TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 28.5.2024.
Ženski ciklus tema je koja se u društvu često povezuje sa stigmom.
Upravo je Dan menstrualne higijene, koji se u svijetu obilježava 28. maja, dodatni povod koji si je kompanija dm uzela da govori temi menstrualno zdravlje. „Želimo ukazati na važnost razgovora o menstrualnom zdravlju žena. Stoga ćemo u ovogodišnjoj kampanji o ženskom zdravlju poseban fokus staviti upravo na ovu, za cijelo društvo, važnu temu“, kazala je Ajla Hadžić, menadžerica marketinga u dm drogerie markt d.o.o.
Upitnik o menstrualnom zdravlju žena
Upravo zbog toga je kompanija dm u saradnji s istraživačkim institutom Spectra početkom godine ispitala više od 6.000 žena dobi između 16 i 50 godina na temu menstrualnog zdravlja i to u zemljama: Austriji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Češkoj, Hrvatskoj, Italiji, Mađarskoj, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji i Srbiji. 60 posto ispitanih žena iskazalo je kako menstruaciju smatra izazovnom temom – posebno, jer se o njoj ne govori dovoljno, čime se od jednog prirodnog procesa stvara tabu. Kao takav čini da se posebno djevojčice osjećaju nesigurno, što značajno utiče na njihovu percepciju o svome tijelu.
Iz kompanije dm smatraju da „samo“ dovoljna ponuda proizvoda u drogerijama i prodavnicama nije rješenje. Razgovor i osvještavanje je ključ promjena, jer, prema rezultatima upitnika, svaka treća žena osjeća se nedovoljno neinformisano o prvoj menstruaciji – i to unatoč činjenici da žena u toku života provede u prosjeku 2.000 dana u menstrualnom krvarenju.
Ograničavajući faktori
Samo dva posto ispitanih žena kazalo je da tokom menstruacije nema nikakvih tegoba. Sve ostale ispitanice svoje menstrualne dane provode u bolovima u donjem dijelu stomaka (72 posto), promjenama raspoloženja (58 posto) i umoru (53 posto). Kako bi to prevenirali, većina se koristi lijekovima protiv bolova, ali i kroz opuštanje i mir. Iako mnogi stručnjaci preporučuju sportske aktivnosti tokom menstruacije, svaka treća žena svjesno se ne bavi sportom u tom periodu mjeseca.
Njih čak 35 posto izbjegava socijalne kontakte. To se posebno odnosi na mlađe generacije. Većina ispitanica se informiše i savjetuje sa svojim majkama ili prijateljicama, ali sve češće i u školama, zbog čega su stručnjaci na ovu temu u obrazovnim ustanovama od ključne važnosti na putu ka destigmatizaciji.
Rezultati upitnika u Bosni i Hercegovini
Sa stanovišta žena ispitanih u Bosni i Hercegovini, žensko zdravlje kao tema ima potencijal da bude prisutnija u društvu. U poređenju sa svim drugim dm zemljama, žene u Bosni i Hercegovini najviše smatraju da je ovoj temi potrebno posvetiti više pažnje (njih 66 posto). Posebno mlade žene iskazale su kako se suočavaju s ograničenjima u obrazovanju, marginalizacijom/stidom i finansijskim opterećenjima kada je tema menstrualno zdravlje u pitanju. U poređenju s drugim zemljama, primjetno je da veliki broj žena u Bosni i Hercegovini (njih 13 posto, a time svaka osma žena) nikada nije posjetila ginekologa.
Tokom menstruacije, žene u Bosni i Hercegovini (njih 52 posto) biraju poznate i pouzdane proizvode. Bosna i Hercegovina ima najveći procent žena koje koriste higijenske uloške tokom menstruacije – njih 94 posto, dok je prosjek svih ostalih zemalja 74 posto. Svi ostali proizvodi kod korisnica, poput tampona, menstrualnih čašica i dr. prema upitniku, izazivaju nelagodu.
Najvažniji aspekt prilikom odabira menstrualnih proizvoda prema 66 posto ispitanih žena u Bosni i Hercegovini jeste sastav proizvoda (dakle, da ne sadrži hemikalije i sintetičke aditive). Potom slijedi cijena – za 37 posto ispitanih žena.
Aktivnosti dm - a u Bosni i Hercegovini s ciljem unapređenja i očuvanja menstrualnog zdravlja žena
Rezultati upitnika za kompaniju dm dodatni su motivator da nastave u svojim aktivnostima u okviru kampanje za žensko zdravlje. Podsjetimo, kompanija dm je već početkom drugog mjeseca snizila Jessa higijenske proizvode širom regije: U Bosni i Hercegovini higijenski i dnevni ulošci, tamponi i perive gaćice brenda Jessa sniženi su za 15%. Navedeno bilo je uvod u ovogodišnju kampanju koja za cilj ima unapređenje i očuvanje ženskog zdravlja, a koju je kompanija nedavno ozvaničila eventom za predstavnice medija, influenserice i studentice medicine i psihologije u Kamernom teatru 55. Kampanja će biti zaokružena nizom aktivnosti s tokom ljeta.
Jedna od njih je i poziv za prijavu projekata ciljem unapređenja i očuvanja menstrualnog zdravlja žena pod krovom društveno odgovorne kampanje {ZAJEDNO} za bolje sutra. Prijave su otvorene do 5.7.2024, a prijaviti se mogu sva udruženja, ustanove, jedinice lokalne i područne samouprave te neprofitne pravne osobe (udruženja i fondacije) čiji projekti za cilj imaju podizanje nivoa znanja o menstrualnom zdravlju, promjenu percepcije menstruacije u javnosti, što podrazumijeva skidanje stigme s menstruacije i uklanjanja osjećaja stida koji se nerijetko s njome vezuje te doprinos smanjenju menstrualnog siromaštva.
* * *
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak
Kada su obaveze stisnute sa svih strana, a lice nam govori da je vrijeme da stanemo i posvetimo mu pažnju, želimo proizvode koji donose rezultate ali i ulijevaju povjerenje. Upravo tu nastupa korejski brend koji se sve češće pojavljuje na feedovima Mirze Mustafagića, regionalnih influenserica i globalnih zvijezda poput Kylie Jenner i Hailey Bieber
Riječ je o pravim skincare herojima: kremama, serumima i maskama koje ostaju kad se kamere ugase, a koži treba stvarna njega. Dermatološki testirani, klinički potvrđeni, a sada i dostupni kod nas, zahvaljujući ulistanju u dm i online ponudi Beauty Garden.
Foto: @kyliejenner
Korejska rutina za stvarni život
Zaboravite na 10 koraka i složene režime. Današnja žena zna što želi i zna da je svaka minuta dragocjena. Medicube donosi rješenja koja poštuju vašu rutinu, ali i znaju odgovoriti na potrebe kože u različitim fazama života. Bez nerealnih obećanja samo klinički dokazana učinkovitost, pročišćene formule i ciljani rezultati.
Od prve bore do umorne kože bez sjaja, Medicube ima linije koje odgovaraju na izazove koje mnoge od nas dijele posebno u periodu kada koža traži više njege, ali mi imamo sve manje vremena.
4 proizvoda koji mijenjaju igru (i police naše kupaonice)
Deep Vita C Capsule Cream: Za lice koje zrači i kad vi nemate vremena
Vitamin C znamo svi ali ova kapsulirana formula radi i kad vi spavate. Zahvaljujući stabiliziranoj formi vitamina C i dodatku niacinamida, krema posvjetljuje ten, smanjuje mrlje i potiče elastičnost. Ako vam treba multitasker za jutarnju i večernju rutinu ovo je to.
Collagen Jelly Cream: Hidratacija i punoća kože u samo par poteza
Lagane, ali bogate teksture, ova "jelly" krema hrani kožu kolagenom i peptidima bez težine. Ako ste primijetili gubitak tonusa ili sitne bore, ovaj proizvod djeluje poput "čepa" koji vraća punoću i svježinu.
Collagen Night Wrapping Mask: Noćna njega koja radi dok vi spavate
Maska koja se ne skida? Da, molimo! Ova noćna maska stvara zaštitni sloj preko kože, zaključava hidrataciju i intenzivno njeguje lice dok vi sanjate. Savršena za sve nas koje navečer tražimo rješenja bez puno komplikacija.
One Day Exosome Shot Pore Ampoule: Nova era njege pora i teksture kože
Eksosomi možda zvuče kao znanstvena fantastika, ali u stvarnosti donose vidljive promjene u teksturi kože. Ovaj koncentrirani serum koristi naprednu tehnologiju kako bi suzio pore, umirio crvenilo i obnovio kožnu barijeru u samo jednom danu.
Dermatološki testirano, globalnim zvijezdama omiljeno
Zahvaljujući viralnosti na Instagramu i TikToku, Medicube su mnoge od nas već uočile kod influenserica iz regije – ali sada ga možete testirati i na vlastitoj koži.
Brend se oslanja na klinička ispitivanja, dermatološki je testiran i pogodan i za osjetljivu kožu, što ga čini ozbiljnim saveznikom u dugoročnoj njezi.
Medicube proizvodi od sada su dostupni u Beauty Garden-u ali i u odabranim dm prodavnicama širom BiH što znači da svoj sljedeći skincare favorit možete pronaći doslovno usput.
Foto: @kimyazdani
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!