TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 28.5.2024.

Ženski ciklus tema je koja se u društvu često povezuje sa stigmom.


Upravo je Dan menstrualne higijene, koji se u svijetu obilježava 28. maja, dodatni povod koji si je kompanija dm uzela da govori temi menstrualno zdravlje. „Želimo ukazati na važnost razgovora o menstrualnom zdravlju žena. Stoga ćemo u ovogodišnjoj kampanji o ženskom zdravlju poseban fokus staviti upravo na ovu, za cijelo društvo, važnu temu“, kazala je Ajla Hadžić, menadžerica marketinga u dm drogerie markt d.o.o.


Upitnik o menstrualnom zdravlju žena

Upravo zbog toga je kompanija dm u saradnji s istraživačkim institutom Spectra početkom godine ispitala više od 6.000 žena dobi između 16 i 50 godina na temu menstrualnog zdravlja i to u zemljama: Austriji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Češkoj, Hrvatskoj, Italiji, Mađarskoj, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji i Srbiji. 60 posto ispitanih žena iskazalo je kako menstruaciju smatra izazovnom temom – posebno, jer se o njoj ne govori dovoljno, čime se od jednog prirodnog procesa stvara tabu. Kao takav čini da se posebno djevojčice osjećaju nesigurno, što značajno utiče na njihovu percepciju o svome tijelu.

Iz kompanije dm smatraju da „samo“ dovoljna ponuda proizvoda u drogerijama i prodavnicama nije rješenje. Razgovor i osvještavanje je ključ promjena, jer, prema rezultatima upitnika, svaka treća žena osjeća se nedovoljno neinformisano o prvoj menstruaciji – i to unatoč činjenici da žena u toku života provede u prosjeku 2.000 dana u menstrualnom krvarenju.




Ograničavajući faktori

Samo dva posto ispitanih žena kazalo je da tokom menstruacije nema nikakvih tegoba. Sve ostale ispitanice svoje menstrualne dane provode u bolovima u donjem dijelu stomaka (72 posto), promjenama raspoloženja (58 posto) i umoru (53 posto). Kako bi to prevenirali, većina se koristi lijekovima protiv bolova, ali i kroz opuštanje i mir. Iako mnogi stručnjaci preporučuju sportske aktivnosti tokom menstruacije, svaka treća žena svjesno se ne bavi sportom u tom periodu mjeseca.

Njih čak 35 posto izbjegava socijalne kontakte. To se posebno odnosi na mlađe generacije. Većina ispitanica se informiše i savjetuje sa svojim majkama ili prijateljicama, ali sve češće i u školama, zbog čega su stručnjaci na ovu temu u obrazovnim ustanovama od ključne važnosti na putu ka destigmatizaciji.




Rezultati upitnika u Bosni i Hercegovini

Sa stanovišta žena ispitanih u Bosni i Hercegovini, žensko zdravlje kao tema ima potencijal da bude prisutnija u društvu. U poređenju sa svim drugim dm zemljama, žene u Bosni i Hercegovini najviše smatraju da je ovoj temi potrebno posvetiti više pažnje (njih 66 posto). Posebno mlade žene iskazale su kako se suočavaju s ograničenjima u obrazovanju, marginalizacijom/stidom i finansijskim opterećenjima kada je tema menstrualno zdravlje u pitanju. U poređenju s drugim zemljama, primjetno je da veliki broj žena u Bosni i Hercegovini (njih 13 posto, a time svaka osma žena) nikada nije posjetila ginekologa.

Tokom menstruacije, žene u Bosni i Hercegovini (njih 52 posto) biraju poznate i pouzdane proizvode. Bosna i Hercegovina ima najveći procent žena koje koriste higijenske uloške tokom menstruacije – njih 94 posto, dok je prosjek svih ostalih zemalja 74 posto. Svi ostali proizvodi kod korisnica, poput tampona, menstrualnih čašica i dr. prema upitniku, izazivaju nelagodu.

Najvažniji aspekt prilikom odabira menstrualnih proizvoda prema 66 posto ispitanih žena u Bosni i Hercegovini jeste sastav proizvoda (dakle, da ne sadrži hemikalije i sintetičke aditive). Potom slijedi cijena – za 37 posto ispitanih žena.


Aktivnosti dm - a u Bosni i Hercegovini s ciljem unapređenja i očuvanja menstrualnog zdravlja žena

Rezultati upitnika za kompaniju dm dodatni su motivator da nastave u svojim aktivnostima u okviru kampanje za žensko zdravlje. Podsjetimo, kompanija dm je već početkom drugog mjeseca snizila Jessa higijenske proizvode širom regije: U Bosni i Hercegovini higijenski i dnevni ulošci, tamponi i perive gaćice brenda Jessa sniženi su za 15%. Navedeno bilo je uvod u ovogodišnju kampanju koja za cilj ima unapređenje i očuvanje ženskog zdravlja, a koju je kompanija nedavno ozvaničila eventom za predstavnice medija, influenserice i studentice medicine i psihologije u Kamernom teatru 55. Kampanja će biti zaokružena nizom aktivnosti s tokom ljeta.

Jedna od njih je i poziv za prijavu projekata ciljem unapređenja i očuvanja menstrualnog zdravlja žena pod krovom društveno odgovorne kampanje {ZAJEDNO} za bolje sutra. Prijave su otvorene do 5.7.2024, a prijaviti se mogu sva udruženja, ustanove, jedinice lokalne i područne samouprave te neprofitne pravne osobe (udruženja i fondacije) čiji projekti za cilj imaju podizanje nivoa znanja o menstrualnom zdravlju, promjenu percepcije menstruacije u javnosti, što podrazumijeva skidanje stigme s menstruacije i uklanjanja osjećaja stida koji se nerijetko s njome vezuje te doprinos smanjenju menstrualnog siromaštva.

* * *
Foto: PR


Bonjour

Swiss Arabian u Almari: Spoj istoka i zapada koji ćete poželjeti nositi

TEKST: Bonjour.ba - PR

Swiss Arabian u Almari: Spoj istoka i zapada koji ćete poželjeti nositi Swiss Arabian u Almari: Spoj istoka i zapada koji ćete poželjeti nositi

DP Lux grupa je na terasi hotela Movenpick u Sarajevu predstavila Almaru, lanac parfumerija specijalizovan za orijentalne parfeme, zajedno sa brendom koji imaju u svojoj ponudi: Swiss Arabian.

U Almari, koja trenutno u regionu broji 7 parfumerija, može se pronaći najveći izbor orijentalnih parfema u BiH.


bonjour_ba13sviss

Almara je nastala iz velike ljubavi prema Orijentu i orijentalnim parfemima jer autentični orijentalni mirisi koji osvajaju i inspirišu poznati su po svojoj intenzivnosti, dugotrajnosti i bogatim, složenim mirisnim notama koje ostaju na vašoj koži cijeli dan. 


bonjour_ba38sviss

Ova ponuda nije slučajna: iza nje stoji dugogodišnje iskustvo i duboko poznavanje parfema DP Lux grupe, koja je sa strašću birala svaki miris kako bi kupcima ponudila samo najbolje.


bonjour_ba05sviss

Jedan od najpoznatijih brendova u svijetu orijentalnih parfema je Swiss Arabian čiji su parfemi izuzetno postojani, jer sadrže visoku koncentraciju mirisnih ulja. 


bonjour_ba26sviss

U osnovi imaju najpoznatije i najdragocijenije sastojke mošusa, ćilibara, sandalovine, ouda, kao bazu svakog od njihovog mirisa.


bonjour_ba21sviss

Swiss Arabian parfemi predstavljaju spoj tradicionalnog i modernog, istoka i zapada. Istok poznat po nasljeđu i tradiciji, zapad kao simbol modernog, lijepog, elegantnog i kvalitetnog. 


bonjour_ba37sviss

Swiss Arabian je osnovan 1974. godine, a u svom širokom asortimanu imaju preko 120 proizvoda, parfema, visokokoncentrovanih ulja, dezodoransa, svijeća, difuzera. 


bonjour_ba17sviss

Svoj asortiman dijele na dvije kategorije: orijentalnu (arapski, tradicionalni parfemi), i oksidentalnu (zapadnjački, francuski mirisi), kao i fuzije ta dva.


bonjour_ba09sviss

Na ovom događaju imali smo priliku da se upoznamo sa kolekcijom Shagaf Oud koja je ostavila sve prisutne bez daha. Oblaci mirisa spajali su se sa zavodljivom muzikon DJ-ice Forore ostavljajući tragove i sjećanje na ovu magičnu sarajevsku noć.

O DP Lux grupi:  

DP Lux grupa je vodeći evropski distributer brendova parfema i skin care kozmetike sa prisustvom na 16 tržišta


bonjour_ba06sviss

DP Lux mreža se brzo razvija zahvaljujući uspješnim saradnjama sa prestižnim brendovima, a sa svojim stručnim timom i posvećenošću, postali su distributivna mreža u ovom dijelu Evrope. 


bonjour_ba04sviss

Također, DP Lux grupa je vlasnik tri maloprodajna lanca parfumerija (Belodore, Plaza, Almara), koje posluju u 7 zemalja.


bonjour_ba07sviss

Almara – Essence of the Orient  

Almara parfumerije postoje od 2022. godine. 7 Almara parfumerija nalaze se u Srbiji i Bosni i Hercegovini na atraktivnim lokacijama u tržnim centrima: u Beogradu u Galeriji, Beo Shopping Centru, Delta City i Ušću, zatim u Nišu u Delta Planet-u, u Novom Sadu u Promenadi i odnedavno u Sarajevu u Aria Mall-u.


bonjour_ba27sviss

U asortimanu Almara parfumerija može se pronaći širok spektar orijentalnih parfemskih brendova, najverovatnije najveći izbor orijentalnih parfema u regionu kao što su Ajmal, Al Haramain, Armaf, Flavia, Khadlaj, Lattafa, Rasasi, Swiss Arabian i mnogi drugi.


bonjour_ba24sviss

Svaki od ovih brendova donosi jedinstvene mirisne doživljaje, od klasičnih orijentalnih nota do modernih interpretacija, pružajući ljubiteljima parfema širok spektar opcija za otkrivanje svog savršenog mirisa.

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!