TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 28.5.2024.
Ženski ciklus tema je koja se u društvu često povezuje sa stigmom.
Upravo je Dan menstrualne higijene, koji se u svijetu obilježava 28. maja, dodatni povod koji si je kompanija dm uzela da govori temi menstrualno zdravlje. „Želimo ukazati na važnost razgovora o menstrualnom zdravlju žena. Stoga ćemo u ovogodišnjoj kampanji o ženskom zdravlju poseban fokus staviti upravo na ovu, za cijelo društvo, važnu temu“, kazala je Ajla Hadžić, menadžerica marketinga u dm drogerie markt d.o.o.
Upitnik o menstrualnom zdravlju žena
Upravo zbog toga je kompanija dm u saradnji s istraživačkim institutom Spectra početkom godine ispitala više od 6.000 žena dobi između 16 i 50 godina na temu menstrualnog zdravlja i to u zemljama: Austriji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Češkoj, Hrvatskoj, Italiji, Mađarskoj, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji i Srbiji. 60 posto ispitanih žena iskazalo je kako menstruaciju smatra izazovnom temom – posebno, jer se o njoj ne govori dovoljno, čime se od jednog prirodnog procesa stvara tabu. Kao takav čini da se posebno djevojčice osjećaju nesigurno, što značajno utiče na njihovu percepciju o svome tijelu.
Iz kompanije dm smatraju da „samo“ dovoljna ponuda proizvoda u drogerijama i prodavnicama nije rješenje. Razgovor i osvještavanje je ključ promjena, jer, prema rezultatima upitnika, svaka treća žena osjeća se nedovoljno neinformisano o prvoj menstruaciji – i to unatoč činjenici da žena u toku života provede u prosjeku 2.000 dana u menstrualnom krvarenju.

Ograničavajući faktori
Samo dva posto ispitanih žena kazalo je da tokom menstruacije nema nikakvih tegoba. Sve ostale ispitanice svoje menstrualne dane provode u bolovima u donjem dijelu stomaka (72 posto), promjenama raspoloženja (58 posto) i umoru (53 posto). Kako bi to prevenirali, većina se koristi lijekovima protiv bolova, ali i kroz opuštanje i mir. Iako mnogi stručnjaci preporučuju sportske aktivnosti tokom menstruacije, svaka treća žena svjesno se ne bavi sportom u tom periodu mjeseca.
Njih čak 35 posto izbjegava socijalne kontakte. To se posebno odnosi na mlađe generacije. Većina ispitanica se informiše i savjetuje sa svojim majkama ili prijateljicama, ali sve češće i u školama, zbog čega su stručnjaci na ovu temu u obrazovnim ustanovama od ključne važnosti na putu ka destigmatizaciji.

Rezultati upitnika u Bosni i Hercegovini
Sa stanovišta žena ispitanih u Bosni i Hercegovini, žensko zdravlje kao tema ima potencijal da bude prisutnija u društvu. U poređenju sa svim drugim dm zemljama, žene u Bosni i Hercegovini najviše smatraju da je ovoj temi potrebno posvetiti više pažnje (njih 66 posto). Posebno mlade žene iskazale su kako se suočavaju s ograničenjima u obrazovanju, marginalizacijom/stidom i finansijskim opterećenjima kada je tema menstrualno zdravlje u pitanju. U poređenju s drugim zemljama, primjetno je da veliki broj žena u Bosni i Hercegovini (njih 13 posto, a time svaka osma žena) nikada nije posjetila ginekologa.
Tokom menstruacije, žene u Bosni i Hercegovini (njih 52 posto) biraju poznate i pouzdane proizvode. Bosna i Hercegovina ima najveći procent žena koje koriste higijenske uloške tokom menstruacije – njih 94 posto, dok je prosjek svih ostalih zemalja 74 posto. Svi ostali proizvodi kod korisnica, poput tampona, menstrualnih čašica i dr. prema upitniku, izazivaju nelagodu.
Najvažniji aspekt prilikom odabira menstrualnih proizvoda prema 66 posto ispitanih žena u Bosni i Hercegovini jeste sastav proizvoda (dakle, da ne sadrži hemikalije i sintetičke aditive). Potom slijedi cijena – za 37 posto ispitanih žena.
Aktivnosti dm - a u Bosni i Hercegovini s ciljem unapređenja i očuvanja menstrualnog zdravlja žena
Rezultati upitnika za kompaniju dm dodatni su motivator da nastave u svojim aktivnostima u okviru kampanje za žensko zdravlje. Podsjetimo, kompanija dm je već početkom drugog mjeseca snizila Jessa higijenske proizvode širom regije: U Bosni i Hercegovini higijenski i dnevni ulošci, tamponi i perive gaćice brenda Jessa sniženi su za 15%. Navedeno bilo je uvod u ovogodišnju kampanju koja za cilj ima unapređenje i očuvanje ženskog zdravlja, a koju je kompanija nedavno ozvaničila eventom za predstavnice medija, influenserice i studentice medicine i psihologije u Kamernom teatru 55. Kampanja će biti zaokružena nizom aktivnosti s tokom ljeta.
Jedna od njih je i poziv za prijavu projekata ciljem unapređenja i očuvanja menstrualnog zdravlja žena pod krovom društveno odgovorne kampanje {ZAJEDNO} za bolje sutra. Prijave su otvorene do 5.7.2024, a prijaviti se mogu sva udruženja, ustanove, jedinice lokalne i područne samouprave te neprofitne pravne osobe (udruženja i fondacije) čiji projekti za cilj imaju podizanje nivoa znanja o menstrualnom zdravlju, promjenu percepcije menstruacije u javnosti, što podrazumijeva skidanje stigme s menstruacije i uklanjanja osjećaja stida koji se nerijetko s njome vezuje te doprinos smanjenju menstrualnog siromaštva.
* * *
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba - PR
Sa velikim zadovoljstvom najavljujemo šesti Festival zdravlja, jedinstvene dane posvećene ličnom razvoju, svjesnosti, pokretu i životnoj energiji.
I ove godine okupljamo izuzetne predavače, praktičare i kreativce koji će kroz predavanja, radionice, praksu i zajedničko druženje podržati naš rast, kao i mentalno i fizičko zdravlje.
Tokom četiri dana čeka vas bogat i raznovrstan program: od dubokih transformativnih predavanja, preko tjelesnih i energetskih sesija, do joge, dječijih radionica i cjelodnevnog marketa subotom.
Radujemo se zajedničkom ulasku u novu godinu, osnaženi, inspirisani i povezani!
Program festivala
Azra Pašić – Put samoiscjeljenja
Srijeda, 10.12.2025. u 18:00 sati
Bistro Zdravo, sala Košnica
Šta u nama traži iscjeljenje i gdje zapravo leži naša moć? Azra otvara Festival radionicom koja se bavi ključnim pitanjima ličnog razvoja: odnosom prema stresu, prirodnim zakonitostima života, procesu prihvatanja, tjelesnoj mudrosti i transformaciji kroz izazovna iskustva.
Azra već sedam godina radi holistički 1:1, a posebno se posvećuje konstelacijskom radu prema Bertu Hellingeru. U svom pristupu ističe: ‘Ti i sve što je u Tebi jedino je što je potrebno na putu Tvoje Istine. Ti odlučuješ o putu svog iscjeljenja.’
Aurora Marina Bitorajac – Buđenje Ženske Kreativne Moći kroz Svjesnost Maternice
Četvrtak, 11.12.2025. u 16:00 sati
Bistro Zdravo, sala Košnica
Ulazimo u Doba Svjetlosti, vrijeme povratka ženskoj, intuitivnoj, stvaralačkoj energiji. Marina vodi predavanje o maternici kao portalu intuicije, stvaranja i unutarnje umjetnosti života. U fokus stavlja povratak u tijelo, u osjetilnost i buđenje ženske kreativne moći.
Marina je energetski vodič, kanal za transmisije Nove Zemlje, te kreatorica putovanja koja spaja jezik svjetlosti, alkemiju vječnog života i buđenje unutarnje tehnologije manifestiranja ‘JA JESAM’.
Zoran Milišić – Nizak nivo energije u savremenom životu: razumijevanje i obnavljanje životne energije
Petak, 12.12.2025. u 18:00
Bistro Zdravo, sala Košnica
Umor koji osjećamo često nadilazi fizičku iscrpljenost. Zoran nas vodi u dvosatno putovanje do izvora naše vitalnosti kroz spoj kineziologije, energetskog i tjelesnog rada, istočne filozofije i moderne nauke.
Sa 30 godina iskustva i vlastitom metodom Moksha DNA Activation, Zoran istražuje kako disanje, emocije, svijest i ćelijska inteligencija djeluju u jedinstvenoj harmoniji i kako možemo otpustiti blokade, probuditi vitalnost i vratiti se stanju toka.
Rosna Milišić – Nevidljiva snaga i milost pokreta: čas joge
Subota, 13.12.2025. u 10:00 sati
studio MOVEba
Rosna, bivša IT stručnjakinja koja je život posvetila jogi, hipnoterapiji i energetskim praksama, vodi nas kroz nježan ali dubok susret sa tijelom i pokretom.
Joga ju je vratila istini i unutarnjem miru, a kroz ovaj čas i mi ćemo imati priliku osjetiti dah prostora, tišinu i novi početak u sebi.
Subota, 13. decembar donosi cjelodnevni program ispunjen aktivnostima za sve generacije. Od 10 do 18 sati u Košnici će biti organiziran market na kojem učestvuju lokalni kreativci i brendovi prirodne kozmetike, ručnih radova, keramike, nakita i umjetničkih proizvoda.
Posjetitelji će imati priliku upoznati i podržati brojne izlagače, među kojima su AM Apothecary, BeeLuv, ALMAS̄ (Body Art), Dama MK, DermaLab, Joko Baby, Leoli, Mala Eko Radiona, META Design, Moyo, Natasha Rubis, Nayda Jewelry, OMG, Vintage Sevdah & Pletenina i Tako Ceramics.
U prijepodnevnim satima bit će organizirane i dječje radionice u saradnji s Montessori Community Centerom, koje donose kreativne aktivnosti prilagođene najmlađima.
Tačno u podne počinju Move Games, zabavni program u organizaciji studija MOVEba, koji kroz igre bez granica podstiče kretanje, druženje i takmičarski duh, uz nagrade za pobjednike.
Sve aktuelne informacije i novosti dostupne su na društvenim mrežama Festivala zdravlja, na Instagramu i Facebooku. Ulaz na događaje je besplatan, ali broj mjesta je ograničen, pa se preporučuje ranija rezervacija.
Prijave za radionice moguće je izvršiti putem Google forms.
Foto: PR, unsplash.com
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!