TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 28.5.2024.

Ženski ciklus tema je koja se u društvu često povezuje sa stigmom.


Upravo je Dan menstrualne higijene, koji se u svijetu obilježava 28. maja, dodatni povod koji si je kompanija dm uzela da govori temi menstrualno zdravlje. „Želimo ukazati na važnost razgovora o menstrualnom zdravlju žena. Stoga ćemo u ovogodišnjoj kampanji o ženskom zdravlju poseban fokus staviti upravo na ovu, za cijelo društvo, važnu temu“, kazala je Ajla Hadžić, menadžerica marketinga u dm drogerie markt d.o.o.


Upitnik o menstrualnom zdravlju žena

Upravo zbog toga je kompanija dm u saradnji s istraživačkim institutom Spectra početkom godine ispitala više od 6.000 žena dobi između 16 i 50 godina na temu menstrualnog zdravlja i to u zemljama: Austriji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Češkoj, Hrvatskoj, Italiji, Mađarskoj, Rumuniji, Slovačkoj, Sloveniji i Srbiji. 60 posto ispitanih žena iskazalo je kako menstruaciju smatra izazovnom temom – posebno, jer se o njoj ne govori dovoljno, čime se od jednog prirodnog procesa stvara tabu. Kao takav čini da se posebno djevojčice osjećaju nesigurno, što značajno utiče na njihovu percepciju o svome tijelu.

Iz kompanije dm smatraju da „samo“ dovoljna ponuda proizvoda u drogerijama i prodavnicama nije rješenje. Razgovor i osvještavanje je ključ promjena, jer, prema rezultatima upitnika, svaka treća žena osjeća se nedovoljno neinformisano o prvoj menstruaciji – i to unatoč činjenici da žena u toku života provede u prosjeku 2.000 dana u menstrualnom krvarenju.




Ograničavajući faktori

Samo dva posto ispitanih žena kazalo je da tokom menstruacije nema nikakvih tegoba. Sve ostale ispitanice svoje menstrualne dane provode u bolovima u donjem dijelu stomaka (72 posto), promjenama raspoloženja (58 posto) i umoru (53 posto). Kako bi to prevenirali, većina se koristi lijekovima protiv bolova, ali i kroz opuštanje i mir. Iako mnogi stručnjaci preporučuju sportske aktivnosti tokom menstruacije, svaka treća žena svjesno se ne bavi sportom u tom periodu mjeseca.

Njih čak 35 posto izbjegava socijalne kontakte. To se posebno odnosi na mlađe generacije. Većina ispitanica se informiše i savjetuje sa svojim majkama ili prijateljicama, ali sve češće i u školama, zbog čega su stručnjaci na ovu temu u obrazovnim ustanovama od ključne važnosti na putu ka destigmatizaciji.




Rezultati upitnika u Bosni i Hercegovini

Sa stanovišta žena ispitanih u Bosni i Hercegovini, žensko zdravlje kao tema ima potencijal da bude prisutnija u društvu. U poređenju sa svim drugim dm zemljama, žene u Bosni i Hercegovini najviše smatraju da je ovoj temi potrebno posvetiti više pažnje (njih 66 posto). Posebno mlade žene iskazale su kako se suočavaju s ograničenjima u obrazovanju, marginalizacijom/stidom i finansijskim opterećenjima kada je tema menstrualno zdravlje u pitanju. U poređenju s drugim zemljama, primjetno je da veliki broj žena u Bosni i Hercegovini (njih 13 posto, a time svaka osma žena) nikada nije posjetila ginekologa.

Tokom menstruacije, žene u Bosni i Hercegovini (njih 52 posto) biraju poznate i pouzdane proizvode. Bosna i Hercegovina ima najveći procent žena koje koriste higijenske uloške tokom menstruacije – njih 94 posto, dok je prosjek svih ostalih zemalja 74 posto. Svi ostali proizvodi kod korisnica, poput tampona, menstrualnih čašica i dr. prema upitniku, izazivaju nelagodu.

Najvažniji aspekt prilikom odabira menstrualnih proizvoda prema 66 posto ispitanih žena u Bosni i Hercegovini jeste sastav proizvoda (dakle, da ne sadrži hemikalije i sintetičke aditive). Potom slijedi cijena – za 37 posto ispitanih žena.


Aktivnosti dm - a u Bosni i Hercegovini s ciljem unapređenja i očuvanja menstrualnog zdravlja žena

Rezultati upitnika za kompaniju dm dodatni su motivator da nastave u svojim aktivnostima u okviru kampanje za žensko zdravlje. Podsjetimo, kompanija dm je već početkom drugog mjeseca snizila Jessa higijenske proizvode širom regije: U Bosni i Hercegovini higijenski i dnevni ulošci, tamponi i perive gaćice brenda Jessa sniženi su za 15%. Navedeno bilo je uvod u ovogodišnju kampanju koja za cilj ima unapređenje i očuvanje ženskog zdravlja, a koju je kompanija nedavno ozvaničila eventom za predstavnice medija, influenserice i studentice medicine i psihologije u Kamernom teatru 55. Kampanja će biti zaokružena nizom aktivnosti s tokom ljeta.

Jedna od njih je i poziv za prijavu projekata ciljem unapređenja i očuvanja menstrualnog zdravlja žena pod krovom društveno odgovorne kampanje {ZAJEDNO} za bolje sutra. Prijave su otvorene do 5.7.2024, a prijaviti se mogu sva udruženja, ustanove, jedinice lokalne i područne samouprave te neprofitne pravne osobe (udruženja i fondacije) čiji projekti za cilj imaju podizanje nivoa znanja o menstrualnom zdravlju, promjenu percepcije menstruacije u javnosti, što podrazumijeva skidanje stigme s menstruacije i uklanjanja osjećaja stida koji se nerijetko s njome vezuje te doprinos smanjenju menstrualnog siromaštva.

* * *
Foto: PR


Bonjour

Luksuzni online beauty kutak zbog kojeg se svi pitaju gdje ste bili

TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak

Luksuzni online beauty kutak zbog kojeg se svi pitaju gdje ste bili Luksuzni online beauty kutak zbog kojeg se svi pitaju gdje ste bili

Kada su obaveze stisnute sa svih strana, a lice nam govori da je vrijeme da stanemo i posvetimo mu pažnju, želimo proizvode koji donose rezultate ali i ulijevaju povjerenje. Upravo tu nastupa korejski brend koji se sve češće pojavljuje na feedovima Mirze Mustafagića, regionalnih influenserica i globalnih zvijezda poput Kylie Jenner i Hailey Bieber

Riječ je o pravim skincare herojima: kremama, serumima i maskama koje ostaju kad se kamere ugase, a koži treba stvarna njega. Dermatološki testirani, klinički potvrđeni, a sada i dostupni kod nas, zahvaljujući ulistanju u dm i online ponudi Beauty Garden.


bonjour_ba_medicube_02

Foto: @kyliejenner


Korejska rutina za stvarni život

Zaboravite na 10 koraka i složene režime. Današnja žena zna što želi i zna da je svaka minuta dragocjena. Medicube donosi rješenja koja poštuju vašu rutinu, ali i znaju odgovoriti na potrebe kože u različitim fazama života. Bez nerealnih obećanja samo klinički dokazana učinkovitost, pročišćene formule i ciljani rezultati.

Od prve bore do umorne kože bez sjaja, Medicube ima linije koje odgovaraju na izazove koje mnoge od nas dijele posebno u periodu kada koža traži više njege, ali mi imamo sve manje vremena.

 

 

4 proizvoda koji mijenjaju igru (i police naše kupaonice)

 

Deep Vita C Capsule Cream: Za lice koje zrači i kad vi nemate vremena

Vitamin C znamo svi ali ova kapsulirana formula radi i kad vi spavate. Zahvaljujući stabiliziranoj formi vitamina C i dodatku niacinamida, krema posvjetljuje ten, smanjuje mrlje i potiče elastičnost. Ako vam treba multitasker za jutarnju i večernju rutinu ovo je to.

 




Collagen Jelly Cream: Hidratacija i punoća kože u samo par poteza

Lagane, ali bogate teksture, ova "jelly" krema hrani kožu kolagenom i peptidima bez težine. Ako ste primijetili gubitak tonusa ili sitne bore, ovaj proizvod djeluje poput "čepa" koji vraća punoću i svježinu.

 


 

 

Collagen Night Wrapping Mask: Noćna njega koja radi dok vi spavate

Maska koja se ne skida? Da, molimo! Ova noćna maska stvara zaštitni sloj preko kože, zaključava hidrataciju i intenzivno njeguje lice dok vi sanjate. Savršena za sve nas koje navečer tražimo rješenja bez puno komplikacija.
 
 

 

One Day Exosome Shot Pore Ampoule: Nova era njege pora i teksture kože

Eksosomi možda zvuče kao znanstvena fantastika, ali u stvarnosti donose vidljive promjene u teksturi kože. Ovaj koncentrirani serum koristi naprednu tehnologiju kako bi suzio pore, umirio crvenilo i obnovio kožnu barijeru u samo jednom danu.
 
 

 

Dermatološki testirano, globalnim zvijezdama omiljeno

Zahvaljujući viralnosti na Instagramu i TikToku, Medicube su mnoge od nas već uočile kod influenserica iz regije – ali sada ga možete testirati i na vlastitoj koži. 

Brend se oslanja na klinička ispitivanja, dermatološki je testiran i pogodan i za osjetljivu kožu, što ga čini ozbiljnim saveznikom u dugoročnoj njezi.

 


 

Medicube proizvodi od sada su dostupni u Beauty Garden-u ali i u odabranim dm prodavnicama širom BiH što znači da svoj sljedeći skincare favorit možete pronaći doslovno usput.

Foto: @kimyazdani


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!