanje i kupovina.
„Vodeći se idejom da užurbanu svakodnevnicu olakšamo korištenjem savremene tehnologije, nastavili smo unapređivati online kanale prodaje. Izuzetno dobre reakcije naših kupaca na mogućnost brze i jednostavne online kupovine različitih proizvoda iz bogatog dm asortimana potvrda su da smo uspješno odgovorili njihovim stvarnim potrebama. U protekloj godini dm online shop je zabilježio više od 12 miliona posjeta, dm active beauty programu lojalnosti pridružilo se ukupno 345.000 članova, dok je 'Moj dm' aplikacija imala više od 325.000 preuzimanja. Uvezivanjem 'Moj dm' računa s dm active beauty računom našim kupcima ponudili smo i dodatne mogućnosti za uštedu, u čemu trenutno uživa 59% korisnika koji su povezali račune. Jednostavan način sakupljanja bodova i ostvarenje ušteda važni su benefiti za sve korisnike ovih aplikacija i online kupovine“, podsjetila je Admira Isaković, voditeljica Nabave, Marketinga i Prodajne regije.

Društvena odgovornost – Poseban fokus na podršci mentalnom i fizičkom zdravlju žena
Zajedništvo i odgovornost, podrška i optimizam, dio su pozitivnih vrijednosti koje kompanija dm njeguje od samih početaka, a na kojima počivaju i projekti društvene odgovornosti. U protekloj poslovnoj 2022/2023. godini, dm je kreirao nekoliko kampanja usmjerenih na dobrobit zajednice za čiju realizaciju je ukupno utrošeno više od 143.000 KM, dok je 130 zaposlenika provelo više od 1.000 sati u društveno korisnom radu.
Već četvrtu godinu zaredom, Black Friday - u svijetu poznat kao dan vrtoglavih popusta i velikih kupovina - u dm-u je poznat kao „Giving is the new black“, kada ova kompanija zajedno sa svojim kupcima donira 5% dnevnog prometa narodnim kuhinjama širom BiH.
„I protekle godine dm je na dan 26.11.2022. izdvojio 5% ukupnog prometa za podršku radu narodnih kuhinja širom BiH, osiguravši donaciju više od 9.000 obroka vrijednosti od gotovo 50.000 KM. U četvrtu godinu uspješnog nastavka ušao je i projekt „FEEL GOOD majica“ kojom dm, u saradnji sa portalom Bonjour.ba, kontinuirano podržava razvoj ženskog poduzetništva. U podršci su sudjelovali i dm kupci, jer je od kupovine svake majice, dizajnirane i proizvedene u BiH, za uspostavljanje uspješnijeg i boljeg poduzetničkog okruženja izdvojeno 3 KM. Do sada je ukupnim iznosom od 28.000 KM podržano više od 300 bh. poduzetnica, a u novembru ćemo održati i drugu dm akademiju na kojoj ćemo za razvoj bh. poduzetništva donirati 9.000 KM“, izjavila je Kristina Ćosić, voditeljica Logistike i Prodajne regije u dmBiH.

Prepoznavši potrebu da se u javnosti podstakne dijalog o izazovima i mehanizmima očuvanja mentalnog i fizičkog zdravlja žena, dm je realizirao prvu stručnu konferenciju o zdravlju žena pod nazivom dm ženski razgovori na kojoj je, pred više od 300 posjetilaca, govorilo šest vrhunskih stručnjakinja iz sfere fizičkog i mentalnog zdravlja. Konferencija je bila uvod za realizaciju društveno odgovorne inicijative {ZAJEDNO} za bolje sutra kojom je podrška nastavljena.
„S više od 60.000 KM ukupne vrijednosti podržali smo realizaciju 14 projekata za unapređenje i očuvanje fizičkog i mentalnog zdravlja žena širom BiH. Podršku ovim projektima pružili smo i realizacijom 6. dm ženske utrke, jer je od svake kotizacije izdvojena 1 KM, čime su trkačice direktno dale svoj doprinos ovoj važnoj temi. Veliki odziv, ostvareni limit od 3.000 učesnica koje su u utrci sudjelovale direktno ili online, još jednom potvrdilo je želju za zajedništvom i koliko je važno govoriti o temama kao što je žensko zdravlje“, izjavila je Alma Aščić-Efendić, voditeljica Financija, Kontrolinga i Prodajne regije i navela kako je ukupan iznos ulaganja u projekte posvećene zdravlju žena 370.000 KM.

dm se, kao važan partner, priključio projektu „Osposobljavanja nezaposlenih majki za tržište rada“ kojeg je sproveo Populacijski fond Ujedinjenih nacija (UNFPA) u saradnji s Vladom Republike Češke i Fondacijom Mozaik. dm je podržao 29 majki da u okrilju kompanije prođu tromjesečni program osposobljavanja i sticanja što više novih poslovnih vještina potrebnih za izlazak na tržište rada, a neke od njih će ostati zaposlenice dm-a.
Priznanja: Najpoželjniji poslodavac, GO GREEN STAR
Njegovanje dobrog odnosa prema zaposlenicima, sigurnost radnog mjesta i redovna povećanja plata, ulaganje u stručne edukacije i zdravlje zaposlenika u domaćoj javnosti prepoznati su kao izuzetno važni faktori zbog kojih je i ove godine, među 420 nominovanih kompanija, u ukupnom poretku dm drogerie markt ponovno izabran za „Najpoželjnijeg poslodavca u BiH za 2022. godinu“. Ovoj prestižnoj tituli u izboru web portala Mojposao.ba dm je uspio dodati i titulu „Najpoželjnijeg poslodavca u sektoru maloprodaje“ te u posebnoj kategoriji „Family-Friendly poslodavac“.
„Osim šire javnosti, uspjeh dm-a prepoznala je i stručna, poslovna javnost. U protekloj poslovnoj godini Poslovne novine su kompaniji dm uručile „Certifikat za brzorastuće kompanije“, a osvojili smo nagradu i na „Izboru 100 najvećih“ za najveći ostvareni promet u 2022. u sektoru „Trgovina na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijaliziranim prodavnicama“. Naša nastojanja da što više djelujemo na polju održivog razvoja i zaštite okoliša nagrađena su priznanjem „GO GREEN STAR 2023“, dok je prepoznat i kreativni rad naše kompanije te je na „Social Media Summitu“ kampanja „dm x street art i Art goes beauty“ proglašena najboljom integrisanom kampanjom“, izjavila je Emina Mušinović, voditeljica Razvoja ljudskih resursa, Informatike i Prodajne regije.

Ulaganja i planovi za poslovnu 2023/24. godinu
Iz kompanije dm drogerie markt BiH su otkrili kako u narednoj poslovnoj godini planiraju veće investicije koje podrazumijevaju: širenje prodajne mreže za sedam novih dm prodavnica i otvaranje novih radnih mjesta, ulaganje u održivo poslovanje i očuvanje energije, postavljanje solarnih panela na dm objektima te uvođenje inovativnih kanala prodaje. U domenu društvene odgovornosti dm će ostati posvećen unapređenju i očuvanju mentalnog i fizičkog zdravlja žena.
* * *
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!