TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 28.5.2024.

Ženski ciklus tema je koja se u društvu često povezuje sa stigmom.


Upravo je Dan menstrualne higijene, koji se u svijetu obilježava 28. maja, dodatni povod koji si je kompanija dm uzela da govori temi menstrualno zdravlje. „Želimo ukazati na važnost razgovora o menstrualnom zdravlju žena. Stoga ćemo u ovogodišnjoj kampanji o ženskom zdravlju poseban fokus staviti upravo na ovu, za cijelo društvo, važnu temu“, kazala je Ajla Hadžić, menadžerica marketinga u dm drogerie markt d.o.o.


Upitnik o menstrualnom zdravlju žena

Upravo zbog toga je kompanija dm u saradnji s istraživačkim institutom Spectra početkom godine ispitala više od 6.000 žena dobi između 16 i 50 godina na temu menstrualnog zdravlja i to u zemljama: Austriji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Češkoj, Hrvatskoj, Italiji, Mađarskoj, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji i Srbiji. 60 posto ispitanih žena iskazalo je kako menstruaciju smatra izazovnom temom – posebno, jer se o njoj ne govori dovoljno, čime se od jednog prirodnog procesa stvara tabu. Kao takav čini da se posebno djevojčice osjećaju nesigurno, što značajno utiče na njihovu percepciju o svome tijelu.

Iz kompanije dm smatraju da „samo“ dovoljna ponuda proizvoda u drogerijama i prodavnicama nije rješenje. Razgovor i osvještavanje je ključ promjena, jer, prema rezultatima upitnika, svaka treća žena osjeća se nedovoljno neinformisano o prvoj menstruaciji – i to unatoč činjenici da žena u toku života provede u prosjeku 2.000 dana u menstrualnom krvarenju.




Ograničavajući faktori

Samo dva posto ispitanih žena kazalo je da tokom menstruacije nema nikakvih tegoba. Sve ostale ispitanice svoje menstrualne dane provode u bolovima u donjem dijelu stomaka (72 posto), promjenama raspoloženja (58 posto) i umoru (53 posto). Kako bi to prevenirali, većina se koristi lijekovima protiv bolova, ali i kroz opuštanje i mir. Iako mnogi stručnjaci preporučuju sportske aktivnosti tokom menstruacije, svaka treća žena svjesno se ne bavi sportom u tom periodu mjeseca.

Njih čak 35 posto izbjegava socijalne kontakte. To se posebno odnosi na mlađe generacije. Većina ispitanica se informiše i savjetuje sa svojim majkama ili prijateljicama, ali sve češće i u školama, zbog čega su stručnjaci na ovu temu u obrazovnim ustanovama od ključne važnosti na putu ka destigmatizaciji.




Rezultati upitnika u Bosni i Hercegovini

Sa stanovišta žena ispitanih u Bosni i Hercegovini, žensko zdravlje kao tema ima potencijal da bude prisutnija u društvu. U poređenju sa svim drugim dm zemljama, žene u Bosni i Hercegovini najviše smatraju da je ovoj temi potrebno posvetiti više pažnje (njih 66 posto). Posebno mlade žene iskazale su kako se suočavaju s ograničenjima u obrazovanju, marginalizacijom/stidom i finansijskim opterećenjima kada je tema menstrualno zdravlje u pitanju. U poređenju s drugim zemljama, primjetno je da veliki broj žena u Bosni i Hercegovini (njih 13 posto, a time svaka osma žena) nikada nije posjetila ginekologa.

Tokom menstruacije, žene u Bosni i Hercegovini (njih 52 posto) biraju poznate i pouzdane proizvode. Bosna i Hercegovina ima najveći procent žena koje koriste higijenske uloške tokom menstruacije – njih 94 posto, dok je prosjek svih ostalih zemalja 74 posto. Svi ostali proizvodi kod korisnica, poput tampona, menstrualnih čašica i dr. prema upitniku, izazivaju nelagodu.

Najvažniji aspekt prilikom odabira menstrualnih proizvoda prema 66 posto ispitanih žena u Bosni i Hercegovini jeste sastav proizvoda (dakle, da ne sadrži hemikalije i sintetičke aditive). Potom slijedi cijena – za 37 posto ispitanih žena.


Aktivnosti dm - a u Bosni i Hercegovini s ciljem unapređenja i očuvanja menstrualnog zdravlja žena

Rezultati upitnika za kompaniju dm dodatni su motivator da nastave u svojim aktivnostima u okviru kampanje za žensko zdravlje. Podsjetimo, kompanija dm je već početkom drugog mjeseca snizila Jessa higijenske proizvode širom regije: U Bosni i Hercegovini higijenski i dnevni ulošci, tamponi i perive gaćice brenda Jessa sniženi su za 15%. Navedeno bilo je uvod u ovogodišnju kampanju koja za cilj ima unapređenje i očuvanje ženskog zdravlja, a koju je kompanija nedavno ozvaničila eventom za predstavnice medija, influenserice i studentice medicine i psihologije u Kamernom teatru 55. Kampanja će biti zaokružena nizom aktivnosti s tokom ljeta.

Jedna od njih je i poziv za prijavu projekata ciljem unapređenja i očuvanja menstrualnog zdravlja žena pod krovom društveno odgovorne kampanje {ZAJEDNO} za bolje sutra. Prijave su otvorene do 5.7.2024, a prijaviti se mogu sva udruženja, ustanove, jedinice lokalne i područne samouprave te neprofitne pravne osobe (udruženja i fondacije) čiji projekti za cilj imaju podizanje nivoa znanja o menstrualnom zdravlju, promjenu percepcije menstruacije u javnosti, što podrazumijeva skidanje stigme s menstruacije i uklanjanja osjećaja stida koji se nerijetko s njome vezuje te doprinos smanjenju menstrualnog siromaštva.

* * *
Foto: PR


Bonjour

Provjerili smo: 4 stvari koje žene u Sarajevu uvijek imaju u torbi ljeti.

TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak

Provjerili smo: 4 stvari koje žene u Sarajevu uvijek imaju u torbi ljeti. Provjerili smo: 4 stvari koje žene u Sarajevu uvijek imaju u torbi ljeti.

Nije važno je li juli ili januar, subota u julu ili ponedjeljak u martu... žene koje su uvijek korak ispred kada je riječ o njezi kože i beauty rutinama, imaju svoje male navike koje ne preskaču.

U Sarajevu posebno, gdje smo na ulici na suncu, pod svjetlima ekrana, u sauni gradskog asfalta, ali isto tako i zimi, kad sunce zna zavarati. Ipak, ljeti ta potreba postaje još glasnija jer sve se vrti oko jednog pitanja: kako sačuvati osjećaj lakoće, a opet biti zaštićeni?

 

 

Zato nije slučajno da se već godinama u razgovorima o gradskim beauty rutinama kod nas uvijek provuče isto ime Afrodita Professional SPF proizvodi. Diskretno, bez velike pompe, ali tu su.

Ako zavirite u torbu žene koja ljeto provodi u Sarajevu, bez obzira na to ide li na Baščaršiju, do grada ili na Vrelo Bosne, gotovo uvijek ćete pronaći tri jednostavne stvari:

  • Lepeza

  • Naočale sa UV zaštitom

  • Termosica s vodom
     

afrodita_sarajevo_5_bonjour_ba
Foto: @elvinn.lk

 

Ali postoji još jedan neseser unutar torbe onaj u kojem su beauty essentials koji su postali dio ljetne uniforme žena koje znaju šta rade. 

Da vam ne ostavimo prostor za nagađanje, otkrivamo vam tačno šta se u njemu nalazi.
 

afrodita_sarajevo_6_bonjour_ba
 

Beauty essentials koje ne vidite na prvi pogled

 

Shake fluid SPF 50 Afrodita Professional

Ovo je onaj fluid koji smo prvi put vidjele kod kolegice u uredu, kad je na pauzi za kafu izvukla bočicu i lagano ga nanijela preko make-upa, bez ogledala. Tek tad smo primijetile da joj lice izgleda svježe i bez masnog sjaja i da nije riječ o običnom puderu. Ultralagana oil-free formula koja ne ostavlja bijele tragove, idealna kao podloga, ali i za male popravke tokom dana. 
 

afrodita_2_bonjour_ba

Kupi ovdje

 

MULTIACTIVE SPF 30 Zaštitni fluid s peptidima

Znate onu prijateljicu koja uvijek ima besprijekoran ten i to čak i kad dođe direktno sa šetnje po Vilsonovom? Baš ona nam je otkrila da koristi ovaj fluid za dodatnu hidrataciju i zaštitu, svaki dan bez osjećaja težine, bez onog ljepljivog sloja koji ponekad zna pokvariti stvar.
 

afrodita_4_bonjour_ba

Kupi ovdje


MULTIACTIVE Lifting krema SPF 50 
 

Ovu kremu smo, iskreno, prvo kupile mami po preporuci dermatologa. Anti-age zaštita, visoki faktor, sve ono što često zanemarimo dok ne počnemo ozbiljnije razmišljati o njezi. A sad? Sad je ta krema stalno u njenoj torbi. Bilo da ide u prodavnicu, kafu s prijateljicama ili vozi do grada, uvijek je uz nju.
 

afrodita_3_bonjour_ba

Kupi ovdje

 

MULTIACTIVE BB krema SPF 20

Za ovu smo prvi put čule dok smo se vozile u trolejbusu, kad je djevojka pored nas, u onom brzinskom jutarnjem ritualu, izvukla mini ogledalce i bez žurbe prešla BB kremom preko lica. Nije bilo teške šminke, ali ten joj je bio savršeno ujednačen i svjež. Lagana nijansa, zaštita od sunca i ekrana, a bez puno filozofije. Idealna za dane kad nemate vremena za full make-up, ali želite izgledati sređeno.
 

afrodita_1_bonjour_ba

Kupi ovdje


 I da, možda ste neke od ovih proizvoda već primijetile kod prijateljica, kolegica ili slučajnih prolaznica. Pravi trenutak da ih dodate i u svoj neseser je upravo sada. 

Tokom cijelog jula Afrodita SPF proizvodi dostupni su sa -20% popusta u webshopu.

Foto: @tamara


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!