TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 26.10.2021.

I ove jeseni naša će poslijepodneva biti obilježena čitanjem, uz miris svijeća, dekicu i pogled na jesenske prizore kroz prozor.

No, kad smo se upitali koje knjige čitati i koji naslovi bi se trebali naći na našoj listi, Bonjour.čitatelji brzo su nam ponudili svoje odgovore i preporuke.

Kroz malenu anketu na društvenim mrežama otkrili su nam sjajne naslove domaćih i stranih pisaca među kojima ćete i vi sigurno prepoznati svoju narednu knjigu za čitanje.

Prelistajte dalje i otkrijte njihove preporuke.

Crveni adresar (Sofia Lundberj)

Ovaj roman privlači čitatelje životnom avanturom u kojoj Doris sa svojih 96 i dalje čuva svoj posebni adresar – bisernu ogrlicu sačinjenu od uspomena na ljude koje je voljela i poznavala. Nažalost, kako je zapisano u njenoj crvenoj knjižici, tih ljudi više nema, ali kako kreće zapisivati svoje uspomene, otkriva kako njena ljubavna priča možda ima svoj nastavak.

***

Ljudi bez grobova (Enes Halilović)

Ova priča govori o potjeri za mladićem koja je trajala 47 dana. Otac djevojke u koju se zaljubio dogovarao je druge prosce, a kad je to saznao, mladić je htio uzeti pravdu u svoje ruke. Kad je to napravio, morao se odmetnuti.

 ***

Gonič zmajeva (Khaled Hosseini)

Kroz ovaj roman upoznati ćete Hasana i Amira, dva najbliža prijatelja u Afganistanu koji zajednički prolaze svoje prve dječačke dane i izazove. Hasan je ostao zapamćen kao dječak koji može predosjetiti na koje će točno mjesto sletjeti papirnati zmaj. Nadalje priču priča upravo Amir, njegov prijatelj, koji nas vodi od Kabula do Pakistana pa sve do San Francisca, no kasnije će se ipak htjeti vratiti u Afganistan kojeg je razorio talibanski režim kako bi pronašao Hasanovo siroče. I tu kreće istinski zaplet.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @valentinastoryx

 ***

Traži i bit će ti dano (Esther Hicks i Jerry Hicks)

Jedan od bestsellera autora Esther i Jerrya upravo je ova knjiga koja priča o Zakonu privlačenju i kako biti, raditi i ostvariti sve ono što nam daje zadovoljstvo.

Foto: @ana.peic.3114

 ***

Papa Jovana (Dona Vulfolk Kros)

U teškom vremenu rađa se nova junakinja koja u potrazi za svojom slobodom postaje rimski papa. U međuvremenu pokušava probuditi i svoju dugo traženu ljubavnu priču.

 ***

Djevojka, žena, drugo (Bernardine Evaristo)

Kroz priče dvanaest likova u periodu od 100 godina upoznati ćete novu Veliku Britaniju o kakvoj ranije niste čitali. Svaki od ovih likova traži nešto drugo: ljubav, dom, pripadnost, prošlost, budućnost… U preporukama se navodi da je ovo roman koji svatko treba barem jednom pročitati.

 ***

Svetlost u avgustvu (Vilijam Folkner)

Tragični lik u ovoj priči budi mržnju prema sebi radi saznanja da su možda njegovi preci bili crnci te se priča razvija i u smjeru šokantne ljubavne priče.

Foto: @books_and_lilies

***

Šapat kaldrme (Amina Isović Buković)

Ovo je knjiga u kojoj Amina priča o „autentičnom životu sarajevskih mahala.“.

***

Otok nestalih stabala (Elif Shafak)

Zabranjena ljubav u ovom romanu obilježena je stablom smokve u Konobi Sretna smokva koje je svjedočilo brojnim susretima i rastancima nesuđenog para. Ova smokva svjedočiti će i ratnim razaranjima kao i razdvajanju para, a priča će se nastaviti kada desetljećima kasnije 16-godišnja Ada želi istražiti više o zemlji iz koje dolazi njena obitelj, a počinje kod smokve koja raste u njenom dvorištu.

Foto: @knjigozeljkaa

***

Sjene vjetra (Carlos Ruiz Zafon)

Odlazak u tajnu knjižaru u Barceloni za jednog dječaka značiti će pronalazak knjige „Sjene vjetra“ koja će označiti dječakovu potragu za tajnovitim autorom knjige u građanskim ratom pogođenoj Barceloni.

Foto: @pauza_za_knjigu

***

40 pravila ljubavi (Elif Shafak)

Nadahnjujuća priča o ljubavi u ovom romanu je ispričana kroz dvije usporedne radnje. Jedna govori o američkoj kućanici Elli Rubinstein koja čita roman „Slatko bogohulje“ od čovjeka po imenu Aziz Z. Zahara, a druga govori o sufijskom pjesniku Rumiju i njegovom susretu sa Šemsom iz Tabriza i njihovom zajedničkom otkrivanju poruka ljubavi.

Foto: @pauza_za_knjigu

***

Normalni ljudi (Sally Rooney)

Knjiga po kojoj je nedavno i snimljena serija donosi priču o ljubavi dvoje mladih ljudi koja otkriva zamršenost ljudskih odnosa i izazove koje u ljubavi budi moderno doba.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Erin (@beetleandbooks)

***

Jedi, moli, voli (Elizabeth Gilbert)

Nakon rastave, Elizabeth odlazi na putovanje koje započinje u Italiji, seli se u Indiju, a zatim na Bali. Ovo putovanje pomaže joj da ponovo potraži svoj mir i sebe.

Foto: @bookmarker_rs

***

Na putu prema sebi (Katarina Marjanović)

Neke od nama svih poznatih emocija možemo osjetiti kroz istinite i često duhovite priče iz života autorice.

***

Ptice umiru pjevajući (Colleen McCullough)

Cijela priča se isprepleće između Maggie i katoličkog svećenika u nedopustivoj velikoj ljubavi koja zbog talentiranog pripovijedanja autorice čini da ovu knjigu čitatelji pročitaju u jednom dahu.

***

21 lekcija za 21. stoljeće (Yuval Harari)

Važna pitanja današnjice preispitana su u ovom trećem djelu izraelskog pisca koji oduševljava čitatelje svojim inovativnim razmišljanjima. 


Bonjour

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

TEKST: Ada Ćeremida

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.

A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.

Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.

 



Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura  

U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije. 

Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.

 



Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.

 



Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK  

Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu. 

U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.

 

 

Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo. 

Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.

 



Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs  

Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne. 

Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.

 



Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.

U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.

 

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @designmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!